pomoc w wyborze Pralki

Data: 2011-03-18 11:30:59
Autor: yoytek
pomoc w wyborze Pralki
Witam.
Przymierzam sie do kupna pralki.
Pralka ma byc dla 3ech osob ( w tym male dziecko ).
Poczytałem troszke , pochodziłem po sklepach.
Cena w granicach 1000-1100.
Na dzien dzisiejszy wybrałbym albo cos  Bosch'a/Siemens'a , Elektrolux'a , Candy lub Gorenje
Zalezy mi na pralce beawaryjnej na jak najdluższy czas.
Niestety nie ma juz pralek ktore chodza jak te kiedys po 10 i wiecej lat.
Czytałem ze niektore maja nierozbieralne/niewymienianle czesci i naprawy sa nieopłacalne. Wolalbym taka w ktorej da sie cos prosto niedrogo wymienic. Zeby naprawa nie byla rownowartoscia 2/3 nowej pralki.

 z gory dziekuje za pomoc :)

Data: 2011-03-18 12:36:17
Autor: Panslavista
pomoc w wyborze Pralki

"yoytek" <yoytek@op.pl> wrote in message news:4d833465$0$2504$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Wąski Indesit ładowany od góry w cenie ~700 zł.
Nie będzie trzeba naprawiać, nie będzie żal wyrzucić.

Data: 2011-03-18 14:57:43
Autor: gont
pomoc w wyborze Pralki
yoytek pisze:
[...]

Właśnie przechodziłem przez to.

Ostatecznie wybrałem Amikę + za 150zł wydłużenie gwarancji do 5 lat. Gwarancję producenta - nie ubezpieczenie w TU.

--
gonT
(W. Wharton: Ptasiek)<<

Data: 2011-03-18 20:54:33
Autor: Jackare
pomoc w wyborze Pralki
Użytkownik "yoytek" <yoytek@op.pl> napisał w wiadomości news:4d833465$0$2504$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Trzy lub cztery lata temu zakończyłem po 15 latach eksploatację indesita - nie zepsuł się - sprzedałem sprawną przez allegro. Kupiłem amicę - jest OK. Moi teściowie właśnie sprzedali około 10 letnią amicę i kupili sobie LG. Przed tym indesitem o którym piszę - długo długo długo była wiatka - też była poszła do ludzi jako sprawna.
Nie psują mi się jakoś pralki lodówki ani inne agd. Ale też staram się trzymać takiej zasady, że kupuję nową wtedy gdy chcę a nie muszę bo wtedy to ja decyduję o warunkach i zasadach zakupu. Starą sprzedaję "odzyskując" z zakupu nowej 150-200 zł. Gwarancji nie przedłużam - nie ma sensu dopłacać bo po 3-5 latach sprzęt typu pralka czy chłodziarka jest wart właśnie 150 czy 200 zł, lepiej jest więc kupić nowy.

Data: 2011-03-21 12:30:54
Autor: gont
pomoc w wyborze Pralki
Jackare pisze:

Trzy lub cztery lata temu zakończyłem po 15 latach eksploatację indesita - nie zepsuł się - sprzedałem sprawną przez allegro.

Mój poprzedni był właśnie Indesit - padł tak, że dwóch fachowców nie wiedziało co z nim zrobić. Chodził ok. 8 lat - czyli nie najgorzej.

Gwarancji nie przedłużam - nie ma sensu dopłacać bo po 3-5 latach sprzęt typu pralka czy chłodziarka jest wart właśnie 150 czy 200 zł, lepiej jest więc kupić nowy.

No ja przedłużam, bo nie mam ochoty co 3 lata kupować nowego :)

Nieważne ile on jest wart, to nie jest lokata. Ważne że dostarcza problemów. Przez kłopoty z pralką, próby naprawy, zastanawianie się jaką kupić zgromadziło się chyba z metr sześcienny zaległego prania :D

Data: 2011-03-20 00:27:11
Autor: MaW
pomoc w wyborze Pralki

[...]

Ale co znaczy "chodzą"? moja pralka Bosh ma juz 10 lat i jak dotąd zaliczyła jedną awarię - grzałka. Koszt nowej - jakies 40 zł + robocizna. Czy mam uznać że jest niedobra?

MaW

Data: 2011-03-20 09:32:00
Autor: krys
pomoc w wyborze Pralki
MaW wrote:

[...]

Zdaje się, że masz uznać, że jak Ci się ta pralka rozleci, to będziesz miał z nową problem;-) Bo jak się skończy gwarancja, to pralka na śmietnik.

J. i trzynastoletni Polar

Data: 2011-03-20 10:25:12
Autor: Czarek Daniluk
pomoc w wyborze Pralki
W dniu 2011-03-20 09:32, krys pisze:
MaW wrote:

[...]

6 letnie Gorenje - WS43121, odpukać, oprócz czyszczenia filtra przy pompie nie wymaga niczego ;)

Pozdrawiam !

PS:
Użytkowana dość intensywnie :)

Data: 2011-03-21 12:25:37
Autor: gont
pomoc w wyborze Pralki
MaW pisze:

Ale co znaczy "chodzą"? moja pralka Bosh ma juz 10 lat i jak dotąd zaliczyła jedną awarię - grzałka. Koszt nowej - jakies 40 zł + robocizna. Czy mam uznać że jest niedobra?

No widzisz, przy dzisiejszym Boshu mogłoby się zdarzyć, że wymiana jest nieopłacalna bo grzałka jest zintegrowana/nierozbieralna/etc. Szczególnie obawiałbym się serii montowanych w Chinach.

Z grzałką pewnie tak nie jest, ale już łożyska zdaje się że tak.

Generalnie to sprzęt chodzący dłużej niż wynika to z gwarancji jest z punktu widzenia producenta wadliwy :)

Data: 2011-03-21 21:19:52
Autor: yoytek
pomoc w wyborze Pralki
chyba zdecyduje sie na Amica AWCE10DA

Data: 2011-03-21 21:27:34
Autor: Przesmiewca
pomoc w wyborze Pralki
"yoytek" <yoytek@op.pl> napisał(a):

chyba zdecyduje sie na Amica AWCE10DA

Nie chce Cie zrazac do Amiki, ale ja cale zycie holdowalem Boshowi.
I Bosh holduje takze mi - bezawaryjnie. Rodzinie, znajomym tez.
Powiesz stary = dobry. Zgoda. Ale mam tez nowego i opinii nie zmieniam.
Bosh to Bosh.

--
Ja i moje Boshe

Data: 2011-03-22 01:11:45
Autor: empe
pomoc w wyborze Pralki

Użytkownik "Przesmiewca" <przesmiewca@vpp.com.pl> napisał w wiadomości news:uvcfo6hvf92v9km4e5p75c7s21k9slld904ax.com...
> [...]

I Bosh holduje takze mi - bezawaryjnie. Rodzinie, znajomym tez.
Powiesz stary = dobry. Zgoda. Ale mam tez nowego i opinii nie zmieniam.

Podaj linka, bo widze ze jakas nowa firma powstala.
;)

--
empe

Data: 2011-03-22 14:11:18
Autor: Przesmiewca
pomoc w wyborze Pralki
"empe" <aaaa@smieci.tu> napisał(a):

Podaj linka, bo widze ze jakas nowa firma powstala.
;)

Ale tez niezla :)

Data: 2011-03-22 09:16:01
Autor: yoytek
pomoc w wyborze Pralki
chetnie kupilbym bosch'a
ale w kwocie ktora dysponuje nie znajde boscha z wymiennymi lozyskami.
a koszt ewentualnej naprawy po gwarancji nieoplacalny.
jak mam dac 1400-1600 za pralke to wole kupic taka za 800 i 800 miec w kieszeni , ewentualnie za pare lat kupic druga w podobnej cenie.

AWCE10DA nie ma zlych opinii
http://www.neo24.pl/pralka-amica-awce10da.html

Data: 2011-03-26 11:45:58
Autor:
pomoc w wyborze Pralki
Przesmiewca <przesmiewca@vpp.com.pl> wrote:
[...]

Bosch, jak już zachwalać to bez błędu;)

T.

Data: 2011-03-23 11:56:39
Autor: gont
pomoc w wyborze Pralki
yoytek pisze:
chyba zdecyduje sie na Amica AWCE10DA

Ponieważ pisałem tu o przedłużaniu gwarancji w tej firmie, to małe ostrzeżenie - starsze modele mogą nie być objęte tą usługą. Trzeba sprawdzać:

http://www.amica.com.pl/pl,promocje,gwarancja-plus,24,3.html

Data: 2011-03-22 17:19:48
Autor: KJ Siła Słów
pomoc w wyborze Pralki
W dniu 2011-03-18 11:30, yoytek pisze:
[...]

Mam 13-letniego Electroluxa - dwoje dzieci sie wychowalo, psy w domu tez dodaja troche prania extra. W koncu padly w nim lozyska. Po rozebraniu na strzepy okazalo sie ze w srodku jest calkiem dobra pralka :-), minimalny osad w bebnie, dzialajace amortyzatory, zadnej rdzy itd.

Lozyska i simmering to kiladziesiat zlotych, za to naprawa to jednak spory koszt albo duzo roboty i raczej cos wiecej niz sam mlotek i klucze sa potrzebne. W ramach ratowania matki Ziemi przed odpadami poswiecilem 2 dlugie wieczory - 1 na rozkladanie drugi na skladanie i pralka działa po naprawie juz 2 miesiace a jest teraz cicha jakby nie dzialala :-)

Wg mnie ma sens kupowanie modeli drozszych i naprawialnych - tzn. takich gdzie czesci sa naprawde wymienne o ile pralka ma suchym miejscu. Jak stoi gdzies w wilgoci i bez dobrej wentylacji to i tak ja zezre rdza i tak, czy kosztowala 800 czy dwa razy tyle.

A ktore modele sa sensownie naprawialne to chyba tylko na elektroda.pl mozna sie dowiedziec.

KJ co lubi  Electrolux-a

Data: 2011-03-22 20:07:08
Autor: yoytek
pomoc w wyborze Pralki
podobne mam podejscie
wybiore amice ( nie mialem do czynienia ale duzo sie naczytalem , w miare dobre opinie i ceny .. za 800-900 mozna kupic "fajna pralke , serwis w razie czego nie mega drogi i czesci wymienne  ) lub candy - uzytkowalem taka praleczke wynajmujac mieszkanie - mile zaskoczony  jestem ta marka.

Data: 2011-03-27 22:54:30
Autor: yoytek
pomoc w wyborze Pralki
w neonet jest promocja
50% zany za dany sprzet
i drugie 50% w 10 ratach 0% bez zadnych dodatkowych kosztow. ( ile w tym prawdy nie wiem )
moja uwage zwrocila pralka
Electrolux  EWF 107410W