pompowanie d臋tek

Data: 2011-04-25 13:27:52
Autor: Paveu
pompowanie d臋tek
W dniu 2011-04-25 11:36, Krycha:
Skoro sprzedawca dostarczy艂 pompk臋 do roweru o wentylach typu Presta,
to rozumiem, 偶e jest to pompka do tego typu d臋tki.
Ale jako艣 nie umiem z niej skorzysta膰.
[...]
Do艂膮czona do roweru pompka to SKS ROOKIE made in Germany.

"odkr臋膰 nakr臋tk臋 blokuj膮c膮 trzpie艅' odkr臋ca艂am j膮 troch臋, odkr臋ca艂am do
oporu i nak艂ada艂am ko艅c贸wk臋 pompki i pompowa艂am, ale powietrze nie
"wchodzi艂o" do d臋tki, a z powodu naciskania trzpienia i moich
manipulacji uchodzi艂o powietrze.

Wcze艣niej nie mia艂em zawork贸w Presta, u偶ywa艂em g艂贸wnie samochodowych. Pompki (r臋czne i no偶ne) mam te偶 g艂贸wnie samochodowe.
Z nowym rowerem naby艂em Presty i z pompowaniem poradzi艂em sobie na dwa sposoby.
1. W celu pompowania w piwnicy naby艂em (tani膮) pompk臋 stacjonarn膮 z podw贸jn膮 ko艅c贸wk膮, tj. z dwoma otworami - na schradery (samochodowe - szeroki otw贸r) i na presty/dunlopy (rowerowe - w膮ski otw贸r). Pompuje presty bez problemu, trzeba tylko uwa偶a膰, 偶eby przy zak艂adaniu na wentyl nie zgi膮膰 tego odkr臋conego trzpienia wentyla, bo wentyl ci臋偶ko wchodzi w otw贸r pompki.
2. Poniewa偶 w celu wo偶enia mam ma艂膮 teleskopow膮 pompeczk臋 z otworem na schradery, wo偶臋 te偶 adapter z presty/dunlopa na schradera - mam par臋 takich adapter贸w luzem - groszowa rzecz. W celu napompowania d臋tki przez prest臋 odkr臋cam kapturek, odkr臋cam trzpie艅 zaworka (staraj膮c si臋 go nie wciska膰, 偶eby powietrze nie uchodzi艂o), nakr臋cam adapter, nak艂adam dowoln膮 pompk臋 do schrader贸w (np. ko艅c贸wk臋 kompresora na stacji benzunowej) i pompuj臋. Po zdj臋ciu pompki wykonuj臋 czynno艣ci w odwrotnej kolejno艣ci - odkr臋cam (i chowam do kieszeni) adapter, wkr臋cam trzepie艅 blokuj膮cy zaw贸r, nakr臋cam kapturek, wsiadam na rower i jad臋.

Pozdro.
paveu

pompowanie d臋tek