pomoc w wyborze smartfona....

Data: 2009-08-20 12:01:37
Autor: Łukasz Kiełbowicz
pomoc w wyborze smartfona....
Cześć;

Co byście zaproponowali z niezbyt drogich smartfonów?
Wymogi to
-dotykowy ekran
-symbian albo inny system bo telefon będzie bardzo często służył jako nawigacja
-wifi
reszta w zasadzie mniej nieistotna. Do wydania mam powiedzmy 1000 PLN. Da radę coś w tych pieniądzach wybrać?

Czy opłaca się inwestować w używane "dotykowce"? Gdzieś słyszałem że z czasem ekran robi się mniej czuły, prawda to, czy kolejna urban legend?

Z góry dzięki za informacje, pozdrawiam

--
Łukasz
www.faberlic.xn.pl

Data: 2009-08-20 11:16:05
Autor: Waldek Godel
pomoc w wyborze smartfona....
Dnia Thu, 20 Aug 2009 12:01:37 +0200, Łukasz Kiełbowicz napisał(a):

-symbian albo inny system bo telefon będzie bardzo często służył jako nawigacja

Nawigacja i Symbian? Ciekawe zestawienie.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-08-20 12:25:25
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
pomoc w wyborze smartfona....
On Thu, 20 Aug 2009 11:16:05 +0100, Waldek Godel
<nospam@orangegsm.info> wrote:

Dnia Thu, 20 Aug 2009 12:01:37 +0200, Łukasz Kiełbowicz napisał(a):

-symbian albo inny system bo telefon będzie bardzo często służył jako nawigacja

Nawigacja i Symbian? Ciekawe zestawienie.

A czemu to nie? Okolice majowego weekendu 2007 i trasa
Warszawa/Bratysława/Wiedeń/Budapeszt/Trójmiasto. Sprzęt: Nokia E61 z
odbiornikiem LD-3W i TomTom-em. Całkiem komfortowo się jechało -
doprowadziło prosto pod wszystkei wskazane hotele. Jedyny brak to
nieuwzględnienie na Słowacji nowego odcinka autostrady ale to wina
aktualizacji map której nie kupiłem przez wyjazdem.

Zdrówko

Data: 2009-08-20 11:41:24
Autor: Waldek Godel
pomoc w wyborze smartfona....
Dnia Thu, 20 Aug 2009 12:25:25 +0200, Maciek "Babcia" Dobosz napisał(a):

[...]

Bo na Symbiana jest jedynie muzealny TomTom 6.20, a firma otwarcie mówi, że
prędzej zrobi soft na Androida niż zaktualizuje Symbianowy.
Oprócz tego nie ma innych programów uznawanych za dobre - iGo, Automapy
itp.
W zasadzie jest wybór między Garminem a Garminem - zakładając, że ktoś
trawi to międzymordzie.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-08-20 13:21:16
Autor: Amir
pomoc w wyborze smartfona....

itp.
W zasadzie jest wybór między Garminem a Garminem - zakładając, że ktoś
trawi to międzymordzie.

a co złego w garminie?
Polska bardzo dokładna, uzywam kilka razy w tygodniu

europa niczego sobie rowniez

Data: 2009-08-20 12:25:44
Autor: Waldek Godel
pomoc w wyborze smartfona....
Dnia Thu, 20 Aug 2009 13:21:16 +0200, Amir napisał(a):

a co złego w garminie?
Polska bardzo dokładna, uzywam kilka razy w tygodniu

Wyraźnie napisałem - międzymordzie.
Obsługa UI wyraźnie odbiega od innych rozwiązań i jest oceniana nawet przez
garminowych fanatyków jako niewygodna i absorbująca (co jest ważne jak się
potrzebuje szybko np. zmodyfikować trasę).

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-08-21 05:43:35
Autor: AL
pomoc w wyborze smartfona....
Waldek Godel pisze:
[...]

eee - przyzwyczailem sie do tego 'miedzymordzia' - 3m-ce uzywania i nie mam juz zadnych wiekszych zastrzezen.

Na codzien uzywam tez TT (TT One XL), choc mam rowniez go w komorce (awaryjnie).
Ale czesto zdarza mi sie korzystac w E51 z Garmina XT - a na rowerze z mapami Garmin TOPO .

Nie miedzymordzie jest najwazniejsze (choc wazne) - a mapy.

Wieksza porazka na Symbianie to ja bym nazwal nawigacje w NokiaMaps (moze dlatego, ze najmniej uzywam? )

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2009-08-21 08:50:14
Autor: Waldek Godel
pomoc w wyborze smartfona....
Dnia Fri, 21 Aug 2009 05:43:35 +0200, AL napisał(a):

eee - przyzwyczailem sie do tego 'miedzymordzia' - 3m-ce uzywania i nie mam juz zadnych wiekszych zastrzezen.

Zapaćkane główne okno, potrafi bardzo mulić na Symbiania, koszmarne
wyszukiwanie adresów itp..

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-08-21 09:51:09
Autor: Waldek Godel
pomoc w wyborze smartfona....
Dnia Fri, 21 Aug 2009 10:47:53 +0200, AL napisał(a):

wyszukiwanie adresow dziala dobrze - nie nienarzekam

Nie chodzi o to czy i jak działa, tylko jak jest obsługiwane. Chodzi o to,
że ma kilka kompletnych debilizmów. W tym momencie dokładnie nie pamiętam
co to było (poszukam) ale chodziło o rzecz tego typu, że musisz wiedzieć
czy np. Piłsudskiego to ulica czy aleja, bo inaczej nie znajdziesz.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-08-21 10:49:08
Autor: AL
pomoc w wyborze smartfona....
Waldek Godel pisze:
[...]

ma e51 chodzi ladnie i szybko
wyszukiwanie adresow dziala dobrze - nie narzekam

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2009-08-20 12:27:56
Autor: Wincynty
pomoc w wyborze smartfona....

Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomości news:pm3yvvtkioef$.dlglepper.institute.com...

Nawigacja i Symbian? Ciekawe zestawienie.

a co w tym dziwnego??

Data: 2009-08-20 13:29:41
Autor: Łukasz Kiełbowicz
pomoc w wyborze smartfona....
[...]

Teraz mam nokię e51 + zewnętrzny GPS, do tego Garmin XT i Sygic Drive, których używam naprzemiennie.
 Jestem bardzo zadowolony, parę ładnych tysięcy km na tym zestawie zrobiłem. I tylko ekran przydałby się większy, stąd moje pytanie.

pozdrowienia
ŁK

Data: 2009-08-20 12:39:27
Autor: Waldek Godel
pomoc w wyborze smartfona....
Dnia Thu, 20 Aug 2009 13:29:41 +0200, Łukasz Kiełbowicz napisał(a):

[...]

Największy wybór oprogramowania obecnie jest pod Windows Mobile - ponad 10
róznych programów, w tym oczywiście TomTom, Automapa czy iGo.
Garmin jest również.
Pod Symbiana masz to co wymieniłeś plus muzealnego Tomtoma 6.20 którego w
dodatku trzeba spiracic, bo od dawna już nie jest sprzedawany. No chyba, że
znajdziesz u jakiegoś dystrybutora na zakurzonej półce.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-08-20 15:39:18
Autor: Miecio
pomoc w wyborze smartfona....
Waldek Godel pisze:

[...]

No może ty używasz jednocześnie 10 różnych programów. Mnie wystarczy jeden - a Sygic doskonale się do tego nadaje.

Przecież i tak jest tylko ok. dwóch dostawców map.

Data: 2009-08-20 14:53:22
Autor: Waldek Godel
pomoc w wyborze smartfona....
Dnia Thu, 20 Aug 2009 15:39:18 +0200, Miecio napisał(a):

No może ty używasz jednocześnie 10 różnych programów. Mnie wystarczy jeden - a Sygic doskonale się do tego nadaje.

Przecież i tak jest tylko ok. dwóch dostawców map.

Zademonstruj np. takie narzędzie do Sygica:
http://www.poieditor.com/
Skąd można mieć miesięcznie aktualizowane bazy danych do innych programów?

Czy sygic oferuje usługi typu TT Traffic albo chociaż umie obsłużyć TMC z
wbudowanego w telefon radia RDS?

Oprócz tego mapa Polski do Sygica zajmuje tylko 1/3 tego, co zajmują mapy
Polski z innych programów. Przypadek?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-08-20 15:57:54
Autor: Miecio
pomoc w wyborze smartfona....
Waldek Godel pisze:
[...]

A widziałeś ty chociaż nowego Sygica na oczy? Dla kogoś kto szuka nawigacji a nie zabawki, a nie chce wydawać ekstra kasy Sygic jest OK. Sygic ma dokładnie te same mapy co TomTom więc nie wiem w czym problem.

Po co mi odbiornik TMC w Polsce?
Tylko raz jeden TMC pokazał mi korek na włoskiej autostradzie.

Data: 2009-08-20 15:12:11
Autor: Waldek Godel
pomoc w wyborze smartfona....
Dnia Thu, 20 Aug 2009 15:57:54 +0200, Miecio napisał(a):

[...]

Jakbyś przeczytał jeszcze raz co napisałem - specjalnie zostawiłem - tym
razem ze zrozumieniem, to byłoby bardzo miło.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-08-20 20:20:16
Autor: radekp@konto.pl
pomoc w wyborze smartfona....
Thu, 20 Aug 2009 15:12:11 +0100, w <1d91zbagl1mf5.dlg@lepper.institute.com>,
Waldek Godel <nospam@orangegsm.info> napisał(-a):

> [...]
[...]
Jakbyś przeczytał jeszcze raz co napisałem - specjalnie zostawiłem - tym
razem ze zrozumieniem, to byłoby bardzo miło.

Nie wiem gdzieżeś ty widział swoją mapę PL pod Sygica, ale po torrentach widzę,
że paczka ma >60MB, a jakoś nie przypominam sobie by paczka pod iGo miała 3x
więcej (a de facto ma AFAIR ok. 40MB).

Data: 2009-08-20 15:43:29
Autor: radekp@konto.pl
pomoc w wyborze smartfona....
Thu, 20 Aug 2009 15:39:18 +0200, w <h6jkc2$k64$1@mx1.internetia.pl>, Miecio
<miecio@wp.pl> napisał(-a):

No może ty używasz jednocześnie 10 różnych programów. Mnie wystarczy jeden - a Sygic doskonale się do tego nadaje.

Przecież i tak jest tylko ok. dwóch dostawców map.

Chyba dla kogoś kto zatrzymał się na TA czy Navteq (oba takie sobie).
Najlepsi dostawcy na Polskę to Geosystems (AutoMapa) oraz Imagis (Garmin).
A pod Sygic akurat jest chyba tylko Navteq (czyli prawie-najgorszy).

Data: 2009-08-20 15:04:52
Autor: Waldek Godel
pomoc w wyborze smartfona....
Dnia Thu, 20 Aug 2009 15:43:29 +0200, radekp@konto.pl napisał(a):

Chyba dla kogoś kto zatrzymał się na TA czy Navteq (oba takie sobie).
Najlepsi dostawcy na Polskę to Geosystems (AutoMapa) oraz Imagis (Garmin).
A pod Sygic akurat jest chyba tylko Navteq (czyli prawie-najgorszy).

W zasadzie wypowiadanie się w takim tonie w sprawach w których ma się
niewielkie pojęcie nie świadczy zbyt dobrze o wypowiadajacym się.

Imagis od lat bardzo blisko współpracuje z Navteqiem a Teleatlas z emapą.
Nie wspominając, że Teleatlas kupił od PPWK spółkę Geoinwent trzy lata
temu.
Sądząc po poziomie wypowiedzi, możesz nie wiedzieć, więc wyjaśnię - PPWK to
skrót od Polskie Przedsiębiorstwo Wydawnict Kartograficznych. Ta firma,
która publikowała szczegółówe mapy Polski zanim jeszcze powstała Automapa.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-08-20 16:48:30
Autor: radekp@konto.pl
pomoc w wyborze smartfona....
Thu, 20 Aug 2009 15:04:52 +0100, w <ft2uqg4vffnf$.dlg@lepper.institute.com>,
[...]

No to ty też masz malutkie pojęcie -- wyślij ślad do AM, a masz sporą szansę,
że znajdzie się też w mapach Navteq na PL.

A współpracy TA z Emapą to ja nie widzę, przynajmniej nie na mapach Emapy.

Data: 2009-08-20 15:53:32
Autor: Miecio
pomoc w wyborze smartfona....
radekp@konto.pl pisze:

Chyba dla kogoś kto zatrzymał się na TA czy Navteq (oba takie sobie).
Najlepsi dostawcy na Polskę to Geosystems (AutoMapa) oraz Imagis (Garmin).
A pod Sygic akurat jest chyba tylko Navteq (czyli prawie-najgorszy).

Sygic ma tak samo jak TomTom, Google maps mapy oznaczone Teleatlas.

A i poszukaj skąd Geosystems bierze swoje mapy.

Data: 2009-08-20 20:04:35
Autor: radekp@konto.pl
pomoc w wyborze smartfona....
Thu, 20 Aug 2009 15:53:32 +0200, w <h6jl6o$7k5$1@mx1.internetia.pl>, Miecio
<miecio@wp.pl> napisał(-a):

> [...]
> A pod Sygic akurat jest chyba tylko Navteq (czyli prawie-najgorszy).

Sygic ma tak samo jak TomTom, Google maps mapy oznaczone Teleatlas.

To pochwalić -- nie jest najgorzej.

A i poszukaj skąd Geosystems bierze swoje mapy.

Ale co to ma do rzeczy skąd bierze?

Data: 2009-08-21 11:25:03
Autor: CUT_INZ
pomoc w wyborze smartfona....
radekp@konto.pl pisze:

A i poszukaj skąd Geosystems bierze swoje mapy.

A to, żeby się nie okazało, że twój najlepszy ma te same mapy co najgorszy...

--
Opel Corsa C 1,8 16V GSI '02
Honda VFR 800A V-TEC '08

NIE JESTEM Z WARSZAWY

Data: 2009-08-21 14:43:04
Autor: radekp@konto.pl
pomoc w wyborze smartfona....
Fri, 21 Aug 2009 11:25:03 +0200, w <h6lprv$p3q$1@mx1.internetia.pl>, CUT_INZ
<cut@cut.pl> napisał(-a):

radekp@konto.pl pisze:

A to, żeby się nie okazało, że twój najlepszy ma te same mapy co najgorszy...

Chyba kpisz. Mapy Geosystems nijak mają się do TA, co najwyżej "punkt startowy"
do tworzenia może mieli lata temu podobny. Pochwal się jeżeli masz inną wiedzę.

Data: 2009-08-21 18:55:35
Autor: CUT_INZ
pomoc w wyborze smartfona....
radekp@konto.pl pisze:

Chyba kpisz. Mapy Geosystems nijak mają się do TA, co najwyżej "punkt startowy"
do tworzenia może mieli lata temu podobny. Pochwal się jeżeli masz inną wiedzę.

To dowiedz się skąd Geosystems ma mapy europy. Proponuje się nie ośmieszać dłużej.

--
Opel Corsa C 1,8 16V GSI '02
Honda VFR 800A V-TEC '08

NIE JESTEM Z WARSZAWY

Data: 2009-08-21 19:41:53
Autor: radekp@konto.pl
pomoc w wyborze smartfona....
Fri, 21 Aug 2009 18:55:35 +0200, w <h6mk8n$28i$1@mx1.internetia.pl>, CUT_INZ
<cut@cut.pl> napisał(-a):

radekp@konto.pl pisze:

> Chyba kpisz. Mapy Geosystems nijak mają się do TA, co najwyżej "punkt startowy"
> do tworzenia może mieli lata temu podobny. Pochwal się jeżeli masz inną wiedzę.
> To dowiedz się skąd Geosystems ma mapy europy.

LOL. Geosystems ma znikąd mapy Europy -- dostarcza dla Automapy mapę Polski.
A mapę Europy AM ma z Navteqa (a nie z TA).

Proponuje się nie ośmieszać dłużej.

Słusznie -- proponuję zastosować się do tego.

Data: 2009-08-22 01:06:32
Autor: CUT_INZ
pomoc w wyborze smartfona....

radekp@konto.pl pisze:
> LOL. Geosystems ma znikąd mapy Europy -- dostarcza dla Automapy mapę Polski.
> A mapę Europy AM ma z Navteqa (a nie z TA).

To tak dla ścisłości.

--
Opel Corsa C 1,8 16V GSI '02
Honda VFR 800A V-TEC '08

NIE JESTEM Z WARSZAWY

Data: 2009-08-22 16:20:56
Autor: radekp@konto.pl
pomoc w wyborze smartfona....

radekp@konto.pl pisze:
 > LOL. Geosystems ma znikąd mapy Europy -- dostarcza dla Automapy mapę Polski.
 > A mapę Europy AM ma z Navteqa (a nie z TA).

To tak dla ścisłości.

Europy, nie Polski.

Data: 2009-08-20 13:51:27
Autor: Michał Rolka
pomoc w wyborze smartfona....
Łukasz Kiełbowicz pisze:
[...]

Samsung i780? Właśnie kupiłem, jeszcze nie mam wyrobionego zdania (mój pierwszy sprzęt z WM), ale ma to co chcesz, w zestawie są 2 baterie, klawiatura QWERTY, touchpad, GPS wbudowany i spokojnie mieści się w cenie.

--
Michał Rolka
http://mrc.tychy.pl/

Data: 2009-08-21 16:53:54
Autor: Zbylut
pomoc w wyborze smartfona....
Michał Rolka napisal(a):

Samsung i780? Właśnie kupiłem, jeszcze nie mam wyrobionego zdania (mój pierwszy sprzęt z WM), ale ma to co chcesz, w zestawie są 2 baterie, klawiatura QWERTY, touchpad, GPS wbudowany i spokojnie mieści się w cenie.

....ma tylko jedną wadę: brzydki ;)

--
pozdrawiam, Zbylut

Data: 2009-08-20 22:06:00
Autor: ToMasz
pomoc w wyborze smartfona....

Użytkownik "Łukasz Kiełbowicz" <luckass@won-ze-spamem-- o2.pl> napisał w wiadomości news:h6j7ls$41m$1news.task.gda.pl...
Cześć;

Co byście zaproponowali z niezbyt drogich smartfonów?
Wymogi to
-dotykowy ekran
raczej konieczny

-symbian albo inny system bo telefon będzie bardzo często służył jako nawigacja
no to wybrałeś WM, ale..

-wifi

raczej ponownie WM ale określ po co wifi?

najpierw określ jaki program będzie nawigował(1), bo jego cena w tym zestawie jest niebagatelna. Jeśli to ma być prawdziwa nawigacja, szczególnie w mieście, i dodatkowo ustawisz telefon tak abyś TY cos na nim widział ( a nie słońce) to moze sie okazać ze wbudowana nawigacja na niewiele sie zdaje. Mam polecanego tutaj i780(2), ale po paru "wpadkach" GPSu w centrach miast, dałem sobie luz i korzystam z tego telefonu, ale w połączeniu z GPSem naBT. Telefon mam ustawiony obok lusterka, dach zasłania słońce, a sam ekran jest blisko. Tak wiec nie dyskfalifikuj urządzeń bez gpsa, ewentualnie zastanów sie czy jako dodatkowe zabezpieczenie do samochodu nie dokupić gps z bt. Co do ekranu dotykowego(3) to ja sobie nie wyobrażam nawigacji w inny sposób. tzn napewno da sie, ale wygoda raczej średnia, chyba ze program jakos będzie kompensował brak dotyku.

PRzeanalizuj te 3 punkty z osobna - wtedy zawęzisz liste wyboru
ToMasz

pomoc w wyborze smartfona....