Data: 2015-12-28 18:49:37 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
pompa paliwa zamiast lejka | |
Dnia Mon, 28 Dec 2015 18:03:59 +0100, ToMasz napisał(a):
Pytanie ile litrów przepchnie w ciągu minuty pompka z baku? Cholernie mało. Daruj sobie. -- Jacek Co robi Jarosław jak ma ochotę na seks? Odwraca kota ogonem... :) |
|
Data: 2015-12-28 18:58:14 | |
Autor: J.F. | |
pompa paliwa zamiast lejka | |
Dnia Mon, 28 Dec 2015 18:49:37 +0100, Jacek Maciejewski napisał(a):
Dnia Mon, 28 Dec 2015 18:03:59 +0100, ToMasz napisał(a): Az tak malo to nie, tym niemniej te 30 l moze pare minut potrwac. J. |
|
Data: 2015-12-28 19:06:05 | |
Autor: cef | |
pompa paliwa zamiast lejka | |
W dniu 2015-12-28 o 18:58, J.F. pisze:
Dnia Mon, 28 Dec 2015 18:49:37 +0100, Jacek Maciejewski napisał(a): Ale konkretnie ile? Tyle ile czasu pompuje ilość potrzebną do jazdy w tym czasie? :-) Czyli jakieś 4 godziny np jazdy miejskiej? |
|
Data: 2015-12-28 19:35:22 | |
Autor: Lewis | |
pompa paliwa zamiast lejka | |
W dniu 2015-12-28 o 19:06, cef pisze:
W dniu 2015-12-28 o 18:58, J.F. pisze: Zwykłe pompy dadzą około 2l/min "sportowe" np bosch 044 do 4-5l/min ale taka pompa kosztuje tyle co 2 zbiorniki paliwa ;) -- Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2015-12-28 19:36:53 | |
Autor: J.F. | |
pompa paliwa zamiast lejka | |
Dnia Mon, 28 Dec 2015 19:06:05 +0100, cef napisał(a):
W dniu 2015-12-28 o 18:58, J.F. pisze: Wysokie spalanie jest nie w miescie, ale na autostradzie. Np 40 litrow ... na godzine. Pompka potrafi wiecej, ale nawet jak masz 5 l/min, to 30 pare minut pompuje ... J. |
|
Data: 2015-12-28 20:50:13 | |
Autor: cef | |
pompa paliwa zamiast lejka | |
W dniu 2015-12-28 o 19:36, J.F. pisze:
Dnia Mon, 28 Dec 2015 19:06:05 +0100, cef napisał(a): A kto pisał, że chcę porównać przy wysokim spalaniu? Może być miejska, może być jazda autostradowa, średnio będzie kilka czy kilkanaście litrów na godzinę. Pompka potrafi wiecej, ale nawet jak masz 5 l/min, to 30 pare minut Domyślam się, że pompka ma jakiś zapas i chciałem się dowiedzieć jakie nadwyżki objętościowe posiada taka pompa. |
|
Data: 2015-12-28 23:14:44 | |
Autor: J.F. | |
pompa paliwa zamiast lejka | |
Dnia Mon, 28 Dec 2015 20:50:13 +0100, cef napisał(a):
W dniu 2015-12-28 o 19:36, J.F. pisze: Ale pompa musi byc dobrana do makszymalnego apetytu silnika. Pompka potrafi wiecej, ale nawet jak masz 5 l/min, to 30 pare minutDomyślam się, że pompka ma jakiś zapas i chciałem się dowiedzieć jakie nadwyżki objętościowe posiada taka pompa. spore, a jak cie interesuje po miescie, to bardzo spore - przeciez nie przepalasz 40 litrow w godzine :-) J. |
|
Data: 2015-12-29 02:14:54 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
pompa paliwa zamiast lejka | |
Dnia Mon, 28 Dec 2015 23:14:44 +0100, J.F. napisał(a):
Dnia Mon, 28 Dec 2015 20:50:13 +0100, cef napisał(a): Do tego jeszcze musi zrobić ciśnienie, którego przelewając między zbiornikami nie musi. W benzynowych MPI około 3-4bar przy których przewala kilkadziesiąt l/h. Więc przelewając między zbiornikami bez ciśnienia wydajność będzie sporo wyższa, zwłaszcza że zasilanie z pracującego silnika to z 14V, a nominalna wydajność pompy policzona pewnie dla 12V. Tyle że to pompy są przeznaczone do pracy zanurzone w paliwie - ja nie wiem jak w takiej pompie pracującej na wolnym powietrzu będzie się zachowywać chłodzenie czy nawet iskrzenie gdzieś na szczotkach (czy jaki tam jest silnik?) |
|
Data: 2015-12-29 08:49:12 | |
Autor: Lewis | |
pompa paliwa zamiast lejka | |
W dniu 2015-12-29 o 02:14, Tomasz Pyra pisze:
Tyle że to pompy są przeznaczone do pracy zanurzone w paliwie - ja nie wiem Zwykła pompa poda bez obciążenia około 2l/min. To że nie będzie zanużona w niczym jej nie zaszkodzi, grunt by nie musiała zasysać paliwa przez metr przewodu i na starcie pracować na sucho, jak wsadzisz ją prawie przy ujściu kanistra to będzie miała do zassania kilka cm. Silnik jest szczotkowy ale i tak szczelnie zamknięty więc zalany paliwem które przecież się nie pali ;) A jak nasz bohater to porządnie polutuje a nie polepi na okrętkę to i na stykach do pompy iskrzenia nie będzie ;) -- Pozdrawiam Lewis |
|