pomiar prądu w aucie

Data: 2014-12-12 17:17:56
Autor: BUNIEK
pomiar prądu w aucie
Witam,
Coś pożera prąd w moim aucie. Nie dzieje się to zawsze dlatego szukam sposobu jak wpiąć amperomierz do auta i go nie spalić przy odpalaniu :)
Da się jakoś to zrobić? Pacjent to BMW e61 535d, wymieniona "inteligentna" klema, w błędach nic nie ma, alternator napięcie daje poprawne.

Jest cos takiego jak przekładniki stosuje się w instalacjach elektrycznych i do wpięcia urządzeń pomiarowych.
Jak przez obwód płynie prąd 300A(na odpowiednio grubym kablu), to na przekładniku jest np. 3 A a amperomierz jest odpowiednio wyskalowany widząc 3 pokazuje 300 bo wie ze ma 1:100 to przykład i nawet nie wiem czy są 1:100 ale tak to się robi/można zrobić. Najprostsze to forma cewki. Do prądu stałego tez pewnie są, ja widziałem zastosowania do zmiennego.

Buniek

Data: 2014-12-12 18:28:30
Autor: dddddddd
pomiar prądu w aucie
W dniu 2014-12-12 17:17, BUNIEK pisze:
[...]

no dobra, a jak będą miliampery to pokaże toto dokładnie, czy z dokładnością do 100mA? :)

Łukasz

Data: 2014-12-12 19:02:54
Autor: Jacek Maciejewski
pomiar prądu w aucie
Dnia Fri, 12 Dec 2014 18:28:30 +0100, dddddddd napisał(a):

no dobra, a jak będą miliampery to pokaże toto dokładnie
Jeśli zakres pomiarowy będą dziesiątki miliamper, klasa dokładności 1%
to pokażą z dokł. ok. 1%

 czy z dokładnością do 100mA? :)
To zależy od zakresu pomiarowego i klasy, jak już powiedziałem wyżej.

--
Jacek

Data: 2014-12-14 09:15:59
Autor: Pszemol
pomiar prądu w aucie
"Jacek Maciejewski" <jacmac@go2.pl> wrote in message news:15oo5sx3cjys2$.1ry9gn4qgmxt0.dlg40tude.net...
[...]

Nie, musisz zsumować błąd jaki wprowadza sam przekładnik prądowy,
np. jego dokładność to 10%, miernik 1% - w sumie masz 11% błędu.

Data: 2014-12-12 19:07:58
Autor: p0li
pomiar prądu w aucie
T->Dnia 2014-12-12 18:28:30 niejaki dddddddd napisał:
no dobra, a jak będą miliampery to pokaże toto dokładnie, czy z dokładnością do 100mA? :)

a po co chcesz mierzyć prąd podczas rozruchu?

z plusowej klemy powinny iść 2 kable - jeden do rozrusznika (gruby) drugi
(lub więcej) do całej reszty - i tam wepnij amperomierz - najlepiej
bocznikowy (bocznik pod maską - moduł w kabinie)

teraz można kupić moduły elektroniczne (z chin) plusem dodatnim jest
cyfrowy odczyt, plusem ujemnym jest działanie tylko w jedną stronę
(ładowanie lub rozładowanie) - nie spotkałem modułu DC z pomiarem w obie
strony

dlatego u siebie w aucie mam miernik analogowy +/- 30A - dokładność odczytu
~0.5A - szału nie ma ale można oszacować czy coś ssa więcej na postoju czy
pojedyncze mA

--
P0zdrawiam p0li hydro rulez ;)

Data: 2014-12-12 20:27:02
Autor: RoMan Mandziejewicz
pomiar prądu w aucie
Hello p0li,

[...]

[...]

Że jak? Ja nie znam innych. Ale ja na ICL7106/7 wychowany...

[...]

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-12-12 23:40:47
Autor: dddddddd
pomiar prądu w aucie
W dniu 2014-12-12 19:07, p0li pisze:
[...]

z plusowej klemy idzie jeden kabel, później się pewnie rozdziela bo część prądu zostaje w skrzynce bezpiecznikowej w bagażniku (aku w bagażniku), a część leci pod maskę choćby do dodatkowej klemy
właśnie o to mi chodzi - nie chcę mierzyć prądu podczas rozruchu, ale też nie chcę odłączać miernika w czasie odpalania auta

Łukasz

Data: 2014-12-12 14:48:06
Autor: kogutek444
pomiar prądu w aucie
W dniu piątek, 12 grudnia 2014 23:40:51 UTC+1 użytkownik dddddddd napisał:

> [...]

właśnie o to mi chodzi - nie chcę mierzyć prądu podczas rozruchu, ale też nie chcę odłączać miernika w czasie odpalania auta

-- Pozdrawiam
Łukasz

Woltomierz o odpowiedniej czułości i mierzysz spadek napięcia na przewodzie od klemy do tego rozdzielenia.

Data: 2014-12-13 06:44:20
Autor: Shrek
pomiar prądu w aucie
On 2014-12-12 23:48, kogutek444@gmail.com wrote:

Woltomierz o odpowiedniej czułości i mierzysz spadek napięcia na przewodzie od klemy do tego rozdzielenia.

I cytując klasyka będziesz miał pomiar czysto teoretyczny. Miliampery razy miliomy równa się (prawie) zero. Będziesz mierzył raczej jak dobrze docisnąłeś sondy.

Shrek.

Data: 2014-12-12 19:41:13
Autor: Jacek
pomiar prądu w aucie
W dniu 2014-12-12 o 17:17, BUNIEK pisze:

Jest cos takiego jak przekładniki stosuje się w instalacjach
elektrycznych i do wpięcia urządzeń pomiarowych.
Kolejny geniusz internetowy. Gdzie widziałeś przekładniki prądu stałego??
Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydawać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
Jacek

Data: 2014-12-12 20:29:25
Autor: RoMan Mandziejewicz
pomiar prądu w aucie
Hello Jacek,

[...]

A Ty nie widziałeś? Mówi Ci coś hasło LEM?
http://www.europowercomponents.com/media/uploads/la100-p.pdf

Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydawać się głupim, niż odezwać się
i rozwiać wszelkie wątpliwości.

Ano właśnie...

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-12-12 22:00:04
Autor: Jacek
pomiar prądu w aucie

A Ty nie widziałeś? Mówi Ci coś hasło LEM?
http://www.europowercomponents.com/media/uploads/la100-p.pdf
Jasne, jasne. Takie coś ma każdy w garażu i sobie zmierzy. To raz.
Buniek wyraźnie pisze "Do prądu stałego tez pewnie są, ja widziałem zastosowania do zmiennego." Czyli nie wie, ale odpowiada. To dwa. Pewnie miał na myśli bocznik.
Dokładność tego ustrojstwa LEM na 100 A (myślisz, że rozrusznikowi tyle wystarczy?) 0,45% daje błąd pomiaru 0,45A czyli o dwa rzędy wielkości za dużo, żeby określić, czy i gdzie "prąd ucieka". To trzy.
Co do zasady: jak chcemy zmierzyć co "pożera" prąd to raczej chodzi o "pożeranie" na postoju, jak silnik nie pracuje. Tutaj żadne LEMy ani przekładniki potrzebne nie są. Podłącza się amperomierz do masy i do bieguna akumulatora (przy założonej klemie). Potem klemę się zdejmuje i amperomierz zaczyna mierzyć. Pozostaje problem, jak wytropić "pożeracza".
Jacek

Data: 2014-12-12 22:10:29
Autor: p0li
pomiar prądu w aucie
T->Dnia 2014-12-12 22:00:04 niejaki Jacek napisał:
Pozostaje problem, jak wytropić "pożeracza".
Jacek

ja wyciągałem bezpieczniki po jednym

--
P0zdrawiam p0li hydro rulez ;)

Data: 2014-12-12 22:11:31
Autor: RoMan Mandziejewicz
pomiar prądu w aucie
Hello Jacek,

A Ty nie widziałeś? Mówi Ci coś hasło LEM?
http://www.europowercomponents.com/media/uploads/la100-p.pdf
Jasne, jasne. Takie coś ma każdy w garażu i sobie zmierzy. To raz.

Twierdziłeś, że nie istnieją, to raz.

Buniek wyraźnie pisze "Do prądu stałego tez pewnie są, ja widziałem zastosowania do zmiennego." Czyli nie wie, ale odpowiada. To dwa.

Ty nie wiedziałeś i też odpowiedziałeś, to dwa. On nie wprowadził w
błąd, Ty tak.

Pewnie miał na myśli bocznik. Dokładność tego ustrojstwa LEM na 100
A (myślisz, że rozrusznikowi tyle wystarczy?)

LEMY mają przeciążalność stałą rzędu 3x.

0,45% daje błąd pomiaru 0,45A czyli o dwa rzędy wielkości za dużo,
żeby określić, czy i gdzie "prąd ucieka". To trzy.

Nie odróżniasz dokładności od poziomu nieczułości i offsetu, to trzy.

Podsumowując: http://rtfm.killfile.pl/#lajza

[...]

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-12-13 13:33:09
Autor: Jacek
pomiar prądu w aucie

Nie odróżniasz dokładności od poziomu nieczułości i offsetu, to trzy.
Kto jest bez winy niech pierwszy rzuci kamień.
Pomysł, żeby na wadze wagonowej ważyć kiełbasę średnio jest udany.
Chcemy wychwycić prądy rzędu miliamperów, więc użyjemy miernik o zakresie pomiaru 100000 razy większym?
Jacek

Data: 2014-12-13 15:04:35
Autor: RoMan Mandziejewicz
pomiar prądu w aucie
Hello Jacek,

Saturday, December 13, 2014, 1:33:09 PM, you wrote:

Nie odróżniasz dokładności od poziomu nieczułości i offsetu, to trzy.
Kto jest bez winy niech pierwszy rzuci kamień.

Zabijesz się.

Pomysł, żeby na wadze wagonowej ważyć kiełbasę średnio jest udany.
Chcemy wychwycić prądy rzędu miliamperów, więc użyjemy miernik o zakresie pomiaru 100000 razy większym?

Odpowiadamy na zadane pytanie o przekładniki a nie o sensowność
pomiaru.

--
Best regards,
 RoMan