Data: 2014-12-12 16:57:12 | |
Autor: dddddddd | |
pomiar prÄ du w aucie | |
Witam,
CoĹ poĹźera prÄ d w moim aucie. Nie dzieje siÄ to zawsze dlatego szukam sposobu jak wpiÄ Ä amperomierz do auta i go nie spaliÄ przy odpalaniu :) Da siÄ jakoĹ to zrobiÄ? Auto to duĹźy prÄ doĹźerny diesel, peĹny stan spoczynku osiÄ ga po ponad póŠgodzinie (pobiera wtedy naĹcie mA), ale czujÄ Ĺźe nie zawsze (bo mimo nowego akumulatora 100 czy 110Ah i tras min. 2x30 km autostradÄ praktycznie codziennie co jakiĹ czas sĹabo krÄci i trzeba go doĹadowaÄ). Normalnym w tym aucie jest Ĺźe do póŠgodziny moduĹy siÄ usypiajÄ (tuĹź po zamkniÄciu jest kilka amper, później stopniowo spada, po otwarciu auto ciÄ gnie kilkanaĹcie A, ale to teĹź w jego przypadku normalne) Pacjent to BMW e61 535d, wymieniona "inteligentna" klema, w bĹÄdach nic nie ma, alternator napiÄcie daje poprawne. -- Pozdrawiam Ĺukasz |
|
Data: 2014-12-12 17:17:56 | |
Autor: BUNIEK | |
pomiar prÄ du w aucie | |
Witam, Jest cos takiego jak przekĹadniki stosuje siÄ w instalacjach elektrycznych i do wpiÄcia urzÄ dzeĹ pomiarowych. Jak przez obwĂłd pĹynie prÄ d 300A(na odpowiednio grubym kablu), to na przekĹadniku jest np. 3 A a amperomierz jest odpowiednio wyskalowany widzÄ c 3 pokazuje 300 bo wie ze ma 1:100 to przykĹad i nawet nie wiem czy sÄ 1:100 ale tak to siÄ robi/moĹźna zrobiÄ. Najprostsze to forma cewki. Do prÄ du staĹego tez pewnie sÄ , ja widziaĹem zastosowania do zmiennego. Buniek |
|
Data: 2014-12-12 18:28:30 | |
Autor: dddddddd | |
pomiar prÄ du w aucie | |
W dniu 2014-12-12 17:17, BUNIEK pisze:
no dobra, a jak bÄdÄ miliampery to pokaĹźe toto dokĹadnie, czy z dokĹadnoĹciÄ do 100mA? :)Witam, -- Pozdrawiam Ĺukasz |
|
Data: 2014-12-12 19:02:54 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
pomiar prÄ du w aucie | |
Dnia Fri, 12 Dec 2014 18:28:30 +0100, dddddddd napisał(a):
no dobra, a jak będą miliampery to pokaże toto dokładnieJeśli zakres pomiarowy będą dziesiątki miliamper, klasa dokładności 1% to pokażą z dokł. ok. 1% czy z dokładnością do 100mA? :)To zależy od zakresu pomiarowego i klasy, jak już powiedziałem wyżej. -- Jacek |
|
Data: 2014-12-14 09:15:59 | |
Autor: Pszemol | |
pomiar prądu w aucie | |
"Jacek Maciejewski" <jacmac@go2.pl> wrote in message news:15oo5sx3cjys2$.1ry9gn4qgmxt0.dlg40tude.net...
Dnia Fri, 12 Dec 2014 18:28:30 +0100, dddddddd napisał(a): Nie, musisz zsumować błąd jaki wprowadza sam przekładnik prądowy, np. jego dokładność to 10%, miernik 1% - w sumie masz 11% błędu. |
|
Data: 2014-12-12 19:07:58 | |
Autor: p0li | |
pomiar prÄ du w aucie | |
T->Dnia 2014-12-12 18:28:30 niejaki dddddddd napisał:
no dobra, a jak będą miliampery to pokaże toto dokładnie, czy z dokładnością do 100mA? :) a po co chcesz mierzyć prąd podczas rozruchu? z plusowej klemy powinny iść 2 kable - jeden do rozrusznika (gruby) drugi (lub więcej) do całej reszty - i tam wepnij amperomierz - najlepiej bocznikowy (bocznik pod maską - moduł w kabinie) teraz można kupić moduły elektroniczne (z chin) plusem dodatnim jest cyfrowy odczyt, plusem ujemnym jest działanie tylko w jedną stronę (ładowanie lub rozładowanie) - nie spotkałem modułu DC z pomiarem w obie strony dlatego u siebie w aucie mam miernik analogowy +/- 30A - dokładność odczytu ~0.5A - szału nie ma ale można oszacować czy coś ssa więcej na postoju czy pojedyncze mA -- P0zdrawiam p0li hydro rulez ;) prawdziwy facet nie da odebrać sobie szarlotki |
|
Data: 2014-12-12 20:27:02 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
pomiar prądu w aucie | |
Hello p0li,
Friday, December 12, 2014, 7:07:58 PM, you wrote: [...] teraz można kupić moduły elektroniczne (z chin) plusem dodatnim jest Że jak? Ja nie znam innych. Ale ja na ICL7106/7 wychowany... [...] -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2014-12-12 23:40:47 | |
Autor: dddddddd | |
pomiar prądu w aucie | |
W dniu 2014-12-12 19:07, p0li pisze:
T->Dnia 2014-12-12 18:28:30 niejaki dddddddd napisał: z plusowej klemy idzie jeden kabel, później się pewnie rozdziela bo część prądu zostaje w skrzynce bezpiecznikowej w bagażniku (aku w bagażniku), a część leci pod maskę choćby do dodatkowej klemy właśnie o to mi chodzi - nie chcę mierzyć prądu podczas rozruchu, ale też nie chcę odłączać miernika w czasie odpalania auta -- Pozdrawiam Łukasz |
|
Data: 2014-12-12 14:48:06 | |
Autor: kogutek444 | |
pomiar prądu w aucie | |
W dniu piątek, 12 grudnia 2014 23:40:51 UTC+1 użytkownik dddddddd napisał:
W dniu 2014-12-12 19:07, p0li pisze: Woltomierz o odpowiedniej czułości i mierzysz spadek napięcia na przewodzie od klemy do tego rozdzielenia. |
|
Data: 2014-12-13 06:44:20 | |
Autor: Shrek | |
pomiar prądu w aucie | |
On 2014-12-12 23:48, kogutek444@gmail.com wrote:
Woltomierz o odpowiedniej czułości i mierzysz spadek napięcia na przewodzie od klemy do tego rozdzielenia. I cytując klasyka będziesz miał pomiar czysto teoretyczny. Miliampery razy miliomy równa się (prawie) zero. Będziesz mierzył raczej jak dobrze docisnąłeś sondy. Shrek. |
|
Data: 2014-12-12 19:41:13 | |
Autor: Jacek | |
pomiar prÄ du w aucie | |
W dniu 2014-12-12 o 17:17, BUNIEK pisze:
Jest cos takiego jak przekĹadniki stosuje siÄ w instalacjachKolejny geniusz internetowy. Gdzie widziaĹeĹ przekĹadniki prÄ du staĹego?? Lepiej jest nie odzywaÄ siÄ wcale i wydawaÄ siÄ gĹupim, niĹź odezwaÄ siÄ i rozwiaÄ wszelkie wÄ tpliwoĹci. Jacek |
|
Data: 2014-12-12 20:29:25 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
pomiar prądu w aucie | |
Hello Jacek,
Friday, December 12, 2014, 7:41:13 PM, you wrote: W dniu 2014-12-12 o 17:17, BUNIEK pisze: Jest cos takiego jak przekładniki stosuje się w instalacjachKolejny geniusz internetowy. Gdzie widziałeś przekładniki prądu stałego?? A Ty nie widziałeś? Mówi Ci coś hasło LEM? http://www.europowercomponents.com/media/uploads/la100-p.pdf Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydawać się głupim, niż odezwać się Ano właśnie... -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2014-12-12 22:00:04 | |
Autor: Jacek | |
pomiar prądu w aucie | |
W dniu 2014-12-12 o 20:29, RoMan Mandziejewicz pisze:
A Ty nie widziałeś? Mówi Ci coś hasło LEM?Jasne, jasne. Takie coś ma każdy w garażu i sobie zmierzy. To raz. Buniek wyraźnie pisze "Do prądu stałego tez pewnie są, ja widziałem zastosowania do zmiennego." Czyli nie wie, ale odpowiada. To dwa. Pewnie miał na myśli bocznik. Dokładność tego ustrojstwa LEM na 100 A (myślisz, że rozrusznikowi tyle wystarczy?) 0,45% daje błąd pomiaru 0,45A czyli o dwa rzędy wielkości za dużo, żeby określić, czy i gdzie "prąd ucieka". To trzy. Co do zasady: jak chcemy zmierzyć co "pożera" prąd to raczej chodzi o "pożeranie" na postoju, jak silnik nie pracuje. Tutaj żadne LEMy ani przekładniki potrzebne nie są. Podłącza się amperomierz do masy i do bieguna akumulatora (przy założonej klemie). Potem klemę się zdejmuje i amperomierz zaczyna mierzyć. Pozostaje problem, jak wytropić "pożeracza". Jacek |
|
Data: 2014-12-12 22:10:29 | |
Autor: p0li | |
pomiar prądu w aucie | |
T->Dnia 2014-12-12 22:00:04 niejaki Jacek napisał:
Pozostaje problem, jak wytropić "pożeracza". ja wyciągałem bezpieczniki po jednym -- P0zdrawiam p0li hydro rulez ;) prawdziwy facet nie da odebrać sobie szarlotki |
|
Data: 2014-12-12 22:11:31 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
pomiar prądu w aucie | |
Hello Jacek,
Friday, December 12, 2014, 10:00:04 PM, you wrote: W dniu 2014-12-12 o 20:29, RoMan Mandziejewicz pisze: A Ty nie widziałeś? Mówi Ci coś hasło LEM?Jasne, jasne. Takie coś ma każdy w garażu i sobie zmierzy. To raz. Twierdziłeś, że nie istnieją, to raz. Buniek wyraźnie pisze "Do prądu stałego tez pewnie są, ja widziałem zastosowania do zmiennego." Czyli nie wie, ale odpowiada. To dwa. Ty nie wiedziałeś i też odpowiedziałeś, to dwa. On nie wprowadził w błąd, Ty tak. Pewnie miał na myśli bocznik. Dokładność tego ustrojstwa LEM na 100 LEMY mają przeciążalność stałą rzędu 3x. 0,45% daje błąd pomiaru 0,45A czyli o dwa rzędy wielkości za dużo, Nie odróżniasz dokładności od poziomu nieczułości i offsetu, to trzy. Podsumowując: http://rtfm.killfile.pl/#lajza [...] -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2014-12-13 13:33:09 | |
Autor: Jacek | |
pomiar prądu w aucie | |
W dniu 2014-12-12 o 22:11, RoMan Mandziejewicz pisze:
Nie odróżniasz dokładności od poziomu nieczułości i offsetu, to trzy.Kto jest bez winy niech pierwszy rzuci kamień. Pomysł, żeby na wadze wagonowej ważyć kiełbasę średnio jest udany. Chcemy wychwycić prądy rzędu miliamperów, więc użyjemy miernik o zakresie pomiaru 100000 razy większym? Jacek |
|
Data: 2014-12-13 15:04:35 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
pomiar prądu w aucie | |
Hello Jacek,
Saturday, December 13, 2014, 1:33:09 PM, you wrote: Nie odróżniasz dokładności od poziomu nieczułości i offsetu, to trzy.Kto jest bez winy niech pierwszy rzuci kamień. Zabijesz się. Pomysł, żeby na wadze wagonowej ważyć kiełbasę średnio jest udany. Odpowiadamy na zadane pytanie o przekładniki a nie o sensowność pomiaru. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2014-12-12 19:21:34 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
pomiar prÄ du w aucie | |
Dnia Fri, 12 Dec 2014 16:57:12 +0100, dddddddd napisał(a):
Witam, Nie mierz prądu podczas odpalania. Czyli na czas uruchamiania silnika, łączysz obwód bez amperomierza. Natomiast po uruchomieniu, jestem przekonany że prąd będzie płynął w drugą stronę - tzn. że będzie ładował akumulator. A to co Ci go rozładowuje, robi to na postoju, jak silnik nie pracuje. Więc do sprawdzenia masz napięcie ładowania - czyli jak silnik pracuje, to czy napięcie na akumulatorze wynosi 13.8-14.4V. Da się jakoś to zrobić? Auto to duży prądożerny diesel, A co w nim takiego prądożernego? Ogrzewanie elektryczne? Bo jednak jak nie jeździsz na krótkich trasach, to albo masz za niskie napięcie ładowania, albo zepsuty akumulator, albo jakieś akcesoria zużywają prąd przez noc. Cudów nie ma :) pełny stan spoczynku osiąga po ponad pół godzinie (pobiera wtedy naście mA), ale czuję że nie zawsze (bo mimo nowego akumulatora 100 czy 110Ah i tras min. 2x30 km autostradą praktycznie codziennie co jakiś czas słabo kręci i trzeba go doładować). Normalnym w tym aucie jest że do pół godziny moduły się usypiają (tuż po zamknięciu jest kilka amper, później stopniowo spada, po otwarciu auto ciągnie kilkanaście A, ale to też w jego przypadku normalne) Nie sądzę żeby to było normalne - kilkanaście amper to będzie jakieś 200W. No chyba że jakieś grzanie foteli Ci się włącza żebyś miał ciepło jak wsiądziesz. Kilka amper po zamknięciu to też wydaje się być sporo za dużo - może przez kilka sekund po wyłączeniu silnika, (domykanie szyb itp.) ale nie dłużej. Natomiast przy 100Ah to nadal powinno się wyrabiać. A może jakiś problem z rozrusznikiem? Widziałem już taki który słabo kręcił - okazało się że jakieś smołopodobne uszczelnienie się stopiło, wpłynęło do środka i się tam kręciło wewnątrz silnika. |
|
Data: 2014-12-12 23:49:45 | |
Autor: dddddddd | |
pomiar prądu w aucie | |
W dniu 2014-12-12 19:21, Tomasz Pyra pisze:
moduły... a to nawigacja się przygotowuje tuż po otwarciu, a to wzmacniacz kręci wiatrakiem po zamknięciu, jakieś podświetlenia (lampka od skrzyni biegów - P - gaśnie chyba po pół godzinie więc dopiero wtedy moduł się usypia Bo jednak jak nie jeździsz na krótkich trasach, to albo masz za niskie akumulator nowy (poprzedni też zły nie był, napięcia dawno nie mierzyłem ale antyradar pokazuje i 14,6V pełny stan jest to norma w e60 - tuż po zamknięciu auta pobór prądu spada z kilkunastu do kilku A dość szybko i później stopniowo się wycisza No chyba że jakieś grzanie foteli Ci się włącza żebyś miał ciepło jak różne fora o tym aucie mówią że to normalne, tylko że wydaje mi się że nie jest tak za każdym razem - sądzę że problemem jest jakiś moduł który raz na kilka razy się nie wygasi i ciągnie prąd całą noc. Nie mam na tyle `czasu żeby codziennie podłączać miernik, dlatego chciałbym zamontować coś na stałe
hmm o tym nie pomyślałem, może nawet ciągnie sporo więcej prądu przy rozruchu... -- Pozdrawiam Łukasz |
|
Data: 2014-12-13 11:26:11 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
pomiar prądu w aucie | |
Dnia Fri, 12 Dec 2014 23:49:45 +0100, dddddddd napisał(a):
W dniu 2014-12-12 19:21, Tomasz Pyra pisze: Rozrusznik na pewno ma osobny, bardzo gruby przewód + idący najczęściej bezpośrednio od klemy akumulatora, do rozrusznika. Więc amperomierz możesz podłączyć tak, żeby nie mierzył Ci obwodu rozruchowego, a włączasz go w te pozostałe. Tyle że w zależności od wyposażenia i tak samochód w czasie jazdy potrafi ciągnąć ponad 100A - np. wspomaganie kierownicy z napędem elektrycznym podczas parkowania. Więc gdybyś chciał go mieć cały czas zamontowany, to potrzebujesz taki który się nie spali przy maksymalnym poborze prądu, a do tego nadal będzie pokazać prąd z dokładnością 10mA. Ja jak szukałem to podczas jazdy mierzyłem tylko napięcie na zaciskach, żeby upewnić się że nie mam spadków napięcia ładowania w czasie jazdy. A dopiero po zaparkowaniu przełączałem przewody tak żeby mierzyć prąd, i podłączałem go tak żeby nie przerwać obwodu. A może jakiś problem z rozrusznikiem? Ale nim rozbierzesz rozrusznik, to jednak wyeliminuj to że jakieś urządzenie Ci rozładowuje akumulator. Ja montowałem amperomierz, a do niego kamerę która go całą noc filmowała :) |
|
Data: 2014-12-13 10:58:29 | |
Autor: AlexY | |
pomiar prÄ du w aucie | |
Tomasz Pyra pisze:
[..] Ja montowaĹem amperomierz, a do niego kamerÄ ktĂłra go caĹÄ noc filmowaĹa :) Miernik z portem szeregowym i jakieĹ laptopopodobne urzÄ dzenie rejestrujÄ ce dane byĹoby mniejszÄ armatÄ na takÄ muchÄ :) -- AlexY http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html |
|
Data: 2014-12-13 13:57:38 | |
Autor: re | |
pomiar prÄ du w aucie | |
UĹźytkownik "AlexY" [..] Ja montowaĹem amperomierz, a do niego kamerÄ ktĂłra go caĹÄ noc filmowaĹa :) Miernik z portem szeregowym i jakieĹ laptopopodobne urzÄ dzenie rejestrujÄ ce dane byĹoby mniejszÄ armatÄ na takÄ muchÄ :) -- - Bezprzewodowy adapter OBD2 na ELM327 mierzy napiÄcie :-) |
|
Data: 2014-12-13 16:24:01 | |
Autor: J.F. | |
pomiar prądu w aucie | |
Dnia Sat, 13 Dec 2014 13:57:38 +0100, re napisał(a):
Użytkownik "AlexY" Niby prostsza i lepsza, ale latwiej dzis o kamerke niz o rejestrator :-) Bezprzewodowy adapter OBD2 na ELM327 mierzy napięcie :-) A OBD2 dziala po wylaczeniu zaplonu ? Niby sporo potrafi w aucie dzialac ... ale to juz wiecie co wam prad zzera :-) No i pomiar napiecia malo miarodajny jest, chyba ze dokladny i skoki analizowac. J. |
|
Data: 2014-12-13 17:24:26 | |
Autor: re | |
pomiar prądu w aucie | |
Użytkownik "J.F." [..] Niby prostsza i lepsza, ale latwiej dzis o kamerke niz o rejestrator :-) Bezprzewodowy adapter OBD2 na ELM327 mierzy napięcie :-) A OBD2 dziala po wylaczeniu zaplonu ? -- - Komunikacji z ECU nie ma, ale napięcie mierzy sam. Niby sporo potrafi w aucie dzialac ... ale to juz wiecie co wam prad zzera :-) -- - Nieużywane zasypiają. No i pomiar napiecia malo miarodajny jest, chyba ze dokladny i skoki analizowac. -- - No tak, musiałoby jednak prąd mierzyć a nie napięcie. |
|
Data: 2014-12-13 18:00:26 | |
Autor: AlexY | |
pomiar prÄ du w aucie | |
J.F. pisze:
Dnia Sat, 13 Dec 2014 13:57:38 +0100, re napisaĹ(a): Windows (przynajmniej do XP bo w 7 go nie widzÄ) ma systemowy terminal ktĂłry rejestruje do pliku. [..] -- AlexY http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html |
|
Data: 2014-12-13 19:38:50 | |
Autor: J.F. | |
pomiar prądu w aucie | |
Dnia Sat, 13 Dec 2014 18:00:26 +0000, AlexY napisał(a):
J.F. pisze: Ale komputer na ktorym dziala trzeba jakos zasilac :-) J. |
|
Data: 2014-12-13 21:47:57 | |
Autor: AlexY | |
pomiar prÄ du w aucie | |
J.F. pisze:
Dnia Sat, 13 Dec 2014 18:00:26 +0000, AlexY napisaĹ(a): A kamery nie trzeba? -- AlexY http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html |
|
Data: 2014-12-14 09:34:38 | |
Autor: Pszemol | |
pomiar prÄ du w aucie | |
"AlexY" <alexy@irc.pl> wrote in message news:m6ic67$mpr$1dont-email.me...
J.F. pisze: MoĹźe ma wĹasnÄ bateriÄ litowÄ ? |
|
Data: 2014-12-13 23:43:18 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
pomiar prądu w aucie | |
Dnia Sat, 13 Dec 2014 10:58:29 +0000, AlexY napisał(a):
Tomasz Pyra pisze: Następnym razem, zamiast wyjąć ze schowka multimetr za 10zł i kamerkę która jest w samochodzie, zamówię nowy multimetr, a potem zostawię z nim na noc w aucie laptopa za parę tysięcy ;) |
|
Data: 2014-12-13 23:28:05 | |
Autor: AlexY | |
pomiar prÄ du w aucie | |
Tomasz Pyra pisze:
Dnia Sat, 13 Dec 2014 10:58:29 +0000, AlexY napisaĹ(a): A samochodu nie obawiasz siÄ zostawiÄ na noc? wart chyba troszkÄ wiÄcej niĹź laptop? Maska podniesiona Ĺźe kaĹźdy ma dostÄp? Laptopy za kilka tysiÄcy nie majÄ portu szeregowego, do tego uĹźywa siÄ zabytku za 50zĹ z procem 486. Ciekawi mnie Ĺźe tej kamerki nikt nie kradnie, teĹź okoĹo tysiacza kosztowaĹa chyba. -- AlexY http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html |
|
Data: 2014-12-14 14:44:43 | |
Autor: RadoslawF | |
pomiar prÄ du w aucie | |
Dnia 2014-12-14 00:28, UĹźytkownik AlexY napisaĹ:
Tomasz Pyra pisze:Laptop za 50zĹ nie ma sprawnej baterii wiÄc caĹa kombinacja robiona aby zmierzyÄ pobĂłr przez auto i laptop jest cokolwiek bez sensu. Pozdrawiam |
|
Data: 2014-12-14 13:50:22 | |
Autor: AlexY | |
pomiar prÄ du w aucie | |
RadoslawF pisze:
[..] Laptop za 50zĹ nie ma sprawnej baterii wiÄc caĹa kombinacja Ten za parÄ tysiakĂłw teĹź nocy nie wytrzyma. -- AlexY http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html |
|
Data: 2014-12-14 09:33:56 | |
Autor: Pszemol | |
pomiar prÄ du w aucie | |
"AlexY" <alexy@irc.pl> wrote in message news:m6k4ia$61i$1dont-email.me...
RadoslawF pisze: Alex, nie potrafisz odpuĹciÄ w porÄ? |
|
Data: 2014-12-14 16:40:21 | |
Autor: AlexY | |
pomiar prÄ du w aucie | |
Pszemol pisze:
"AlexY" <alexy@irc.pl> wrote in message news:m6k4ia$61i$1dont-email.me... Co mam odpuĹciÄ? Nie mam racji? Nudzi mi siÄ przy niedzieli to chociaĹź podyskutujÄ (nie myliÄ z trollowaniem), albo se zaraz czoĹgi odpalÄ... -- AlexY http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html |
|
Data: 2014-12-14 10:44:28 | |
Autor: Pszemol | |
pomiar prÄ du w aucie | |
"AlexY" <alexy@irc.pl> wrote in message news:m6keh1$d0s$3dont-email.me...
Pszemol pisze: Nie masz, bo uĹźywa siÄ tego co jest pod rÄkÄ , mimo Ĺźe lepsze rozwiÄ zanie jest dostÄpne gdzies tam w teorii to co z tego jak go nie masz, musisz coĹ kupiÄ dodatkowo a potrzebujesz tylko doraĹşnie coĹ sprawdziÄ, tak jak on? OdpuĹÄ sobie, odpal czoĹgi ;-) |
|
Data: 2014-12-14 21:22:54 | |
Autor: AlexY | |
pomiar prÄ du w aucie | |
Pszemol pisze:
"AlexY" <alexy@irc.pl> wrote in message news:m6keh1$d0s$3dont-email.me...[..] Alex, nie potrafisz odpuĹciÄ w porÄ? Ma czy nie, tego nie wiemy, czasem nie jesteĹmy Ĺwiadomi Ĺźe do rozwiÄ zania problemu moĹźna uĹźyÄ sprzÄtu ktĂłry mamy (o ile mamy), wczytaÄ dane excelem, ktĂłry z tego zrobi nawet Ĺadne kolorowe wykresiki. Ale moĹźna teĹź nagraÄ kamerÄ wyĹwietlacz miernika a potem drugie tyle czasu oglÄ daÄ nagranie. IMHO bez sensu. -- AlexY http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html |
|
Data: 2014-12-14 18:07:49 | |
Autor: CzesĹaw WiĹniak | |
pomiar prÄ du w aucie | |
albo se zaraz czoĹgi odpalÄ... wot ?:) |
|
Data: 2014-12-14 21:23:21 | |
Autor: AlexY | |
pomiar prÄ du w aucie | |
CzesĹaw WiĹniak pisze:
Niestety tak. -- AlexY http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html |
|
Data: 2014-12-14 16:58:52 | |
Autor: RadoslawF | |
pomiar prÄ du w aucie | |
Dnia 2014-12-14 14:50, UĹźytkownik AlexY napisaĹ:
Nie musi dla mÄ drego wystarczy informacja z tych kilku godzinLaptop za 50zĹ nie ma sprawnej baterii wiÄc caĹa kombinacja ktĂłre wytrzyma. GĹupi bÄdzie siÄ podniecaĹ Ĺźe caĹÄ noc nie wytrzyma. Pozdrawiam |
|
Data: 2014-12-14 16:39:52 | |
Autor: AlexY | |
pomiar prÄ du w aucie | |
RadoslawF pisze:
Dnia 2014-12-14 14:50, UĹźytkownik AlexY napisaĹ: Przeczytaj od poczÄ tku o czym tu rozmawiamy. Gdyby problem byĹ nawet 3h to bym osobiĹcie posiedziaĹ i jopiĹ siÄ w miernik. -- AlexY http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html |
|
Data: 2014-12-14 22:19:44 | |
Autor: RadoslawF | |
pomiar prÄ du w aucie | |
Dnia 2014-12-14 17:39, UĹźytkownik AlexY napisaĹ:
PrzeczytaĹem.Nie musi dla mÄ drego wystarczy informacja z tych kilku godzinLaptop za 50zĹ nie ma sprawnej baterii wiÄc caĹa kombinacja I podtrzymuje to co napisaĹem w poprzednim poĹcie. A skoro ty byĹ posiedziaĹ te trzy godziny to dlaczego od razu tego nie napisaĹeĹ zamiast siÄ oĹmieszaÄ tym co napisaĹeĹ ? Pozdrawiam |
|
Data: 2014-12-14 22:55:00 | |
Autor: AlexY | |
pomiar prÄ du w aucie | |
RadoslawF pisze:
Dnia 2014-12-14 17:39, UĹźytkownik AlexY napisaĹ: "Nie dyskutuj z idiotÄ ! Najpierw sprowadzi CiÄ do swojego poziomu, a potem pokona doĹwiadczeniem" Szukaj rozmĂłwcĂłw wĹrĂłd rĂłwnych swojemu mikroskopijnemu IQ. -- AlexY http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html |
|
Data: 2014-12-15 18:04:39 | |
Autor: RadoslawF | |
pomiar prÄ du w aucie | |
Dnia 2014-12-14 23:55, UĹźytkownik AlexY napisaĹ:
Jak rozumiem moje mikroskopijne IQ przerasta to co uwaĹźaszPrzeczytaĹem.Nie musi dla mÄ drego wystarczy informacja z tych kilku godzin za swoje wielkie IQ. Pozdrawiam |
|
Data: 2014-12-14 09:25:30 | |
Autor: Pszemol | |
pomiar prÄ du w aucie | |
"AlexY" <alexy@irc.pl> wrote in message news:m6h64f$3nd$2dont-email.me...
Tomasz Pyra pisze: O tym samym pomyslaĹem... Ale czasem ma siÄ tylko armatÄ pod rÄkÄ a mucha dokucza ;-) |
|
Data: 2014-12-14 10:18:39 | |
Autor: BartekK | |
pomiar prÄ du w aucie | |
W dniu 2014-12-12 o 23:49, dddddddd pisze:
No to juĹź nie jest normalne. U mnie (teĹź e61) lampka P na gaĹce biegĂłw gaĹnie natychmiast (jakieĹ 1-2s po) zamkniÄciu auta (pilotem).A co w nim takiego prÄ doĹźernego? hmm o tym nie pomyĹlaĹem, moĹźe nawet ciÄ gnie sporo wiÄcej prÄ du przyTo byĹ odczuĹ znacznie, jako sĹabszy rozruch, bo przy normalnym rozruchu pobĂłr jest znaczy, spadek napiÄcia teĹź, jakby pobĂłr byĹ znacznie wiÄkszy - to by w ogĂłle ci wszystko zdychaĹo. PamiÄtaj Ĺźe tam jednak doĹÄ dĹugi kabel od rozrusznika do aku... -- | BartĹomiej KuĹşniewski | sibi@drut.org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 |
|
Data: 2014-12-14 12:21:31 | |
Autor: dddddddd | |
pomiar prÄ du w aucie | |
W dniu 2014-12-14 10:18, BartekK pisze:
W dniu 2014-12-12 o 23:49, dddddddd pisze: wnioskujÄ Ĺźe po lifcie (bo ja przed liftem mam lampkÄ obok gaĹki)
no i wĹaĹnie obstawiam ten rozrusznik - niedawno faktycznie po jeĹşdzie i ok godzinnym postoju ciÄĹźko krÄciĹ, jeszcze to sprawdzÄ ale wydaje mi siÄ to najbardziej prawdopodobne -- Pozdrawiam Ĺukasz |
|
Data: 2014-12-14 13:52:38 | |
Autor: dddddddd | |
pomiar prÄ du w aucie | |
W dniu 2014-12-14 12:21, dddddddd pisze:
dodam jeszcze Ĺźe rozrusznikiem krÄcÄ tylko raz, jak sĹabo zaczyna krÄciÄ to doĹadowujÄ aku i jakiĹ czas jest spokĂłj - ale moĹźe po prostu coĹ tam siÄ przywiesza i potrzebuje duĹźo wiÄcej prÄ du na rozruch - dlatego doĹadowanie pomaga? rozrusznik w tym aucie dziaĹa automatycznie tzn. przekrÄcam i puszczam kluczyk, a on krÄci tyle czasu ile mu siÄ chce :) -- Pozdrawiam Ĺukasz |
|
Data: 2014-12-12 19:32:43 | |
Autor: Marvin | |
pomiar prÄ du w aucie | |
W dniu 2014-12-12 16:57, dddddddd pisze:
Witam, PoĹźyczyÄ dobry miernik cÄgowy na DC i zapiÄ Ä na przewodzie? M |
|
Data: 2014-12-12 23:50:46 | |
Autor: dddddddd | |
pomiar prÄ du w aucie | |
W dniu 2014-12-12 19:32, Marvin pisze:
W dniu 2014-12-12 16:57, dddddddd pisze:o - to moĹźe byÄ dobry pomysĹ ! kupiÄ coĹ sensownego do powiedzmy 200-300zĹ? -- Pozdrawiam Ĺukasz |
|
Data: 2014-12-12 23:58:01 | |
Autor: CzesĹaw WiĹniak | |
pomiar prÄ du w aucie | |
o - to moĹźe byÄ dobry pomysĹ !Witam, Ja mam UT-203, tylko przeczytaj instrukcje. http://www.uni-t.eu/lp/mie0087/manual/mie0087_pl.pdf |
|
Data: 2014-12-12 21:34:44 | |
Autor: ToMasz | |
pomiar prÄ du w aucie | |
W dniu 12.12.2014 16:57, dddddddd pisze:
Witam, tak. odĹÄ cz zacisk dodatni akumulatora i zapnij solidnie kabelek na zacisk dodatni akumulatora. ten kabelek podĹÄ cz na staĹe do miernika, drugi kabel miernika podĹÄ cz na staĹe do kabla dodatniego auta. na czas zapalania podĹÄ cz kabel dodatni auta do zacisku akumulatora - auto zapali, a amperomierz bÄdzie pokazywaĹ zero. potem zdejmij kabel dodatni z akumulatora, tak aby ten dodatkowy kabelek, idÄ cy przez miernik pozostaĹ. JA tak robiĹem - nic siÄ zĹego nie dziaĹo, ale jak Ci siÄ miernik spali, albo kabelek odczepi - narobisz sobie kosztownych problemĂłw. ToMasz LEpiej sprawdĹş napiÄcie Ĺadowania, a potem co Ci zjada prÄ d na postoju |
|
Data: 2014-12-13 15:41:36 | |
Autor: pawel | |
pomiar prądu w aucie | |
U mnie aku rozładowaywała koncówka mocy w radiu.
Jeśli nie wyłączyłem radia fizycznie przyciskiem tylko wyciągnięciem kluczyka to żarło prąd. Pozdrawiam Paweł |
|
Data: 2014-12-14 21:51:12 | |
Autor: janusz_k | |
pomiar pr�du w aucie | |
W dniu 2014-12-14 18:35, Tornad pisze:
On Sunday, December 14, 2014 10:31:06 AM UTC-5, Adam wrote:Teoretycznie masz racjÄ, ale praktycznie wiÄcej ubÄdzie z aku bo obciÄ Ĺźenie tak duĹźym prÄ dem gwaĹtownie zmniejsza pojemnoĹÄ aku, ile, trudno wyczuÄ, ale moĹźe to byÄ np 1/10 pojemnoĹci. -- Pozdr Janusz_K |
|
Data: 2014-12-14 22:36:57 | |
Autor: J.F. | |
pomiar pr�du w aucie | |
Dnia Sun, 14 Dec 2014 21:51:12 +0100, janusz_k napisał(a):
W dniu 2014-12-14 18:35, Tornad pisze: To nie calkiem tak - zjawisko (Peukerta) jest znane od ~100 lat i zbadane glebiej. W trakcie rozladowywania powstaje siarczan olowiu, ktory ma wieksza objetosc niz tlenek, i jesli powstanie na zewnetrznej czesci ziaren masy, to izoluje wnetrze od elekrolitu. Tak sie dzieje przy duzym pradzie, przy malym konwersja jest bardziej rownomierna. No i ... jeden taki 5s rozruch raczej nie uszczupli pojemnosci, bo nie nastapi ta izolacja. Dwa pewnie tez nie. Ale jak bedziemy krecic i krecic, to faktycznie szybko zdechnie, mimo ze takie 50Ah powinno niby przez 15 minut 200A zapewniac. J. |
|