pomiar prądu w aucie

Data: 2014-12-12 16:57:12
Autor: dddddddd
pomiar prądu w aucie
Witam,
Coś pożera prąd w moim aucie. Nie dzieje się to zawsze dlatego szukam sposobu jak wpiąć amperomierz do auta i go nie spalić przy odpalaniu :)
Da się jakoś to zrobić? Auto to duży prądożerny diesel, pełny stan spoczynku osiąga po ponad pół godzinie (pobiera wtedy naście mA), ale czuję że nie zawsze (bo mimo nowego akumulatora 100 czy 110Ah i tras min. 2x30 km autostradą praktycznie codziennie co jakiś czas słabo kręci i trzeba go doładować). Normalnym w tym aucie jest że do pół godziny moduły się usypiają (tuż po zamknięciu jest kilka amper, później stopniowo spada, po otwarciu auto ciągnie kilkanaście A, ale to też w jego przypadku normalne)
Pacjent to BMW e61 535d, wymieniona "inteligentna" klema, w błędach nic nie ma, alternator napięcie daje poprawne.

Łukasz

Data: 2014-12-12 17:17:56
Autor: BUNIEK
pomiar prądu w aucie
Witam,
Coś pożera prąd w moim aucie. Nie dzieje się to zawsze dlatego szukam sposobu jak wpiąć amperomierz do auta i go nie spalić przy odpalaniu :)
Da się jakoś to zrobić? Pacjent to BMW e61 535d, wymieniona "inteligentna" klema, w błędach nic nie ma, alternator napięcie daje poprawne.

Jest cos takiego jak przekładniki stosuje się w instalacjach elektrycznych i do wpięcia urządzeń pomiarowych.
Jak przez obwód płynie prąd 300A(na odpowiednio grubym kablu), to na przekładniku jest np. 3 A a amperomierz jest odpowiednio wyskalowany widząc 3 pokazuje 300 bo wie ze ma 1:100 to przykład i nawet nie wiem czy są 1:100 ale tak to się robi/można zrobić. Najprostsze to forma cewki. Do prądu stałego tez pewnie są, ja widziałem zastosowania do zmiennego.

Buniek

Data: 2014-12-12 18:28:30
Autor: dddddddd
pomiar prądu w aucie
W dniu 2014-12-12 17:17, BUNIEK pisze:
[...]

no dobra, a jak będą miliampery to pokaże toto dokładnie, czy z dokładnością do 100mA? :)

Łukasz

Data: 2014-12-12 19:02:54
Autor: Jacek Maciejewski
pomiar prądu w aucie
Dnia Fri, 12 Dec 2014 18:28:30 +0100, dddddddd napisał(a):

no dobra, a jak będą miliampery to pokaże toto dokładnie
Jeśli zakres pomiarowy będą dziesiątki miliamper, klasa dokładności 1%
to pokażą z dokł. ok. 1%

 czy z dokładnością do 100mA? :)
To zależy od zakresu pomiarowego i klasy, jak już powiedziałem wyżej.

--
Jacek

Data: 2014-12-14 09:15:59
Autor: Pszemol
pomiar prądu w aucie
"Jacek Maciejewski" <jacmac@go2.pl> wrote in message news:15oo5sx3cjys2$.1ry9gn4qgmxt0.dlg40tude.net...
[...]

Nie, musisz zsumować błąd jaki wprowadza sam przekładnik prądowy,
np. jego dokładność to 10%, miernik 1% - w sumie masz 11% błędu.

Data: 2014-12-12 19:07:58
Autor: p0li
pomiar prądu w aucie
T->Dnia 2014-12-12 18:28:30 niejaki dddddddd napisał:
no dobra, a jak będą miliampery to pokaże toto dokładnie, czy z dokładnością do 100mA? :)

a po co chcesz mierzyć prąd podczas rozruchu?

z plusowej klemy powinny iść 2 kable - jeden do rozrusznika (gruby) drugi
(lub więcej) do całej reszty - i tam wepnij amperomierz - najlepiej
bocznikowy (bocznik pod maską - moduł w kabinie)

teraz można kupić moduły elektroniczne (z chin) plusem dodatnim jest
cyfrowy odczyt, plusem ujemnym jest działanie tylko w jedną stronę
(ładowanie lub rozładowanie) - nie spotkałem modułu DC z pomiarem w obie
strony

dlatego u siebie w aucie mam miernik analogowy +/- 30A - dokładność odczytu
~0.5A - szału nie ma ale można oszacować czy coś ssa więcej na postoju czy
pojedyncze mA

--
P0zdrawiam p0li hydro rulez ;)

Data: 2014-12-12 20:27:02
Autor: RoMan Mandziejewicz
pomiar prądu w aucie
Hello p0li,

[...]

[...]

Że jak? Ja nie znam innych. Ale ja na ICL7106/7 wychowany...

[...]

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-12-12 23:40:47
Autor: dddddddd
pomiar prądu w aucie
W dniu 2014-12-12 19:07, p0li pisze:
[...]

z plusowej klemy idzie jeden kabel, później się pewnie rozdziela bo część prądu zostaje w skrzynce bezpiecznikowej w bagażniku (aku w bagażniku), a część leci pod maskę choćby do dodatkowej klemy
właśnie o to mi chodzi - nie chcę mierzyć prądu podczas rozruchu, ale też nie chcę odłączać miernika w czasie odpalania auta

Łukasz

Data: 2014-12-12 14:48:06
Autor: kogutek444
pomiar prądu w aucie
W dniu piątek, 12 grudnia 2014 23:40:51 UTC+1 użytkownik dddddddd napisał:

> [...]

właśnie o to mi chodzi - nie chcę mierzyć prądu podczas rozruchu, ale też nie chcę odłączać miernika w czasie odpalania auta

-- Pozdrawiam
Łukasz

Woltomierz o odpowiedniej czułości i mierzysz spadek napięcia na przewodzie od klemy do tego rozdzielenia.

Data: 2014-12-13 06:44:20
Autor: Shrek
pomiar prądu w aucie
On 2014-12-12 23:48, kogutek444@gmail.com wrote:

Woltomierz o odpowiedniej czułości i mierzysz spadek napięcia na przewodzie od klemy do tego rozdzielenia.

I cytując klasyka będziesz miał pomiar czysto teoretyczny. Miliampery razy miliomy równa się (prawie) zero. Będziesz mierzył raczej jak dobrze docisnąłeś sondy.

Shrek.

Data: 2014-12-12 19:41:13
Autor: Jacek
pomiar prądu w aucie
W dniu 2014-12-12 o 17:17, BUNIEK pisze:

Jest cos takiego jak przekładniki stosuje się w instalacjach
elektrycznych i do wpięcia urządzeń pomiarowych.
Kolejny geniusz internetowy. Gdzie widziałeś przekładniki prądu stałego??
Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydawać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
Jacek

Data: 2014-12-12 20:29:25
Autor: RoMan Mandziejewicz
pomiar prądu w aucie
Hello Jacek,

[...]

A Ty nie widziałeś? Mówi Ci coś hasło LEM?
http://www.europowercomponents.com/media/uploads/la100-p.pdf

Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydawać się głupim, niż odezwać się
i rozwiać wszelkie wątpliwości.

Ano właśnie...

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-12-12 22:00:04
Autor: Jacek
pomiar prądu w aucie

A Ty nie widziałeś? Mówi Ci coś hasło LEM?
http://www.europowercomponents.com/media/uploads/la100-p.pdf
Jasne, jasne. Takie coś ma każdy w garażu i sobie zmierzy. To raz.
Buniek wyraźnie pisze "Do prądu stałego tez pewnie są, ja widziałem zastosowania do zmiennego." Czyli nie wie, ale odpowiada. To dwa. Pewnie miał na myśli bocznik.
Dokładność tego ustrojstwa LEM na 100 A (myślisz, że rozrusznikowi tyle wystarczy?) 0,45% daje błąd pomiaru 0,45A czyli o dwa rzędy wielkości za dużo, żeby określić, czy i gdzie "prąd ucieka". To trzy.
Co do zasady: jak chcemy zmierzyć co "pożera" prąd to raczej chodzi o "pożeranie" na postoju, jak silnik nie pracuje. Tutaj żadne LEMy ani przekładniki potrzebne nie są. Podłącza się amperomierz do masy i do bieguna akumulatora (przy założonej klemie). Potem klemę się zdejmuje i amperomierz zaczyna mierzyć. Pozostaje problem, jak wytropić "pożeracza".
Jacek

Data: 2014-12-12 22:10:29
Autor: p0li
pomiar prądu w aucie
T->Dnia 2014-12-12 22:00:04 niejaki Jacek napisał:
Pozostaje problem, jak wytropić "pożeracza".
Jacek

ja wyciągałem bezpieczniki po jednym

--
P0zdrawiam p0li hydro rulez ;)

Data: 2014-12-12 22:11:31
Autor: RoMan Mandziejewicz
pomiar prądu w aucie
Hello Jacek,

A Ty nie widziałeś? Mówi Ci coś hasło LEM?
http://www.europowercomponents.com/media/uploads/la100-p.pdf
Jasne, jasne. Takie coś ma każdy w garażu i sobie zmierzy. To raz.

Twierdziłeś, że nie istnieją, to raz.

Buniek wyraźnie pisze "Do prądu stałego tez pewnie są, ja widziałem zastosowania do zmiennego." Czyli nie wie, ale odpowiada. To dwa.

Ty nie wiedziałeś i też odpowiedziałeś, to dwa. On nie wprowadził w
błąd, Ty tak.

Pewnie miał na myśli bocznik. Dokładność tego ustrojstwa LEM na 100
A (myślisz, że rozrusznikowi tyle wystarczy?)

LEMY mają przeciążalność stałą rzędu 3x.

0,45% daje błąd pomiaru 0,45A czyli o dwa rzędy wielkości za dużo,
żeby określić, czy i gdzie "prąd ucieka". To trzy.

Nie odróżniasz dokładności od poziomu nieczułości i offsetu, to trzy.

Podsumowując: http://rtfm.killfile.pl/#lajza

[...]

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-12-13 13:33:09
Autor: Jacek
pomiar prądu w aucie

Nie odróżniasz dokładności od poziomu nieczułości i offsetu, to trzy.
Kto jest bez winy niech pierwszy rzuci kamień.
Pomysł, żeby na wadze wagonowej ważyć kiełbasę średnio jest udany.
Chcemy wychwycić prądy rzędu miliamperów, więc użyjemy miernik o zakresie pomiaru 100000 razy większym?
Jacek

Data: 2014-12-13 15:04:35
Autor: RoMan Mandziejewicz
pomiar prądu w aucie
Hello Jacek,

Saturday, December 13, 2014, 1:33:09 PM, you wrote:

Nie odróżniasz dokładności od poziomu nieczułości i offsetu, to trzy.
Kto jest bez winy niech pierwszy rzuci kamień.

Zabijesz się.

Pomysł, żeby na wadze wagonowej ważyć kiełbasę średnio jest udany.
Chcemy wychwycić prądy rzędu miliamperów, więc użyjemy miernik o zakresie pomiaru 100000 razy większym?

Odpowiadamy na zadane pytanie o przekładniki a nie o sensowność
pomiaru.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-12-12 19:21:34
Autor: Tomasz Pyra
pomiar prądu w aucie
Dnia Fri, 12 Dec 2014 16:57:12 +0100, dddddddd napisał(a):

Witam,
Coś pożera prąd w moim aucie. Nie dzieje się to zawsze dlatego szukam sposobu jak wpiąć amperomierz do auta i go nie spalić przy odpalaniu :)

Nie mierz prądu podczas odpalania.
Czyli na czas uruchamiania silnika, łączysz obwód bez amperomierza.

Natomiast po uruchomieniu, jestem przekonany że prąd będzie płynął w drugą
stronę - tzn. że będzie ładował akumulator.
A to co Ci go rozładowuje, robi to na postoju, jak silnik nie pracuje.

Więc do sprawdzenia masz napięcie ładowania - czyli jak silnik pracuje, to
czy napięcie na akumulatorze wynosi 13.8-14.4V.

Da się jakoś to zrobić? Auto to duży prądożerny diesel,

A co w nim takiego prądożernego?
Ogrzewanie elektryczne?
Bo jednak jak nie jeździsz na krótkich trasach, to albo masz za niskie
napięcie ładowania, albo zepsuty akumulator, albo jakieś akcesoria zużywają
prąd przez noc. Cudów nie ma :)

[...]

Nie sądzę żeby to było normalne - kilkanaście amper to będzie jakieś 200W.
No chyba że jakieś grzanie foteli Ci się włącza żebyś miał ciepło jak
wsiądziesz.
Kilka amper po zamknięciu to też wydaje się być sporo za dużo - może przez
kilka sekund po wyłączeniu silnika, (domykanie szyb itp.) ale nie dłużej.

Natomiast przy 100Ah to nadal powinno się wyrabiać.

A może jakiś problem z rozrusznikiem?
Widziałem już taki który słabo kręcił - okazało się że jakieś smołopodobne
uszczelnienie się stopiło, wpłynęło do środka i się tam kręciło wewnątrz
silnika.

Data: 2014-12-12 23:49:45
Autor: dddddddd
pomiar prądu w aucie
W dniu 2014-12-12 19:21, Tomasz Pyra pisze:

A co w nim takiego prądożernego?

moduły...
a to nawigacja się przygotowuje tuż po otwarciu, a to wzmacniacz kręci wiatrakiem po zamknięciu, jakieś podświetlenia (lampka od skrzyni biegów - P - gaśnie chyba po pół godzinie więc dopiero wtedy moduł się usypia

Bo jednak jak nie jeździsz na krótkich trasach, to albo masz za niskie
napięcie ładowania, albo zepsuty akumulator, albo jakieś akcesoria zużywają
prąd przez noc. Cudów nie ma :)

akumulator nowy (poprzedni też zły nie był, napięcia dawno nie mierzyłem ale antyradar pokazuje i 14,6V

[...]

jest to norma w e60 - tuż po zamknięciu auta pobór prądu spada z kilkunastu do kilku A dość szybko i później stopniowo się wycisza

[...]

różne fora o tym aucie mówią że to normalne, tylko że wydaje mi się że nie jest tak za każdym razem - sądzę że problemem jest jakiś moduł który raz na kilka razy się nie wygasi i ciągnie prąd całą noc. Nie mam na tyle `czasu żeby codziennie podłączać miernik, dlatego chciałbym zamontować coś na stałe

[...]

hmm o tym nie pomyślałem, może nawet ciągnie sporo więcej prądu przy rozruchu...

Łukasz

Data: 2014-12-13 11:26:11
Autor: Tomasz Pyra
pomiar prądu w aucie
Dnia Fri, 12 Dec 2014 23:49:45 +0100, dddddddd napisał(a):

[...]

Rozrusznik na pewno ma osobny, bardzo gruby przewód + idący najczęściej
bezpośrednio od klemy akumulatora, do rozrusznika.

Więc amperomierz możesz podłączyć tak, żeby nie mierzył Ci obwodu
rozruchowego, a włączasz go w te pozostałe.
Tyle że w zależności od wyposażenia i tak samochód w czasie jazdy potrafi
ciągnąć ponad 100A - np. wspomaganie kierownicy z napędem elektrycznym
podczas parkowania.
Więc gdybyś chciał go mieć cały czas zamontowany, to potrzebujesz taki
który się nie spali przy maksymalnym poborze prądu, a do tego nadal będzie
pokazać prąd z dokładnością 10mA.

Ja jak szukałem to podczas jazdy mierzyłem tylko napięcie na zaciskach,
żeby upewnić się że nie mam spadków napięcia ładowania w czasie jazdy.
A dopiero po zaparkowaniu przełączałem przewody tak żeby mierzyć prąd, i
podłączałem go tak żeby nie przerwać obwodu.

[...]

Ale nim rozbierzesz rozrusznik, to jednak wyeliminuj to że jakieś
urządzenie Ci rozładowuje akumulator.

Ja montowałem amperomierz, a do niego kamerę która go całą noc filmowała :)

Data: 2014-12-13 10:58:29
Autor: AlexY
pomiar prądu w aucie
Tomasz Pyra pisze:
[..]
Ja montowałem amperomierz, a do niego kamerę która go całą noc filmowała :)

Miernik z portem szeregowym i jakieś laptopopodobne urządzenie rejestrujące dane byłoby mniejszą armatą na taką muchę :)

--
AlexY
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

Data: 2014-12-13 13:57:38
Autor: re
pomiar prądu w aucie

UĹźytkownik "AlexY"

[..]
Ja montowałem amperomierz, a do niego kamerę która go całą noc filmowała :)

Miernik z portem szeregowym i jakieś laptopopodobne urządzenie
rejestrujące dane byłoby mniejszą armatą na taką muchę :)
-- -
Bezprzewodowy adapter OBD2 na ELM327 mierzy napięcie :-)

Data: 2014-12-13 16:24:01
Autor: J.F.
pomiar prądu w aucie
Dnia Sat, 13 Dec 2014 13:57:38 +0100, re napisał(a):
Użytkownik "AlexY"
[..]
Ja montowałem amperomierz, a do niego kamerę która go całą noc filmowała :)
Miernik z portem szeregowym i jakieś laptopopodobne urządzenie
rejestrujące dane byłoby mniejszą armatą na taką muchę :)

Niby prostsza i lepsza, ale latwiej dzis o kamerke niz o rejestrator
:-)

Bezprzewodowy adapter OBD2 na ELM327 mierzy napięcie :-)

A OBD2 dziala po wylaczeniu zaplonu ? Niby sporo potrafi w aucie
dzialac ... ale to juz wiecie co wam prad zzera :-)

No i pomiar napiecia malo miarodajny jest, chyba ze dokladny i skoki
analizowac.

J.

Data: 2014-12-13 17:24:26
Autor: re
pomiar prądu w aucie

Użytkownik "J.F."

[..]
Ja montowałem amperomierz, a do niego kamerę która go całą noc filmowała
:)
[...]

Komunikacji z ECU nie ma, ale napięcie mierzy sam.

Niby sporo potrafi w aucie
dzialac ... ale to juz wiecie co wam prad zzera :-)
-- -
Nieużywane zasypiają.

No i pomiar napiecia malo miarodajny jest, chyba ze dokladny i skoki
analizowac.
-- -
No tak, musiałoby jednak prąd mierzyć a nie napięcie.

Data: 2014-12-13 18:00:26
Autor: AlexY
pomiar prądu w aucie
J.F. pisze:
[...]

Windows (przynajmniej do XP bo w 7 go nie widzę) ma systemowy terminal który rejestruje do pliku.

[..]

Data: 2014-12-13 19:38:50
Autor: J.F.
pomiar prądu w aucie
Dnia Sat, 13 Dec 2014 18:00:26 +0000, AlexY napisał(a):
J.F. pisze:
[...]

Ale komputer na ktorym dziala trzeba jakos zasilac :-)

J.

Data: 2014-12-13 21:47:57
Autor: AlexY
pomiar prądu w aucie
J.F. pisze:
[...]

ktĂłry rejestruje do pliku.

Ale komputer na ktorym dziala trzeba jakos zasilac :-)

A kamery nie trzeba?

Data: 2014-12-14 09:34:38
Autor: Pszemol
pomiar prądu w aucie
J.F. pisze:
[...]

Może ma własną baterię litową?

Data: 2014-12-13 23:43:18
Autor: Tomasz Pyra
pomiar prądu w aucie
Dnia Sat, 13 Dec 2014 10:58:29 +0000, AlexY napisał(a):

Tomasz Pyra pisze:
[..]
Ja montowałem amperomierz, a do niego kamerę która go całą noc filmowała :)

Miernik z portem szeregowym i jakieś laptopopodobne urządzenie rejestrujące dane byłoby mniejszą armatą na taką muchę :)

Następnym razem, zamiast wyjąć ze schowka multimetr za 10zł i kamerkę która
jest w samochodzie, zamówię nowy multimetr, a potem zostawię z nim na noc w
aucie laptopa za parę tysięcy ;)

Data: 2014-12-13 23:28:05
Autor: AlexY
pomiar prądu w aucie
Tomasz Pyra pisze:
Dnia Sat, 13 Dec 2014 10:58:29 +0000, AlexY napisał(a):

Tomasz Pyra pisze:
[..]
[...]

A samochodu nie obawiasz się zostawić na noc? wart chyba troszkę więcej niż laptop? Maska podniesiona że każdy ma dostęp? Laptopy za kilka tysięcy nie mają portu szeregowego, do tego używa się zabytku za 50zł z procem 486. Ciekawi mnie że tej kamerki nikt nie kradnie, też około tysiacza kosztowała chyba.

Data: 2014-12-14 14:44:43
Autor: RadoslawF
pomiar prądu w aucie
Dnia 2014-12-14 00:28, Użytkownik AlexY napisał:
Tomasz Pyra pisze:
Dnia Sat, 13 Dec 2014 10:58:29 +0000, AlexY napisał(a):

Tomasz Pyra pisze:
[..]
[...]

ktĂłra
[...]

Laptop za 50zł nie ma sprawnej baterii więc cała kombinacja
robiona aby zmierzyć pobór przez auto i laptop jest cokolwiek
bez sensu.

Pozdrawiam

Data: 2014-12-14 13:50:22
Autor: AlexY
pomiar prądu w aucie
RadoslawF pisze:
[..]
Laptop za 50zł nie ma sprawnej baterii więc cała kombinacja
robiona aby zmierzyć pobór przez auto i laptop jest cokolwiek
bez sensu.

Ten za parę tysiaków też nocy nie wytrzyma.

Data: 2014-12-14 09:33:56
Autor: Pszemol
pomiar prądu w aucie
"AlexY" <alexy@irc.pl> wrote in message news:m6k4ia$61i$1dont-email.me...
RadoslawF pisze:
[..]
Laptop za 50zł nie ma sprawnej baterii więc cała kombinacja
robiona aby zmierzyć pobór przez auto i laptop jest cokolwiek
bez sensu.

Ten za parę tysiaków też nocy nie wytrzyma.

Alex, nie potrafisz odpuścić w porę?

Data: 2014-12-14 16:40:21
Autor: AlexY
pomiar prądu w aucie
Pszemol pisze:
"AlexY" <alexy@irc.pl> wrote in message news:m6k4ia$61i$1dont-email.me...
RadoslawF pisze:
[..]
[...]

Co mam odpuścić? Nie mam racji? Nudzi mi się przy niedzieli to chociaż podyskutuję (nie mylić z trollowaniem), albo se zaraz czołgi odpalę...

Data: 2014-12-14 10:44:28
Autor: Pszemol
pomiar prądu w aucie
"AlexY" <alexy@irc.pl> wrote in message news:m6keh1$d0s$3dont-email.me...
Pszemol pisze:
"AlexY" <alexy@irc.pl> wrote in message news:m6k4ia$61i$1dont-email.me...
RadoslawF pisze:
[..]
[...]

Nie masz, bo używa się tego co jest pod ręką, mimo że lepsze
rozwiązanie jest dostępne gdzies tam w teorii to co z tego jak
go nie masz, musisz coś kupić dodatkowo a potrzebujesz tylko
doraźnie coś sprawdzić, tak jak on? Odpuść sobie, odpal czołgi ;-)

Data: 2014-12-14 21:22:54
Autor: AlexY
pomiar prądu w aucie
Pszemol pisze:
"AlexY" <alexy@irc.pl> wrote in message news:m6keh1$d0s$3dont-email.me...
Pszemol pisze:
[..]
[...]

Ma czy nie, tego nie wiemy, czasem nie jesteśmy świadomi że do rozwiązania problemu można użyć sprzętu który mamy (o ile mamy), wczytać dane excelem, który z tego zrobi nawet ładne kolorowe wykresiki.
Ale można też nagrać kamerą wyświetlacz miernika a potem drugie tyle czasu oglądać nagranie. IMHO bez sensu.

Data: 2014-12-14 18:07:49
Autor: Czesław Wiśniak
pomiar prądu w aucie

 albo se zaraz czołgi odpalę...

wot ?:)

Data: 2014-12-14 21:23:21
Autor: AlexY
pomiar prądu w aucie
Czesław Wiśniak pisze:

 albo se zaraz czołgi odpalę...

wot ?:)

Niestety tak.

Data: 2014-12-14 16:58:52
Autor: RadoslawF
pomiar prądu w aucie
Dnia 2014-12-14 14:50, Użytkownik AlexY napisał:

Laptop za 50zł nie ma sprawnej baterii więc cała kombinacja
robiona aby zmierzyć pobór przez auto i laptop jest cokolwiek
bez sensu.

Ten za parę tysiaków też nocy nie wytrzyma.

Nie musi dla mądrego wystarczy informacja z tych kilku godzin
które wytrzyma. Głupi będzie się podniecał że całą noc nie wytrzyma.

Pozdrawiam

Data: 2014-12-14 16:39:52
Autor: AlexY
pomiar prądu w aucie
RadoslawF pisze:
[...]

Przeczytaj od początku o czym tu rozmawiamy. Gdyby problem był nawet 3h to bym osobiście posiedział i jopił się w miernik.

Data: 2014-12-14 22:19:44
Autor: RadoslawF
pomiar prądu w aucie
Dnia 2014-12-14 17:39, Użytkownik AlexY napisał:

[...]

Przeczytałem.
I podtrzymuje to co napisałem w poprzednim poście.
A skoro ty byś posiedział te trzy godziny to dlaczego od razu
tego nie napisałeś zamiast się ośmieszać tym co napisałeś ?

Pozdrawiam

Data: 2014-12-14 22:55:00
Autor: AlexY
pomiar prądu w aucie
RadoslawF pisze:
[...]

"Nie dyskutuj z idiotą! Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"
Szukaj rozmówców wśród równych swojemu mikroskopijnemu IQ.

Data: 2014-12-15 18:04:39
Autor: RadoslawF
pomiar prądu w aucie
Dnia 2014-12-14 23:55, Użytkownik AlexY napisał:

[...]

Jak rozumiem moje mikroskopijne IQ przerasta to co uwaĹźasz
za swoje wielkie IQ.

Pozdrawiam

Data: 2014-12-14 09:25:30
Autor: Pszemol
pomiar prądu w aucie
"AlexY" <alexy@irc.pl> wrote in message news:m6h64f$3nd$2dont-email.me...
Tomasz Pyra pisze:
[..]
Ja montowałem amperomierz, a do niego kamerę która go całą noc filmowała :)

Miernik z portem szeregowym i jakieś laptopopodobne urządzenie rejestrujące dane byłoby mniejszą armatą na taką muchę :)

O tym samym pomyslałem...
Ale czasem ma się tylko armatę pod ręką a mucha dokucza ;-)

Data: 2014-12-14 10:18:39
Autor: BartekK
pomiar prądu w aucie
W dniu 2014-12-12 o 23:49, dddddddd pisze:
[...]

No to już nie jest normalne. U mnie (też e61) lampka P na gałce biegów gaśnie natychmiast (jakieś 1-2s po) zamknięciu auta (pilotem).

hmm o tym nie pomyślałem, może nawet ciągnie sporo więcej prądu przy
rozruchu...
To byś odczuł znacznie, jako słabszy rozruch, bo przy normalnym rozruchu pobór jest znaczy, spadek napięcia też, jakby pobór był znacznie większy - to by w ogóle ci wszystko zdychało. Pamiętaj że tam jednak dość długi kabel od rozrusznika do aku...

Data: 2014-12-14 12:21:31
Autor: dddddddd
pomiar prądu w aucie
W dniu 2014-12-14 10:18, BartekK pisze:
[...]

wnioskuję że po lifcie (bo ja przed liftem mam lampkę obok gałki)

[...]

no i właśnie obstawiam ten rozrusznik - niedawno faktycznie po jeździe i ok godzinnym postoju ciężko kręcił, jeszcze to sprawdzę ale wydaje mi się to najbardziej prawdopodobne

Łukasz

Data: 2014-12-14 13:52:38
Autor: dddddddd
pomiar prądu w aucie
W dniu 2014-12-14 12:21, dddddddd pisze:

no i właśnie obstawiam ten rozrusznik - niedawno faktycznie po jeździe i
ok godzinnym postoju ciężko kręcił, jeszcze to sprawdzę ale wydaje mi
się to najbardziej prawdopodobne

dodam jeszcze że rozrusznikiem kręcę tylko raz, jak słabo zaczyna kręcić to doładowuję aku i jakiś czas jest spokój - ale może po prostu coś tam się przywiesza i potrzebuje dużo więcej prądu na rozruch - dlatego doładowanie pomaga?
rozrusznik w tym aucie działa automatycznie tzn. przekręcam i puszczam kluczyk, a on kręci tyle czasu ile mu się chce :)

Łukasz

Data: 2014-12-12 19:32:43
Autor: Marvin
pomiar prądu w aucie
W dniu 2014-12-12 16:57, dddddddd pisze:
Witam,
Coś pożera prąd w moim aucie. Nie dzieje się to zawsze dlatego szukam
sposobu jak wpiąć amperomierz do auta i go nie spalić przy odpalaniu :)
Da się jakoś to zrobić?

Pożyczyć dobry miernik cęgowy na DC i zapiąć na przewodzie?

Data: 2014-12-12 23:50:46
Autor: dddddddd
pomiar prądu w aucie
W dniu 2014-12-12 19:32, Marvin pisze:
[...]

o - to może być dobry pomysł !
kupię coś sensownego do powiedzmy 200-300zł?

Łukasz

Data: 2014-12-12 23:58:01
Autor: Czesław Wiśniak
pomiar prądu w aucie
[...]

Ja mam UT-203, tylko przeczytaj instrukcje.
http://www.uni-t.eu/lp/mie0087/manual/mie0087_pl.pdf

Data: 2014-12-12 21:34:44
Autor: ToMasz
pomiar prądu w aucie
W dniu 12.12.2014 16:57, dddddddd pisze:
Witam,
Coś pożera prąd w moim aucie. Nie dzieje się to zawsze dlatego szukam
sposobu jak wpiąć amperomierz do auta i go nie spalić przy odpalaniu :)

tak. odłącz zacisk dodatni akumulatora i zapnij solidnie kabelek na zacisk dodatni akumulatora. ten kabelek podłącz na stałe do miernika, drugi kabel miernika podłącz na stałe do kabla dodatniego auta. na czas zapalania podłącz kabel dodatni auta do zacisku akumulatora - auto zapali, a amperomierz będzie pokazywał zero. potem zdejmij kabel dodatni z akumulatora, tak aby ten dodatkowy kabelek, idący przez miernik pozostał. JA tak robiłem - nic się złego nie  działo, ale jak Ci się miernik spali, albo kabelek odczepi - narobisz sobie kosztownych problemĂłw.
ToMasz
LEpiej sprawdź napięcie ładowania, a potem co Ci zjada prąd na postoju

Data: 2014-12-13 15:41:36
Autor: pawel
pomiar prądu w aucie
U mnie aku rozładowaywała koncówka mocy w radiu.
Jeśli nie wyłączyłem radia fizycznie przyciskiem tylko wyciągnięciem kluczyka to żarło prąd.

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2014-12-14 21:51:12
Autor: janusz_k
pomiar pr�du w aucie
W dniu 2014-12-14 18:35, Tornad pisze:
On Sunday, December 14, 2014 10:31:06 AM UTC-5, Adam wrote:
W dniu 2014-12-14 12:57, janusz_k pisze:
(...)
Przy 200A i 5 sek = 0,277Ah--

A, to o takiego energia chodziło ;)
A ja już myślałem o jakich kulombach, czy czemś takiem ;)
Pozdrawiam.
Adam

Mozna i w culombach - na to samo wyjdzie.

Kulomb to ladunek elektryczny, pradu o natezeniu 1 A, ktory przeplywa przez
  obwod w czasie 1 sekundy.

  Pojemnosc akumulatora wynosi powiedzmy 100 Ah. Czyli przy natezeniu 1 A, moze
  pracowac przez 100 godzin. Kazda godzina ma 3600 sekund. Wychodzi, ze
akumulator ma Q = 100 * 3600 = 360 000 culombow.

Rozrusznik w czasie startu pobiera 200 A w czasie 5 sekund co daje 1000 c. Czyli 1000 / 360 000 * 100 % = 0.27 procenta.
  O tyle start uszczupla zgromadzony w akumulatorze ladunek.
Teoretycznie masz rację, ale praktycznie więcej ubędzie z aku bo obciążenie tak dużym prądem gwałtownie zmniejsza pojemność aku, ile, trudno wyczuć, ale może to być np 1/10 pojemności. --
Pozdr

Janusz_K

Data: 2014-12-14 22:36:57
Autor: J.F.
pomiar pr�du w aucie
Dnia Sun, 14 Dec 2014 21:51:12 +0100, janusz_k napisał(a):
[...]

To nie calkiem tak - zjawisko (Peukerta) jest znane od ~100 lat i
zbadane glebiej.
W trakcie rozladowywania powstaje siarczan olowiu, ktory ma wieksza
objetosc niz tlenek, i jesli powstanie na zewnetrznej czesci ziaren
masy, to izoluje wnetrze od elekrolitu. Tak sie dzieje przy duzym
pradzie, przy malym konwersja jest bardziej rownomierna.

No i ... jeden taki 5s rozruch raczej nie uszczupli pojemnosci, bo nie
nastapi ta izolacja. Dwa pewnie tez nie.
Ale jak bedziemy krecic i krecic, to faktycznie szybko zdechnie, mimo
ze takie 50Ah powinno niby przez 15 minut 200A zapewniac.

J.

pomiar prądu w aucie