pomozcie zredagowac (pismo do SG)

Data: 2011-11-07 10:38:49
Autor: MarcinJM
pomozcie zredagowac (pismo do SG)
"(..)Nie jestem w stanie stwierdzić kto kierował pojazdem w rzeczonym dniu, możliwe, ze ja, ale niekoniecznie, brak widocznej twarzy na zdjęciu skutecznie uniemożliwia mi identyfikacje. Jeździ nim więcej osób.

Ponieważ ze zdjecia wyraźnie wynika, że fotoradar był ustawiony w szczerym polu, wnioskuje, że zrobiliście sobie z tej maszynki źrodło dochodu dla gminy nie mającej nic wspólnego z ochroną bezpieczeństwa.
Z ciekawości przeszukałem fora internetowe na okoliczność polowania na kierowców w Waszej gminie. Wyniki są zatrważające.
Zrobiliście sobie z tego działalność gospodarczą bez mała.
A skoro lwia część dochodu generowana jest przez fotoradary, to w Waszym interesie jest oznakowanie dróg na jej terenie w sposób jak najbardziej represyjny, co widać na zdjęciu z fotoradaru, którym mnie zaszczycono.

Mam złudną nadzieję, że zamiast wystawiać mandat, zweryfikujecie ograniczenia prędkości na terenie Waszej gminy, bo nikt przy zdrowych zmysłach nie stawia ograniczenia predkości do 50km/h w szczerym polu (wiem, możemy posłużyć się słynnym Barejowskim: „a gdyby tu było przedszkole, w przyszłości?”, jak widać niewiele się zmieniło).
Zresztą miejsce jest na tyle niejednoznaczne, że nawet nie wiem czy było tam ograniczenie, czy było oznaczenie znakiem D-51, biorąc powyższe pod rozwagę, nie sądzę aby w ww. przypadku popełniono wykroczenie.
Nawiasem mówiąc moglibyście również zweryfikować linie ciągłe na waszych drogach, bo zdaje się, ktoś się z pędzlem rozpędził.

Jeśli jednak działanie takie przerasta Wasze możliwości, oświadczam, że mandatu NIE PRZYJMĘ, w Sądzie może wygram, może przegram, może zapłacę więcej, ale nie zapłacę Wam. Wasza gmina będzie z tego miała dochód zero złotych polskich i mam nadzieję, że więcej kierowców będzie tak postępowało.
Mam nadzieję, że pamiętacie Państwo treść ślubowania, więc służcie tym, którym to obiecaliście.
List ten zostanie opublikowany na odpowiednich forach internetowych."

MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2011-11-07 04:49:42
Autor: JohnyK
pomozcie zredagowac (pismo do SG)
A moe po prostu zlikwidowa te zbdne formacje? http://krakow.gazeta..pl/krakow/1,35798,10599940,Na_co_mieszkancom_taka_straz__co_tylko_mandaty_wlepia.html

Bo jednak si da.

A co do pisma: zyskasz tylko tyle, e kasa pjdzie "do pastwa" a nie do gminy. No chyba, e przy okazji uda si wykry przekrty, jak w podanym linku...

JK

Data: 2011-11-07 14:45:44
Autor: MarcinJM
W dniu 2011-11-07 13:49, JohnyK pisze:
[...]

Ale to jest wlasnie cel, a pismo ma im to tylko uswiadomic :)

MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2011-11-07 10:08:58
Autor: AZ
On 2011-11-07, MarcinJM <marcin@inetia.pl> wrote:

[ciach]

http://www.bialogardzianin.pl/index.php?str=6060&id=386 tu masz wzor.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-11-07 10:47:40
Autor: Agent
pomozcie zredagowac (pismo do SG)
Ogólnie podzielam Twoje zdanie na temat fotoradarów ale wg mnie to bunt który niewiele da. Chyba nawet satysfakcji Tobie bo będziesz wzywany na rozprawę, pewnie i tak zapłacisz a i tak nic nie zmienisz.
Co do pisma to argumenty kiepskie i nawet trudno je przełożyć na bardziej urzędniczy język.

Data: 2011-11-07 12:04:29
Autor: SP-SP19 Bravo
pomozcie zredagowac (pismo do SG)
Co do pisma to argumenty kiepskie i nawet trudno je przeoy na bardziej

pisze jak potuczony dzieciak imigrantw, jeli tak jedzi jak pisze to ZGROZA!!!!!
Czowieku zamae przepisy- pa!!!!

SP

Data: 2011-11-07 12:14:03
Autor: Agent
pomozcie zredagowac (pismo do SG)

Uytkownik "SP-SP19 Bravo" <bravocharlie45@hotmaiil.com> napisa w wiadomoci news:j98e08$qr0$1news.onet.pl...
>Co do pisma to argumenty kiepskie i nawet trudno je przeoy na bardziej

pisze jak potuczony dzieciak imigrantw, jeli tak jedzi jak pisze to
ZGROZA!!!!!
Czowieku zamae przepisy- pa!!!!

Nie no ja go troch rozumiem. Jemu chodzi o to e niektre fotoradaey nie su bezpieczestwu tylko nabijaniu kasy. Ale jest to jeden z tych przypadkw kiedy wszyscy wiedz o co chodzi ale nic si nie da udowodni bo wszystko jest wg prawa. Aby to zmieni trzeba sie zderzy ze cian i j przebi. A t cian jest np to e sd wyda nakaz zapaty bo takie sa ograniczenia w tym miejscu. Policja powie e to nieona zajmuje sie organizacja ruchu tylko pewnie jaki Zarzd Drg albo Inynier ruchu itp. I jak on uzna e tam ma by 50 to tak ma by i nikt mu nic nie zarzuci. Wic ten cay bunt moe i jest suszny ale gow muru nie przebijesz.

Data: 2011-11-07 13:30:45
Autor: G Nowak
[...]

Jesli juz kogos obrazasz, bylbys laskaw ustawic MIME albo powstrzymac sie od jebania polskimi znakami diakrtyczynymi?

Data: 2011-11-07 14:32:27
Autor: Grejon
W dniu 2011-11-07 14:30, G Nowak pisze:

Jesli juz kogos obrazasz, bylbys laskaw ustawic MIME albo powstrzymac
sie od jebania polskimi znakami diakrtyczynymi?

Byby askaw z Kolin nie dyskutowa?

--
Grzegorz Joca    GG: 7366919    JID:gzesiu@jabber.wp.pl
Green Trafic 140 dCi

Data: 2011-11-07 13:11:46
Autor: Kowal
pomozcie zredagowac (pismo do SG)
Oglnie podzielam Twoje zdanie na temat fotoradarw ale wg mnie to bunt ktry niewiele da. Chyba nawet satysfakcji Tobie bo bdziesz wzywany na rozpraw, pewnie i tak zapacisz a i tak nic nie zmienisz.

Sasiad dwa razy nie zapaci w terminie (do prowadzenia pojazdu si przyzna).
Sd dwa razy zmniejszy kwot z 200 na 100z bez kosztw sdowych. Dwa razy sprawa "posza" zaocznie.

Data: 2011-11-07 13:18:12
Autor: Agent
pomozcie zredagowac (pismo do SG)

Uytkownik "Kowal" <spam@nospam.pl> napisa w wiadomoci news:j98hu5$e3d$1news.onet.pl...
[...]

Przyzna si, nie zapaci w terminie wic na jakiej podstawie sd zmniejszy o poow mandat?

Data: 2011-11-07 11:47:32
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
MarcinJM pisze:
[...]

Nie wiem, czy nie lepsza by była forma "zrobili Państwo sobie..."
Publikując ten list w bardziej oficjalnej formie, unikniesz zarzutów o "czepialstwo" Tak mi się wydaje.

[...]

Może warto poprosić o statystyki wypadków na danych odcinkach. "Utrzymują Państwo, że fotoradar używany jest w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego. Proszę zatem o przedstawienie statystyk wypadków w miejscowości X. Szczególnie interesuje mnie, jak znacząco zmniejszyła się liczba wypadków na odcinku "szczerego pola" po ustawieniu fotoradaru.

List ten zostanie opublikowany na odpowiednich forach internetowych."

I słusznie :-)

Data: 2011-11-07 13:48:01
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2011-11-07 11:47, Bartosz 'Seco' Suchecki pisze:

[...]

Kto wie, jakich formalności musi dokonać SM czy gminna żeby zainstalować fotoradar?
Na pewno musi być jakaś decyzja. Można zażądać w trybie ustawy o informacji publicznej.
I to za darmo, i bez podawania przyczyn - nie ma takiego obowiązku.
W tej dokumentacji pewnie będą jakieś odnośniki do dalszych decyzji czy analiz.
Tych też zażądać. Zresztą niech przyślą statut straży, cokolwiek. Itd.
A mandatu nie przyjmować. Popracują sobie urzędowo, listów się nawysyłają,
grosza z tego nie będą mieli, tylko zgrzytanie zębów.
Zemsta, zemsta :>

Data: 2011-11-07 12:45:02
Autor: to
pomozcie zredagowac (pismo do SG)
begin MarcinJM
(...)

Jakie dokładnie miałeś opcje do wyboru na "bileciku"? Napisz, to może coś ciekawego wysmażę. ;)

Data: 2011-11-07 12:51:31
Autor: to
pomozcie zredagowac (pismo do SG)
begin to
Jakie dokładnie miałeś opcje do wyboru na "bileciku"? Napisz, to może
coś ciekawego wysmażę. ;)

A, napisz jeszcze jaka była data korespondencji i od kogo ją dokładnie otrzymałeś (Komendant SM)? ;)

Data: 2011-11-07 14:01:48
Autor: MarcinJM
pomozcie zredagowac (pismo do SG)
W dniu 2011-11-07 13:45, to pisze:
begin MarcinJM

(...)

Jakie dokadnie miae opcje do wyboru na "bileciku"? Napisz, to moe co
ciekawego wysma. ;)

Opcje do wyboru:
http://ak-mazurski.pl/wp-content/uploads/2011/11/DSCF2866.jpg

Data zdjecia 21-08-2011, data wyslania pisma 28-10-2011
podpisane przez komentanta strazy miejskiej.

MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2011-11-07 22:16:17
Autor: N1
pomozcie zredagowac (pismo do SG)
Popro o harmonogram kontroli prdkoci uzgodniony z komendantem policji. Ten wymg prawa chyba jeszcze obowizuje. Jeli "pstryknli" zdjcie innego dnia ni przewiduje zatwierdzony przez policj harmonogram, to "mog Ci skoczy"

Data: 2011-11-09 03:50:36
Autor: Gom
On Nov 7, 2:01pm, MarcinJM <mar...@inetia.pl> wrote:
Opcje do wyboru:http://ak-mazurski.pl/wp-content/uploads/2011/11/DSCF2866..jpg

Wybra opcj nr 4: nie przyj mandatu i oznajmi, i nie jeste w
stanie wskaza kierujcego. Grzywna za niewskazanie to tylko straszak:

"Podobne orzeczenie wyda ostatnio take Sd Rejonowy w Zamociu.
Umorzy on postpowanie, uznajc, e niewskazanie osoby, ktrej
powierzono pojazd, cho co do zasady pozostaje w sprzecznoci z art.
78 ust. 4 prawa o ruchu drogowym, to nie wyczerpuje znamion
wykroczenia okrelonego w art. 97 kodeksu wykrocze. Nie dotyczy
bowiem bezpieczestwa lub porzdku ruchu na drogach publicznych (sygn.
akt VII W 223/09)."

Za: http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/407251,fotoradary_nieczytelne_zdjecie_wyklucza_mandat.html,3

--
Gom

Data: 2011-11-20 03:50:42
Autor: to
[...]

Sorry, ale nie mam ostatnio głowy do redagowania takich tekstów.

Doradzałbym Ci na początek napisać kulturalne, poprawnie pod względem językowym i estetycznym pismo, w którym grzecznie:

- Poprosisz o zdjęcie auta z przodu, żebyś mógł po twarzy zidentyfikować kierowcę. Tutaj możesz nadmienić, że z auta korzysta wielu członków rodziny i niestety, pomimo szczerych chęci, nie jesteś w stanie przypomnieć sobie, kto dokładnie kierował nim dwa miesiące temu (tak to chyba z grubsza opisywałeś na PMS).

- Wyrazisz zdziwienie tym co widzisz na zdjęciu, na którym z limitem 50 km/h kontrastują pola, drzewa i krzaki. Będąc dalej zdziwionym zapytaj, czy aby na pewno limit na fotoradarze został ustawiony poprawnie, a także poproś o informację o dokładnym miejscu dokonania prędkości. Do tego oczywiście jakiś kulturalny, sympatyczny wstęp i zakończenie, np. że rozumiesz ich ciężko pracę, ale także prosisz o zrozumienie itp. itd. Byle nie za długo. Dwa, trzy zdania na wstęp i tyleż samo na zakończenie wystarczy. Wszystko to napisałbym w duchu współpracy i ogólnego założenia, że SM chciała dobrze, ale im się pomyliło. Na razie bez zarzutów, bez paragrafów, na to ew. przyjdzie pora w dalszej korespondencji. Ogólnie ma to brzmieć szczerze, z lekką nutką sugestii, że nie jesteś jeleniem, który bezkrytycznie zapłaci natychmiast za cokolwiek.

Daję 30% szans, że zadziała, bo poruszasz tu najpierw kwestię Twoich obiektywnych trudności z ustaleniem osoby kierującej, a po drugie sprawę dziwnego wyboru miejsca pomiaru. To może dać im do myślenia, że są na kiepskiej pozycji i mają stosunkowo słabe szanse w sądzie i być może odpuszczą, bo uznają, że taka osoba im się po prostu nie opłaca.

Jeśli nie, to w następnym mailu odniósłbym się już do konkretnych przepisów, natomiast to, o czym Ty napisałeś w poście inaugurującym ten wątek (czyli teksty w stylu, że pójdziesz do sądy choćby po to, żeby pieniądze nie trafiły do gminy) zostaw ew. na sam koniec i też napisz to raczej w sposób wyważony (jeśli już). Przykra prawda wypowiedziana (napisana) spokojnie i kulturalnie bardziej boli niż chaotycznie wykrzyczana.

PS. Ale to tylko mój pomysł, nie ręczę za efekty. ;)

Data: 2011-11-07 15:45:37
Autor: Robert_J
pomozcie zredagowac (pismo do SG)

"(..)Nie jestem w stanie stwierdzić ....
...List ten zostanie opublikowany na odpowiednich forach internetowych"

Ty naprawdę wierzysz że tam pracuje ktoś, kto jest w stanie tyle przeczytać bez przegrzania mózgu? ;-)

Data: 2011-11-07 15:53:41
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
W dniu 2011-11-07 10:38, MarcinJM pisze:
[...]
List ten zostanie opublikowany na odpowiednich forach internetowych."

Fora to mało. Jeśli czysto zarobkowe ustawienie fotopstryka jest ewidentne, to idź z tym do mediów. One mają nieco większą siłę przebicia. Jak o tym napiszą brukowce w stylu Faktu czy Superexpressu, to ktoś w gminie umrze z bólu po nagłym zderzeniu tych dwóch ostatnich komórek pod jego kopułą.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

pomozcie zredagowac (pismo do SG)