Data: 2014-12-13 15:41:36 | |
Autor: pawel | |
pomiar prądu w aucie | |
U mnie aku rozładowaywała koncówka mocy w radiu.
Jeśli nie wyłączyłem radia fizycznie przyciskiem tylko wyciągnięciem kluczyka to żarło prąd. Pozdrawiam Paweł |
|
Data: 2014-12-14 21:51:12 | |
Autor: janusz_k | |
pomiar pr�du w aucie | |
W dniu 2014-12-14 18:35, Tornad pisze:
On Sunday, December 14, 2014 10:31:06 AM UTC-5, Adam wrote:Teoretycznie masz racjÄ, ale praktycznie wiÄcej ubÄdzie z aku bo obciÄ Ĺźenie tak duĹźym prÄ dem gwaĹtownie zmniejsza pojemnoĹÄ aku, ile, trudno wyczuÄ, ale moĹźe to byÄ np 1/10 pojemnoĹci. -- Pozdr Janusz_K |
|
Data: 2014-12-14 22:36:57 | |
Autor: J.F. | |
pomiar pr�du w aucie | |
Dnia Sun, 14 Dec 2014 21:51:12 +0100, janusz_k napisał(a):
W dniu 2014-12-14 18:35, Tornad pisze: To nie calkiem tak - zjawisko (Peukerta) jest znane od ~100 lat i zbadane glebiej. W trakcie rozladowywania powstaje siarczan olowiu, ktory ma wieksza objetosc niz tlenek, i jesli powstanie na zewnetrznej czesci ziaren masy, to izoluje wnetrze od elekrolitu. Tak sie dzieje przy duzym pradzie, przy malym konwersja jest bardziej rownomierna. No i ... jeden taki 5s rozruch raczej nie uszczupli pojemnosci, bo nie nastapi ta izolacja. Dwa pewnie tez nie. Ale jak bedziemy krecic i krecic, to faktycznie szybko zdechnie, mimo ze takie 50Ah powinno niby przez 15 minut 200A zapewniac. J. |
|