Data: 2012-01-10 20:54:30 | |
Autor: Stefan | |
polsprzeglo | |
1. Czy jazda w korku na półsprzęgle (2gi bieg, wciśnięte sprzęgło do połowy) jest szkodliwa/zużywa szybciej sprzęgło w porównaniu do jazdy np. na 1szym biegu z puszczonym sprzęgłem?
2. Czy hamowanie silnikiem, na wciśniętym do połowy sprzęgle, jest szkodliwe/zużywa szybciej sprzęgło? |
|
Data: 2012-01-10 19:56:52 | |
Autor: to | |
polsprzeglo | |
begin Stefan
1. Czy jazda w korku na półsprzęgle (2gi bieg, wciśnięte sprzęgło do Tak. 2. Czy hamowanie silnikiem, na wciśniętym do połowy sprzęgle, jest Tak. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2012-01-10 21:11:35 | |
Autor: AZ | |
polsprzeglo | |
On 2012-01-10, Stefan <stefan@costam.wp.pl> wrote:
1. Czy jazda w korku na półsprzęgle (2gi bieg, wciśnięte sprzęgło do połowy) jest szkodliwa/zużywa szybciej sprzęgło w porównaniu do jazdy np. na 1szym biegu z puszczonym sprzęgłem?Oczywiscie, dziwne by bylo gdyby mialo sie nie zuzywac. Pytanie jeszcze: po co tak robic? -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2012-01-10 22:15:04 | |
Autor: DoQ | |
polsprzeglo | |
W dniu 10-01-2012 22:11, AZ pisze:
Oczywiscie, dziwne by bylo gdyby mialo sie nie zuzywac. Pytanie jeszcze: ¯eby opanowaæ nadmiar mocy! -- Pawe³ |
|
Data: 2012-01-10 21:28:51 | |
Autor: to | |
polsprzeglo | |
begin DoQ
Żeby opanować nadmiar mocy! Pewnie w jakimś potworze 1.9/2.0 TDI. ;) -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2012-01-10 22:31:54 | |
Autor: DoQ | |
polsprzeglo | |
W dniu 10-01-2012 22:28, to pisze:
¯eby opanowaæ nadmiar mocy!Pewnie w jakim¶ potworze 1.9/2.0 TDI. ;) Nieokie³znane stado njutonów ;) -- Pawe³ |
|
Data: 2012-01-10 21:39:06 | |
Autor: to | |
polsprzeglo | |
begin DoQ
Nieokiełznane stado njutonów ;) Karzdy ma tysionc niutufff!!1 Szczegulnie po czipsie!!!1jeden -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2012-01-11 23:54:02 | |
Autor: G Nowak | |
polsprzeglo | |
Nieokiełznane stado njutonów ;) Jak to mowia "you made my day". LOL ;) -- Pozdr |
|
Data: 2012-01-12 14:16:54 | |
Autor: gregor | |
polsprzeglo | |
W dniu 2012-01-10 22:11, AZ pisze:
Oczywiscie, dziwne by bylo gdyby mialo sie nie zuzywac. Pytanie jeszcze: Ostatnio ktoś też mnie o to pytał i mówił, że w TV/bądź w gazecie było, że ruszanie na 1 biegu bez gazu powoduje mniejsze zużycie paliwa przy cenach ~6 zł ludzie popadają w paranoję gregor |
|
Data: 2012-01-10 22:10:13 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
polsprzeglo | |
On Tue, 10 Jan 2012 20:54:30 +0100, Stefan wrote:
1. Czy jazda w korku na pó³sprzêgle (2gi bieg, wci¶niête sprzêg³o do po³owy) jest szkodliwa/zu¿ywa szybciej sprzêg³o w porównaniu do jazdy np. na 1szym biegu z puszczonym sprzêg³em? Tak, jedno i drugie jest bardzo szkodliwe dla sprzêg³a. W ogóle jakakolwiek jazda na pó³sprzêgle, poza bardzo krótkim momentem ruszania na I biegu, to tylko niepotrzebne jego niszczenie. |
|
Data: 2012-01-10 22:26:52 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
polsprzeglo | |
Hello Stefan,
Tuesday, January 10, 2012, 8:54:30 PM, you wrote: 1. Czy jazda w korku na pó³sprzêgle (2gi bieg, wci¶niête sprzêg³o do po³owy) jest szkodliwa/zu¿ywa szybciej sprzêg³o w porównaniu do jazdy np. na 1szym biegu z puszczonym sprzêg³em? Tak. 2. Czy hamowanie silnikiem, na wci¶niêtym do po³owy sprzêgle, jest szkodliwe/zu¿ywa szybciej sprzêg³o? Tak. Jak mo¿na w ogóle wpa¶æ na takie pomys³y? -- Best regards, RoMan mailto:roman@pik-net.pl PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2012-01-11 00:04:29 | |
Autor: Arbiter | |
polsprzeglo | |
U¿ytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman@pik-net.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:5904927288$20120110222653squadack.com... Jak mo¿na w ogóle wpa¶æ na takie pomys³y? Z Kolin± gadasz? |
|
Data: 2012-01-10 23:20:43 | |
Autor: AZ | |
polsprzeglo | |
On 2012-01-10, Arbiter <niemam@hotmail.com> wrote:
To nie Kolina, no chyba ze zainstalowalo slownik i astera na neostradeJak mo¿na w ogóle wpa¶æ na takie pomys³y? zmienilo ;-) -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2012-01-11 01:19:35 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
polsprzeglo | |
Hello Arbiter,
Wednesday, January 11, 2012, 12:04:29 AM, you wrote: Jak mo¿na w ogóle wpa¶æ na takie pomys³y?Z Kolin± gadasz? Ka¿dy Stefan to Kolina? My¶lisz, ¿e neta od s±siada po¿yczy³? -- Best regards, RoMan mailto:roman@pik-net.pl PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2012-01-11 10:37:28 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
polsprzeglo | |
On Wed, 11 Jan 2012 01:19:35 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:
Hello Arbiter, Swoj± drog± to siê nazywa mieæ "markê" - ktokolwiek by nie zada³ glupiego pytania, to od razu wszyscy my¶l± ¿e to Kolina :) |
|
Data: 2012-01-11 10:56:46 | |
Autor: Artur Ma¶l±g | |
polsprzeglo | |
W dniu 2012-01-11 10:37, Tomasz Pyra pisze:
On Wed, 11 Jan 2012 01:19:35 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote: Zdaje siê, ¿e tylko "czê¶æ" tak my¶li - Kolina nie ma monopolu na g³upie pytania. Kolejna "czê¶æ" za to z Kolin± dyskutuje, a pó¼niej siê t³umaczy, ¿e nie "zauwa¿y³a". |
|
Data: 2012-01-11 13:27:07 | |
Autor: to | |
polsprzeglo | |
begin Artur Maśląg
Zdaje się, że tylko "część" tak myśli - Kolina nie ma monopolu na głupie Nawet Kolina czasem podrzuci jakiś ciekawy link, nie widzę powodu, dla którego nie można go skomentować... -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2012-01-11 14:07:35 | |
Autor: Stefan | |
polsprzeglo | |
W dniu 10.01.2012 22:26, RoMan Mandziejewicz pisze:
Jak mo¿na w ogóle wpa¶æ na takie pomys³y? No coz, nie ucza tego na nauce jazdy :D A pytam sie bo slyszalem opinie ze hamowanie na polsprzegle nie zuzywa go wcale 'bardziej'. |
|
Data: 2012-01-11 14:17:12 | |
Autor: Dykus | |
polsprzeglo | |
Witam,
W dniu 2012-01-11 14:07, Stefan pisze: No coz, nie ucza tego na nauce jazdy :D A pytam sie bo slyszalem opinie A dlaczego chcesz wciskaæ peda³ sprzêg³a podczas hamowania silnikiem? Je¿eli samochód za mocno hamuje silnikiem na danym biegu (przy puszczonym pedale sprzêg³a) to wrzuæ wy¿szy bieg - obroty spadn± i spadnie opór jaki stawia silnik. -- Pozdrawiam, Dykus. |
|
Data: 2012-01-11 17:24:08 | |
Autor: DoQ | |
polsprzeglo | |
W dniu 11-01-2012 14:07, Stefan pisze:
W dniu 10.01.2012 22:26, RoMan Mandziejewicz pisze: Dziwne, do¶æ dawno ukoñczy³em kurs ale do dzi¶ pamiêtam jak instruktor wbija³ mi takie rzeczy do g³owy, podobnie jak "noga ze sprzêg³a!" -- Pawe³ |
|
Data: 2012-01-14 20:06:31 | |
Autor: PiteR | |
polsprzeglo | |
na ** p.m.s ** DoQ pisze tak:
Dziwne, do¶æ dawno ukoñczy³em kurs ale do dzi¶ pamiêtam jak Dopiero dzi¶ z filmiku o Syrence i dobrym z³ym\kierowcy dowiedzia³em siê sk±d wzie³o siê to g³upkowate powiedzonko "jazda na pó³sprzegle" a to ma byæ "jazda na pó³ sprzêg³a" które zosta³o przekrêcone. -- Piter vw golf mk2 1.3 '87 vw passat B5 1.6 '98 |
|
Data: 2012-01-11 17:45:59 | |
Autor: Bydlê | |
polsprzeglo | |
On 2012-01-11 14:07:35 +0100, Stefan <stefan@costam.wp.pl> said:
A pytam sie bo slyszalem opinie OK, wiêcej ni¿ jedna. ze hamowanie na polsprzegle nie zuzywa go wcale 'bardziej'. I co ci odpowiedzieli, gdy ich zapyta³e¶ "dlaczego?"? (i koto by³?) -- Bydlê |
|
Data: 2012-01-11 23:07:05 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
polsprzeglo | |
On Wed, 11 Jan 2012 14:07:35 +0100, Stefan wrote:
W dniu 10.01.2012 22:26, RoMan Mandziejewicz pisze: Nie ma tak - praca sprzêg³a w pozycji innej ni¿ ca³okiwte wysprzêglenie albo zasprzêglenie powoduje ¿e strony tarczy tr± o docisk i zamach. A jak tr±, to siê to wszystko grzeje i zu¿ywa. Do regulowania prêdko¶ci w dó³ s³u¿± hamulce, w górê gaz, mo¿na te¿ hamowaæ silnikiem - sprzêg³o w ¿aden sposób nie s³u¿y do regulowania prêdko¶ci samochodu. |
|
Data: 2012-01-11 23:53:48 | |
Autor: to | |
polsprzeglo | |
begin Tomasz Pyra
Do regulowania prędkości w dół służą hamulce, w górę gaz, można też A co zrobić, jak na 1 biegu już ryczy, a na 2 jeszcze nie chce jechać? ;) -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2012-01-11 23:55:09 | |
Autor: AZ | |
polsprzeglo | |
On 2012-01-11, to <to_usenet@interia.pl> wrote:
Naprawic samochod?Do regulowania prędkości w dół służą hamulce, w górę gaz, można też -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2012-01-12 00:02:05 | |
Autor: to | |
polsprzeglo | |
begin AZ
Naprawic samochod? Sporo diesli ma strasznie krótką jedynkę, w efekcie przy pewnej prędkości nie da się w zasadzie jechać, bo na 1 są już dość wysokie obroty, z kolei na dwójce są poniżej minimalnych dla ecu, który sam przyspiesza. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2012-01-12 11:39:15 | |
Autor: Marcin N | |
polsprzeglo | |
W dniu 2012-01-12 01:02, to pisze:
begin AZ Konkretnie. Jaka to prędkość i jaki samochód. |
|
Data: 2012-01-12 12:32:43 | |
Autor: J.F | |
polsprzeglo | |
Użytkownik "Marcin N" napisał w wiadomości grup
W dniu 2012-01-12 01:02, to pisze: begin AZ Konkretnie. Jaka to prędkość i jaki samochód. Tak mowiac szczerze to wszystkie, tylko troche inaczej. Dosc typowa roznica przelozen miedzy 1 a 2 to 1:2, czyli jak auto na 2 ma 850 rpm, to na 1 ma raptem 1700, a chocby nawet i 2000 - to ciagle nie jest duzo. Tylko ze na 1 sie bardzo nieprzyjemnie jezdzi - polaczenie z silnikiem "za sztywne", auto za bardzo reaguje na gaz, szarpie. Z kolei na 2 minimalna predkosc jest okolo 10-15km/h, i to jest juz za szybko. Ba - wystarczy remont na gierkowce zeby i na jedynce bylo za szybko. J. |
|
Data: 2012-01-12 20:58:43 | |
Autor: to | |
polsprzeglo | |
begin J.F
Tak mowiac szczerze to wszystkie, tylko troche inaczej. Dosc typowa Takiego to jeszcze nie widziałem. Tylko ze na 1 sie bardzo nieprzyjemnie jezdzi - polaczenie z silnikiem o to właśnie chodzi. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2012-01-16 12:47:58 | |
Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik | |
polsprzeglo | |
On 2012-01-12 21:58, to wrote:
begin J.F Nie bêdac aptekarzem, np: 1st 5.08 2nd 2.80 3rd 1.78 Tylko ze na 1 sie bardzo nieprzyjemnie jezdzi - polaczenie z silnikiem Kwestia samochodu i umiejêtno¶ci operowanie peda³em. -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik |
|
Data: 2012-01-16 12:16:53 | |
Autor: to | |
polsprzeglo | |
begin Marcin 'Yans' Bazarnik
Nie będac aptekarzem, np: Co to za wehikuł? ;) -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2012-01-16 13:54:30 | |
Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik | |
polsprzeglo | |
On 2012-01-16 13:16, to wrote:
begin Marcin 'Yans' Bazarnik Tzn ma wy¿sze biegi równie¿ - nawet w sumie 6-c :-) Skrzynia ZF GS6-53DZ z np. E46 330D -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik |
|
Data: 2012-01-10 23:41:11 | |
Autor: Adam P³aszczyca | |
polsprzeglo | |
Dnia Tue, 10 Jan 2012 20:54:30 +0100, Stefan napisa³(a):
1. Czy jazda w korku na pó³sprzêgle (2gi bieg, wci¶niête sprzêg³o do po³owy) jest szkodliwa/zu¿ywa szybciej sprzêg³o w porównaniu do jazdy np. na 1szym biegu z puszczonym sprzêg³em? Tak. 2. Czy hamowanie silnikiem, na wci¶niêtym do po³owy sprzêgle, jest szkodliwe/zu¿ywa szybciej sprzêg³o? Tak -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kêszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na _______/ /_ Wywo³ywanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2012-01-12 14:31:11 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
polsprzeglo | |
W dniu 10.01.2012 20:54, Stefan pisze:
1. Czy jazda w korku na półsprzęgle (2gi bieg, wciśnięte sprzęgło do Tak. Samochody mają z reguły suche sprzęgła tarczowe i "półsprzęgło" powoduje szybkie ścieranie się okładzin i wzrost temperatury. Przy innych konstrukcjach sprzęgła (np. hydrokinetyczne, ewentualnie cierne ale "mokre") problemu może nie być lub być dużo mniejszy. 2. Czy hamowanie silnikiem, na wciśniętym do połowy sprzęgle, jest Tak. I jest bezsensowne. Swoją drogą ciekaw jestem, czy nie byłoby sensowne wprowadzenie do konstrukcji samochodów "napędu pełzającego" - nieduży silnik elektryczny napędzający koła podczas jazdy w korkach. Albo właśnie jakieś hydrauliczne lub hydrokinetyczne przeniesienie momentu z silnika. W wielu zatorach do napędu wystarczyłby... rozrusznik (pomijam jego trwałość przy takim wykorzystaniu ;) ) |