Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   pomiar prądu w aucie

pomiar prądu w aucie

Data: 2014-12-13 15:41:36
Autor: pawel
pomiar prądu w aucie
U mnie aku rozładowaywała koncówka mocy w radiu.
Jeśli nie wyłączyłem radia fizycznie przyciskiem tylko wyciągnięciem kluczyka to żarło prąd.

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2014-12-14 21:51:12
Autor: janusz_k
pomiar pr�du w aucie
W dniu 2014-12-14 18:35, Tornad pisze:
On Sunday, December 14, 2014 10:31:06 AM UTC-5, Adam wrote:
W dniu 2014-12-14 12:57, janusz_k pisze:
(...)
Przy 200A i 5 sek = 0,277Ah--

A, to o takiego energia chodziło ;)
A ja już myślałem o jakich kulombach, czy czemś takiem ;)
Pozdrawiam.
Adam

Mozna i w culombach - na to samo wyjdzie.

Kulomb to ladunek elektryczny, pradu o natezeniu 1 A, ktory przeplywa przez
  obwod w czasie 1 sekundy.

  Pojemnosc akumulatora wynosi powiedzmy 100 Ah. Czyli przy natezeniu 1 A, moze
  pracowac przez 100 godzin. Kazda godzina ma 3600 sekund. Wychodzi, ze
akumulator ma Q = 100 * 3600 = 360 000 culombow.

Rozrusznik w czasie startu pobiera 200 A w czasie 5 sekund co daje 1000 c. Czyli 1000 / 360 000 * 100 % = 0.27 procenta.
  O tyle start uszczupla zgromadzony w akumulatorze ladunek.
Teoretycznie masz rację, ale praktycznie więcej ubędzie z aku bo obciążenie tak dużym prądem gwałtownie zmniejsza pojemność aku, ile, trudno wyczuć, ale może to być np 1/10 pojemności. --
Pozdr

Janusz_K

Data: 2014-12-14 22:36:57
Autor: J.F.
pomiar pr�du w aucie
Dnia Sun, 14 Dec 2014 21:51:12 +0100, janusz_k napisał(a):
W dniu 2014-12-14 18:35, Tornad pisze:
Rozrusznik w czasie startu pobiera 200 A w czasie 5 sekund co daje 1000 c. Czyli 1000 / 360 000 * 100 % = 0.27 procenta.
  O tyle start uszczupla zgromadzony w akumulatorze ladunek.
Teoretycznie masz rację, ale praktycznie więcej ubędzie z aku bo obciążenie tak dużym prądem gwałtownie zmniejsza pojemność aku, ile, trudno wyczuć, ale może to być np 1/10 pojemności. --

To nie calkiem tak - zjawisko (Peukerta) jest znane od ~100 lat i
zbadane glebiej.
W trakcie rozladowywania powstaje siarczan olowiu, ktory ma wieksza
objetosc niz tlenek, i jesli powstanie na zewnetrznej czesci ziaren
masy, to izoluje wnetrze od elekrolitu. Tak sie dzieje przy duzym
pradzie, przy malym konwersja jest bardziej rownomierna.

No i ... jeden taki 5s rozruch raczej nie uszczupli pojemnosci, bo nie
nastapi ta izolacja. Dwa pewnie tez nie.
Ale jak bedziemy krecic i krecic, to faktycznie szybko zdechnie, mimo
ze takie 50Ah powinno niby przez 15 minut 200A zapewniac.

J.

pomiar prądu w aucie

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona