Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   pomiar prądu w aucie

pomiar prądu w aucie

Data: 2014-12-12 19:21:34
Autor: Tomasz Pyra
pomiar prądu w aucie
Dnia Fri, 12 Dec 2014 16:57:12 +0100, dddddddd napisał(a):

Witam,
Coś pożera prąd w moim aucie. Nie dzieje się to zawsze dlatego szukam sposobu jak wpiąć amperomierz do auta i go nie spalić przy odpalaniu :)

Nie mierz prądu podczas odpalania.
Czyli na czas uruchamiania silnika, łączysz obwód bez amperomierza.

Natomiast po uruchomieniu, jestem przekonany że prąd będzie płynął w drugą
stronę - tzn. że będzie ładował akumulator.
A to co Ci go rozładowuje, robi to na postoju, jak silnik nie pracuje.

Więc do sprawdzenia masz napięcie ładowania - czyli jak silnik pracuje, to
czy napięcie na akumulatorze wynosi 13.8-14.4V.



Da się jakoś to zrobić? Auto to duży prądożerny diesel,

A co w nim takiego prądożernego?
Ogrzewanie elektryczne?
Bo jednak jak nie jeździsz na krótkich trasach, to albo masz za niskie
napięcie ładowania, albo zepsuty akumulator, albo jakieś akcesoria zużywają
prąd przez noc. Cudów nie ma :)

pełny stan spoczynku osiąga po ponad pół godzinie (pobiera wtedy naście mA), ale czuję że nie zawsze (bo mimo nowego akumulatora 100 czy 110Ah i tras min. 2x30 km autostradą praktycznie codziennie co jakiś czas słabo kręci i trzeba go doładować). Normalnym w tym aucie jest że do pół godziny moduły się usypiają (tuż po zamknięciu jest kilka amper, później stopniowo spada, po otwarciu auto ciągnie kilkanaście A, ale to też w jego przypadku normalne)

Nie sądzę żeby to było normalne - kilkanaście amper to będzie jakieś 200W.
No chyba że jakieś grzanie foteli Ci się włącza żebyś miał ciepło jak
wsiądziesz.
Kilka amper po zamknięciu to też wydaje się być sporo za dużo - może przez
kilka sekund po wyłączeniu silnika, (domykanie szyb itp.) ale nie dłużej.

Natomiast przy 100Ah to nadal powinno się wyrabiać.

A może jakiś problem z rozrusznikiem?
Widziałem już taki który słabo kręcił - okazało się że jakieś smołopodobne
uszczelnienie się stopiło, wpłynęło do środka i się tam kręciło wewnątrz
silnika.

Data: 2014-12-12 23:49:45
Autor: dddddddd
pomiar prądu w aucie
W dniu 2014-12-12 19:21, Tomasz Pyra pisze:

A co w nim takiego prądożernego?

moduły...
a to nawigacja się przygotowuje tuż po otwarciu, a to wzmacniacz kręci wiatrakiem po zamknięciu, jakieś podświetlenia (lampka od skrzyni biegów - P - gaśnie chyba po pół godzinie więc dopiero wtedy moduł się usypia

Bo jednak jak nie jeździsz na krótkich trasach, to albo masz za niskie
napięcie ładowania, albo zepsuty akumulator, albo jakieś akcesoria zużywają
prąd przez noc. Cudów nie ma :)


akumulator nowy (poprzedni też zły nie był, napięcia dawno nie mierzyłem ale antyradar pokazuje i 14,6V

pełny stan
spoczynku osiąga po ponad pół godzinie (pobiera wtedy naście mA), ale
czuję że nie zawsze (bo mimo nowego akumulatora 100 czy 110Ah i tras
min. 2x30 km autostradą praktycznie codziennie co jakiś czas słabo kręci
i trzeba go doładować). Normalnym w tym aucie jest że do pół godziny
moduły się usypiają (tuż po zamknięciu jest kilka amper, później
stopniowo spada, po otwarciu auto ciągnie kilkanaście A, ale to też w
jego przypadku normalne)

Nie sądzę żeby to było normalne - kilkanaście amper to będzie jakieś 200W.

jest to norma w e60 - tuż po zamknięciu auta pobór prądu spada z kilkunastu do kilku A dość szybko i później stopniowo się wycisza

No chyba że jakieś grzanie foteli Ci się włącza żebyś miał ciepło jak
wsiądziesz.
Kilka amper po zamknięciu to też wydaje się być sporo za dużo - może przez
kilka sekund po wyłączeniu silnika, (domykanie szyb itp.) ale nie dłużej.

różne fora o tym aucie mówią że to normalne, tylko że wydaje mi się że nie jest tak za każdym razem - sądzę że problemem jest jakiś moduł który raz na kilka razy się nie wygasi i ciągnie prąd całą noc. Nie mam na tyle `czasu żeby codziennie podłączać miernik, dlatego chciałbym zamontować coś na stałe


Natomiast przy 100Ah to nadal powinno się wyrabiać.

A może jakiś problem z rozrusznikiem?
Widziałem już taki który słabo kręcił - okazało się że jakieś smołopodobne
uszczelnienie się stopiło, wpłynęło do środka i się tam kręciło wewnątrz
silnika.

hmm o tym nie pomyślałem, może nawet ciągnie sporo więcej prądu przy rozruchu...

--
Pozdrawiam
Łukasz

Data: 2014-12-13 11:26:11
Autor: Tomasz Pyra
pomiar prądu w aucie
Dnia Fri, 12 Dec 2014 23:49:45 +0100, dddddddd napisał(a):

W dniu 2014-12-12 19:21, Tomasz Pyra pisze:

A co w nim takiego prądożernego?

moduły...
a to nawigacja się przygotowuje tuż po otwarciu, a to wzmacniacz kręci wiatrakiem po zamknięciu, jakieś podświetlenia (lampka od skrzyni biegów - P - gaśnie chyba po pół godzinie więc dopiero wtedy moduł się usypia

Bo jednak jak nie jeździsz na krótkich trasach, to albo masz za niskie
napięcie ładowania, albo zepsuty akumulator, albo jakieś akcesoria zużywają
prąd przez noc. Cudów nie ma :)


akumulator nowy (poprzedni też zły nie był, napięcia dawno nie mierzyłem ale antyradar pokazuje i 14,6V

pełny stan
spoczynku osiąga po ponad pół godzinie (pobiera wtedy naście mA), ale
czuję że nie zawsze (bo mimo nowego akumulatora 100 czy 110Ah i tras
min. 2x30 km autostradą praktycznie codziennie co jakiś czas słabo kręci
i trzeba go doładować). Normalnym w tym aucie jest że do pół godziny
moduły się usypiają (tuż po zamknięciu jest kilka amper, później
stopniowo spada, po otwarciu auto ciągnie kilkanaście A, ale to też w
jego przypadku normalne)

Nie sądzę żeby to było normalne - kilkanaście amper to będzie jakieś 200W.

jest to norma w e60 - tuż po zamknięciu auta pobór prądu spada z kilkunastu do kilku A dość szybko i później stopniowo się wycisza

No chyba że jakieś grzanie foteli Ci się włącza żebyś miał ciepło jak
wsiądziesz.
Kilka amper po zamknięciu to też wydaje się być sporo za dużo - może przez
kilka sekund po wyłączeniu silnika, (domykanie szyb itp.) ale nie dłużej.

różne fora o tym aucie mówią że to normalne, tylko że wydaje mi się że nie jest tak za każdym razem - sądzę że problemem jest jakiś moduł który raz na kilka razy się nie wygasi i ciągnie prąd całą noc. Nie mam na tyle `czasu żeby codziennie podłączać miernik, dlatego chciałbym zamontować coś na stałe

Rozrusznik na pewno ma osobny, bardzo gruby przewód + idący najczęściej
bezpośrednio od klemy akumulatora, do rozrusznika.

Więc amperomierz możesz podłączyć tak, żeby nie mierzył Ci obwodu
rozruchowego, a włączasz go w te pozostałe.
Tyle że w zależności od wyposażenia i tak samochód w czasie jazdy potrafi
ciągnąć ponad 100A - np. wspomaganie kierownicy z napędem elektrycznym
podczas parkowania.
Więc gdybyś chciał go mieć cały czas zamontowany, to potrzebujesz taki
który się nie spali przy maksymalnym poborze prądu, a do tego nadal będzie
pokazać prąd z dokładnością 10mA.

Ja jak szukałem to podczas jazdy mierzyłem tylko napięcie na zaciskach,
żeby upewnić się że nie mam spadków napięcia ładowania w czasie jazdy.
A dopiero po zaparkowaniu przełączałem przewody tak żeby mierzyć prąd, i
podłączałem go tak żeby nie przerwać obwodu.

A może jakiś problem z rozrusznikiem?
Widziałem już taki który słabo kręcił - okazało się że jakieś smołopodobne
uszczelnienie się stopiło, wpłynęło do środka i się tam kręciło wewnątrz
silnika.

hmm o tym nie pomyślałem, może nawet ciągnie sporo więcej prądu przy rozruchu...

Ale nim rozbierzesz rozrusznik, to jednak wyeliminuj to że jakieś
urządzenie Ci rozładowuje akumulator.

Ja montowałem amperomierz, a do niego kamerę która go całą noc filmowała :)

Data: 2014-12-13 10:58:29
Autor: AlexY
pomiar prądu w aucie
Tomasz Pyra pisze:
[..]
Ja montowałem amperomierz, a do niego kamerę która go całą noc filmowała :)

Miernik z portem szeregowym i jakieś laptopopodobne urządzenie rejestrujące dane byłoby mniejszą armatą na taką muchę :)


--
AlexY
http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

Data: 2014-12-13 13:57:38
Autor: re
pomiar prądu w aucie


UĹźytkownik "AlexY"

[..]
Ja montowałem amperomierz, a do niego kamerę która go całą noc filmowała :)

Miernik z portem szeregowym i jakieś laptopopodobne urządzenie
rejestrujące dane byłoby mniejszą armatą na taką muchę :)
-- -
Bezprzewodowy adapter OBD2 na ELM327 mierzy napięcie :-)

Data: 2014-12-13 16:24:01
Autor: J.F.
pomiar prądu w aucie
Dnia Sat, 13 Dec 2014 13:57:38 +0100, re napisał(a):
Użytkownik "AlexY"
[..]
Ja montowałem amperomierz, a do niego kamerę która go całą noc filmowała :)
Miernik z portem szeregowym i jakieś laptopopodobne urządzenie
rejestrujące dane byłoby mniejszą armatą na taką muchę :)

Niby prostsza i lepsza, ale latwiej dzis o kamerke niz o rejestrator
:-)

Bezprzewodowy adapter OBD2 na ELM327 mierzy napięcie :-)

A OBD2 dziala po wylaczeniu zaplonu ? Niby sporo potrafi w aucie
dzialac ... ale to juz wiecie co wam prad zzera :-)

No i pomiar napiecia malo miarodajny jest, chyba ze dokladny i skoki
analizowac.


J.

Data: 2014-12-13 17:24:26
Autor: re
pomiar prądu w aucie


Użytkownik "J.F."

[..]
Ja montowałem amperomierz, a do niego kamerę która go całą noc filmowała
:)
Miernik z portem szeregowym i jakieś laptopopodobne urządzenie
rejestrujące dane byłoby mniejszą armatą na taką muchę :)

Niby prostsza i lepsza, ale latwiej dzis o kamerke niz o rejestrator
:-)

Bezprzewodowy adapter OBD2 na ELM327 mierzy napięcie :-)

A OBD2 dziala po wylaczeniu zaplonu ?
-- -
Komunikacji z ECU nie ma, ale napięcie mierzy sam.

Niby sporo potrafi w aucie
dzialac ... ale to juz wiecie co wam prad zzera :-)
-- -
Nieużywane zasypiają.

No i pomiar napiecia malo miarodajny jest, chyba ze dokladny i skoki
analizowac.
-- -
No tak, musiałoby jednak prąd mierzyć a nie napięcie.

Data: 2014-12-13 18:00:26
Autor: AlexY
pomiar prądu w aucie
J.F. pisze:
Dnia Sat, 13 Dec 2014 13:57:38 +0100, re napisał(a):
UĹźytkownik "AlexY"
[..]
Ja montowałem amperomierz, a do niego kamerę która go całą noc filmowała
:)
Miernik z portem szeregowym i jakieś laptopopodobne urządzenie
rejestrujące dane byłoby mniejszą armatą na taką muchę :)

Niby prostsza i lepsza, ale latwiej dzis o kamerke niz o rejestrator
:-)

Windows (przynajmniej do XP bo w 7 go nie widzę) ma systemowy terminal który rejestruje do pliku.

[..]


--
AlexY
http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

Data: 2014-12-13 19:38:50
Autor: J.F.
pomiar prądu w aucie
Dnia Sat, 13 Dec 2014 18:00:26 +0000, AlexY napisał(a):
J.F. pisze:
Dnia Sat, 13 Dec 2014 13:57:38 +0100, re napisał(a):
Użytkownik "AlexY"
[..]
Ja montowałem amperomierz, a do niego kamerę która go całą noc filmowała
:)
Miernik z portem szeregowym i jakieś laptopopodobne urządzenie
rejestrujące dane byłoby mniejszą armatą na taką muchę :)

Niby prostsza i lepsza, ale latwiej dzis o kamerke niz o rejestrator
:-)
Windows (przynajmniej do XP bo w 7 go nie widzę) ma systemowy terminal który rejestruje do pliku.

Ale komputer na ktorym dziala trzeba jakos zasilac :-)

J.

Data: 2014-12-13 21:47:57
Autor: AlexY
pomiar prądu w aucie
J.F. pisze:
Dnia Sat, 13 Dec 2014 18:00:26 +0000, AlexY napisał(a):
J.F. pisze:
Dnia Sat, 13 Dec 2014 13:57:38 +0100, re napisał(a):
UĹźytkownik "AlexY"
[..]
Ja montowałem amperomierz, a do niego kamerę która go całą noc filmowała
:)
Miernik z portem szeregowym i jakieś laptopopodobne urządzenie
rejestrujące dane byłoby mniejszą armatą na taką muchę :)

Niby prostsza i lepsza, ale latwiej dzis o kamerke niz o rejestrator
:-)
Windows (przynajmniej do XP bo w 7 go nie widzę) ma systemowy terminal
ktĂłry rejestruje do pliku.

Ale komputer na ktorym dziala trzeba jakos zasilac :-)

A kamery nie trzeba?


--
AlexY
http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

Data: 2014-12-14 09:34:38
Autor: Pszemol
pomiar prądu w aucie
"AlexY" <alexy@irc.pl> wrote in message news:m6ic67$mpr$1dont-email.me...
J.F. pisze:
Dnia Sat, 13 Dec 2014 18:00:26 +0000, AlexY napisał(a):
J.F. pisze:
Dnia Sat, 13 Dec 2014 13:57:38 +0100, re napisał(a):
UĹźytkownik "AlexY"
[..]
Ja montowałem amperomierz, a do niego kamerę która go całą noc filmowała
:)
Miernik z portem szeregowym i jakieś laptopopodobne urządzenie
rejestrujące dane byłoby mniejszą armatą na taką muchę :)

Niby prostsza i lepsza, ale latwiej dzis o kamerke niz o rejestrator
:-)
Windows (przynajmniej do XP bo w 7 go nie widzę) ma systemowy terminal
ktĂłry rejestruje do pliku.

Ale komputer na ktorym dziala trzeba jakos zasilac :-)

A kamery nie trzeba?

Może ma własną baterię litową?

Data: 2014-12-13 23:43:18
Autor: Tomasz Pyra
pomiar prądu w aucie
Dnia Sat, 13 Dec 2014 10:58:29 +0000, AlexY napisał(a):

Tomasz Pyra pisze:
[..]
Ja montowałem amperomierz, a do niego kamerę która go całą noc filmowała :)

Miernik z portem szeregowym i jakieś laptopopodobne urządzenie rejestrujące dane byłoby mniejszą armatą na taką muchę :)

Następnym razem, zamiast wyjąć ze schowka multimetr za 10zł i kamerkę która
jest w samochodzie, zamówię nowy multimetr, a potem zostawię z nim na noc w
aucie laptopa za parę tysięcy ;)

Data: 2014-12-13 23:28:05
Autor: AlexY
pomiar prądu w aucie
Tomasz Pyra pisze:
Dnia Sat, 13 Dec 2014 10:58:29 +0000, AlexY napisał(a):

Tomasz Pyra pisze:
[..]
Ja montowałem amperomierz, a do niego kamerę która go całą noc filmowała :)

Miernik z portem szeregowym i jakieś laptopopodobne urządzenie
rejestrujące dane byłoby mniejszą armatą na taką muchę :)

Następnym razem, zamiast wyjąć ze schowka multimetr za 10zł i kamerkę która
jest w samochodzie, zamówię nowy multimetr, a potem zostawię z nim na noc w
aucie laptopa za parę tysięcy ;)

A samochodu nie obawiasz się zostawić na noc? wart chyba troszkę więcej niż laptop? Maska podniesiona że każdy ma dostęp? Laptopy za kilka tysięcy nie mają portu szeregowego, do tego używa się zabytku za 50zł z procem 486. Ciekawi mnie że tej kamerki nikt nie kradnie, też około tysiacza kosztowała chyba.


--
AlexY
http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

Data: 2014-12-14 14:44:43
Autor: RadoslawF
pomiar prądu w aucie
Dnia 2014-12-14 00:28, Użytkownik AlexY napisał:
Tomasz Pyra pisze:
Dnia Sat, 13 Dec 2014 10:58:29 +0000, AlexY napisał(a):

Tomasz Pyra pisze:
[..]
Ja montowałem amperomierz, a do niego kamerę która go całą noc
filmowała :)

Miernik z portem szeregowym i jakieś laptopopodobne urządzenie
rejestrujące dane byłoby mniejszą armatą na taką muchę :)

Następnym razem, zamiast wyjąć ze schowka multimetr za 10zł i kamerkę
ktĂłra
jest w samochodzie, zamówię nowy multimetr, a potem zostawię z nim na
noc w
aucie laptopa za parę tysięcy ;)

A samochodu nie obawiasz się zostawić na noc? wart chyba troszkę więcej
niż laptop? Maska podniesiona że każdy ma dostęp? Laptopy za kilka
tysięcy nie mają portu szeregowego, do tego używa się zabytku za 50zł z
procem 486. Ciekawi mnie że tej kamerki nikt nie kradnie, też około
tysiacza kosztowała chyba.

Laptop za 50zł nie ma sprawnej baterii więc cała kombinacja
robiona aby zmierzyć pobór przez auto i laptop jest cokolwiek
bez sensu.


Pozdrawiam

Data: 2014-12-14 13:50:22
Autor: AlexY
pomiar prądu w aucie
RadoslawF pisze:
[..]
Laptop za 50zł nie ma sprawnej baterii więc cała kombinacja
robiona aby zmierzyć pobór przez auto i laptop jest cokolwiek
bez sensu.

Ten za parę tysiaków też nocy nie wytrzyma.


--
AlexY
http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

Data: 2014-12-14 09:33:56
Autor: Pszemol
pomiar prądu w aucie
"AlexY" <alexy@irc.pl> wrote in message news:m6k4ia$61i$1dont-email.me...
RadoslawF pisze:
[..]
Laptop za 50zł nie ma sprawnej baterii więc cała kombinacja
robiona aby zmierzyć pobór przez auto i laptop jest cokolwiek
bez sensu.

Ten za parę tysiaków też nocy nie wytrzyma.

Alex, nie potrafisz odpuścić w porę?

Data: 2014-12-14 16:40:21
Autor: AlexY
pomiar prądu w aucie
Pszemol pisze:
"AlexY" <alexy@irc.pl> wrote in message news:m6k4ia$61i$1dont-email.me...
RadoslawF pisze:
[..]
Laptop za 50zł nie ma sprawnej baterii więc cała kombinacja
robiona aby zmierzyć pobór przez auto i laptop jest cokolwiek
bez sensu.

Ten za parę tysiaków też nocy nie wytrzyma.

Alex, nie potrafisz odpuścić w porę?

Co mam odpuścić? Nie mam racji? Nudzi mi się przy niedzieli to chociaż podyskutuję (nie mylić z trollowaniem), albo se zaraz czołgi odpalę...

--
AlexY
http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

Data: 2014-12-14 10:44:28
Autor: Pszemol
pomiar prądu w aucie
"AlexY" <alexy@irc.pl> wrote in message news:m6keh1$d0s$3dont-email.me...
Pszemol pisze:
"AlexY" <alexy@irc.pl> wrote in message news:m6k4ia$61i$1dont-email.me...
RadoslawF pisze:
[..]
Laptop za 50zł nie ma sprawnej baterii więc cała kombinacja
robiona aby zmierzyć pobór przez auto i laptop jest cokolwiek
bez sensu.

Ten za parę tysiaków też nocy nie wytrzyma.

Alex, nie potrafisz odpuścić w porę?

Co mam odpuścić? Nie mam racji? Nudzi mi się przy niedzieli to chociaż podyskutuję (nie mylić z trollowaniem), albo se zaraz czołgi odpalę...

Nie masz, bo używa się tego co jest pod ręką, mimo że lepsze
rozwiązanie jest dostępne gdzies tam w teorii to co z tego jak
go nie masz, musisz coś kupić dodatkowo a potrzebujesz tylko
doraźnie coś sprawdzić, tak jak on? Odpuść sobie, odpal czołgi ;-)

Data: 2014-12-14 21:22:54
Autor: AlexY
pomiar prądu w aucie
Pszemol pisze:
"AlexY" <alexy@irc.pl> wrote in message news:m6keh1$d0s$3dont-email.me...
Pszemol pisze:
[..]
Alex, nie potrafisz odpuścić w porę?

Co mam odpuścić? Nie mam racji? Nudzi mi się przy niedzieli to chociaż
podyskutuję (nie mylić z trollowaniem), albo se zaraz czołgi odpalę...

Nie masz, bo używa się tego co jest pod ręką, mimo że lepsze
rozwiązanie jest dostępne gdzies tam w teorii to co z tego jak
go nie masz, musisz coś kupić dodatkowo a potrzebujesz tylko
doraźnie coś sprawdzić, tak jak on? Odpuść sobie, odpal czołgi ;-)

Ma czy nie, tego nie wiemy, czasem nie jesteśmy świadomi że do rozwiązania problemu można użyć sprzętu który mamy (o ile mamy), wczytać dane excelem, który z tego zrobi nawet ładne kolorowe wykresiki.
Ale można też nagrać kamerą wyświetlacz miernika a potem drugie tyle czasu oglądać nagranie. IMHO bez sensu.

--
AlexY
http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

Data: 2014-12-14 18:07:49
Autor: Czesław Wiśniak
pomiar prądu w aucie

 albo se zaraz czołgi odpalę...

wot ?:)

Data: 2014-12-14 21:23:21
Autor: AlexY
pomiar prądu w aucie
Czesław Wiśniak pisze:

 albo se zaraz czołgi odpalę...

wot ?:)

Niestety tak.

--
AlexY
http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

Data: 2014-12-14 16:58:52
Autor: RadoslawF
pomiar prądu w aucie
Dnia 2014-12-14 14:50, Użytkownik AlexY napisał:

Laptop za 50zł nie ma sprawnej baterii więc cała kombinacja
robiona aby zmierzyć pobór przez auto i laptop jest cokolwiek
bez sensu.

Ten za parę tysiaków też nocy nie wytrzyma.

Nie musi dla mądrego wystarczy informacja z tych kilku godzin
które wytrzyma. Głupi będzie się podniecał że całą noc nie wytrzyma.


Pozdrawiam

Data: 2014-12-14 16:39:52
Autor: AlexY
pomiar prądu w aucie
RadoslawF pisze:
Dnia 2014-12-14 14:50, Użytkownik AlexY napisał:

Laptop za 50zł nie ma sprawnej baterii więc cała kombinacja
robiona aby zmierzyć pobór przez auto i laptop jest cokolwiek
bez sensu.

Ten za parę tysiaków też nocy nie wytrzyma.

Nie musi dla mądrego wystarczy informacja z tych kilku godzin
które wytrzyma. Głupi będzie się podniecał że całą noc nie wytrzyma.

Przeczytaj od początku o czym tu rozmawiamy. Gdyby problem był nawet 3h to bym osobiście posiedział i jopił się w miernik.


--
AlexY
http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

Data: 2014-12-14 22:19:44
Autor: RadoslawF
pomiar prądu w aucie
Dnia 2014-12-14 17:39, Użytkownik AlexY napisał:

Laptop za 50zł nie ma sprawnej baterii więc cała kombinacja
robiona aby zmierzyć pobór przez auto i laptop jest cokolwiek
bez sensu.

Ten za parę tysiaków też nocy nie wytrzyma.

Nie musi dla mądrego wystarczy informacja z tych kilku godzin
które wytrzyma. Głupi będzie się podniecał że całą noc nie wytrzyma.

Przeczytaj od początku o czym tu rozmawiamy. Gdyby problem był nawet 3h
to bym osobiście posiedział i jopił się w miernik.

Przeczytałem.
I podtrzymuje to co napisałem w poprzednim poście.
A skoro ty byś posiedział te trzy godziny to dlaczego od razu
tego nie napisałeś zamiast się ośmieszać tym co napisałeś ?


Pozdrawiam

Data: 2014-12-14 22:55:00
Autor: AlexY
pomiar prądu w aucie
RadoslawF pisze:
Dnia 2014-12-14 17:39, Użytkownik AlexY napisał:

Laptop za 50zł nie ma sprawnej baterii więc cała kombinacja
robiona aby zmierzyć pobór przez auto i laptop jest cokolwiek
bez sensu.

Ten za parę tysiaków też nocy nie wytrzyma.

Nie musi dla mądrego wystarczy informacja z tych kilku godzin
które wytrzyma. Głupi będzie się podniecał że całą noc nie wytrzyma.

Przeczytaj od początku o czym tu rozmawiamy. Gdyby problem był nawet 3h
to bym osobiście posiedział i jopił się w miernik.

Przeczytałem.
I podtrzymuje to co napisałem w poprzednim poście.
A skoro ty byś posiedział te trzy godziny to dlaczego od razu
tego nie napisałeś zamiast się ośmieszać tym co napisałeś ?

"Nie dyskutuj z idiotą! Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"
Szukaj rozmówców wśród równych swojemu mikroskopijnemu IQ.

--
AlexY
http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

Data: 2014-12-15 18:04:39
Autor: RadoslawF
pomiar prądu w aucie
Dnia 2014-12-14 23:55, Użytkownik AlexY napisał:

Nie musi dla mądrego wystarczy informacja z tych kilku godzin
które wytrzyma. Głupi będzie się podniecał że całą noc nie wytrzyma.

Przeczytaj od początku o czym tu rozmawiamy. Gdyby problem był nawet 3h
to bym osobiście posiedział i jopił się w miernik.

Przeczytałem.
I podtrzymuje to co napisałem w poprzednim poście.
A skoro ty byś posiedział te trzy godziny to dlaczego od razu
tego nie napisałeś zamiast się ośmieszać tym co napisałeś ?

"Nie dyskutuj z idiotą! Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a
potem pokona doświadczeniem"
Szukaj rozmówców wśród równych swojemu mikroskopijnemu IQ.

Jak rozumiem moje mikroskopijne IQ przerasta to co uwaĹźasz
za swoje wielkie IQ.


Pozdrawiam

Data: 2014-12-14 09:25:30
Autor: Pszemol
pomiar prądu w aucie
"AlexY" <alexy@irc.pl> wrote in message news:m6h64f$3nd$2dont-email.me...
Tomasz Pyra pisze:
[..]
Ja montowałem amperomierz, a do niego kamerę która go całą noc filmowała :)

Miernik z portem szeregowym i jakieś laptopopodobne urządzenie rejestrujące dane byłoby mniejszą armatą na taką muchę :)

O tym samym pomyslałem...
Ale czasem ma się tylko armatę pod ręką a mucha dokucza ;-)

Data: 2014-12-14 10:18:39
Autor: BartekK
pomiar prądu w aucie
W dniu 2014-12-12 o 23:49, dddddddd pisze:
A co w nim takiego prądożernego?

moduły...
a to nawigacja się przygotowuje tuż po otwarciu, a to wzmacniacz kręci
wiatrakiem po zamknięciu, jakieś podświetlenia (lampka od skrzyni biegów
- P - gaśnie chyba po pół godzinie więc dopiero wtedy moduł się usypia
No to już nie jest normalne. U mnie (też e61) lampka P na gałce biegów gaśnie natychmiast (jakieś 1-2s po) zamknięciu auta (pilotem).

hmm o tym nie pomyślałem, może nawet ciągnie sporo więcej prądu przy
rozruchu...
To byś odczuł znacznie, jako słabszy rozruch, bo przy normalnym rozruchu pobór jest znaczy, spadek napięcia też, jakby pobór był znacznie większy - to by w ogóle ci wszystko zdychało. Pamiętaj że tam jednak dość długi kabel od rozrusznika do aku...


--
| Bartłomiej Kuźniewski
| sibi@drut.org  GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

Data: 2014-12-14 12:21:31
Autor: dddddddd
pomiar prądu w aucie
W dniu 2014-12-14 10:18, BartekK pisze:
W dniu 2014-12-12 o 23:49, dddddddd pisze:
A co w nim takiego prądożernego?

moduły...
a to nawigacja się przygotowuje tuż po otwarciu, a to wzmacniacz kręci
wiatrakiem po zamknięciu, jakieś podświetlenia (lampka od skrzyni biegów
- P - gaśnie chyba po pół godzinie więc dopiero wtedy moduł się usypia
No to już nie jest normalne. U mnie (też e61) lampka P na gałce biegów
gaśnie natychmiast (jakieś 1-2s po) zamknięciu auta (pilotem).

wnioskuję że po lifcie (bo ja przed liftem mam lampkę obok gałki)



hmm o tym nie pomyślałem, może nawet ciągnie sporo więcej prądu przy
rozruchu...
To byś odczuł znacznie, jako słabszy rozruch, bo przy normalnym rozruchu
pobór jest znaczy, spadek napięcia też, jakby pobór był znacznie większy
- to by w ogóle ci wszystko zdychało. Pamiętaj że tam jednak dość długi
kabel od rozrusznika do aku...

no i właśnie obstawiam ten rozrusznik - niedawno faktycznie po jeździe i ok godzinnym postoju ciężko kręcił, jeszcze to sprawdzę ale wydaje mi się to najbardziej prawdopodobne

--
Pozdrawiam
Łukasz

Data: 2014-12-14 13:52:38
Autor: dddddddd
pomiar prądu w aucie
W dniu 2014-12-14 12:21, dddddddd pisze:

no i właśnie obstawiam ten rozrusznik - niedawno faktycznie po jeździe i
ok godzinnym postoju ciężko kręcił, jeszcze to sprawdzę ale wydaje mi
się to najbardziej prawdopodobne


dodam jeszcze że rozrusznikiem kręcę tylko raz, jak słabo zaczyna kręcić to doładowuję aku i jakiś czas jest spokój - ale może po prostu coś tam się przywiesza i potrzebuje dużo więcej prądu na rozruch - dlatego doładowanie pomaga?
rozrusznik w tym aucie działa automatycznie tzn. przekręcam i puszczam kluczyk, a on kręci tyle czasu ile mu się chce :)

--
Pozdrawiam
Łukasz

pomiar prądu w aucie

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona