pompowanie dêtek

Data: 2011-04-25 11:36:47
Autor: Krycha
pompowanie dêtek
Witam.
Nie przypuszcza³am, ¿e przyjdzie mi pytaæ o pompowanie dêtki.
Skoro sprzedawca dostarczy³ pompkê do roweru o wentylach typu Presta,
to rozumiem, ¿e jest to pompka do tego typu dêtki.
Ale jako¶ nie umiem z niej skorzystaæ.
Robiê zgodnie z instrukcj±:
"zdejmnij za¶lepkê wentyla, odkrêæ (w lewo) nakrêtkê blokuj±c± trzpieñ i nacisnij trzpieñ, aby go zwolniæ. Nastêpnie doci¶nij koñcówkê pompki do g³owicy wentyla i napompuj."

Do³±czona do roweru pompka to  SKS ROOKIE made in Germany.

"odkrêæ nakrêtkê blokuj±c± trzpieñ' odkrêca³am j± trochê, odkrêca³am do oporu  i nak³ada³am koñcówkê pompki i pompowa³am, ale powietrze nie "wchodzi³o" do dêtki, a z powodu naciskania trzpienia i moich manipulacji uchodzi³o powietrze.
Tak ¿e mam teraz dêtkê bez powietrza :-(.
I pomy¶leæ, ¿e przez dzie¶ci lat nie mia³a problemu z napompowaniem detki,
bez wzglêdu na to czy by³ to wentyl rowerowy czy samochodowy.
Liczê na Wasz± pomoc.
Nie mia³a baba k³opotu, to kupi³a sobie nowy rower :-).

Pozdrawiam Krycha.
--
"...kiedy autorytet ma pogl±dy inne ni¿ ¶rodowisko, ¶rodowisko nie zmienia pogl±dów, zmienia autorytet.."
M. D±browska.

Data: 2011-04-25 12:37:48
Autor: Wooyek
pompowanie dêtek
[...]

Mo¿e masz pompkê ustawion± na wentyle samochodowe? Do pompki powinna¶ mieæ jak±¶ obrazkow± instrukcjê na opakowaniu, jak to zmieniæ, ale w razie czego:
- odkrêæ plastikow± "nakrêtkê" na otworze, gdzie wchodzi wentyl;
- wyjmij gumow± uszczelkê i plastikowy element;
- w³ó¿ plastikowy element na odwrót (wystaj±cym "dzyndzlem" do ¶rodka);
- w³ó¿ uszczelkê tak, ¿eby pasowa³a (wiêkszym otworem do ¶rodka);
- zakrêæ nakrêtkê i próbuj ;)

Pozdrawiam.
--
Michal "Wooyek" Lalik // wooyek na gmail.com
www.wooyek.pl // www.logologia.pl

Data: 2011-04-25 13:27:52
Autor: Paveu
pompowanie dętek
W dniu 2011-04-25 11:36, Krycha:
Skoro sprzedawca dostarczył pompkę do roweru o wentylach typu Presta,
to rozumiem, że jest to pompka do tego typu dętki.
Ale jakoś nie umiem z niej skorzystać.
[...]
Dołączona do roweru pompka to SKS ROOKIE made in Germany.

"odkręć nakrętkę blokującą trzpień' odkręcałam ją trochę, odkręcałam do
oporu i nakładałam końcówkę pompki i pompowałam, ale powietrze nie
"wchodziło" do dętki, a z powodu naciskania trzpienia i moich
manipulacji uchodziło powietrze.

Wcześniej nie miałem zaworków Presta, używałem głównie samochodowych. Pompki (ręczne i nożne) mam też głównie samochodowe.
Z nowym rowerem nabyłem Presty i z pompowaniem poradziłem sobie na dwa sposoby.
1. W celu pompowania w piwnicy nabyłem (tanią) pompkę stacjonarną z podwójną końcówką, tj. z dwoma otworami - na schradery (samochodowe - szeroki otwór) i na presty/dunlopy (rowerowe - wąski otwór). Pompuje presty bez problemu, trzeba tylko uważać, żeby przy zakładaniu na wentyl nie zgiąć tego odkręconego trzpienia wentyla, bo wentyl ciężko wchodzi w otwór pompki.
2. Ponieważ w celu wożenia mam małą teleskopową pompeczkę z otworem na schradery, wożę też adapter z presty/dunlopa na schradera - mam parę takich adapterów luzem - groszowa rzecz. W celu napompowania dętki przez prestę odkręcam kapturek, odkręcam trzpień zaworka (starając się go nie wciskać, żeby powietrze nie uchodziło), nakręcam adapter, nakładam dowolną pompkę do schraderów (np. końcówkę kompresora na stacji benzunowej) i pompuję. Po zdjęciu pompki wykonuję czynności w odwrotnej kolejności - odkręcam (i chowam do kieszeni) adapter, wkręcam trzepień blokujący zawór, nakręcam kapturek, wsiadam na rower i jadę.

Pozdro.
paveu

Data: 2011-04-25 13:57:16
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
pompowanie dêtek
Krycha, Mon, 25 Apr 2011 11:36:47 +0200, pl.rec.rowery:
Do³±czona do roweru pompka to  SKS ROOKIE made in Germany.

Ona ma mo¿liwo¶æ pompowania przez zawór samochodowy i Presta. Odkrêæ ³ebek
pompki (ten element, który siê nabija na wentyl), wyci±gnij uszczelkê i
taki plastikowy element, wsad¼ do odwrotnie i dopiero.

--
Pozdrowienia,
Marek 'marcus075' Karweta                | Dwa kieliszki wystarcz±.

Data: 2011-04-25 15:26:26
Autor: Krycha
pompowanie dêtek
[...]

My¶la³am ju¿ o tym, ¿e trzeba odwróciæ ten ¶rodek,
ale jak widaæ
https://picasaweb.google.com/kkrycha/Pompka#5599508446181242562
nie ma tam patentu na zmianê ¶rednicy tego plastikowego elementu.

Podejrzewam, ¿e olali klienta, dali dowolna pompkê,
a przej¶ciówkê do pompowania niech sobie klient szuka
po wcze¶niejszym dociekaniu jak napompowaæ, szukaniu wiedzy
a potem szukaniu sklepu.
Jakby nie wiedzieli z jakimi zworami sprzedali dêtki w rowerze :-(
Z³a jestem.

Pozdrawiam Krycha.

Data: 2011-04-25 15:53:41
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
pompowanie dêtek
Krycha, Mon, 25 Apr 2011 15:26:26 +0200, pl.rec.rowery:
Podejrzewam, ¿e olali klienta, dali dowolna pompkê,
a przej¶ciówkê do pompowania niech sobie klient szuka
po wcze¶niejszym dociekaniu jak napompowaæ, szukaniu wiedzy
a potem szukaniu sklepu.

Z Twojego pierwszego zdjêcia wynika, ¿e powinno byæ wszystko OK tak jak
jest. A z mojego do¶wiadczenia wynika, ¿e pompka SKS Rookie jest do dupy,
mówi±c krótko (mam jedn± tak± na sumieniu).

Data: 2011-04-25 15:59:08
Autor: Krycha
pompowanie dêtek
(...)

Z Twojego pierwszego zdjêcia wynika, ¿e powinno byæ wszystko OK tak jak
jest. A z mojego do¶wiadczenia wynika, ¿e pompka SKS Rookie jest do dupy,
mówi±c krótko (mam jedn± tak± na sumieniu).

Czyli powinnam napompowaæ dêtki tym co mam?
Tylko lepiej siê przy³o¿yæ?

Krycha

Data: 2011-04-25 16:22:40
Autor: Paveu
pompowanie dętek
W dniu 2011-04-25 15:59, Krycha:
(...)

Z Twojego pierwszego zdjęcia wynika, że powinno być wszystko OK tak jak
jest. A z mojego doświadczenia wynika, że pompka SKS Rookie jest do dupy,
mówiąc krótko (mam jedną taką na sumieniu).

Czyli powinnam napompować dętki tym co mam?
Tylko lepiej się przyłożyć?

Spróbuj tak nadziać pompkę na wentyl, żeby szerszy gwint wentyla (ten, na który nakręca się kapturek) wszedł ciasno w otwór uszczelki pompki. Koniecznie przy tym pilnuj, żeby pompka byłą prostopadła do wentyle, żeby nie zgiąć trzpienia wentyla i żeby go oparł się gdzieś wewnątrz pompki, bo wtedy powietrze uchodzi, jak opisałaś poprzednio. Może pójdzie...

paveu

Data: 2011-04-25 19:44:24
Autor: Krycha
pompowanie dętek
W dniu 2011-04-25 16:22, Paveu pisze:
W dniu 2011-04-25 15:59, Krycha:
(...)
[...]

Próbowałam przed chwilą, ale nie udało się.
Wciskałam pompkę na ile czułam że jest to bezpieczne, ale nie udało
mi się na tyle wepchnąć, aby trzpień wentyla oparł się o coś w środku.
Zmierzyłam głębokość główki pompki - 3 cm. - po odkręceniu i wyjęciu uszczelki.
Żeby końcówka wentyla dotarła do dna, to musiałabym nałożyć na ten grubszy gwint ze dwa centymetry.
Nie mam na tyle siły, a przy ciasnej uszczelce uważam to za niebezpieczne.
Nie chcę przecież wyłamać wentyla.
Jak będę kiedyś musiała wymieniać opony, to kupię z innym wentylem,
np. samochodowym. Pompuję wtedy pompką nożną.

Pozdrawiam Krycha.
--
"...kiedy autorytet ma poglądy inne niż środowisko, środowisko nie zmienia poglądów, zmienia autorytet.."
M. DÄ…browska.

Data: 2011-04-25 20:52:20
Autor: Krycha
pompowanie dętek
W dniu 2011-04-25 19:44, Krycha pisze:
(...)
[...]

No tak ale co ze średnica otworu w obręczy?
Teraz pomyślałam, że trzeba by wtedy rozwiercić otwór na wentyl,
bo samochodowe sÄ… szersze od Presty.
Życie pokaże czy przekonam się do wentyli Presta.
PoczÄ…tki sÄ… zawsze trudne ;-)

Pozdrawiam Krycha.

Data: 2011-04-25 21:02:29
Autor: Dżejm
pompowanie dętek
[...]

Niektóre obręcze mają od razu większy otwór, ale mają włożoną plastikową tulejkę. Jeżeli u Ciebie tak nie ma to rzeczywiście zmiana była by problematyczna :).

pozdro
Dż

Data: 2011-04-25 21:26:01
Autor: MadMan
pompowanie dêtek
Dnia Mon, 25 Apr 2011 21:02:29 +0200, D¿ejm napisa³(a):

Niektóre obrêcze maj± od razu wiêkszy otwór, ale maj± w³o¿on± plastikow± tulejkê

O, da siê takie co¶ kupiæ osobno?

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2011-04-25 21:02:43
Autor: Wooyek
pompowanie dętek
> Jak będę kiedyś musiała wymieniać opony, to kupię z innym wentylem,
> np. samochodowym. Pompuję wtedy pompką nożną.

Tylko dętki, nie opony.

No tak ale co ze średnica otworu w obręczy?
Teraz pomyślałam, że trzeba by wtedy rozwiercić otwór na wentyl,
bo samochodowe sÄ… szersze od Presty.

Ano, może tak być. Ale rozwiercanie to żaden problem - wiertło 8,5 i 10 minut roboty.

Życie pokaże czy przekonam się do wentyli Presta.
PoczÄ…tki sÄ… zawsze trudne ;-)

Przejedź się może do tego sklepu, w którym Ci tą nieszczęsną pompkę sprzedali, żeby pokazali jak się z niej korzysta - a nuż trafiłaś na jakiś wadliwy/wybrakowany egzemplarz?

Data: 2011-04-26 11:17:22
Autor: Wojtek Sobociński
pompowanie dętek
W dniu 2011-04-25 21:02, Wooyek pisze:
> [...]

bo samochodowe sÄ… szersze od Presty.

Ano, może tak być. Ale rozwiercanie to żaden problem - wiertło 8,5 i 10

10min? ;)

Przejedź się może do tego sklepu, w którym Ci tą nieszczęsną pompkę
sprzedali, żeby pokazali jak się z niej korzysta - a nuż trafiłaś na
jakiÅ› wadliwy/wybrakowany egzemplarz?

SÅ‚usznie.

--
Wojtek Sobociński
Full szosa 2 sztywniaki

Data: 2011-04-26 20:25:11
Autor: Krycha
pompowanie dętek
Hej.

W dniu 2011-04-25 21:02, Wooyek pisze:
> Jak będę kiedyś musiała wymieniać opony, to kupię z innym wentylem,
> np. samochodowym. Pompuję wtedy pompką nożną.

Tylko dętki, nie opony.

Oczywiście dętki ;-)

(...)

Przejedź się może do tego sklepu, w którym Ci tą nieszczęsną pompkę
sprzedali, żeby pokazali jak się z niej korzysta - a nuż trafiłaś na
jakiÅ› wadliwy/wybrakowany egzemplarz?

Napiszę do tego sklepu internetowego z którego przysłano mi rower
z tÄ… pompka.

Pozdrawiam Krycha.

Data: 2011-04-25 20:58:50
Autor: Dżejm
pompowanie dętek
[...]

Dziwna pompka. Wygląda jakby brakowało jednej części.
W mojej przenośnej pompce (firmy Giant) jest jeszcze taki "klocek". Z jednej strony ma bolec dla wentyli samochodowych, z drugiej strony ma "płaskie" dla presty. I ten klocek też trzeba odpowiednio obrócić. Po złożeniu jest on na głębokości 1.5cm.
W pompce stacjonarnej która ma dwie końcówki dno jest na głębokości 1.8cm.

pozdro
Dż

Data: 2011-04-25 21:17:03
Autor: Dżejm
pompowanie dętek
[...]

Tak jest u mnie. Klocek ma nawet sprężynkę do wciskania presty ale to już chyba przerost formy nad treścią ;) (w stacjonarnej pompce jest po prostu płasko).
http://img862.imageshack.us/i/pompka.jpg/

pozdro
Dż

Data: 2011-04-26 20:58:53
Autor: Krycha
pompowanie dętek
W dniu 2011-04-25 21:17, Dżejm pisze:
[...]

Udało mi się napompować dętkę, ale inną pompką niż tą, którą dołączono do roweru.
Kupiłam kiedyś w jakimś markecie pompkę, którą nie używałam jeszcze.

https://picasaweb.google.com/kkrycha/Pompka#5599964290216238370

Miała końcówkę do pompowania wentyli typu samochodowego.
Wewnętrzną część nie mogłam wyjąć, aby obrócić i nie chciało mi się wierzyć, aby było to włożone "na sztywno".
Kiedy paznockie nadłamałam zdecydowałam się użyć kombinerek o wąskich końcówkach. I udało się.

https://picasaweb.google.com/kkrycha/Pompka#5599964304172020530

Po przełożeniu tej plastikowej wkładki o 180 stopni i obróceniu uszczelki (aby był mniejszy otwór) udało się nałożyć na wentyl Presty
i napompować dętkę (koło).
Z tym, że taką małą pompką ciężko mi szło i nie napompowałam tyle ile powinno być. Resztę dopompuję, gdy dokupię ten "dinks" o którym pisały niektóre osoby do pompki samochodowej, co umożliwi pompowanie Presty.
Nogą pompować to co innego niż ręką. :-)

Pozdrawiam Krycha.

Data: 2011-04-27 19:31:27
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
pompowanie dętek
Krycha, Tue, 26 Apr 2011 20:58:53 +0200, pl.rec.rowery:
Z tym, ¿e tak± ma³± pompk± ciê¿ko mi sz³o i nie napompowa³am tyle ile powinno byæ. Resztê dopompujê, gdy dokupiê ten "dinks" o którym pisa³y niektóre osoby do pompki samochodowej, co umo¿liwi pompowanie Presty.
Nog± pompowaæ to co innego ni¿ rêk±. :-)

E tam. PowerPump i dasz radê.

Data: 2011-04-27 22:10:20
Autor: Krycha
pompowanie dêtek
Hej.

[...]

O nie, nie bêdê chodzi³a na si³owniê ;-)

Pozdrawiam Krycha.

Data: 2011-04-25 23:03:26
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
pompowanie dętek
Krycha, Mon, 25 Apr 2011 19:44:24 +0200, pl.rec.rowery:
Jak bêdê kiedy¶ musia³a wymieniaæ opony, to kupiê z innym wentylem,
np. samochodowym. Pompujê wtedy pompk± no¿n±.

Opony nie maj± nic wspólnego z dêtkami, wbrew pozorom. G³ównym problemem
przy takiej wymianie s± obrêcze.

Data: 2011-04-26 12:42:00
Autor: Paveu
pompowanie dętek
W dniu 2011-04-25 19:44, Krycha:
[...]

Do pompowania presty pompką do wentyli samochodowych wystarczy mały adapter nakręcany na prestę, o którym pisałem wcześniej.
W tym co napisałem powyżej nie chodziło mi o to, żeby ten odkręcany trzpieniek zaworka oparł się o "dno" pompki, tylko żeby zewnętrzna część zaworka weszła do otworu w pompce i tym samym żeby się połączenie pompki z wentylem uszczelniło.

Kiedyś z prestą (nie moją) miałem taki przypadek, że gdy chciałem napompować malutką pompką, to powietrze nie chciało wchodzić. Okazało się, że zaworek wewnątrz wentyla najwyrażniej się "zapiekł". Kiedy się mocniej przyłożyłem do pompki, tzn. przyłożyłem do wentylko spore ciśnienie (powietrza), puściło i potem już szło całkiem lekko.

paveu

Data: 2011-04-27 20:26:51
Autor: Michał Pysz
pompowanie dętek

Nie ma potrzeby tak nakładać pompką dotykać ten wystający zaworek.
Trzeba tylko nałożyć tak by był szczelne, powietrze się samo przeciśnie.

Przy okazji podpowiem, że wystający zaworek wystarczy odkręcić nieznacznie, nie ma co wykręcać go do oporu (łątwiej wtedy spuścić powietrze).

mp.

Data: 2011-04-25 19:10:41
Autor: Wooyek
pompowanie dêtek
> [...]
> jest do dupy, mówi±c krótko (mam jedn± tak± na sumieniu).

Czyli powinnam napompowaæ dêtki tym co mam?

Na to wygl±da - IHMO te¿ na pierwszym zdjêciu jest ok. Spróbuj wcisn±æ g³êbiej, a przy najbli¿szej wizycie w Decathlonie/Koodza zainwestuj dychê w niezawodn± pompkê z blokad±, ¿eby nie mêczyæ siê z dociskaniem w czasie pompowania ;)