polska karta kredytowa w walucie EUR albo USD

Data: 2009-05-12 23:03:39
Autor: kredytywkarpaczu
polska karta kredytowa w walucie EUR albo USD
mieszkam w PL pracuję w PL dochody ze źródła w PL

a kartą kredytową chcę płacić w zachodnich sklepach internetowych

i nie uśmiecha mi sie żeby bank przeliczał moje zakupy z euro na złotówki po jakimś oszukańczym kursie.

zamiast limitu np. 43.500zł wolę limit 10.000 euro

Czy którykolwiek bank działający w Polsce wyda mi kartę kredytową
której limit będzie wyrażony w euro a nie w złotówkach?

Data: 2009-05-12 18:24:57
Autor: witek
kredytywkarpaczu@op.pl wrote:

i nie uśmiecha mi sie żeby bank przeliczał moje zakupy z euro na złotówki po jakimś oszukańczym kursie.

jakbym moherowe berety slyszal?

Data: 2009-05-13 06:44:04
Autor: kredytywkarpaczu
polska karta kredytowa w walucie EUR albo USD
> i nie uśmiecha mi sie żeby bank przeliczał moje zakupy  > z euro na złotówki po jakimś oszukańczym kursie.

jakbym moherowe berety slyszal?

nie chodzi o kolor beretu, ale o wstret do spreedow walutowych byłbym zachwycony karta w PLN stosujaca kurs EUR sredni z NBP (tak
tak wiem, nie ma takiej)

Data: 2009-05-13 03:08:15
Autor: witek
[...]

a czym byś spłacał tą kartę w EUR/USD?

Data: 2009-05-13 02:06:14
Autor: kl1
On 13 Maj, 10:08, witek <witek7...@gazeta.pl.invalid> wrote:

a czym byś spłacał tą kartę w EUR/USD?
Za pewne EUR/USD tyle, że zakupionym w kantorze.
Jednak wspomniana karta Polbanku ma jeszcze lepsze kursy niz najlepsze
kursy kantorowe.
(i mam nadzieje, ze nie zmienia regulaminu).

BTW w sobotę od 0 do 8 rano nie będą działać karty Polbanku.

Data: 2009-05-13 04:10:43
Autor: witek
kl1@o2.pl wrote:
On 13 Maj, 10:08, witek <witek7...@gazeta.pl.invalid> wrote:

a czym byś spłacał tą kartę w EUR/USD?
Za pewne EUR/USD tyle, że zakupionym w kantorze.

Właśnie o to pytam.
I co dalej?
Ma pieniadze w ręce i ....

Jednak wspomniana karta Polbanku ma jeszcze lepsze kursy niz najlepsze
kursy kantorowe.

To raz.
Dwa, że jakakolwiek kombinacja nie jest warta zachodu bo kosztuje wiecej, niż ten "złodziejski kurs".
No chyba że się miesiecznie przepuszcza kilanascie tysiecy, to i wowczas z 10 zł można zaoszczędzić :)

Data: 2009-05-13 04:49:56
Autor: kl1
polska karta kredytowa w walucie EUR albo USD
On 13 Maj, 11:10, witek <witek7...@gazeta.pl.invalid> wrote:

Właśnie o to pytam.
I co dalej?
Ma pieniadze w ręce i ....

Idą do banku i wpłacają na konto karty tak jak na konto walutowe
albo maja juz wpłacone na koncie walutowym i robia przelew
wewnatrzbankowy wiec bezpłatny.

To raz.
Dwa, że jakakolwiek kombinacja nie jest warta zachodu bo kosztuje
wiecej, niż ten "złodziejski kurs".
No co Ty. Róznica może siegac ok 5% spokojnie.  Zalezy oczywiscie od
typu karty, banku itd.
5% od 4000zł to 200zł. Nawet gdyby te 4k to był obrót roczny to czy
warto pogardzić?
a wiele osób robi wiecej w miesiąc zwłaszcza z okazji urlopów itp.

No chyba że się miesiecznie przepuszcza kilanascie tysiecy, to i wowczas
z 10 zł można zaoszczędzić :)
Jak te 10zł obliczyłeś?:)

Data: 2009-05-13 16:59:00
Autor: Sinus
kl1@o2.pl napisał(a):
On 13 Maj, 10:08, witek <witek7...@gazeta.pl.invalid> wrote:
BTW w sobot=EA od 0 do 8 rano nie b=EAd=B1 dzia=B3a=E6 karty Polbanku.

Czyli pewnie cały dzień nie będą działać, bo jak w tym banku jest jakaś kilkugodzinna awaria to nie działa późnie kilkadziesiąt godzin.

Sinus

Data: 2009-05-13 09:50:46
Autor: Robert Kois
Dnia Wed, 13 May 2009 06:44:04 +0200, kredytywkarpaczu@op.pl napisał(a):

byłbym zachwycony karta w PLN stosujaca kurs EUR sredni z NBP (tak
tak wiem, nie ma takiej)

Jest nawet lepsza :)
Według Tabel A kursów średnich NBP (przy dniu wolnym brałem z następnego
dnia roboczego (w nawiasie z poprzedniego)) i rozliczeń karty w Polbanku

Data        Waluta NBP     Polbank
29-04-2009  EUR    4,4498  4,3737
09-05-2009  CZK    0,1637  0,1627 (tabela NBP z 11-05, 08-05 było 0,1633)
19-04-2008  CZK    0,1613  0,1587 (tabela NBP z 20-04, 17-04 było 0,1603)
10-04-2009  CZK    0,1651  0,1644
29-03-2009  CZK    0,1718  0,1661 (tabela NBP z 30-03, 27-03 było 0,1688)
27-01-2009  EUR    4,3214  4,3167

--
Kojer

Data: 2009-05-14 09:57:53
Autor: Robert Kois
Dnia Wed, 13 May 2009 09:50:46 +0200, Robert Kois napisał(a):

[...]

Trochę bez sensu to podałem, bo brałem datę transakcji a nie rozliczenia
Poniżej po datach rozliczenia (3 jeszcze nie mam bo wyciąg jeszcze nie
wygenerowany)

Data rozliczenia Waluta Polbank NBP    28-01-2009       EUR    4,3167  4,3789 30-03-2009       CZK    0,1661  0,1718 14-04-2009       CZK    0,1644  0,1652

--
Kojer

Data: 2009-05-14 11:36:01
Autor: kl1
On 14 Maj, 09:57, Robert Kois <ko...@hell.pl> wrote:

Trochę bez sensu to podałem, bo brałem datę transakcji a nie rozliczenia
Trudno powiedzieć co brać, teoretycznie data rozliczenia do porównań
jest lepsza
- bo inne banki w tym dniu przeliczą transakcje z EUR na PLN.
Natomiast stosowany kurs jest kursem z dnia kiedy transakcja trafiła
do organizacji płatniczej...czyli zazwyczaj dzień transakcji albo
następny...

Data: 2009-05-14 11:48:48
Autor: kl1
[...]

To jest dla karty MC czy Visy?

Data: 2009-05-16 21:10:05
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Robert Kois wrote:

[...]

A ktoś się orientuje jak przy tym wygląda MC?

--
MiCHA

Data: 2009-05-16 21:22:38
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Przemyslaw Kwiatkowski wrote:

[...]

A zresztą sam sobie odpowiem (na tyle, na ile mam możliwość...):

data księgowania / waluta / Polbank / NBP

24.04.2009 / GBP / 4,9125 / 4,9407
11.03.2009 / GBP / 5,0637 / 4,9908  [*]
16.03.2009 / EUR / 4,4603 / 4,4940
17.03.2009 / EUR / 4,4286 / 4,4653
01.04.2009 / GBP / 5,0166 / 5,0645

[*] dla daty operacji wygląda to tak:
09.03.2009 / GBP / 5,0637 / 5,2262 (a 10.03 był kurs 5,1626)

Szkoda, że żadna data i waluta się nie pokrywa z powyższymi danymi z
Visy... :-(

--
MiCHA

Data: 2009-05-17 10:39:43
Autor: Dannyboy
polska karta kredytowa w walucie EUR albo USD
Robert Kois pisze:

Jest nawet lepsza :)
gdzie publikowane są kursy walutowe polbanku ? tak, zeby znac je przed transakcja, a nie po

--
pozdrawiam | best regards | saludos
Dan the Man

Data: 2009-05-17 11:01:54
Autor: MK
"Dannyboy" <dannyboy@polska.pl> wrote in message news:guoigh$q9p$1news.task.gda.pl...

gdzie publikowane są kursy walutowe polbanku ? tak, zeby znac je przed transakcja, a nie po

A niby jak maja byc znane jak rozliczenie odbywa sie dzien czy 2 dni po dokonaniu transakcji...

MK

Data: 2009-05-17 05:48:55
Autor: kl1
On 17 Maj, 11:01, "MK" <ma...@interia.pl> wrote:

A niby jak maja byc znane jak rozliczenie odbywa sie dzien czy 2 dni po
dokonaniu transakcji...

jak sprawdzałem kiedyś kilka rozliczeń (karty MC) to kurs czasem
zgadzał sie z kursem MC z dnia wykonania transakcji (a czasem był to
jakis kolejny dzień). Ponieważ transakcje w przypadku kart Polbanku są
rozliczane bezpośrednio przez organizację płatniczą moze sie zdarzyć
bedzie zastosowany kurs z dnia kiedy transakcja trafiła do Visy/MC.
Jeśli stanie sie to już dnia wykonania transakcji to kurs bieżący Visy
można sprawdzić na jej stronie.
Potem  transakcja jest przekazywana do banku, księgowana ale tutaj już
nie ma żadnego przewalutowania.

Data: 2009-05-12 23:13:01
Autor: sorden
polska karta kredytowa w walucie EUR albo USD
kredytywkarpaczu@op.pl wrote:

Czy którykolwiek bank działający w Polsce wyda mi kartę kredytową
której limit będzie wyrażony w euro a nie w złotówkach?

A moze debetowka do konta walutowego z obsluga gotowkowa ?

--
in

Data: 2009-05-12 23:29:05
Autor: kredytywkarpaczu
> [...]

> której limit będzie wyrażony w euro a nie w złotówkach?

A moze debetowka do konta walutowego z obsluga gotowkowa ?

to jednak MUSI być karta kredytowa

Data: 2009-05-12 23:45:29
Autor: MarekZ
Użytkownik <kredytywkarpaczu@op.pl> napisał w wiadomości news:653d.0000094a.4a09e42bnewsgate.onet.pl...

Czy którykolwiek bank działający w Polsce wyda mi kartę kredytową
której limit będzie wyrażony w euro a nie w złotówkach?

Nie.

Data: 2009-05-13 03:23:21
Autor: macka
On 12 Maj, 23:03, kredytywkarpa...@op.pl wrote:
[...]

Przy odpowiednich dochodach mozesz bez wiekszego problemu uzyskac
karte charge w USD lub EUR.

http://www.americanexpress.com/poland/popup_icc_pl.html

Karte taka mozna dostac tez za posrednictwem Fortis Banku Polska.

polska karta kredytowa w walucie EUR albo USD