pomówienie o spowodowanie kolizji drogowej

Data: 2015-05-13 10:16:51
Autor: Artur G.
pomówienie o spowodowanie kolizji drogowej
Witam,
Proszę o radę – co robić? Dostałem e-mail od ubezpieczyciela OC mojego
pojazdu (Proama), że jestem sprawcą wypadku drogowego w Szczecinie, w którym
zresztą nigdy w życiu nie byłem. Z mojego OC zostanie wypłacone
odszkodowanie.
W dniu rzekomego zdarzenia byłem w pracy, w Warszawie, mam na to niezbity
dowód.
Jak się wybronić, jakie mam szanse?

z góry dziękuję za pomoc.

Data: 2015-05-13 11:29:59
Autor: J.F.
pomówienie o spowodowanie kolizji drogowej
Użytkownik "Artur G."  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup
[...]

To informacja ze bedzie wyplacone ? Ubezpieczyciele raczej przysylaja formularz potwierdzenia szkody do wypelnienia.

Pierwsza sprawa - zadzwonic i napisac do Proamy, ze sie nie przyznajesz.
Poprosic o kopie wniosku - mozliwe, ze to blad Proamy, wyslali nie tam gdzie trzeba.

Reszta to juz w zaleznosci od tego jak to powstalo - falszywy wniosek, falszywa polisa, falszywe dokumenty ...

A tak z nieco innej beczki: wypadek mozna spowodowac nieswiadomie. Np zmieniasz pas, zajezdzasz droge, ktos za toba ucieka w bok, zajezdza droge trzeciemu ... i zdazyl zapamietac numer lub ma kamere.
Nie da sie tego zrobic w Szczecinie bedac w Warszawie, ale jednak mozna sie zdziwic, ze dwoch sie stuknelo, a Ty jestes winny.

A wtedy ... mamy ucieczke z miejsca wypadku, co jest podstawa do pobrania przez ubezpieczyciela regresu.

J.

Data: 2015-05-16 10:04:08
Autor: qwerty
pomówienie o spowodowanie kolizji drogowej
Użytkownik "J.F."  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:55531999$0$8387$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

To wtedy policja ustala sprawcÄ™, a nie firma ubezpieczeniowa.

Data: 2015-05-16 10:08:34
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-05-16 o 10:04, qwerty pisze:
[...]

Nie ma takiej reguły.

--
Liwiusz

Data: 2015-05-16 10:26:43
Autor: qwerty
pomówienie o spowodowanie kolizji drogowej
Użytkownik "Liwiusz"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:mj6tua$9e$1@node1.news.atman.pl...
Nie ma takiej reguły.

Jeżeli nie ma notatki policji, ani oświadczenia sprawcy to niby jakim prawem mają wypłacić odszkodowanie?

Data: 2015-05-16 10:27:39
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-05-16 o 10:26, qwerty pisze:
Użytkownik "Liwiusz"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup
Nie ma takiej reguły.

Jeżeli nie ma notatki policji, ani oświadczenia sprawcy to niby jakim
prawem mają wypłacić odszkodowanie?

Na podstawie swoich ustaleń - należy to do obowiązków ubezpieczyciela.
vide:
http://rzu.gov.pl/pytania-i-odpowiedzi/ubezpieczenia-komunikacyjne-odpowiedzialnosci-cywilnej-oc-szkoda-majatkowa-na-mieniu/Czy_zaklad_ubezpieczen_moze_czekac_z_wyplata_odszkodowania_do_czasu_uzyskania_potwierdzenia_okolicznosci_zdarzenia_przez__20301

--
Liwiusz

Data: 2015-05-16 10:30:46
Autor: qwerty
pomówienie o spowodowanie kolizji drogowej
Użytkownik "Liwiusz"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:mj6v23$18p$1@node1.news.atman.pl...
[...]

"Oznacza to, że zakład ubezpieczeń nie może zasłaniać się nieodesłaniem przez sprawcę formularza potwierdzenia okoliczności zdarzenia, jeśli tylko może ustalić przebieg zdarzenia i odpowiedzialność za szkodę na podstawie innych dowodów (pisemnego oświadczenia złożonego na miejscu kolizji przez sprawcę, oświadczeń świadków, notatki policji, oględzin obu pojazdów itp.)."

pisemne oświadczenie sprawcy - nie ma,
oświadczeń świadków - raczej nikt nie chce się bawić w świadków, więc w domyśle nie ma (chyba, że przyjąć że świadkiem jest ten co zgłasza szkodę - ale mamy tutaj konflikt)
notatki policji - nie ma
oględzin obu pojazdów - nie ma

Data: 2015-05-16 10:34:38
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-05-16 o 10:30, qwerty pisze:
[...]

szkodÄ™ - ale mamy tutaj konflikt)
notatki policji - nie ma

Jest zgłoszenie poszkodowanego, jest lub będzie pytanie do rzekomego
sprawcy, no i tu wracamy do początkowego punktu dyskusji - jeśli rzekomy
sprawca nie współpracuje, a ze zgłoszenia nie wynika, że zdarzenie nie
mogło zajść, to odszkodowanie należy wypłacić.

oględzin obu pojazdów - nie ma

Dlaczego nie ma? Poszkodowany pojazd pokaże, można wycyrklować, czy
uszkodzenie pasuje do takiego spowodowanego samochodem sprawcy nawet bez
jego oglÄ…dania.

--
Liwiusz

Data: 2015-05-16 10:44:05
Autor: qwerty
pomówienie o spowodowanie kolizji drogowej
Użytkownik "Liwiusz"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:mj6vf6$18p$2@node1.news.atman.pl...
Dlaczego nie ma? Poszkodowany pojazd pokaże, można wycyrklować, czy
uszkodzenie pasuje do takiego spowodowanego samochodem sprawcy nawet bez
jego oglÄ…dania.

Niby w jaki sposób?

Data: 2015-05-16 10:48:35
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-05-16 o 10:44, qwerty pisze:
[...]

Na podstawie śladów na poszkodowanym samochodzie.

--
Liwiusz

Data: 2015-05-17 11:01:03
Autor: qwerty
pomówienie o spowodowanie kolizji drogowej
Użytkownik "Liwiusz"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:mj709b$2oq$1@node1.news.atman.pl...
Na podstawie śladów na poszkodowanym samochodzie.

Niby jak odróżni ślady od Audi a4 lub VW Passata?

Data: 2015-05-17 12:31:14
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-05-17 o 11:01, qwerty pisze:
Użytkownik "Liwiusz"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup
Na podstawie śladów na poszkodowanym samochodzie.

Niby jak odróżni ślady od Audi a4 lub VW Passata?

Nie rozumiem pytania. Jeśli szkody miał wywołać Audi, to szkody mają
pasować do Audi. Ten dowód może wykluczyć, a nie potwierdzić w 100%
sytuacjÄ™.

--
Liwiusz

Data: 2015-05-16 12:05:58
Autor: Robert Tomasik
W dniu 16-05-15 o 10:34, Liwiusz pisze:

[...]

Nie wiem,skąd taka wykładnia. Oczywiście, jeśli poszkodowany udowodni winę kierującego pojazdem, to brak współpracy jego właściciela niestanowi przeszkody w wypłacie. Ale sam brak dowodów wykluczających, to za mało.

oględzin obu pojazdów - nie ma

Dlaczego nie ma? Poszkodowany pojazd pokaże, można wycyrklować, czy
uszkodzenie pasuje do takiego spowodowanego samochodem sprawcy nawet bez
jego oglÄ…dania.

To nadal nie będą oględziny OBU pojazdów, tylko jednego.

Data: 2015-05-16 12:07:58
Autor: Liwiusz
[...]

Jest dowód w postaci oświadczenia poszkodowanego.

Fakt.

--
Liwiusz

Data: 2015-05-13 13:54:19
Autor: Wiwo

Użytkownik "Artur G." <bugatti99@interia.pl> napisał w wiadomości news:miuhgh$b8i$1news.icm.edu.pl...
[...]

Nieustannie mnie zadziwiajÄ… takie posty...
Masz dowód na swoją niewinność? To poinformuj o tym ubezpieczyciela, nie grupę.
Na 99% komuś się omsknął palec na klawiaturze i źle wpisał numer rejestracyjny/email/telefon lub coś w tym stylu.
Jeśli jednak ktoś próbuje Cię naciągnąć, to nie przyznawaj się. Po prostu. Sprawa pójdzie do sądu, tam rzekomy poszkodowany będzie miał okazję udowodnić swoje racje, a Ty przedstawić swoje "niezbite" dowody.
Jak już udowodnisz swoją niewinność, będziesz mógł pozwać oszusta o odszkodowanie za straty moralne, itp. ;-)

Wiwo

Data: 2015-05-13 14:12:06
Autor: Artur G.
pomówienie o spowodowanie kolizji drogowej

Użytkownik "Wiwo"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup

Nieustannie mnie zadziwiajÄ… takie posty...
Masz dowód na swoją niewinność? To poinformuj o tym ubezpieczyciela, nie
grupÄ™.
Na 99% komuś się omsknął palec na klawiaturze i źle wpisał numer
rejestracyjny/email/telefon lub coÅ› w tym stylu.
[...]

siedzenie cicho jest bezsensu, ponieważ moja wina już została uznana przez
ubezpieczyciela i sprawa nie trafi do sÄ…du, tylko rzekomy poszkodowany
dostanie wypłatę z mojej polisy.
Do ubezpieczyciela zadzwonię jak wrócę z pracy dzisiaj ok. 17-tej.
Powiadomię też jutro policję o popełnieniu przestępstwa, bo jakoś nie daję
wiary w to "omsknięcie palca na klawiaturze".

AG

Data: 2015-05-13 11:34:08
Autor: Kris
pomówienie o spowodowanie kolizji drogowej
W dniu ¶roda, 13 maja 2015 14:11:02 UTC+2 u¿ytkownik Artur G. napisa³:
U¿ytkownik "Wiwo"  napisa³ w wiadomo¶ci grup

>Nieustannie mnie zadziwiaj± takie posty...
>Masz dowód na swoj± niewinno¶æ? To poinformuj o tym ubezpieczyciela, nie
>grupê.
>Na 99% komu¶ siê omskn±³ palec na klawiaturze i ¼le wpisa³ numer
>rejestracyjny/email/telefon lub co¶ w tym stylu.
>Je¶li jednak kto¶ próbuje Ciê naci±gn±æ, to nie przyznawaj siê. Po prostu.-
>Sprawa pójdzie do s±du, tam rzekomy poszkodowany bêdzie mia³ okazjê
>udowodniæ swoje racje, a Ty przedstawiæ swoje "niezbite" dowody.
>Jak ju¿ udowodnisz swoj± niewinno¶æ, bêdziesz móg³ pozwaæ oszusta o
>odszkodowanie za straty moralne, itp. ;-)

siedzenie cicho jest bezsensu, poniewa¿ moja wina ju¿ zosta³a uznana przez
ubezpieczyciela i sprawa nie trafi do s±du, tylko rzekomy poszkodowany
dostanie wyp³atê z mojej polisy.
Do ubezpieczyciela zadzwoniê jak wrócê z pracy dzisiaj ok. 17-tej.
Powiadomiê te¿ jutro policjê o pope³nieniu przestêpstwa, bo jako¶ nie dajê
wiary w to "omskniêcie palca na klawiaturze".
Od wczoraj stworzy³e¶ z 10postów. W tym czasie spokojnie mog³e¶ zadzwoniæ do Proamy i temat wyja¶niæ

Data: 2015-05-13 20:10:01
Autor: witek
Kris wrote:
Od wczoraj stworzy³e¶ z 10postów. W tym czasie spokojnie mog³e¶ zadzwoniæ do Proamy i temat wyja¶niæ

No ale po co. Skoro mozna ponarzekac jeszcze troche.

Data: 2015-05-13 21:48:39
Autor: z

Data: 2015-05-14 03:11:36
Autor: Artur G.
pomówienie o spowodowanie kolizji drogowej

U¿ytkownik "z"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:5553aa9b$0$8379$65785112@news.neostrada.pl...

W dniu 2015-05-13 o 20:34, Kris pisze:

Od wczoraj stworzy³e¶ z 10postów. W tym czasie spokojnie mog³e¶ zadzwoniæ do Proamy i temat wyja¶niæ

Faktycznie ale niech koniecznie napisze co by³o dalej :-)

Za podwójny post przepraszam, ¼le ustawi³em godzinê i my¶la³em, ¿e siê nie doda³, dawno nie korzysta³em z usenetu.

Skontaktowa³em siê z ubezpieczycielem przez tel Proamy 815815815 z dzia³em likwidacji szkód, poinformowa³em ¿e nie uczestniczy³em w kolizji, na co pani poinformowa³a mnie, ¿e wstrzymuj± wyp³atê odszkodowania i bêd± prowadzili dochodzenie, poprosi³a o wys³anie skanu podpisanego o¶wiadczenia, ¿e kolizji nie by³o.
Jutro rano zg³aszam sprawê na policjê i do prokuratury rejonowej.

Mailem siê pewnie ze mn± skontaktowali poniewa¿ wykupuj±c ubezpieczenie musia³em go podaæ.

O tyle irytuj±ca sprawa, ¿e gdybym np. wyjecha³ na urlop i nie odbiera³ maila przez 6 dni kto¶ by sobie wyp³aci³ odszkodowanie z mojej polisy.

Data: 2015-05-14 07:12:16
Autor: Robert Tomasik
W dniu 14-05-15 o 03:11, Artur G. pisze:

[...]

Tylko po co ta Policja na obecnym etapie? Mo¿e poczekaj na wyja¶nienie, o co chodzi.

Data: 2015-05-14 07:17:17
Autor: Liwiusz
pomówienie o spowodowanie kolizji dro gowej
W dniu 14-05-15 o 03:11, Artur G. pisze:

Skontaktowałem się z ubezpieczycielem przez tel Proamy 815815815 z
działem likwidacji szkód, poinformowałem że nie uczestniczyłem w
kolizji, na co pani poinformowała mnie, że wstrzymują wypłatę
odszkodowania i będą prowadzili dochodzenie, poprosiła o wysłanie skanu
podpisanego oświadczenia, że kolizji nie było.
Jutro rano zgłaszam sprawę na policję i do prokuratury rejonowej.

Tylko po co ta Policja na obecnym etapie? Może poczekaj na wyjaśnienie,
o co chodzi.

Podejrzewam, że Artur G. chce popełnić przestępstwo polegające na
zgłoszeniu nieistniejącego przestępstwa. Dzisiaj idę to zgłosić na
policję i prokuraturę. Niech to wyjaśniają.

--
Liwiusz

Data: 2015-05-14 07:24:02
Autor: Artur G.
pomówienie o spowodowanie kolizji drogowej

Użytkownik "Liwiusz"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:mj1b52$34h$1@node2.news.atman.pl...

W dniu 14-05-15 o 03:11, Artur G. pisze:
Podejrzewam, że Artur G. chce popełnić przestępstwo polegające na
zgłoszeniu nieistniejącego przestępstwa. Dzisiaj idę to zgłosić na
policję i prokuraturę. Niech to wyjaśniają.

Taaak, zapewne ktoś przez przypadek podał moje dane jako sprawcy zgłaszając kolizję u ubezpieczyciela. Normalne. ;)

Data: 2015-05-14 07:26:33
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-05-14 o 07:24, Artur G. pisze:

[...]

Ale to nie twoje pieniądze i nie ciebie chcieli oszukać, zwolnij trochę
poślady. Jak to próba oszustwa, to ubezpieczyciel sobie poradzi bez
twojego pieniactwa.

--
Liwiusz

Data: 2015-05-14 07:41:57
Autor: Artur G.
pomówienie o spowodowanie kolizji drogowej

Użytkownik "Liwiusz"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:mj1bme$3l0$1@node2.news.atman.pl...

W dniu 2015-05-14 o 07:24, Artur G. pisze:
Ale to nie twoje pieniądze i nie ciebie chcieli oszukać, zwolnij trochę
poślady. Jak to próba oszustwa, to ubezpieczyciel sobie poradzi bez
twojego pieniactwa.

Masz chłopie jakieś problemy intelektualne?
Przecież jak ktoś "skorzysta" z mojej polisy OC, to ja stracę zniżki!

Data: 2015-05-14 08:23:59
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-05-14 o 07:41, Artur G. pisze:

[...]

Chyba ty.

Przecież jak ktoś "skorzysta" z mojej polisy OC, to ja stracę zniżki!

Nie, bo nie będzie to wypłata za twoją szkodę.

--
Liwiusz

Data: 2015-05-14 08:57:36
Autor: Artur G.
pomówienie o spowodowanie kolizji drogowej

Użytkownik "Liwiusz"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:mj1f24$6eo$1@node1.news.atman.pl...

W dniu 2015-05-14 o 07:41, Artur G. pisze:

Przecież jak ktoś "skorzysta" z mojej polisy OC, to ja stracę zniżki!

Nie, bo nie będzie to wypłata za twoją szkodę.

za szkodę mojego pojazdu, który rzekomo użyczyłem, więc ja tracę zniżkę.

Data: 2015-05-14 09:39:35
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-05-14 o 08:57, Artur G. pisze:

[...]

Ale nie użyczyłeś i ubezpieczyciel nie jest odpowiedzialny za szkodę.
To, że być może ubezpieczyciel dałby się zrobić w jajo nie oznacza, że
obciąży to szkodowo twoją polisę.

--
Liwiusz

Data: 2015-05-14 10:28:32
Autor: Marek
On Thu, 14 May 2015 09:39:35 +0200, Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
Ale nie użyczyłeś i ubezpieczyciel nie jest odpowiedzialny za
szkodÄ™.
To, że być może ubezpieczyciel dałby się zrobić w jajo nie oznacza,
że
obciąży to szkodowo twoją polisę.

MógÅ‚byÅ› rozwinąć? ZakÅ‚adasz brak obciążenia szkodowego  bo nastÄ…piÅ‚oby "odkrÄ™cenie" sprawy?

--
Marek

Data: 2015-05-19 11:26:21
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 14 May 2015, Marek wrote:

On Thu, 14 May 2015 09:39:35 +0200, Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
Ale nie u¿yczy³e¶ i ubezpieczyciel nie jest odpowiedzialny za
szkodê.
To, ¿e byæ mo¿e ubezpieczyciel da³by siê zrobiæ w jajo nie oznacza,
¿e
obci±¿y to szkodowo twoj± polisê.

Móg³by¶ rozwin±æ? Zak³adasz brak obci±¿enia szkodowego  bo nast±pi³oby "odkrêcenie" sprawy?

  Z Twojego p. widzenia by³oby to dzia³anie na Twoj± szkodê, ale przez
ubezpieczyciela. A nie by³oby to oszustwo, skoro jak piszesz "da³by
siê zrobiæ w jajo" (a wiêc nie dzia³a³ *z zamiarem* oskubania Ciebie).
  No i owszem, by³by zobowi±zany do "odkrêcenia" sprawy.
  Ale to ju¿ sprawa cywilna, nawet wliczaj±c "ra¿±c± lekkomy¶lno¶æ"
ubezpieczyciela, policji nic do tego.
  Ba, z Twojego opisu wynika ¿e tak w³a¶nie jest (ubezpieczyciel prawie
nic nie sprawdzi³), i w sumie powinien Ci (ubezpieczyciel) zafundowaæ
jaki¶ bonus :> (¿e zosta³ zatrzymany przed nienale¿n± wyp³at±).

pzdr, Gotfryd

Data: 2015-05-14 08:36:31
Autor: Wiwo

Użytkownik "Artur G." <bugatti99@interia.pl> napisał w wiadomości news:mj1bfd$lo0$1news.icm.edu.pl...

Taaak, zapewne ktoś przez przypadek podał moje dane jako sprawcy zgłaszając kolizję u ubezpieczyciela. Normalne. ;)

Zdecyduj się wreszcie jakie dane zostały podane ubezpieczycielowi. Tutaj piszesz, że Twoje jako sprawcy, kilka postów niżej, że auta i polisy. To spora różnica, chociażby z tego względu, że na podstawie numeru rejestracyjnego można w prosty sposób uzyskać dane polisy i za ich pomocą zgłosić szkodę. Jednak w tym wypadku zgłaszający nie ma danych właściciela czy sprawcy. Taka sytuacja np. może wystąpić, jeśli sprawca ucieknie z miejsca zdarzenia. I w takiej sytuacji można podejrzewać czyjś błąd.

Jeśli jednak ktoś wskazał konkretnie Ciebie jako sprawcę, podał Twoje dane wrażliwe, które typowo się podaje w przypadku kolizji (adres, nr prawa jazdy, itp.), to wtedy rzeczywiście możnaby się niepokoić skąd je ma. Tylko w takim wypadku zadałbym sobie pytanie, dlaczego wykorzystuje je w taki głupi sposób. Jeśli to próba oszustwa, to wyjątkowo nieudolna...

Wiwo

Data: 2015-05-14 08:51:52
Autor: Artur G.
pomówienie o spowodowanie kolizji drogowej

Użytkownik "Wiwo"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:mj1fpg$7ld$1@node2.news.atman.pl...

[...]

Z mojej wczorajszej rozmowy telefonicznej z pracownicą likwidacji szkód wynikało, że zgłaszający nie podał moich danych, tylko jakiegoś innego mężczyzny, któremu został samochód użyczony.
Z tego co zrozumiałem zgłoszenie kolizji było telefoniczne.

Data: 2015-05-14 08:55:16
Autor: Artur G.
pomówienie o spowodowanie kolizji drogowej

Użytkownik "Artur G."  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:mj1gkf$8q8$1@news.icm.edu.pl...

Użytkownik "Wiwo"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup

Oczywiście podał też nr. rej. pojazdu, który rzekomo użyczyłem i model. Fakt, nie były to moje dane, tylko mojego pojazdu.
Poza tym chyba musiał jakoś dostarczyć oświadczenie sprawcy, chyba że wystarczy oświadczenie telefoniczne, nie wiem.

Data: 2015-05-14 10:19:25
Autor: Artur G.
pomówienie o spowodowanie kolizji drogowej

oświadczenia sprawcy nie było jednak na piśmie, była tylko telefoniczna rozmowa z rzekomym sprawcą poruszającym się moim samochodem i poszkodowanym. Oświadczenie mam przysłać do Proamy, gdybym tego nie zrobił okoliczności podane przez poszkodowanego zostałyby uznane. W odpowiedzi do "Marka" umieściłem fragment maila od Proamy, w którym to jest napisane.

Data: 2015-05-14 17:01:24
Autor: Robert Tomasik
W dniu 14-05-15 o 10:19, Artur G. pisze:

oświadczenia sprawcy nie było jednak na piśmie, była tylko telefoniczna
rozmowa z rzekomym sprawcÄ… poruszajÄ…cym siÄ™ moim samochodem i
[...]

Moim zdaniem po prostu jest literówka w numerze rejestracyjnym, ale to wymaga wyjaśnienia.

Data: 2015-05-14 16:59:47
Autor: Robert Tomasik
W dniu 14-05-15 o 07:24, Artur G. pisze:

[...]

Może ktoś mu te dane podał, albo powiadomił ubezpieczyciela podając tylko numer rejestracyjny, a ubezpieczyciel dopisał dane.

Data: 2015-05-14 07:21:26
Autor: Artur G.
pomówienie o spowodowanie kolizji drogowej

U¿ytkownik "Robert Tomasik"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:55542eb5$0$27530$65785112@news.neostrada.pl...

W dniu 14-05-15 o 03:11, Artur G. pisze:

Tylko po co ta Policja na obecnym etapie? Mo¿e poczekaj na wyja¶nienie, o co chodzi.

Dowiedzia³em siê, ¿e kto¶ zg³osi³ w Szczecinie szkodê podaj±c moje dane polisy OC i pojazdu. Pani z Proamy, z któr± rozmawia³em przez telefon nie chcia³a mi podaæ danych personalnych tej osoby (ciekawe czemu, przecie¿ to moja polisa i mój samochód), tylko potwierdzi³a, ¿e tak by³o. Tak czy inaczej wygl±da to na próbê oszustwa.

Data: 2015-05-14 09:55:57
Autor: Marek
pomówienie o spowodowanie kolizji drogowej
On Thu, 14 May 2015 07:21:26 +0200, "Artur G." <bugatti99@interia.pl> wrote:
Dowiedziałem się, że ktoś zgłosił w Szczecinie szkodę podając moje
dane
polisy OC i pojazdu. Pani z Proamy, z którą rozmawiałem przez
telefon nie
chciała mi podać danych personalnych tej osoby (ciekawe czemu,
przecież to
moja polisa i mój samochód), tylko potwierdziła, że tak było. Tak
czy
inaczej wygląda to na próbę oszustwa.

Nie bardzo rozumiem jaki cel miałby "sprawca oszustwa", przecież Ty jako ubezpieczony musisz wypełnić dokumenty dot. kolizji, które ubezpieczyciel przysyła pocztą, musisz je podpisać. Nic tu nie odbywa się na maila...

--
Marek

Data: 2015-05-14 10:14:23
Autor: Artur G.
pomówienie o spowodowanie kolizji drogowej

Użytkownik "Marek"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:almarsoft.7377417999316229453@news.neostrada.pl...

[...]

absolutnie nic nie było, ani nie byłoby wysłane pocztą.
CytujÄ™ fragment z maila od Proamy:

"
Proama zwraca się z prośbą o przedłożenie niżej wymienionych dokumentów:
1. Kopii dowodu rejestracyjnego pojazdu marki (...).
2. Kopii prawa jazdy kierujÄ…cego pojazdem.
Prosimy także o wypełnienie załączonego „Oświadczenia dotyczącego okoliczności zdarzenia drogowego - właściciel"
oraz przekazanie kierującemu pojazdem do wypełnienia „Oświadczenia sprawcy wypadku - kierujący". Powyższe
dokumenty oraz wypełnione oświadczenie należy przesłać na adres podany w nagłówku listu, bądź mailem
na: szkody@proama.pl, w terminie 7 dni od daty otrzymania niniejszego pisma.
W każdym przesłanym dokumencie prosimy o powołanie się na ww. numer szkody.
W przypadku braku dostarczenia dokumentów Proama uznaje, że ubezpieczony nie zawarł ubezpieczenia OC w innym
zakładzie ubezpieczeń obejmującego odpowiedzialność z tytułu ww. szkody. Ponadto brak odpowiedzi będzie stanowił
potwierdzenie przez Pana okoliczności wypadku przedstawionych przez poszkodowanego, jako zgodnych ze stanem
faktycznym i stanowić będzie podstawę do przyjęcia Pana odpowiedzialności za powstanie ww. szkody.
"

Data: 2015-05-14 01:41:16
Autor: Marcin Kiciñski
pomówienie o spowodowanie kolizji drogowej
W dniu czwartek, 14 maja 2015 10:13:28 UTC+2 u¿ytkownik Artur G. napisa³:
[...]
Ponadto brak odpowiedzi bedzie stanowil
potwierdzenie przez Pana okolicznosci wypadku przedstawionych przez poszkodowanego, jako zgodnych ze stanem
faktycznym i stanowic bedzie podstawe do przyjecia Pana odpowiedzialnosci za powstanie ww. szkody.
"

Noooo! Fajne to. Ciekawe czy inni ubezpieczyciele tez tak dzialaja, czy tylko Proame nalezy omijac szerokim lukiem?

Pozdrawiam
MK

Data: 2015-05-14 10:48:01
Autor: Liwiusz
pomówienie o spowodowanie kolizji dro gowej
W dniu 2015-05-14 o 10:41, Marcin Kiciński pisze:
W dniu czwartek, 14 maja 2015 10:13:28 UTC+2 użytkownik Artur G. napisał:
[...]
[...]

To raczej świadczy o profesjonaliźmie ubezpieczyciela.

--
Liwiusz

Data: 2015-05-14 02:02:17
Autor: Marcin Kiciñski
pomówienie o spowodowanie kolizji drogowej
W dniu czwartek, 14 maja 2015 10:48:08 UTC+2 u¿ytkownik Liwiusz napisa³:

To raczej swiadczy o profesjonalizmie ubezpieczyciela.

Nie zapominaj, ze zyjemy w kraju cwaniakow, oszustow i zlodzieji,
gdzie kazde uproszczenie procedur skutkuje pojawieniem sie przypadkow okradania w majestacie prawa niewinnych ludzi. I potem
jeszcze ci niewinni albo musza sie latami dopraszac sprawiedliwosci,
albo okazuje sie ze prawo wogole nie przewiduje takiego przypadku
i nic juz sie nie da zrobic.

Pozdrawiam
MK

Data: 2015-05-14 10:54:41
Autor: Wiwo
pomówienie o spowodowanie kolizji drogowej

U¿ytkownik "Marcin Kiciñski" <mmkicinski@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:fe870f44-d660-44fc-8f19-c30d9133d5e4googlegroups.com...

Noooo! Fajne to. Ciekawe czy inni ubezpieczyciele tez tak dzialaja,

Podejrzewam, ¿e tak. Ostatnio z mojej polisy Gothaer likwidowa³ szkodê, to tylko zadzwolnili z pytaniem, czy potwierdzam to co napisa³em w o¶wiadczeniu, które sporz±dzi³em na miejscu zdarzenia.

czy tylko Proame nalezy omijac szerokim lukiem?

Omijaæ tylko dlatego, ¿e ubezpieczyciel chce poszkodowanemu szybko wyp³aciæ odszkodowanie?
Wola³by¶, ¿eby sprawca unika³ przyjêcia odpowiedzialno¶ci, a Ty czeka³ na rozstrzygniêcie s±dowe kilka lat?

Wiwo

Data: 2015-05-14 02:06:59
Autor: Marcin Kiciñski
pomówienie o spowodowanie kolizji drogowej
W dniu czwartek, 14 maja 2015 10:54:44 UTC+2 u¿ytkownik Wiwo napisa³:

>czy tylko Proame nalezy omijac szerokim lukiem?

Omijac tylko dlatego, ¿e ubezpieczyciel chce poszkodowanemu szybko wyplacic odszkodowanie?

Z polisy przypadkowego samochodu wskazanego przez oszusta.

Wolalbys, zeby sprawca unikal przyjecia odpowiedzialnosci, a Ty czekal na rozstrzygniecie sadowe kilka lat?

Sprawca w tym przypadku wlasnie probowal unikac odpowiedzialnosci,
a procedura Proamy prawie mu w tym pomogla.

Pozdrawiam
MK

Data: 2015-05-14 11:11:35
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-05-14 o 11:06, Marcin Kiciński pisze:
W dniu czwartek, 14 maja 2015 10:54:44 UTC+2 użytkownik Wiwo napisał:

czy tylko Proame nalezy omijac szerokim lukiem?

Omijac tylko dlatego, że ubezpieczyciel chce poszkodowanemu szybko wyplacic odszkodowanie?

Z polisy przypadkowego samochodu wskazanego przez oszusta.

Cóż, przepisy są jakie są:

- ubezpieczyciel ma rozstrzygnąć zasadność roszczenia
- na wypłatę ma 30 dni

i nie zwalnia go z tego gburowata postawa ubezpieczonego.

Wolalbys, zeby sprawca unikal przyjecia odpowiedzialnosci, a Ty czekal na rozstrzygniecie sadowe kilka lat?

Sprawca w tym przypadku wlasnie probowal unikac odpowiedzialnosci,
a procedura Proamy prawie mu w tym pomogla.

Chyba nie ogarniasz sytuacji - przecież Proama się z nim skontaktowała i
może wyrazić swój sprzeciw.

Darcie szat byłoby zasadne, gdyby wypłaty odbywały się bez wiedzy
ubezpieczonego.

--
Liwiusz

Data: 2015-05-14 02:36:28
Autor: Marcin Kiciñski
pomówienie o spowodowanie kolizji drogowej
W dniu czwartek, 14 maja 2015 11:11:42 UTC+2 u¿ytkownik Liwiusz napisa³:

Chyba nie ogarniasz sytuacji - przeciez Proama sie z nim skontaktowala i
moze wyrazic swoj sprzeciw.

I mial szczescie, ze odebral poczte i ze ten mail nie wpadl np. do spamu.
A mogl przez te 30 dni nie zagladac do skrzynki, bo przeciez zadnego maila
od Proamy sie nie spodziewal.

Darcie szat byloby zasadne, gdyby wyplaty odbywaly sie bez wiedzy
ubezpieczonego.

Gdyby nie przeczytal maila, to tak wlasnie by siê stalo.

Ja rozumie, ze poszkodowany ma prawo do szybkiej naprawy szkody,
ale jak sprawca kombinuje i robi uniki to powinien istniec bat na
niego (np. odszkodowanie dla poszkodowanego za przeciaganie sprawy,
z mozliwoscia regresu do sprawcy-kombinatora), a nie furtka pozwalajaca oszukiwac niewinnych ludzi. Pozdrawiam
MK

Data: 2015-05-14 11:42:57
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-05-14 o 11:36, Marcin Kiciński pisze:
W dniu czwartek, 14 maja 2015 11:11:42 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:

[...]

Gdyby nie przeczytal maila, to tak wlasnie by siÄ™ stalo.

Ale się nie stało. Żyjesz w XX wieku, że tak się maili boisz? Mail jest
bardzo pewnym środkiem kontaktu, i skoro podał go proamie, to dobrze, że
się kontaktuje w ten sposób (maila odbierzesz nawet na urlopie lub po
wyprowadzce, w przeciwieństwie do komunikacji tradycyjnej).

Jak ktoÅ› nie odbiera maila przez miesiÄ…c, to niech wyznaczy
pełnomocnika, który mu będzie czytał maile (tak jak powinno się przy
wyjeździe wyznaczyć pełnomocnika do odbioru korespondencji papierowej,
pod rygorem uprawomocnienia się jakiegoś wysłanego postanowienia z sądu).

Ja rozumie,

Rozumie? RozumiÄ™? Rozumiem?
Chyba nie bardzo.

[...]

Nie ma furtki i musisz się z tym pogodzić.

--
Liwiusz

Data: 2015-05-14 15:50:35
Autor: Gall
W dniu 14.05.2015 o 11:42, Liwiusz pisze:
[...]

Weź pod uwagę, że mail to jak list zwykły. Zwykle dociera do adresata,
ale może nie dotrzeć i odbiorca oraz nadawca zwykle się o tym nie dowiadują.

Oprócz maila który jest szybkim sposobem komunikacji, powinni wysłać
list polecony.

Data: 2015-05-16 10:39:13
Autor: qwerty
pomówienie o spowodowanie kolizji drogowej
Użytkownik "Liwiusz"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:mj1qn7$ioe$1@node2.news.atman.pl...
[...]

Tylko często wprowadzające adres e-mail robią błędy.
Często dostaję e-maile wysyłane na adres:
PierwszaLiteraImienia.Nazwisko@poczta.pl

a mam:
PierwszaLiteraImieniaNazwisko@poczta.pl

Zresztą e-mail może trafić do spamu.
Jak nie jest podpisany cyfrowo to wysyłanie e-maila to świadczy o amatorskiej pracy firmy.

Data: 2015-05-14 12:18:33
Autor: Wiwo
pomówienie o spowodowanie kolizji drogowej

U¿ytkownik "Marcin Kiciñski" <mmkicinski@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:bccf0bc0-b85b-4980-9fce-8b9141445390googlegroups.com...

A mogl przez te 30 dni nie zagladac do skrzynki, bo przeciez zadnego maila
od Proamy sie nie spodziewal.

Je¶li kto¶ przy zawieraniu umowy podaje adres mailowy do kontaktu, to odpowiada za jego obs³ugê.
Skrzynki pocztowej w bloku/domu te¿ przez 30 dni nie sprawdzasz, bo siê nie spodziewasz korespondencji? Trzeba Ci najpierw telegram wys³aæ ¿eby¶ do niej zajrza³?

Gdyby nie przeczytal maila, to tak wlasnie by siê stalo.

Ale przeczyta³.

Wiwo

Data: 2015-05-14 14:44:18
Autor: Michał Jankowski
W dniu 14.05.2015 11:11, Liwiusz pisze:

Chyba nie ogarniasz sytuacji - przecież Proama się z nim skontaktowała i
może wyrazić swój sprzeciw.

Darcie szat byłoby zasadne, gdyby wypłaty odbywały się bez wiedzy
ubezpieczonego.

Byłbym skłonny zgodzić się na polecony z potwierdzeniem odbioru. Na maila? W życiu.

Chyba wniosek z tego, żeby ubezpieczalni nie podawać maila ani telefonu.

   MJ

Data: 2015-05-14 14:45:30
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-05-14 o 14:44, Michał Jankowski pisze:
[...]

Racja, jak się czegoś nie używa, to lepiej nie podawać.

--
Liwiusz

Data: 2015-05-14 15:01:03
Autor: Tomasz Kaczanowski
W dniu 2015-05-14 14:45, Liwiusz pisze:
[...]

Z mailami jest taki problem, że ze względu na spam, na niektóre skrzynki nie wszystkie maile dochodzą...

--
Kaczus
http://kaczus.ppa.pl

Data: 2015-05-14 16:41:07
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-05-14 o 15:01, Tomasz Kaczanowski pisze:
[...]

nie wszystkie maile dochodzÄ…...

No tak. Z listami tradycyjnymi też jest tak, że na przykład jak ktoś
zostawia otwartÄ… skrzynkÄ™, to mu maile kradnÄ….

Każdemu nie dogodzisz, zwłaszcza jak ktoś nie chce.

--
Liwiusz

Data: 2015-05-15 07:43:41
Autor: Tomasz Kaczanowski
W dniu 2015-05-14 16:41, Liwiusz pisze:
[...]

Nie chodzi o otwartą skrzynkę, tylko o serwer obsługujący, może nie przyjmować maili z niektórych adresów, uwazając ich jako spamy. Jesli wrzuca Tobie do spamu to pół biedy, ale czasami po prostu robi focha i nie dostarcza dalej.

--
Kaczus
http://kaczus.ppa.pl

Data: 2015-05-15 08:52:35
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-05-15 o 07:43, Tomasz Kaczanowski pisze:
[...]

Ale to wina nadawcy? Jak ktoś będzie miał listonosza, który pije i gubi
listy, to też uznamy, że składanie oświadczeń woli pisemnie pocztą jest be?

--
Liwiusz

Data: 2015-05-15 10:43:57
Autor: Tomasz Kaczanowski
W dniu 2015-05-15 08:52, Liwiusz pisze:
[...]

Czasami może być wina nadawcy (jeśli z tego konta/serwera wysyła spamy), a czasami serwera (nadgorliwość niektórych serwerów - np moje listy z jednego konta zazwyczaj trafiają do spamu - jeśli wysyłam do kogoś, kto ma gmaila - mimo, ze nigdy nie spamowałem).

--
Kaczus
http://kaczus.ppa.pl

Data: 2015-05-30 00:49:40
Autor: Smok Eustachy
pomówienie o spowodowanie kolizji dro gowej
W dniu 15.05.2015 o 08:52, Liwiusz pisze:
/.../

Ale to wina nadawcy? Jak ktoś będzie miał listonosza, który pije i gubi
listy, to też uznamy, że składanie oświadczeń woli pisemnie pocztą jest be?

TAK

Data: 2015-05-30 06:22:02
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-05-30 o 00:49, Smok Eustachy pisze:
[...]

Zatem twierdzisz, że oświadczeń woli w ogóle nie można składać (bo
zawsze coś może być "nie tak" - mail nie dojdzie, listonosz zapije, jak
się powie osobiście, to może ktoś mieć brudne uszy itp.).

Ale to tak nie działa na szczęście.

--
Liwiusz

Data: 2015-05-14 17:12:11
Autor: Robert Tomasik
W dniu 14-05-15 o 11:11, Liwiusz pisze:

[...]

Tylko czasem on może o tym nie wiedzieć. Minimum, to w mojej ocenie e-mail z potwierdzeniem odczytania.

Darcie szat byłoby zasadne, gdyby wypłaty odbywały się bez wiedzy
ubezpieczonego.

A jakby przez 7 dni nie czytał poczty?

Data: 2015-05-14 17:24:37
Autor: Liwiusz
[...]

To nie wiemy co wówczas robi proama. Może ten rygor uznania, to tylko
taki motywator do odpowiedzi, a i tak potem kontaktujÄ… siÄ™ w inny
sposób. Ale i tak w końcu to ich pieniądze i to oni ponoszą
odpowiedzialność za fraud.

--
Liwiusz

Data: 2015-05-14 18:55:52
Autor: Robert Tomasik
W dniu 14-05-15 o 17:24, Liwiusz pisze:

[...]

Zniżki traci klient.

Data: 2015-05-14 19:06:06
Autor: Liwiusz
[...]

W tej sytuacji nie ma ku temu podstawy.

--
Liwiusz

Data: 2015-05-14 12:08:14
Autor: Wiwo
pomówienie o spowodowanie kolizji drogowej

U¿ytkownik "Marcin Kiciñski" <mmkicinski@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:45baa830-1338-4fda-a304-3b3aae3254bbgooglegroups.com...

Z polisy przypadkowego samochodu wskazanego przez oszusta.

Bredzisz. Z polisy, któr± wskaza³ rzekomy poszkodowany, jednak za potwierdzeniem w³a¶ciciela.
Z automatu nic nie zosta³o wyp³acone.

Sprawca w tym przypadku wlasnie probowal unikac odpowiedzialnosci,
a procedura Proamy prawie mu w tym pomogla.

Co za bzdury piszesz?

Przecie¿ skontaktowali siê z w³a¶cicielem i poprosili o potwierdzenie. Zadzwoni³, poinformowa³ o pomy³ce i sprawê wyja¶niaj±. Co wg Ciebie zawiod³o???

Wiwo

Data: 2015-05-14 03:23:41
Autor: Marcin Kiciñski
pomówienie o spowodowanie kolizji drogowej
W dniu czwartek, 14 maja 2015 12:08:17 UTC+2 u¿ytkownik Wiwo napisa³:

Bredzisz. Z polisy, ktora wskazal rzekomy poszkodowany, jednak za potwierdzeniem wlasciciela.
Z automatu nic nie zostalo wyplacone.

Ale moglo zostac, bo brak odpowiedzi jest traktowany jak potwierdzenie.

Przeciez skontaktowali sie z wlascicielem i poprosili o potwierdzenie. Zadzwonil, poinformowa³ o pomylce i sprawe wyjasniaja. Co wg Ciebie zawiodlo???

Zawiodla forma komunikacji. Mail jest szybki i wygodny, ale jest tez
najmniej wiarygodny. Numeru telefonu wlasciciela polisy nie mieli?

Pozdrawiam
MK
Pozdrawiam
MK

Data: 2015-05-14 12:29:56
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-05-14 o 12:23, Marcin Kiciński pisze:
W dniu czwartek, 14 maja 2015 12:08:17 UTC+2 użytkownik Wiwo napisał:

Bredzisz. Z polisy, ktora wskazal rzekomy poszkodowany, jednak za potwierdzeniem wlasciciela.
Z automatu nic nie zostalo wyplacone.

Ale moglo zostac, bo brak odpowiedzi jest traktowany jak potwierdzenie.

Ale to już nie wina ubezpieczyciela, tylko nieodpowiedzialnego
ubezpieczonego.

Przeciez skontaktowali sie z wlascicielem i poprosili o potwierdzenie. Zadzwonil, poinformował o pomylce i sprawe wyjasniaja. Co wg Ciebie zawiodlo???

Zawiodla forma komunikacji. Mail jest szybki i wygodny, ale jest tez
najmniej wiarygodny. Numeru telefonu wlasciciela polisy nie mieli?

Może nie mieli, nie każdy podaje, aby potem wydzwaniali z ofertami.

A co do wiarygodności, to mail bardziej wiarygodny (zabezpieczony
hasłem, w przeciwieństwie do telefonu, który może znajdować się w rękach
przypadkowej osoby).

--
Liwiusz

Data: 2015-05-14 16:46:19
Autor: Gall
W dniu 14.05.2015 o 12:29, Liwiusz pisze:
A co do wiarygodności, to mail bardziej wiarygodny (zabezpieczony
hasłem, w przeciwieństwie do telefonu, który może znajdować się w rękach
przypadkowej osoby).

Mail jest jak pocztówka, każdy kto pośredniczy w jej dostarczeniu może
zapoznać się z jej treścią.

Hasło tak jak telefon również przy niedochowaniu staranności może
znajdować w rękach przypadkowej osoby i prawowity użytkownik maila może
się nigdy o tym nie dowiedzieć.
Dla osoby "słabo ogarniętej" łatwiejsze jest dopilnowanie, że do
telefonu nie mają dostępu osoby niepowołane. Wystarczy nosić go zawsze
przy sobie a to jest w tanie zrobić każdy.

Data: 2015-05-14 16:51:29
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-05-14 o 16:46, Gall pisze:
[...]

"Wystarczy" również dbać o maila, aby dostawać poprawnie listy, zresztą
jak ktoÅ› ma problem z mailem, to tym bardziej o telefon tak nie dba
(tylko geecy internetowi chodzÄ… z telefonem nawet do sracza). A dla
osoby dzwoniącej telefon nie jest żadnym dowodem oświadczenia woli, bo
dzwoniący nie wie, czy dodzwonił się do właściwej osoby.

--
Liwiusz

Data: 2015-05-19 11:31:21
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 14 May 2015, Gall wrote:

W dniu 14.05.2015 o 12:29, Liwiusz pisze:
A co do wiarygodno¶ci, to mail bardziej wiarygodny (zabezpieczony
has³em, w przeciwieñstwie do telefonu, który mo¿e znajdowaæ siê w rêkach
przypadkowej osoby).

Mail jest jak pocztówka, ka¿dy kto po¶redniczy w jej dostarczeniu mo¿e
zapoznaæ siê z jej tre¶ci±.

  A w którym miejscu poufno¶æ informacji implikuje wiarygodno¶æ jej tre¶ci?
  Znaczy nie merytoryczn± (czy sama informacja jest prawdziwa) lecz
formaln± (¿e w³a¶nie TAKA informacja zosta³a dostarczona).
  Twój argument dzia³a w przeciwn± stronê ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2015-05-14 10:21:47
Autor: Marek
On Thu, 14 May 2015 10:14:23 +0200, "Artur G." <bugatti99@interia.pl> wrote:
[...]

Ooo to mogą sobie domniemywać? Tego nie widziałem, teraz rozumiem Twoje obawy.

--
Marek

Data: 2015-05-14 10:34:49
Autor: Liwiusz
wrote:
[...]

Wjedzie ktoś kiedyś w ciebie i będziesz czekał 3 lata na odszkodowanie,
bo sprawcy nie będzie się chciało napisać pisma, to zmienisz zdanie.

--
Liwiusz

Data: 2015-05-14 17:10:05
Autor: Robert Tomasik
W dniu 14-05-15 o 10:34, Liwiusz pisze:

[...]

Ale to akurat przegięcie w drugą stronę.

Data: 2015-05-16 10:33:14
Autor: qwerty
pomówienie o spowodowanie kolizji drogowej
Użytkownik "Liwiusz"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:mj1mne$eck$1@node1.news.atman.pl...
Wjedzie ktoś kiedyś w ciebie i będziesz czekał 3 lata na odszkodowanie,
bo sprawcy nie będzie się chciało napisać pisma, to zmienisz zdanie.

A ile ma czasu na odpisanie? Godzinę, dzień, tydzień?
Jak ktoś jedzie na wakacje na 2 tygodnie, albo delegację miesięczną?

Data: 2015-05-16 10:34:18
Autor: qwerty
pomówienie o spowodowanie kolizji drogowej
Użytkownik "qwerty"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:mj6vcb$jj7$1@usenet.news.interia.pl...
A ile ma czasu na odpisanie? Godzinę, dzień, tydzień?
Jak ktoś jedzie na wakacje na 2 tygodnie, albo delegację miesięczną?

Dodatkowo e-mail to nie jest forma kontaktu w takich sprawach (rezygnujemy z konta pocztowego, itp.).

Data: 2015-05-16 10:36:01
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-05-16 o 10:34, qwerty pisze:
[...]

Jeśli dla kogoś mail nie jest formą kontaktu, to go nie podaje w
umowach, proste. Oczywistym jest zawsze, że jak kontrahenci podają sobie
w umowach maile do kontaktu, to są one obowiązujące i oświadczenia
przesyłane w ten sposób są poprawne.

--
Liwiusz

Data: 2015-05-16 12:08:11
Autor: Robert Tomasik
W dniu 16-05-15 o 10:36, Liwiusz pisze:
[...]

Ale on może z różnych powodów nie odczytać w ciągu 7 dni tej wiadomości. Już pisałem, że minimum, to potwierdzenie odczytania. Inaczej takie domniemanie z braku odpowiedzi jest wyssane z palca.

Data: 2015-05-16 12:09:46
Autor: Liwiusz
[...]

Nie ma to znaczenia, jak już pisałem - to ubezpieczyciel wypłaca swoje
pieniÄ…dze i on decyduje kiedy uzna siÄ™ za przekonanym o swojej
odpowiedzialności. Jeśli okaże się, że wypłacił niesłusznie, najwyżej
będzie miał regres do poszkodowanego. Nie jest to problem ubezpieczonego.

--
Liwiusz

Data: 2015-05-16 12:22:27
Autor: Liwiusz
[...]

Co zniżki? Celem obowiązkowych ubezpieczeń jest zapewnienie szybkiej
wypłaty odszkodowań poszkodowanym, a nie kolekcjonowanie zniżek przez
ubezpieczonych.

IMHO w przypadku takiego fraudu zniżki są do obrony, niemniej jednak
jest to marginalny, jeśli nawet nie nieistotny temat z powodu jw.

--
Liwiusz

Data: 2015-05-16 14:15:48
Autor: Robert Tomasik
W dniu 16-05-15 o 12:22, Liwiusz pisze:

[...]

Napisałeś, że to pieniądze ubezpieczyciela i ubezpieczonemu nic do tego :-) O to mi chodzi.

Data: 2015-05-16 21:07:28
Autor: Liwiusz
[...]

Bo tak jest. Ubezpieczony nie może zabronić ubezpieczycielowi wypłacić
odszkodowania.

--
Liwiusz

Data: 2015-05-17 03:11:59
Autor: Robert Tomasik
W dniu 16-05-15 o 21:07, Liwiusz pisze:
[...]

Prześledziłem kodeks cywilny i ustawę o obowiązkowych ubezpieczeniach, ale nigdzie nie znalazłem ani nakazu uprzedniego uznania przez ubezpieczonego roszczenia, ani stwierdzenia przeciwnego. Ubezpieczyciel ma wypłacić odszkodowanie w granicach odpowiedzialności cywilnej ubezpieczonego. Jeśli ubezpieczyciel wypłaci odszkodowanie za coś, czego ubezpieczony nie uznaje, no to nie jest to wypłata odszkodowania, tylko darowizna. Sam się zastanawiam, jak to powinno być. Bo jeśli przyjąć,ze ubezpieczyciel może sobie sam podejmować tu decyzje, to czemu ubezpieczony ma tracić zniżki?

Data: 2015-05-17 07:13:08
Autor: Liwiusz
[...]

To jest wówczas kulancja i jest to praktykowana procedura. Poza tym sam
fakt nieuznawania roszczenia przez ubezpieczonego nie oznacza, że jest
ono niezasadne.

Bo jeśli przyjąć,ze
ubezpieczyciel może sobie sam podejmować tu decyzje, to czemu
ubezpieczony ma tracić zniżki?

A traci? Nie spotkałem się z taką sytuacją, to i nie wiem jaka jest
praktyka.

--
Liwiusz

Data: 2015-05-17 10:02:40
Autor: Robert Tomasik
W dniu 17-05-15 o 07:13, Liwiusz pisze:

[...]

Chyba ta. Wszak z jego ubezpieczenia wypłacono odszkodowanie, a zniżki zależą od bezszkodowości.

Data: 2015-05-17 12:29:54
Autor: Liwiusz
[...]

Tylko że tu szkody nie było, co może implikować brak utraty zniżek.

Ogólnie problem bardziej teoretyczny niż praktyczny, zazwyczaj problem
pojawia siÄ™ w drugÄ… stronÄ™ (poszkodowany i ubezpieczony chcÄ…,
ubezpieczyciel nie).

--
Liwiusz

Data: 2015-05-20 15:37:57
Autor: J.F.
[...]

Czasem moze to byc trudne technicznie. Ubezpieczony zmarl w wypadku, lezy w spiaczce w szpitalu, albo np jest na Antarktydzie, a kierowal kto inny ..

[...]

Praktyka zapewne jest taka, ze jak ubezpieczyciel wyplaci, to zaraz znizki wycofa.
A potem mamy sprawe calkiem inna - o nieslusznie cofniete znizki, o wpis w UFG itp ...

Dalsza praktyka jest taka, ze jesli podejrzany sie nie przyznaje, to policja kieruje przeciw niemu sprawe do sadu, a ubezpieczyciel odmawia wyplaty do czasu rozstrzygniecia.
Niby slusznie ... ale ciekaw jestem kto ponosi koszty przedluzajacej sie sprawy.

Tylko to z kolei nie dotyczy przypadku gdy ubezpieczony po prostu nie odsyla papierow i ani sie przyznaje, ani nie przyznaje.

J.

Data: 2015-05-19 12:14:20
Autor: J.F.
pomówienie o spowodowanie kolizji drogowej
Użytkownik "Robert Tomasik"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci
[...]

To ma dalszy ciag niestety - policja mowi winny, prokurator mowi winny, ubezpieczyciel mowi winny, a ubezpieczony - niewinny.
Sprawa w sadzie potrwa dwa lata ... powiedzmy ze przegral, a poszkodowany dolicza do rachunku odsetki i dwa lata wynajmu auta zastepczego.
I kto za to placi ?

No chyba ze wersja - wygral, tzn sad uznal za niewinnego, a wtedy ... ubezpieczyciel zada zwrotu nieslusznie wyplaconego/wyludzonego odszkodowania ?

J.

Data: 2015-05-16 12:13:13
Autor: Liwiusz
pomówienie o spowodowanie kolizji dro gowej
Inaczej takie domniemanie z braku odpowiedzi jest wyssane z palca.

Robert, na tym właśnie polega domniemanie, że się coś zakłada bez dowodu.

--
Liwiusz

Data: 2015-05-16 10:35:02
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-05-16 o 10:33, qwerty pisze:
[...]

A jak na rocznÄ…?
A jak zmarł?

--
Liwiusz

Data: 2015-05-14 17:08:41
Autor: Robert Tomasik
W dniu 14-05-15 o 10:14, Artur G. pisze:

[...]

Pomijając ten konkretny przypadek - bo tu już opisałem co sądzę o sprawie - to jeśli PROAMA tak działa, to zalecam daleko posuniętą ostrożność w korzystaniu z ich usług. Skany (bo przecież nie kopie) dowodu rejestracyjnego i prawa jazdy spokojnie można w byle programie graficznym "podrobić". Brak odpowiedzi na jakiegoś maila podanego w chwili ubezpieczenia, to w ogóle nic nie oznacza. Przecież ktoś może nie mieć dostępu albo czasu tego czytać. U mnie wiadomości od ubezpieczycieli trafiają do SPAM-u, bo przeważnie zawierają reklamy, więc choćby z tego powodu pewnie bym tego śmiecia nie zauważył.

Po za tym,do przyjęcia o0odpowiedzialności za zdarzenie konieczne jest oświadczenie woli, nie zaś jego brak. PROAMA może się bardzo szybko "wysypać" na takiej interpretacji.

Data: 2015-05-14 11:36:31
Autor: Kris
pomówienie o spowodowanie kolizji drogowej
W dniu czwartek, 14 maja 2015 03:10:33 UTC+2 u¿ytkownik Artur G. napisa³:

Jutro rano zg³aszam sprawê na policjê i do prokuratury rejonowej.
Daj znaæ co za³atwi³e¶

pomówienie o spowodowanie kolizji drogowej