polska działalność w kraju unijnym

Data: 2012-04-20 04:49:08
Autor: Katarzyna Wywiał
polska działalność w kraju unijnym
Witajcie, proszę o wskazówki - być może orientujecie się w
zagadnieniu.
Mam polską działalność gospodarczą, wykonywaną od lat - tłumaczenia i
nauczanie języka obcego. Nie jestem płatnikiem VAT. Obecnie mieszkam w
Belgii. Pracowałam tu etatowo, w tej chwili szukam pracy. Czy mogłabym
udzielać lekcji w Belgii mając polską działalność? Rejestracja
działalności jednoosobowej w BE (independant) wiąże się z dość bolesną
biurokracją (w porównaniu z PL, naprawdę), jest też sporo danin
finansowych. Belgijski aparat fiskalny uchodzi za bezlitosny i
oczywiście nie mam zamiaru ryzykować ani pracować na czarno.
Naturalnie musiałabym opłacać pełny polski ZUS, czyli ponad 900 PLN,
ale tutejsze stawki za godzinę lekcji rekompensowałyby to w pełni.
Tylko - czy mogę? Z góry dziękuję.

Data: 2012-04-20 14:46:05
Autor: kompek
W dniu 2012-04-20 13:49, Katarzyna Wywiał pisze:
[...]

kiedys czytalem cos takiego, ze jak masz dzialalnosc w pl to mozesz swiadczyc uslugi na terenie calej uni, ale nie moze to przekraczac czegos tam - inaczej musisz zarejestrowac lokalnie na terenie belgii

przypuszczam, ze gdyby dawac np. lekcje przez tylko miesiac, to by sie to zalapalo, jesli przez roku juz nie

Data: 2012-04-20 06:21:23
Autor: Katarzyna Wywiał
On 20 Kwi, 14:46, kompek <kom...@sorry.pl> wrote:
> [...]

czegos tam - inaczej musisz zarejestrowac lokalnie na terenie belgii

przypuszczam, ze gdyby dawac np. lekcje przez tylko miesiac, to by sie

Z tym, że ja nie jestem rezydentem, mam inny status.

Data: 2012-04-20 06:30:52
Autor: Katarzyna Wywiał
polska działalność w kraju unijnym
Przeglądałam tę umowę - zyski przedsiębiorstw, ew. wolny zawód:
http://www.mf.gov.pl/_files_/podatki/umowy_miedzynarodowe/belgia_konwencja-_tekst_polski,francuski.pdf.

Hm. Jak myślicie?

Data: 2012-04-20 06:51:25
Autor: Katarzyna Wywiał
On 20 Kwi, 15:21, Katarzyna Wywiał <catherine.wyw...@gmail.com> wrote:

> [...]

> to zalapalo, jesli przez roku juz nie

Z tym, że ja nie jestem rezydentem, mam inny status.

Zerknęłam też tutaj:
Artykuł 12 rozporządzenia 883/2004 w:
http://www.pi.gov.pl/PARPFiles/media/_multimedia/2F6D8459B1A74F6C8E0280295375F5EA/20110310_123114%209893.pdf

polska działalność w kraju unijnym