Data: 2014-12-12 17:17:56 | |
Autor: BUNIEK | |
pomiar prÄ du w aucie | |
Witam, Jest cos takiego jak przekĹadniki stosuje siÄ w instalacjach elektrycznych i do wpiÄcia urzÄ dzeĹ pomiarowych. Jak przez obwĂłd pĹynie prÄ d 300A(na odpowiednio grubym kablu), to na przekĹadniku jest np. 3 A a amperomierz jest odpowiednio wyskalowany widzÄ c 3 pokazuje 300 bo wie ze ma 1:100 to przykĹad i nawet nie wiem czy sÄ 1:100 ale tak to siÄ robi/moĹźna zrobiÄ. Najprostsze to forma cewki. Do prÄ du staĹego tez pewnie sÄ , ja widziaĹem zastosowania do zmiennego. Buniek |
|
Data: 2014-12-12 18:28:30 | |
Autor: dddddddd | |
pomiar prÄ du w aucie | |
W dniu 2014-12-12 17:17, BUNIEK pisze:
no dobra, a jak bÄdÄ miliampery to pokaĹźe toto dokĹadnie, czy z dokĹadnoĹciÄ do 100mA? :)Witam, -- Pozdrawiam Ĺukasz |
|
Data: 2014-12-12 19:02:54 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
pomiar prÄ du w aucie | |
Dnia Fri, 12 Dec 2014 18:28:30 +0100, dddddddd napisał(a):
no dobra, a jak będą miliampery to pokaże toto dokładnieJeśli zakres pomiarowy będą dziesiątki miliamper, klasa dokładności 1% to pokażą z dokł. ok. 1% czy z dokładnością do 100mA? :)To zależy od zakresu pomiarowego i klasy, jak już powiedziałem wyżej. -- Jacek |
|
Data: 2014-12-14 09:15:59 | |
Autor: Pszemol | |
pomiar prądu w aucie | |
"Jacek Maciejewski" <jacmac@go2.pl> wrote in message news:15oo5sx3cjys2$.1ry9gn4qgmxt0.dlg40tude.net...
Dnia Fri, 12 Dec 2014 18:28:30 +0100, dddddddd napisał(a): Nie, musisz zsumować błąd jaki wprowadza sam przekładnik prądowy, np. jego dokładność to 10%, miernik 1% - w sumie masz 11% błędu. |
|
Data: 2014-12-12 19:07:58 | |
Autor: p0li | |
pomiar prÄ du w aucie | |
T->Dnia 2014-12-12 18:28:30 niejaki dddddddd napisał:
no dobra, a jak będą miliampery to pokaże toto dokładnie, czy z dokładnością do 100mA? :) a po co chcesz mierzyć prąd podczas rozruchu? z plusowej klemy powinny iść 2 kable - jeden do rozrusznika (gruby) drugi (lub więcej) do całej reszty - i tam wepnij amperomierz - najlepiej bocznikowy (bocznik pod maską - moduł w kabinie) teraz można kupić moduły elektroniczne (z chin) plusem dodatnim jest cyfrowy odczyt, plusem ujemnym jest działanie tylko w jedną stronę (ładowanie lub rozładowanie) - nie spotkałem modułu DC z pomiarem w obie strony dlatego u siebie w aucie mam miernik analogowy +/- 30A - dokładność odczytu ~0.5A - szału nie ma ale można oszacować czy coś ssa więcej na postoju czy pojedyncze mA -- P0zdrawiam p0li hydro rulez ;) prawdziwy facet nie da odebrać sobie szarlotki |
|
Data: 2014-12-12 20:27:02 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
pomiar prądu w aucie | |
Hello p0li,
Friday, December 12, 2014, 7:07:58 PM, you wrote: [...] teraz można kupić moduły elektroniczne (z chin) plusem dodatnim jest Że jak? Ja nie znam innych. Ale ja na ICL7106/7 wychowany... [...] -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2014-12-12 23:40:47 | |
Autor: dddddddd | |
pomiar prądu w aucie | |
W dniu 2014-12-12 19:07, p0li pisze:
T->Dnia 2014-12-12 18:28:30 niejaki dddddddd napisał: z plusowej klemy idzie jeden kabel, później się pewnie rozdziela bo część prądu zostaje w skrzynce bezpiecznikowej w bagażniku (aku w bagażniku), a część leci pod maskę choćby do dodatkowej klemy właśnie o to mi chodzi - nie chcę mierzyć prądu podczas rozruchu, ale też nie chcę odłączać miernika w czasie odpalania auta -- Pozdrawiam Łukasz |
|
Data: 2014-12-12 14:48:06 | |
Autor: kogutek444 | |
pomiar prądu w aucie | |
W dniu piątek, 12 grudnia 2014 23:40:51 UTC+1 użytkownik dddddddd napisał:
W dniu 2014-12-12 19:07, p0li pisze: Woltomierz o odpowiedniej czułości i mierzysz spadek napięcia na przewodzie od klemy do tego rozdzielenia. |
|
Data: 2014-12-13 06:44:20 | |
Autor: Shrek | |
pomiar prądu w aucie | |
On 2014-12-12 23:48, kogutek444@gmail.com wrote:
Woltomierz o odpowiedniej czułości i mierzysz spadek napięcia na przewodzie od klemy do tego rozdzielenia. I cytując klasyka będziesz miał pomiar czysto teoretyczny. Miliampery razy miliomy równa się (prawie) zero. Będziesz mierzył raczej jak dobrze docisnąłeś sondy. Shrek. |
|
Data: 2014-12-12 19:41:13 | |
Autor: Jacek | |
pomiar prÄ du w aucie | |
W dniu 2014-12-12 o 17:17, BUNIEK pisze:
Jest cos takiego jak przekĹadniki stosuje siÄ w instalacjachKolejny geniusz internetowy. Gdzie widziaĹeĹ przekĹadniki prÄ du staĹego?? Lepiej jest nie odzywaÄ siÄ wcale i wydawaÄ siÄ gĹupim, niĹź odezwaÄ siÄ i rozwiaÄ wszelkie wÄ tpliwoĹci. Jacek |
|
Data: 2014-12-12 20:29:25 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
pomiar prądu w aucie | |
Hello Jacek,
Friday, December 12, 2014, 7:41:13 PM, you wrote: W dniu 2014-12-12 o 17:17, BUNIEK pisze: Jest cos takiego jak przekładniki stosuje się w instalacjachKolejny geniusz internetowy. Gdzie widziałeś przekładniki prądu stałego?? A Ty nie widziałeś? Mówi Ci coś hasło LEM? http://www.europowercomponents.com/media/uploads/la100-p.pdf Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydawać się głupim, niż odezwać się Ano właśnie... -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2014-12-12 22:00:04 | |
Autor: Jacek | |
pomiar prądu w aucie | |
W dniu 2014-12-12 o 20:29, RoMan Mandziejewicz pisze:
A Ty nie widziałeś? Mówi Ci coś hasło LEM?Jasne, jasne. Takie coś ma każdy w garażu i sobie zmierzy. To raz. Buniek wyraźnie pisze "Do prądu stałego tez pewnie są, ja widziałem zastosowania do zmiennego." Czyli nie wie, ale odpowiada. To dwa. Pewnie miał na myśli bocznik. Dokładność tego ustrojstwa LEM na 100 A (myślisz, że rozrusznikowi tyle wystarczy?) 0,45% daje błąd pomiaru 0,45A czyli o dwa rzędy wielkości za dużo, żeby określić, czy i gdzie "prąd ucieka". To trzy. Co do zasady: jak chcemy zmierzyć co "pożera" prąd to raczej chodzi o "pożeranie" na postoju, jak silnik nie pracuje. Tutaj żadne LEMy ani przekładniki potrzebne nie są. Podłącza się amperomierz do masy i do bieguna akumulatora (przy założonej klemie). Potem klemę się zdejmuje i amperomierz zaczyna mierzyć. Pozostaje problem, jak wytropić "pożeracza". Jacek |
|
Data: 2014-12-12 22:10:29 | |
Autor: p0li | |
pomiar prądu w aucie | |
T->Dnia 2014-12-12 22:00:04 niejaki Jacek napisał:
Pozostaje problem, jak wytropić "pożeracza". ja wyciągałem bezpieczniki po jednym -- P0zdrawiam p0li hydro rulez ;) prawdziwy facet nie da odebrać sobie szarlotki |
|
Data: 2014-12-12 22:11:31 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
pomiar prądu w aucie | |
Hello Jacek,
Friday, December 12, 2014, 10:00:04 PM, you wrote: W dniu 2014-12-12 o 20:29, RoMan Mandziejewicz pisze: A Ty nie widziałeś? Mówi Ci coś hasło LEM?Jasne, jasne. Takie coś ma każdy w garażu i sobie zmierzy. To raz. Twierdziłeś, że nie istnieją, to raz. Buniek wyraźnie pisze "Do prądu stałego tez pewnie są, ja widziałem zastosowania do zmiennego." Czyli nie wie, ale odpowiada. To dwa. Ty nie wiedziałeś i też odpowiedziałeś, to dwa. On nie wprowadził w błąd, Ty tak. Pewnie miał na myśli bocznik. Dokładność tego ustrojstwa LEM na 100 LEMY mają przeciążalność stałą rzędu 3x. 0,45% daje błąd pomiaru 0,45A czyli o dwa rzędy wielkości za dużo, Nie odróżniasz dokładności od poziomu nieczułości i offsetu, to trzy. Podsumowując: http://rtfm.killfile.pl/#lajza [...] -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2014-12-13 13:33:09 | |
Autor: Jacek | |
pomiar prądu w aucie | |
W dniu 2014-12-12 o 22:11, RoMan Mandziejewicz pisze:
Nie odróżniasz dokładności od poziomu nieczułości i offsetu, to trzy.Kto jest bez winy niech pierwszy rzuci kamień. Pomysł, żeby na wadze wagonowej ważyć kiełbasę średnio jest udany. Chcemy wychwycić prądy rzędu miliamperów, więc użyjemy miernik o zakresie pomiaru 100000 razy większym? Jacek |
|
Data: 2014-12-13 15:04:35 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
pomiar prądu w aucie | |
Hello Jacek,
Saturday, December 13, 2014, 1:33:09 PM, you wrote: Nie odróżniasz dokładności od poziomu nieczułości i offsetu, to trzy.Kto jest bez winy niech pierwszy rzuci kamień. Zabijesz się. Pomysł, żeby na wadze wagonowej ważyć kiełbasę średnio jest udany. Odpowiadamy na zadane pytanie o przekładniki a nie o sensowność pomiaru. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|