Data: 2009-05-20 09:56:37 | |
Autor: adresss | |
"polki" z rowerami | |
Czesc,
musze kupic corce rower, bo poprzedni przejal brat. Corka ma 11 lat/36 kg wagi (mama tez ma jezdzic 18 lat (:-)/50kg). Zalozenia: jazda po osiedlu, poza miasto, parki (gorek chyba nie). Przegladajac rowerki roznych producentow mam problemy ze spozycjonowaniem, co sa warte poszczegolne elementy/mechanizmy zainstalowane w rowerze, a chce swiadomie podjac decyzje. Rower ma juz byc docelowy, wiec chce aby byl pewny przez wiele lat. Wiem, ze trzeba robic przeglady, ale generalnie wyznaje zasade, co tanie to drogie (w eksploatacji). Moje pytanie dotyczy przede wszystkim tego co jest tam zamontowane: shimano tyl: tourney(-), acera(+), deore (+), (?alivio to tez tyl????) .... shimano przod: ???? maneteki: tzw. plus-minus (+) i krecone (revoshift) (-) hamulce: zwykle (+) ....(nie tarcza, bo chyba nie potrzeba) piasty: ???..... zwykle (....TZ...) i z kaseta (+) (...HG...) - chociaz tu nie wiem. (-) - chyba nie (+) - chyba tak budzet to: max 1500 zl ceny sklepowe ( ew. ceny e-sklepow). Ogladalismy rowery: merida, author, giant, unibike (polskie, a czy dobre i warte?), kellys (nie ogladalismy). Slyszalem,ze w Giant to placi sie troche wiecej za marke. A czy gdzies w sieci jest "szerem" shimano opisany z komentarzami? Z gory dziekuje za pomoc. -- ThinkXtra |
|
Data: 2009-05-20 10:00:49 | |
Autor: adresss | |
"polki" z rowerami | |
aha,
widelec: bez amortyzatora (-), z amortyzatorem (+), z amortyzatorem ON/OFF (+), amortyzator ON/OFF/regulacja (-) -- ThinkXtra |
|
Data: 2009-05-20 10:03:22 | |
Autor: Mariusz Kruk | |
"polki" z rowerami | |
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "adresss@poczta.pl"
widelec: bez amortyzatora (-), z amortyzatorem (+), z amortyzatorem Wręcz przeciwnie. Za te pieni±dze - bez amortyzatora (+), z amortyzatorem (-). -- \.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ Jak będziesz niegrzeczny, to przyjdzie Woj- ..\.Kruk@epsilon.eu.org.\.\. tek Orliński i co¶ napisze.(eloy) \.http://epsilon.eu.org/\.\ ..\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\. |
|
Data: 2009-05-20 10:43:33 | |
Autor: AL | |
"polki" z rowerami | |
Mariusz Kruk pisze:
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "adresss@poczta.pl"lub regulacja (+) ON/OFF (-) - w tej cenie - bylo o bezpiecznikach niedawno -- pozdr Adam (AL) TG |
|
Data: 2009-05-20 10:02:47 | |
Autor: Mariusz Kruk | |
"polki" z rowerami | |
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "adresss@poczta.pl"
musze kupic corce rower, bo poprzedni przejal brat. Istotne s± nie lata, ale wzrost i dynamika jego zmian. Zalozenia: jazda po osiedlu, poza miasto, parki (gorek chyba nie). Je¶li córka wci±ż ro¶nie w zauważalnym tempie, to nie kupisz roweru docelowego, bo albo teraz będzie za duży, albo za mały za jaki¶ czas. shimano tyl: tourney(-), acera(+), deore (+), (?alivio to tez tyl????) To nie "shimano tył", tylko grupy osprzętu. W grupie - powiedzmy - Acera, czy Deore występuj± praktycznie wszystkie komponenty, od klamkomanetek po kasety. -- \-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- / It is easier to write an incorrect program | Kruk@epsilon.eu.org | than understand a correct one. | http://epsilon.eu.org/ | /-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- \ |
|
Data: 2009-05-20 10:20:31 | |
Autor: Grzegorz | |
"polki" z rowerami | |
Czesc,
Moja córcia ma 10 lat, 31 kg, 145 cm. Rower do jazdy "po wszystkim" czyli i chodnik i droga i leśne ścieżki. Poskładałem jej rowerek różowy :-D - to było najważniejsze !!! Koła 24" rama aluminiowa - ale nie znam rozmiaru, kupiłem w Abebike we Wrocławiu. Z uwagi na "genetyczne" problemy z przerzucaniem biegów ;-) dałem do tyłu Shimano Nexus 7 biegowy - sprawuje się super, choć waży 2 kg. Na przód zwykły hamulec ręczny. Cóż, jeździ i pewnie jeszcze rok - max dwa pojeździ. Jak chcesz fotkę, to napisz mi na prv. Ale nie łudź się, osoba powyżej 160 cm na takim rowerku będzie się męczyć, nawet po podwyższeniu wszystkiego co się da. Aha - takiego "składaka" nigdzie nie widziałem, dlatego składałem sam. W zasadzie tylko koła i hamulec z poprzedniego roweru mojego starczego o 3 lata syna. pzdrw. -- Grzegorz maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1 |
|
Data: 2009-05-20 10:28:27 | |
Autor: ąćęłńóśźż | |
"polki" z rowerami | |
Akurat na alledrogo ktoś sprzedawał Giant Sedona W w rozmiarze XS nówke sztukę (za małą ramę zonie kupił), pewnie warto odkupić dla dziecka, zawsze taniej niż w sklepie, a ten model bardzo polecam do jazdy, o której piszesz.
Ale dla mamy to rama co najmniej S lub może nawet M (nie waga, lecz wzrost i długość nóg mają znaczenie). JaC -- -- - > Corka ma 11 lat/36 kg wagi (mama tez ma jezdzic 18 lat (:-)/50kg). |
|
Data: 2009-05-20 10:58:02 | |
Autor: Grzegorz | |
"polki" z rowerami | |
Hello ąćęłńóśźż !:
Akurat na alledrogo ktoś sprzedawał Giant Sedona W w rozmiarze XS Ale dla mamy to rama co najmniej S lub może nawet M (nie waga, lecz A masz może gdzieś namiar na tabelę z *wymiarami* zam oznaczanych literowo, a nie w calach ? Cóż, rowerów na Alledrogo jest co niemiara ... i pewnie wiele z nich bardzo ciekawych. Zresztą to Abebike znalazłem przez Alledrogo. Ale i tak musiałem z gościem dograć szczegóły, dla informacji rama Alu pomalowana + kierownica + siodełko + korby + łańcuch + błotniki + parę drobiazgów dałem ok. 250 zł. W zasadzie tylko koła 24" i hamulec przedni i dzwonek ze starego rowerka. I tak za 2 lata wyrośnie ... pzdrw. -- Grzegorz maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1 |
|
Data: 2009-05-20 11:03:39 | |
Autor: Paweł Suwiński | |
"polki" z rowerami | |
Dnia ¶ro, 20 maj 2009 tako rzecze Grzegorz:
I tak za 2 lata wyro¶nie ... Ale piasta, pewnie najdroższy element, zostanie. Można przeple¶ć do nowego koła lub całe koło przełożyć pozostaj±c przy tym rozmiarze. Ostatnio widziałem na mie¶cie wigry z piast± nexus :). -- Uzdrawiam Paweł Suwiński |
|
Data: 2009-05-20 12:45:51 | |
Autor: Grzegorz | |
"polki" z rowerami | |
Hello Paweł Suwiński !:
I tak za 2 lata wyro¶nie ... Fakt, piasta zostanie, i szprychy skracane na "zeta" :-D ! Za piastę dałem na Alledrogo 200 :-) ! pzdrw. -- Grzegorz maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1 |
|
Data: 2009-05-21 09:00:59 | |
Autor: ąćęłńóśźż | |
"polki" z rowerami | |
XS/14,5'', S/17'', M/19''
Gdzies mieli tabelę, ale może trzeba zaawansowanej wyszukiwarki uzyć. Tyle że jak dla mnie te milimetry "od suportu do konusa" niewiele mówia. JaC -- -- - A masz może gdzieś namiar na tabelę z *wymiarami* zam oznaczanych literowo, a nie w calach ? |
|
Data: 2009-05-20 10:56:30 | |
Autor: Paweł Suwiński | |
"polki" z rowerami | |
Dnia ¶ro, 20 maj 2009 tako rzecze adresss@poczta.pl:
musze kupic corce rower, bo poprzedni przejal brat. Z polskich to Unibike, Kross i Arkus. Unibike się wybija z tej trójki, ale pozostałe też przyzwoite, a ceny jeszcze nie takie markowe. Z tego co piszesz szukałbym roweru typu city-komfort/rekreacja z biegami w pia¶cie - mało zajmuj±ce jeżeli chodzi o użytkowanie i serwis, a kobiety to lubi± :). U mnie mama jeĽdzi na Kross Manfield Park Pro (nawet z nami na wycieczki turystyczne z sakwami), siostra na Arkus Trekk 1100, a moja Asia na Kross Trans Pacific z piast± Nexus 8. Wszystkie s± bardzo zadowolone :). Maj±c taki budżet przyjrzał bym się wła¶nie tj.: Kross Manfield Park Pro / Pro 8 Arkus Style Lux Arkus Trekk 1100 Niestety jak napisał przedpi¶cca raczej nie ma takich rowerów dla dzieci. Trzeba sobie poskładać. Pewnie dlatego, że piasty planetarne s± drogawe i taki rower dla dziecka, które zaraz z niego wyro¶nie może być mało ekonomicznym wyborem i nikt takich nie robi, nie wiem (?). -- Uzdrawiam Paweł Suwiński |
|
Data: 2009-05-20 13:03:10 | |
Autor: PeJot | |
"polki" z rowerami | |
adresss@poczta.pl pisze:
Czesc,/.../ /.../ Rower ma juz Troche; pokracznie kombinujesz. Rower dla dziecka 11 letniego powinien byc' dobrany do jego wzrostu i moz.liwos'ci( rama, korby, prze?oz.enia ) i b?e;dem jest traktowanie takiego roweru jako docelowego oraz uz.ywanie przez osobe; doros?a;. Sta;d nie bardzo jest sens inwestowac' w sprze;t, który i tak za kilka lat okaz.e sie; za ma?y i pójdzie do ludzi. Na pewno w tej kategorii cenowej nalez.y zrezygnowac' z amortyzacji. Sk?adaja;c rowery dla moich dzieci zaobserwowa?em, z.e nie ma sensu stosowac' standardowych kaset, z uwagi na zbyt szeroki zakres prze?oz.en'. Lepiej zastosowac' staromodny wolnobieg z mniejszymi prze?oz.eniami, bardziej adekwatnymi do moz.liwos'ci dziecka i do tego krótkie korby z ma?ymi koronkami ( cie;z.kie do zdobycia niestety ). Córka nie radzi?a sobie ze zwyk?ymi manetkami, trzeba by?o zastosowac' manetki rapid-fire. Do tego cie;z.ko jest o klamki hamulcowe wielkos'cia; pasuja;ce do ma?ej re;ki. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzysta?em z Internetu, nie wiedzia?em, z.e na s'wiecie jest tylu idiotów" Stanis?aw Lem |
|
Data: 2009-05-20 11:02:00 | |
Autor: dsoto | |
"polki" z rowerami | |
PeJot napisał(a): Sk?adaja;c rowery dla moich dzieci zaobserwowa?em, z.e nie ma sensu Zgadzam się w stu %. Dzieci to jest inny kaliber niż my, najarani nowinkami technicznymi ;) Zauważyłem, że nie tylko dzieci, ale nawet wielu dorosłych jeżdzi na najmniejszej tarczy z przodu (manetka nie działa czy jak ?) Wnioski są jasne - nie ma sensu ładować trzech tarcz z przodu w rowerze dla dziecka, wystarczyłaby w większości przypadku jedna tarcza około 26 - 30 zębów i wolnobieg 6 z tyłu. Rozważyłbym również zakup BMXa - to jest rower, którym zawsze można przyszpanować wśród rówieśników ;) I jeszcze jedno - oststanio wchodziłem do rowerowego i mama z tatą kupowali synkowi (kilka lat) rowerek. Co go najbardziej w rowerze interesowało ? Dzwonek :) |
|
Data: 2009-05-21 07:13:00 | |
Autor: PeJot | |
"polki" z rowerami | |
dsoto@gazeta.pl pisze:
Zgadzam się w stu %. Dzieci to jest inny kaliber niż my, najarani Wolnobieg 6 rzędowy ma tę fajną właściwość, że w rowerze z kołami 24" i wyżej da się w całości obsłużyć z jednej tarczy i łańcuch będzie pracował zupełnie spokojnie. Na odwrót, w rowerach z krótkimi widełkami, np. na koła 20" są z tym problemy, aż do spadania łańcucha z tarczy włącznie. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2009-05-23 01:00:51 | |
Autor: __Maciek | |
"polki" z rowerami | |
Thu, 21 May 2009 07:13:00 +0200 PeJot <PeJot@02.pl> napisał:
Wolnobieg 6 rzędowy ma tę fajn± wła¶ciwo¶ć, że w rowerze z kołami 24" i wyżej da się w cało¶ci obsłużyć z jednej tarczy i łańcuch będzie pracował zupełnie spokojnie. Na odwrót, w rowerach z krótkimi widełkami, np. na koła 20" s± z tym problemy, aż do spadania łańcucha z tarczy wł±cznie. To jak z tyłu jest więcej zębatek niż 6 to nie wszystkie kombinacje tył-przód da się uzyskać? Ja wiem że takie biegi gdzie łancuch idzie "po przek±tnej" s± niezdrowe dla układu napędowego, ale w moim Romecie z 3x6 da się wrzucić dowoln± kombinację i nawet jechać :-) Wolnobieg nakręcany Tourney (jak zreszt± reszta osprzętu w napędzie). -- I really hate this damn machine, I wish that they would sell it. It never does just what I want, But only what I tell it. |
|
Data: 2009-05-23 08:48:11 | |
Autor: PeJot ( home) | |
"polki" z rowerami | |
__Maciek pisze:
Thu, 21 May 2009 07:13:00 +0200 PeJot <PeJot@02.pl> napisał: Nie zawsze łańcuch pracuje pod znacznym przekosem na tyle spokojnie, aby dało się jechać. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na ¶wiecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|