pompka do amorów

Data: 2017-09-04 03:51:57
Autor: Marcin K
pompka do amorów
https://www.szumgum.com/pompka-rowerowa-do-amortyzatorow-topeak-pocket-shock-dxg.html

Szukam czegoś czym będę mógł pompować amorek. Założenia - skala mniej niż 400psi oraz jakiś zaworek, którym odłączając pompkę nie upuszczę ciśnienia. Skala mogłaby być chyba jeszcze mniejsza/dokładniejsza bo przecież przedni amorek nie ma aż takiego ciśnienia..
Ta z linka niby wszystko to ma.
Co sądzicie o tej pompce?
Jakieś alterntywy godne polecenia?

Z góry dzięki.

PS
Na moim SR Suntour NCX są z obu strona takie elastyczne sprężynki. Po zdjęciu z prowadnic/gniazd mają średnicę na tyle dużą, że ne zaciskają się na tulei amortyzatora.
Do czego one służą?

--
Pozdr.
www.elipsa.info

Data: 2017-09-04 21:43:27
Autor: qrt
pompka do amorów
Marcin K <quent75@gmail.com> Wrote in message:
[...]

ZTCW Zawsze trochę ciśnienia zejdzie przy odłączaniu wężyka bo to
 zwykły  i zawór "samochodowy" jest.  Ja mam pompkę rock shox i tam jest taki pstryczek co wypuscza
 powietrze z wężyka tak że zawór się zamyka i w czasie odkręcania
 nic już nie schodzi. --

Data: 2017-09-04 16:42:48
Autor: Rowerex
pompka do amorów
W dniu poniedziałek, 4 września 2017 21:43:30 UTC+2 użytkownik qrt napisał:
> [...]
 powietrze z wężyka tak że zawór się zamyka i w czasie odkręcania

Też mam pompkę Rock-shox i tak nie działa, chyba że to stary model.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2017-09-04 22:56:49
Autor: solar
pompka do amorów
W dniu 04.09.2017 o 21:43, qrt pisze:

ZTCW Zawsze trochę ciśnienia zejdzie przy odłączaniu wężyka bo to
  zwykły  i zawór "samochodowy" jest.

Nieprawda. Najpierw zamyka się zawór, a dopiero potem rozszczelnia. Więc z amortyzatora nic nie schodzi przy odłączaniu. Psyknięcie jest tylko z wężyka.

A co do pompki - zdecydowanie lepiej szukać niskociśnieniowej. Nie wiem, ile pompujesz do amora, ale ja np., pompując kiedyś Bombera na 25-30 psi w życiu nie mogłem napompować go dobrze pompką 300 psi, bo początkowa skala była zbyt niedokładna.
Na szczęście mam taką od SPV 75 psi.
Popatrz na allegro - są pompki Rock Shock 300 psi - już lepiej niż 400.
Albo poszukaj wśród rowerowych znajomych - sam takie dwie oddałem za flaszkę, bo z każdym nowym amorem dostajesz pompkę... :)

--
Solar             www.solar.blurp.org
"Nie potrzeba świątyń, nie potrzeba skomplikowanych filozofii. Mój mózg i moje serce są świątyniami, a moją filozofią jest życzliwość."

Data: 2017-09-04 16:59:46
Autor: Rowerex
pompka do amorów
W dniu poniedziałek, 4 września 2017 22:56:53 UTC+2 użytkownik solar napisał:
> [...]

Nieprawda. Najpierw zamyka się zawór, a dopiero potem rozszczelnia. Więc z amortyzatora nic nie schodzi przy odłączaniu. Psyknięcie jest tylko z wężyka.

Prawda - mam pompkę Rock-shoxa kupioną jakieś 10 lat temu i przy dokręcaniu lub odkręcaniu główki wężyka do zaworu w amortyzatorze mogę bez problemu doprowadzić do całkowitej ucieczki powietrza z amortyzatora - wystarczy zagapić się kilka sekund gdy zaczyna syczeć.

Popatrzyłem na stronę Rock-Shoxa - aktualne modele pompek mają główkę na wężyku dłuższą niż w mojej - może to dłużej trzyma szczelność przy odkręcaniu, a może to wynika tylko z poprawy wygody przykręcania w widelcach z głębiej osadzonym zaworem - trzeba by przetestować.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2017-09-05 12:33:40
Autor: quent
pompka do amorów
On 2017-09-04 22:56, solar wrote:
Popatrz na allegro - są pompki Rock Shock 300 psi - już lepiej niż 400.

No ale ta z linka, o której pisałem ma właśnie do 300psi
https://www.szumgum.com/pompka-rowerowa-do-amortyzatorow-topeak-pocket-shock-dxg.html

Ja nie wiem jeszcze ile powinno być w moim amorze (jutro powinna pompka dotrzeć) ale pewnie coś ok. 100-150psi

--
Pozdr.
www.elipsa.info

Data: 2017-09-05 21:16:19
Autor: Szuwarek
pompka do amorów
On 2017-09-04 22:56, solar wrote:
Popatrz na allegro - są pompki Rock Shock 300 psi - już lepiej niż 400.

No ale ta z linka, o której pisałem ma właśnie do 300psi
https://www.szumgum.com/pompka-rowerowa-do-amortyzatorow-topeak-pocket-shock-dxg.html Ja nie wiem jeszcze ile powinno być w moim amorze (jutro powinna pompka dotrzeć) ale pewnie coś ok. 100-150psi

W instrukcji od amortyzatora powinna być tabelka waga/ciśnienie.
Pozdrawiam

Data: 2017-09-06 09:39:15
Autor: quent
pompka do amorów
On 2017-09-05 21:16, Szuwarek wrote:
quent pisze:
On 2017-09-04 22:56, solar wrote:
[...]

Nie znalazłem w necie manuala do mojego sr suntour ncx fem 362

--
Pozdr.
www.elipsa.info

Data: 2017-09-06 22:26:17
Autor: Szuwarek
pompka do amorów
On 2017-09-05 21:16, Szuwarek wrote:
quent pisze:
On 2017-09-04 22:56, solar wrote:
[...]

A na stronie http://www.srsuntour-cycling.com/service/download-area/consumer-downloads/bike/owners-manuals/
są pogrupowane latami poszczególne modele i jest ogólna instrukcja do widelców.
Dla serii NCX (wziąłem 2011 rok jako przykład) jest podane maksymalne ciśnienie i sposób ustalania ciśnienia wg. SAG.
W ogólnej instrukcji jest tabelka waga/cisnienie chyba dla nowszych modeli.
Może coś wyszperasz.
Pozdrawiam

Data: 2017-09-07 00:46:02
Autor: quent
pompka do amorów
W dniu środa, 6 września 2017 22:31:53 UTC+2 użytkownik Szuwarek napisał:
Może coś wyszperasz.
Pozdrawiam

Tak, dzięki, już to czytałem. Mój jest z 2017 r ale mam nadzieję, że od 2011 nic się nie zmieniło w tej kwestii.
Piszą, że ugięcie ma być na poziomie 15-20%.
Takie też było gdy go kupiłem ale prawie w ogóle nie czułem działania amortyzatora na dziurach. Potem za dużo upuściłem niechcący ale i tak słabo to tłumi drgania na nierównościach. Możliwe, że ten amor ma za mały skok no i zdaje się, że nie ma możliwości regulacji w nim szybkości tłumienia. Od spodu są jakieś śruby ale nie wiem do czego one służą.

Data: 2017-09-07 21:33:38
Autor: Szuwarek
pompka do amorĂłw
quent pisze:
[...]

Nie znam tej firmy, ale od dołu często jest regulacja tłumienia powrotu pokazane jest to w instukcji.
Pozdrawiam

Data: 2017-09-05 08:14:26
Autor: cytawa
pompka do amorów
qrt pisze:

[...]

Gdy probowalem pompowac amory zwykla pompka samochodowa, to rzeczywiscie tak bylo. Po kupieniu specjalnej pomki, ten efekt nie mial miejsca. Pompka jest cienka, wiec bardzo precyzyjnie mozna  dozowac powietrze. I konstrukcja jej jest inna. Po nakreceniu na zawor, nie jest wciskany ten sztyfcik, ktory otwiera zawor. Ten sztyfcik sie wciska pod wplywem cisnienia. I dlatego przy odkrecaniu powietrze nie uchodzi,

Jan Cytawa

Data: 2017-09-05 02:16:34
Autor: Rowerex
pompka do amorów
W dniu wtorek, 5 września 2017 08:14:35 UTC+2 użytkownik cytawa napisał:
qrt pisze:

> [...]

Po nakreceniu na zawor, nie jest wciskany ten sztyfcik, ktory otwiera zawor. Ten sztyfcik sie wciska pod wplywem cisnienia. I dlatego przy odkrecaniu powietrze nie uchodzi,

W mojej pompce do amortyzatorów jeśli zakręcam wężyk i w pewnym momencie rurka pompki wypełnia się powietrzem z amortyzatora a manometr w pompce wskazuje ciśnienie, to znaczy że zawór został otwarty przez mechaniczne wciśnięcie "sztyfcika".

Pompowanie ręczne na zasadzie "otwierania zaworu przez ciśnienie" może utrudnić lub uniemożliwić kontrolę ciśnienia w trakcie pompowania. Dopóki wywiera się tłokiem większe ciśnienie w pompce od tego w amortyzatorze, dopóty zawór będzie otwarty, ale wystarczy odpuścić tłok i zawór się zamknie - mało tego, zawory w amortyzatorach to zwykłe zawory samochodowe ze sprężynką na sztyfciku - otwieranie ciśnieniem wiąże się z koniecznością dołożenia jeszcze dodatkowego ciśnienia w celu wciśnięcia sprężynki. Pytanie: jak się będzie miało ciśnienie w wężyku i na manometrze pompki do ciśnienia w amortyzatorze gdy przestaniemy naciskać na tłok a zawór się zamknie?

Gdy pompuję kompresorem dętkę z zaworem samochodowym używając klasycznego zacisku wciskającego sztyfcik, to gdy wyłączam kompresor, to ciśnienie na manometrze spada, ale ponieważ sztyfcik jest wciąż wciśnięty, to mam absolutną pewność, że wskazywane ciśnienie jest równe ciśnieniu w dętce bo układ kompresor-- manometr-dętka jest wciąż otwarty i nastąpiło wyrównanie ciśnień.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2017-09-05 09:48:20
Autor: zbrochaty
pompka do amorów
Jakieś alterntywy godne polecenia?

Sorry, ale jak zobaczyłem tytuł to nie mogłem sie powstrzymac od glupiego posta...

Do amorów wiekszośc ludzi nie potrzebuje żadnej pompki, właściwie to nic nie potrzebuja.
Jakis tam procent potrzebuje niebieskiej tabletki, a pompki? Może są takowe co mają "takie elastyczne sprezynki, ktore zaciskaja sie na tulei.

Data: 2017-09-06 09:07:06
Autor: quent
pompka do amorĂłw
On 2017-09-05 18:48, zbrochaty@gmail.com wrote:
[...]

Ja powiedziałbym, że do takich amorów to w większości przypadków bez pompki ani rusz ;-)

--
Pozdr.
www.elipsa.info

Data: 2017-09-06 07:37:29
Autor: quent
pompka do amorów
kupiłem tę pompkę Topeak z linku pierwotnego i niestety nie pompuje mojego amora. Pompka działa bo pompuje mi np. oponę ale po podłączeniu jej do SR Suntour schodzi ciśnienie do zera. Amor na pewno dobry bo zwykłą pompką mogę trochę dopompować ale to za mało, wiadomo.

Zacząłem szperać po necie i trafiłem na ten link:
https://www.centrumrowerowe.pl/akcesoria/pompki-rowerowe/do-amortyzatorow/p,pompka-do-amortyzatorow-pocket-shock-dxg-topeak,10300.html

Tam są opinie klientów i pierwsza z nich opisuje dokładnie te same objawy co u mnie i to na amorze tej samej firmy!!

Co Wy na to? Ja zbaraniałem. Jutro odeślę ją.

Data: 2017-09-05 11:50:16
Autor: Albert Stonoga
pompka do amorów
W dniu 04.09.2017 o 12:51, Marcin K pisze:
[...]

1.
Myślałem, że takie rozwiązanie jest standardem dla pompek do amorów:

https://www.centrumrowerowe.pl/akcesoria/pompki-rowerowe/do-amortyzatorow/p,pompka-do-amortyzatorow-sp-003ag-beto,388467.html

goo.gl/bsFDkT

Dodatkowe pokrętło (w tym przypadku czerwone) służy do wciskania/zwalniania sztyfciku zaworu. Po napompowaniu najpierw odkręcasz małe a potem duże pokrętło.

2.
Metalowe sprężynki służą do dociskania uszczelek.

--
Albert Stonoga

Data: 2017-09-05 12:30:41
Autor: quent
pompka do amorĂłw
On 2017-09-05 11:50, Albert Stonoga wrote:
[...]

Możliwe, że jest. Jakoś słabo jest to opisywane.

Metalowe sprężynki służą do dociskania uszczelek.

Dzięki

--
Pozdr.
www.elipsa.info