Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   polsprzeglo

polsprzeglo

Data: 2012-01-10 20:54:30
Autor: Stefan
polsprzeglo
1. Czy jazda w korku na półsprzęgle (2gi bieg, wciśnięte sprzęgło do połowy) jest szkodliwa/zużywa szybciej sprzęgło w porównaniu do jazdy np. na 1szym biegu z puszczonym sprzęgłem?

2. Czy hamowanie silnikiem, na wciśniętym do połowy sprzęgle, jest szkodliwe/zużywa szybciej sprzęgło?

Data: 2012-01-10 19:56:52
Autor: to
polsprzeglo
begin Stefan
1. Czy jazda w korku na półsprzęgle (2gi bieg, wciśnięte sprzęgło do
połowy) jest szkodliwa/zużywa szybciej sprzęgło w porównaniu do jazdy
np. na 1szym biegu z puszczonym sprzęgłem?

Tak.

2. Czy hamowanie silnikiem, na wciśniętym do połowy sprzęgle, jest
szkodliwe/zużywa szybciej sprzęgło?

Tak.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2012-01-10 21:11:35
Autor: AZ
polsprzeglo
On 2012-01-10, Stefan <stefan@costam.wp.pl> wrote:
1. Czy jazda w korku na półsprzęgle (2gi bieg, wciśnięte sprzęgło do połowy) jest szkodliwa/zużywa szybciej sprzęgło w porównaniu do jazdy np. na 1szym biegu z puszczonym sprzęgłem?

2. Czy hamowanie silnikiem, na wciśniętym do połowy sprzęgle, jest szkodliwe/zużywa szybciej sprzęgło?

Oczywiscie, dziwne by bylo gdyby mialo sie nie zuzywac. Pytanie jeszcze:
po co tak robic?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-01-10 22:15:04
Autor: DoQ
polsprzeglo
W dniu 10-01-2012 22:11, AZ pisze:

Oczywiscie, dziwne by bylo gdyby mialo sie nie zuzywac. Pytanie jeszcze:
po co tak robic?

¯eby opanowaæ nadmiar mocy!


--
Pawe³

Data: 2012-01-10 21:28:51
Autor: to
polsprzeglo
begin DoQ
Żeby opanować nadmiar mocy!

Pewnie w jakimÅ› potworze 1.9/2.0 TDI. ;)

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2012-01-10 22:31:54
Autor: DoQ
polsprzeglo
W dniu 10-01-2012 22:28, to pisze:

¯eby opanowaæ nadmiar mocy!
Pewnie w jakim¶ potworze 1.9/2.0 TDI. ;)

Nieokie³znane stado njutonów ;)


--
Pawe³

Data: 2012-01-10 21:39:06
Autor: to
polsprzeglo
begin DoQ
Nieokiełznane stado njutonów ;)

Karzdy ma tysionc niutufff!!1 Szczegulnie po czipsie!!!1jeden

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2012-01-11 23:54:02
Autor: G Nowak
polsprzeglo
Nieokiełznane stado njutonów ;)

Karzdy ma tysionc niutufff!!1 Szczegulnie po czipsie!!!1jeden

Jak to mowia "you made my day". LOL ;)

--
Pozdr

Data: 2012-01-12 14:16:54
Autor: gregor
polsprzeglo
W dniu 2012-01-10 22:11, AZ pisze:

Oczywiscie, dziwne by bylo gdyby mialo sie nie zuzywac. Pytanie jeszcze:
po co tak robic?


Ostatnio ktoś też mnie o to pytał i mówił, że w TV/bądź w gazecie było, że ruszanie na 1 biegu bez gazu powoduje mniejsze zużycie paliwa

przy cenach ~6 zł ludzie popadają w paranoję

gregor

Data: 2012-01-10 22:10:13
Autor: Tomasz Pyra
polsprzeglo
On Tue, 10 Jan 2012 20:54:30 +0100, Stefan wrote:

1. Czy jazda w korku na pó³sprzêgle (2gi bieg, wci¶niête sprzêg³o do po³owy) jest szkodliwa/zu¿ywa szybciej sprzêg³o w porównaniu do jazdy np. na 1szym biegu z puszczonym sprzêg³em?

2. Czy hamowanie silnikiem, na wci¶niêtym do po³owy sprzêgle, jest szkodliwe/zu¿ywa szybciej sprzêg³o?

Tak, jedno i drugie jest bardzo szkodliwe dla sprzêg³a.
W ogóle jakakolwiek jazda na pó³sprzêgle, poza bardzo krótkim momentem
ruszania na I biegu, to tylko niepotrzebne jego niszczenie.

Data: 2012-01-10 22:26:52
Autor: RoMan Mandziejewicz
polsprzeglo
Hello Stefan,

Tuesday, January 10, 2012, 8:54:30 PM, you wrote:

1. Czy jazda w korku na pó³sprzêgle (2gi bieg, wci¶niête sprzêg³o do po³owy) jest szkodliwa/zu¿ywa szybciej sprzêg³o w porównaniu do jazdy np. na 1szym biegu z puszczonym sprzêg³em?

Tak.

2. Czy hamowanie silnikiem, na wci¶niêtym do po³owy sprzêgle, jest szkodliwe/zu¿ywa szybciej sprzêg³o?

Tak.

Jak mo¿na w ogóle wpa¶æ na takie pomys³y?


--
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2012-01-11 00:04:29
Autor: Arbiter
polsprzeglo

U¿ytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman@pik-net.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:5904927288$20120110222653squadack.com...

Jak mo¿na w ogóle wpa¶æ na takie pomys³y?

Z Kolin± gadasz?

Data: 2012-01-10 23:20:43
Autor: AZ
polsprzeglo
On 2012-01-10, Arbiter <niemam@hotmail.com> wrote:
Jak mo¿na w ogóle wpa¶æ na takie pomys³y?

Z Kolin± gadasz?
To nie Kolina, no chyba ze zainstalowalo slownik i astera na neostrade
zmienilo ;-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-01-11 01:19:35
Autor: RoMan Mandziejewicz
polsprzeglo
Hello Arbiter,

Wednesday, January 11, 2012, 12:04:29 AM, you wrote:

Jak mo¿na w ogóle wpa¶æ na takie pomys³y?
Z Kolin± gadasz?

Ka¿dy Stefan to Kolina? My¶lisz, ¿e neta od s±siada po¿yczy³?

--
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2012-01-11 10:37:28
Autor: Tomasz Pyra
polsprzeglo
On Wed, 11 Jan 2012 01:19:35 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:

Hello Arbiter,

Wednesday, January 11, 2012, 12:04:29 AM, you wrote:

Jak mo¿na w ogóle wpa¶æ na takie pomys³y?
Z Kolin± gadasz?

Ka¿dy Stefan to Kolina? My¶lisz, ¿e neta od s±siada po¿yczy³?

Swoj± drog± to siê nazywa mieæ "markê" - ktokolwiek by nie zada³ glupiego
pytania, to od razu wszyscy my¶l± ¿e to Kolina :)

Data: 2012-01-11 10:56:46
Autor: Artur Ma¶l±g
polsprzeglo
W dniu 2012-01-11 10:37, Tomasz Pyra pisze:
On Wed, 11 Jan 2012 01:19:35 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:

Hello Arbiter,

Wednesday, January 11, 2012, 12:04:29 AM, you wrote:

Jak mo¿na w ogóle wpa¶æ na takie pomys³y?
Z Kolin± gadasz?

Ka¿dy Stefan to Kolina? My¶lisz, ¿e neta od s±siada po¿yczy³?

Swoj± drog± to siê nazywa mieæ "markê" - ktokolwiek by nie zada³ glupiego
pytania, to od razu wszyscy my¶l± ¿e to Kolina :)

Zdaje siê, ¿e tylko "czê¶æ" tak my¶li - Kolina nie ma monopolu na
g³upie pytania. Kolejna "czê¶æ" za to z Kolin± dyskutuje, a pó¼niej
siê t³umaczy, ¿e nie "zauwa¿y³a".

Data: 2012-01-11 13:27:07
Autor: to
polsprzeglo
begin Artur Maśląg
Zdaje się, że tylko "część" tak myśli - Kolina nie ma monopolu na głupie
pytania. Kolejna "część" za to z Koliną dyskutuje, a później się
tłumaczy, że nie "zauważyła".

Nawet Kolina czasem podrzuci jakiś ciekawy link, nie widzę powodu, dla którego nie można go skomentować...

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2012-01-11 14:07:35
Autor: Stefan
polsprzeglo
W dniu 10.01.2012 22:26, RoMan Mandziejewicz pisze:
Jak mo¿na w ogóle wpa¶æ na takie pomys³y?


No coz, nie ucza tego na nauce jazdy :D A pytam sie bo slyszalem opinie ze hamowanie na polsprzegle nie zuzywa go wcale 'bardziej'.

Data: 2012-01-11 14:17:12
Autor: Dykus
polsprzeglo
Witam,

W dniu 2012-01-11 14:07, Stefan pisze:

No coz, nie ucza tego na nauce jazdy :D A pytam sie bo slyszalem opinie
ze hamowanie na polsprzegle nie zuzywa go wcale 'bardziej'.

A dlaczego chcesz wciskaæ peda³ sprzêg³a podczas hamowania silnikiem?
Je¿eli samochód za mocno hamuje silnikiem na danym biegu (przy puszczonym pedale sprzêg³a) to wrzuæ wy¿szy bieg - obroty spadn± i spadnie opór jaki stawia silnik.


--
Pozdrawiam,
Dykus.

Data: 2012-01-11 17:24:08
Autor: DoQ
polsprzeglo
W dniu 11-01-2012 14:07, Stefan pisze:
W dniu 10.01.2012 22:26, RoMan Mandziejewicz pisze:
Jak mo¿na w ogóle wpa¶æ na takie pomys³y?
No coz, nie ucza tego na nauce jazdy :D A pytam sie bo slyszalem opinie

Dziwne, do¶æ dawno ukoñczy³em kurs ale do dzi¶ pamiêtam jak instruktor wbija³ mi takie rzeczy do g³owy, podobnie jak "noga ze sprzêg³a!"

--
Pawe³

Data: 2012-01-14 20:06:31
Autor: PiteR
polsprzeglo
na  ** p.m.s **  DoQ pisze tak:

Dziwne, do¶æ dawno ukoñczy³em kurs ale do dzi¶ pamiêtam jak
instruktor wbija³ mi takie rzeczy do g³owy, podobnie jak "noga ze
sprzêg³a!"

Dopiero dzi¶ z filmiku o Syrence i dobrym z³ym\kierowcy dowiedzia³em siê sk±d wzie³o siê to g³upkowate powiedzonko "jazda na pó³sprzegle"

a to ma byæ "jazda na pó³ sprzêg³a" które zosta³o przekrêcone.

--
    Piter
    vw golf  mk2 1.3 '87
    vw passat B5 1.6 '98

Data: 2012-01-11 17:45:59
Autor: Bydlê
polsprzeglo
On 2012-01-11 14:07:35 +0100, Stefan <stefan@costam.wp.pl> said:

 A pytam sie bo slyszalem opinie

OK, wiêcej ni¿ jedna.

 ze hamowanie na polsprzegle nie zuzywa go wcale 'bardziej'.

I co ci odpowiedzieli, gdy ich zapyta³e¶ "dlaczego?"?
(i koto by³?)


--
Bydlê

Data: 2012-01-11 23:07:05
Autor: Tomasz Pyra
polsprzeglo
On Wed, 11 Jan 2012 14:07:35 +0100, Stefan wrote:

W dniu 10.01.2012 22:26, RoMan Mandziejewicz pisze:
Jak mo¿na w ogóle wpa¶æ na takie pomys³y?


No coz, nie ucza tego na nauce jazdy :D A pytam sie bo slyszalem opinie ze hamowanie na polsprzegle nie zuzywa go wcale 'bardziej'.

Nie ma tak - praca sprzêg³a w pozycji innej ni¿ ca³okiwte wysprzêglenie
albo zasprzêglenie powoduje ¿e strony tarczy tr± o docisk i zamach.
A jak tr±, to siê to wszystko grzeje i zu¿ywa.

Do regulowania prêdko¶ci w dó³ s³u¿± hamulce, w górê gaz, mo¿na te¿ hamowaæ
silnikiem - sprzêg³o w ¿aden sposób nie s³u¿y do regulowania prêdko¶ci
samochodu.

Data: 2012-01-11 23:53:48
Autor: to
polsprzeglo
begin Tomasz Pyra
Do regulowania prędkości w dół służą hamulce, w górę gaz, można też
hamować silnikiem - sprzęgło w żaden sposób nie służy do regulowania
prędkości samochodu.

A co zrobić, jak na 1 biegu już ryczy, a na 2 jeszcze nie chce jechać? ;) --
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2012-01-11 23:55:09
Autor: AZ
polsprzeglo
On 2012-01-11, to <to_usenet@interia.pl> wrote:
Do regulowania prędkości w dół służą hamulce, w górę gaz, można też
hamować silnikiem - sprzęgło w żaden sposób nie służy do regulowania
prędkości samochodu.

A co zrobić, jak na 1 biegu już ryczy, a na 2 jeszcze nie chce jechać? ;)
Naprawic samochod?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-01-12 00:02:05
Autor: to
polsprzeglo
begin AZ
Naprawic samochod?

Sporo diesli ma strasznie krótką jedynkę, w efekcie przy pewnej prędkości nie da się w zasadzie jechać, bo na 1 są już dość wysokie obroty, z kolei na dwójce są poniżej minimalnych dla ecu, który sam przyspiesza.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2012-01-12 11:39:15
Autor: Marcin N
polsprzeglo
W dniu 2012-01-12 01:02, to pisze:
begin AZ

Naprawic samochod?

Sporo diesli ma strasznie krótką jedynkę, w efekcie przy pewnej prędkości
nie da się w zasadzie jechać, bo na 1 są już dość wysokie obroty, z kolei
na dwójce są poniżej minimalnych dla ecu, który sam przyspiesza.

Konkretnie. Jaka to prędkość i jaki samochód.

Data: 2012-01-12 12:32:43
Autor: J.F
polsprzeglo
Użytkownik "Marcin N"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup
W dniu 2012-01-12 01:02, to pisze:
begin AZ
Naprawic samochod?

Sporo diesli ma strasznie krótką jedynkę, w efekcie przy pewnej prędkości
nie da się w zasadzie jechać, bo na 1 są już dość wysokie obroty, z kolei
na dwójce są poniżej minimalnych dla ecu, który sam przyspiesza.

Konkretnie. Jaka to prędkość i jaki samochód.

Tak mowiac szczerze to wszystkie, tylko troche inaczej.
Dosc typowa roznica przelozen miedzy 1 a 2 to 1:2, czyli jak auto na 2 ma 850 rpm, to na 1 ma raptem 1700, a chocby nawet i 2000 - to ciagle nie jest duzo.

Tylko ze na 1 sie bardzo nieprzyjemnie jezdzi - polaczenie z silnikiem "za sztywne", auto za bardzo reaguje na gaz, szarpie.
Z kolei na 2 minimalna predkosc jest okolo 10-15km/h, i to jest juz za szybko.
Ba - wystarczy remont na gierkowce zeby i na jedynce bylo za szybko.

J.

Data: 2012-01-12 20:58:43
Autor: to
polsprzeglo
begin J.F
Tak mowiac szczerze to wszystkie, tylko troche inaczej. Dosc typowa
roznica przelozen miedzy 1 a 2 to 1:2,

Takiego to jeszcze nie widziałem.

Tylko ze na 1 sie bardzo nieprzyjemnie jezdzi - polaczenie z silnikiem
"za sztywne", auto za bardzo reaguje na gaz, szarpie. Z kolei na 2
minimalna predkosc jest okolo 10-15km/h, i to jest juz za szybko.

o to właśnie chodzi.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2012-01-16 12:47:58
Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik
polsprzeglo
On 2012-01-12 21:58, to wrote:
begin J.F

Tak mowiac szczerze to wszystkie, tylko troche inaczej. Dosc typowa
roznica przelozen miedzy 1 a 2 to 1:2,

Takiego to jeszcze nie widzia³em.

Nie bêdac aptekarzem, np:

1st 5.08
2nd 2.80
3rd 1.78

Tylko ze na 1 sie bardzo nieprzyjemnie jezdzi - polaczenie z silnikiem
"za sztywne", auto za bardzo reaguje na gaz, szarpie. Z kolei na 2
minimalna predkosc jest okolo 10-15km/h, i to jest juz za szybko.

o to w³a¶nie chodzi.

Kwestia samochodu i umiejêtno¶ci operowanie peda³em.

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

Data: 2012-01-16 12:16:53
Autor: to
polsprzeglo
begin Marcin 'Yans' Bazarnik
Nie będac aptekarzem, np:

1st 5.08
2nd 2.80
3rd 1.78

Co to za wehikuł? ;)

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2012-01-16 13:54:30
Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik
polsprzeglo
On 2012-01-16 13:16, to wrote:
begin Marcin 'Yans' Bazarnik

Nie bêdac aptekarzem, np:

1st 5.08
2nd 2.80
3rd 1.78

Co to za wehiku³? ;)

Tzn ma wy¿sze biegi równie¿ - nawet w sumie 6-c :-)

Skrzynia ZF GS6-53DZ z np. E46 330D

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

Data: 2012-01-10 23:41:11
Autor: Adam P³aszczyca
polsprzeglo
Dnia Tue, 10 Jan 2012 20:54:30 +0100, Stefan napisa³(a):

1. Czy jazda w korku na pó³sprzêgle (2gi bieg, wci¶niête sprzêg³o do po³owy) jest szkodliwa/zu¿ywa szybciej sprzêg³o w porównaniu do jazdy np. na 1szym biegu z puszczonym sprzêg³em?

Tak.
2. Czy hamowanie silnikiem, na wci¶niêtym do po³owy sprzêgle, jest szkodliwe/zu¿ywa szybciej sprzêg³o?

Tak

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kêszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na
 _______/ /_     Wywo³ywanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

Data: 2012-01-12 14:31:11
Autor: Andrzej Lawa
polsprzeglo
W dniu 10.01.2012 20:54, Stefan pisze:
1. Czy jazda w korku na półsprzęgle (2gi bieg, wciśnięte sprzęgło do
połowy) jest szkodliwa/zużywa szybciej sprzęgło w porównaniu do jazdy
np. na 1szym biegu z puszczonym sprzęgłem?

Tak. Samochody mają z reguły suche sprzęgła tarczowe i "półsprzęgło"
powoduje szybkie ścieranie się okładzin i wzrost temperatury.

Przy innych konstrukcjach sprzęgła (np. hydrokinetyczne, ewentualnie
cierne ale "mokre") problemu może nie być lub być dużo mniejszy.

2. Czy hamowanie silnikiem, na wciśniętym do połowy sprzęgle, jest
szkodliwe/zużywa szybciej sprzęgło?

Tak. I jest bezsensowne.

Swoją drogą ciekaw jestem, czy nie byłoby sensowne wprowadzenie do
konstrukcji samochodów "napędu pełzającego" - nieduży silnik elektryczny
napędzający koła podczas jazdy w korkach. Albo właśnie jakieś
hydrauliczne lub hydrokinetyczne przeniesienie momentu z silnika.

W wielu zatorach do napędu wystarczyłby... rozrusznik (pomijam jego
trwałość przy takim wykorzystaniu ;) )

polsprzeglo

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona