pompowanie kół

Data: 2014-03-29 11:58:09
Autor: yuras
pompowanie kół
Mam pytanko jaki model pompki nożnej byście polecili do roweru - co warto a czego zdecydowanie nie kupować ... na jakie ciśnienie pompuje się koło typowego roweru górskiego osoby dorosłej ?

-- -

Data: 2014-03-29 17:01:40
Autor: Piotr Kosewski
pompowanie kół
On 2014-03-29 11:58, yuras wrote:
Mam pytanko jaki model pompki nożnej byście polecili do roweru - co

Model szczelny.
PowaĹĽnie pytasz? To czego Ty oczekujesz po tej pompce? :D

Bo jeśli po prostu szukasz ładnej, to musisz sobie wybrać sam ;).

warto a czego zdecydowanie nie kupować ... na jakie ciśnienie pompuje
się koło typowego roweru górskiego osoby dorosłej ?

Typowego to jakieĹ›... 1.5 - 5 bar.

Jeśli pytasz o coś takiego, to pewnie po prostu całe życie pompujesz
"na oko". No to "na oko" u zdecydowanej większości osób mieści się
w przedziale 2.5-3 bar.

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2014-03-29 18:33:07
Autor: borsuk
pompowanie kół
W dniu 2014-03-29 17:01, Piotr Kosewski pisze:

Typowego to jakieĹ›... 1.5 - 5 bar.

1,5+5=6   6/2=3

to się zgadza, średnio 3 bary, albo 40 PSI i właśnie tak pompuję. :)

Data: 2014-03-29 22:34:52
Autor: Titus Atomicus
pompowanie kó(C)(C)
In article <lh704q$7u9$1@node1.news.atman.pl>,
 borsuk <borsukkUSUN@aster.pl> wrote:

W dniu 2014-03-29 17:01, Piotr Kosewski pisze:

> Typowego to jakie¶... 1.5 - 5 bar.

1,5+5=6   6/2=3

to się zgadza, ¶rednio 3 bary, albo 40 PSI i wła¶nie tak pompuję. :)

Ojej, a ja pompuje srednio 4 bary/60psi
:-(
--
TA

Data: 2014-03-29 16:09:24
Autor: Ignac
pompowanie kó(C)(C)
W dniu sobota, 29 marca 2014 22:34:52 UTC+1 użytkownik Titus_A...@somewhere.in.the.world napisał:

Ojej, a ja pompuje srednio 4 bary/60psi

Bo ty Titusie VIP jeste¶ i dlatego ci wolno

Data: 2014-03-30 10:05:05
Autor: borsuk
pompowanie kó(C)(C)
W dniu 2014-03-29 22:34, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:

Ojej, a ja pompuje srednio 4 bary/60psi
:-(

Ale czy to w rowerze górsko-górskim czy nizinno-górskim?
Bo ja w tym pierwszym. :)

Data: 2014-03-30 15:00:19
Autor: __Maciek
pompowanie kó(C)(C)
Sun, 30 Mar 2014 10:05:05 +0200 borsuk <borsukkUSUN@aster.pl> napisał:

Ale czy to w rowerze górsko-górskim czy nizinno-górskim?
Bo ja w tym pierwszym. :)

Ja w "górskim" miejsko-le¶nym pompuję 3,2bar z przodu i 3,5bar z tyłu.
Ważę 100kg. Rower góral 19letni, masa ok. 20kg.

Trzeba sobie wyrobić wyczucie: za małe ci¶nienie - ciężka jazda,
nadmierne ugięcie opony pod obci±żeniem, łapanie "snejków" itp., za
duże - zero amortyzacji, czuć każd± dziurę, opona obciera o błotnik
itp. Po mojemu odpowiednio to jest wtedy jak da się oponę nieco
ugnie¶ć palcem (nie może być kamienna), ale powinno dać się ugnie¶ć
tylko trochę, przy do¶ć mocnym naci¶nięciu (jednak bez przesady). Mam
nadzieję że dokładnie opisałem :-) Przy każdej kombinacji typu opony,
dętki, obręczy itp. wspomniane optimum może występować przy nieco
innym ci¶nieniu, a więc to co widać na manometrze to rzecz wtórna -
pomiar paluchem jest dokładniejszy, ale jak jest ok. to można zobaczyć
na manometrze jakie jest ci¶nienie i póĽniej już na ¶lepo pompować na
tę warto¶ć.

Data: 2014-03-30 19:45:19
Autor: Titus Atomicus
pompowanie kół
In article <lh8j7h$rs2$1@node1.news.atman.pl>,
> [...]

> Ojej, a ja pompuje srednio 4 bary/60psi
> :-(

Ale czy to w rowerze górsko-górskim czy nizinno-górskim?

W kazdym - znaczy w miejskim, skladaku i turystycznym.
No, dobra, w miejskim ciutke mniej...
--
TA

Data: 2014-03-30 21:03:40
Autor: qrt
pompowanie kół
Dnia Sun, 30 Mar 2014 19:45:19 +0200, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world
napisał(a):

[...]

a zaden z nich to rower górski czyli lekko nie na temat.

Data: 2014-04-11 20:52:42
Autor: Titus Atomicus
pompowanie kół

napisał(a):

> No, dobra, w miejskim ciutke mniej...

a zaden z nich to rower górski czyli lekko nie na temat.

A co to jest ten rower gorski?
Full?
--
TA

Data: 2014-04-11 21:43:29
Autor: artek
pompowanie kół
W dniu 2014-04-11 20:52, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
Ojej, a ja pompuje srednio 4 bary/60psi
:-(

Ale czy to w rowerze gĂłrsko-gĂłrskim czy nizinno-gĂłrskim?
Bo ja w tym pierwszym. :)

W kazdym - znaczy w miejskim, skladaku i turystycznym.
No, dobra, w miejskim ciutke mniej...

a zaden z nich to rower gĂłrski czyli lekko nie na temat.

A co to jest ten rower gorski?
Full?

Full to piwo. a piwo pompuje siÄ™ do oporu.

zaś w kwestii tego twojego durnego pytania, proszę, przestań się zgrywać. ciśnienie w oponie zależy od jej wielkości. a ta ma ścisły związek z typem roweru.

--
artek

Data: 2014-04-15 01:16:54
Autor: rmikke
pompowanie kół
W dniu pi±tek, 11 kwietnia 2014 20:52:42 UTC+2 użytkownik Titus_A...@somewhere.in.the.world napisał:

A co to jest ten rower gorski?
Full?

Nie, to ten rower, którym jeĽdzisz po górach.

Nawet je¶li masz niby górala, ale jeĽdzisz po mie¶cie, to pompujesz
go inaczej, niż do jazdy w terenie.

Data: 2014-03-30 20:05:12
Autor: AZ
pompowanie kĂł(C)(C)
On 2014-03-29, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world <Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world> wrote:
> Typowego to jakieĹ›... 1.5 - 5 bar.

1,5+5=6   6/2=3

to się zgadza, średnio 3 bary, albo 40 PSI i właśnie tak pompuję. :)

Ojej, a ja pompuje srednio 4 bary/60psi
:-(

A co to znaczy srednio? Bo ja w szosie pompuje 8 bar, a w goralu 2 wiec
srednio wychodzi 5 bar...

--
Artur

Data: 2014-03-29 18:27:08
Autor: mbut
pompowanie kół
W dniu 14-03-29 11:58, yuras pisze:
[...]

Ta wiadomość e-mail jest wolna od wirusów i złośliwego oprogramowania,
poniewaĹĽ ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

jakie ciśnienie?, to przeczytaj na oponie tam wszystko napisane leniuchu

Data: 2014-03-30 15:42:40
Autor: artek
pompowanie kół
W dniu 2014-03-29 11:58, yuras pisze:
na jakie ciśnienie pompuje
się koło typowego roweru górskiego osoby dorosłej ?

na dzień dobry zgodnie z tabelką:

http://www.schwalbe.com/en/luftdruck.html

dla wagi 75 kg:

opona 50 mm 3.0 bar (1.9/2.0")
opona 54 mm 2.5 bar (2.1")
opona 57 mm 2.2 bar (2.2")

plus 1% na kaĹĽdy dodatkowy 1 kg

potem zależnie od własnych preferencji, w tym terenowych (więcej na twarde i asfalt, mniej w góry i na błoto)

-> What is the correct pressure for my tire?

The list of inflation pressure recommendations on the right can only provide a very general guide. The recommendations are for an “average rider” weighing about 75 kg.

If the rider is heavier or carries luggage, a higher inflation pressure should be used. For each additional kilogram that the tire must carry (bike, rider, luggage), the inflation pressure should be increased by approx. 1%. It is recommended that higher inflation pressures are used on very small diameter tires such as recumbants and folding bikes.

Lighter weight riders or riders who prefer a smooth or more comfortable ride can accordingly choose a lower inflation pressure, but the actual tire pressures should never be higher or lower than the maximum and minimum inflation pressures marked on the tire sidewall.

--
art3k

Data: 2014-03-30 19:40:27
Autor: AZ
pompowanie kół
On 2014-03-29, yuras <yurekstep@o2.pl> wrote:
Mam pytanko jaki model pompki nożnej byście polecili do roweru - co warto a czego zdecydowanie nie kupować ... na jakie ciśnienie pompuje się koło typowego roweru górskiego osoby dorosłej ?

Za malo danych :-) Osoby dorosle miewaja pewnie od 50 do 120 kg ;-)

--
Artur

Data: 2014-03-31 07:58:31
Autor: rmikke
pompowanie kół
W dniu sobota, 29 marca 2014 11:58:09 UTC+1 użytkownik yuras napisał:
Mam pytanko jaki model pompki nożnej by¶cie polecili do roweru - co warto a czego zdecydowanie nie kupować ...

Nożnej? Żadnej. Poważnie.

na jakie ci¶nienie pompuje się koło typowego roweru górskiego osoby dorosłej ?

Na oponie powinien być podany zakres ci¶nień - wystarczy przeczytać..

pompowanie kół