pompowanie opon azotem

Data: 2011-09-02 14:24:08
Autor: J.F.
pompowanie opon azotem

Pogromcy mitow testowali oddychanie pod woda powietrzem z opony.
Ale zaczeli od przebadania tego powietrza.
Poza wieloma chemikaliami w skladowych ilosciach wyszlo im ze tlenu jest
13%. W atmosferze przypominam - 21%.

Ich opona byla kiedys pompowana samym azotem, czy tlen dyfunduje przez gume
z istotnie wieksza predkoscia ?

J.

Data: 2011-09-02 14:32:47
Autor: Przemysław Czaja
pompowanie opon azotem

UĹĽytkownik "J.F."

[...]

Nie wiem, bo ja i tak pompuje tylko helem, w połączeniu z 400 magnesami neodymowymi pod podwoziem, które odpychają mnie od biegunów moja Vectra waży tyle co Ariel Atom - do setki w mniej niż dwie sekundy a silnik to tylko 1.9 cdti

Data: 2011-09-02 14:46:30
Autor: Ghosthunter
pompowanie opon azotem
Dnia Fri, 2 Sep 2011 14:32:47 +0200, Przemysław Czaja napisał(a):

Nie wiem, bo ja i tak pompuje tylko helem, w poł±czeniu z 400 magnesami neodymowymi pod podwoziem, które odpychaj± mnie od biegunów moja Vectra waży tyle co Ariel Atom - do setki w mniej niż dwie sekundy a silnik to tylko 1.9 cdti

Widzę, że kolega z fizyk± na bakier. Zmniejszenie docisku nie eliminuje
masy. Ja bym raczej te magnesy ustawił na przyci±ganie, wtedy każdy zakręt
jak po szynach.

Data: 2011-09-02 14:43:05
Autor: RoMan Mandziejewicz
pompowanie opon azotem
Hello J.F.,

Friday, September 2, 2011, 2:24:08 PM, you wrote:

[...]

Stawiałbym raczej na reakcje z gum±.

--
Best regards,

Data: 2011-09-02 14:43:44
Autor: bofh@nano.pl
pompowanie opon azotem
On 02.09.2011 14:43, RoMan Mandziejewicz wrote:
[...]

A ja stawiam, że była dopompowywana.

--
wer <",,)~~
http://szumofob.eu

Data: 2011-09-02 12:50:35
Autor: to
pompowanie opon azotem
begin bofh@nano.pl
Stawiałbym raczej na reakcje z gumą.

A ja stawiam, że była dopompowywana.

A ja, że ktoś do niej naszczał.

Data: 2011-09-02 14:50:16
Autor: Wojciech Wrodarczyk
pompowanie opon azotem
[...]

a ja na reakcje z portfelem.

Data: 2011-09-02 17:05:17
Autor: J.F.
pompowanie opon azotem
Dnia Fri, 2 Sep 2011 14:43:05 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
Hello J.F.,
Ich opona byla kiedys pompowana samym azotem, czy tlen dyfunduje przez gume
z istotnie wieksza predkoscia ?

Stawiałbym raczej na reakcje z gum±.

Ale to zwykle cywilne auto.

J.

Data: 2011-09-02 19:29:31
Autor: Tomasz Pyra
pompowanie opon azotem
W dniu 2011-09-02 17:05, J.F. pisze:
[...]

Pytanie ile tlenu jest potrzebne żeby utlenić 1g gumy.
Bo reakcja utleniania zapewne zachodzi z jak±¶ tam minimaln± prędko¶ci±

Data: 2011-09-02 14:57:14
Autor: Karolek
pompowanie opon azotem
W dniu 2011-09-02 14:24, J.F. pisze:

[...]

No ale zanim napompowali ja samym azotem to pewnie w oponie bylo powietrze pod cisnieniem atmosferycznym.
Moze to co tam juz bylo przed pompowaniem to wlasnie te 13%.

--
Karolek

Data: 2011-09-02 15:14:35
Autor: PM
pompowanie opon azotem

Ich opona byla kiedys pompowana samym azotem, czy tlen dyfunduje przez gume
z istotnie wieksza predkoscia ?

a moze byc, w koncu tak sie odcedza azot w wytwornicach - przepuszcza przez sitko
azot zostaje a tlen przechodzi.
trzeba by sprawdzic rozmiar czasteczki azotu.

Data: 2011-09-02 14:17:02
Autor: kamil
pompowanie opon azotem
On 02/09/2011 14:14, PM wrote:

[...]

Ja opony dopompowuję przez pończochę babci, mam nadzieję że wystarczy, bo nie chcę sobie gumy tlenem popsuć.

--
Pozdrawiam,
Kamil

Data: 2011-09-02 17:29:12
Autor: PM
pompowanie opon azotem
?
[...]

nie wyszedł Ci dowcip
przeczytaj jeszcze raz co przechodzi a co zostaje.
i napisz żarcik z sensem.

Data: 2011-09-02 18:32:56
Autor: zażółcony
pompowanie opon azotem

Użytkownik "PM" <xpm_zonk_@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:j3qsoe$f6k$1news.icpnet.pl...
?
[...]

Ale on tę pończochę podł±cza pod pr±d o bardzo wysokim napięciu
i uzyskuje odwrócon± osmozę.

Data: 2011-09-02 17:57:51
Autor: kamil
pompowanie opon azotem
On 02/09/2011 17:32, zażółcony wrote:

[...]

Nic nie podł±czam, tylko trzymam j± w pudełku z magnetyzerem. Tlen przechodzi, a azot przyczepia się do namagnesowanej pończochy.

Potem tę pończochę wtykam do wlotu kompresora i już z drugiej strony leci czysty azot.

Żebym takie podstawowe rzeczy musiał tłumaczyć, no wstyd, wstyd!

--
Pozdrawiam,
Kamil

Data: 2011-09-04 17:09:15
Autor: Piotr Woszczynski
pompowanie opon azotem
Dnia Fri, 02 Sep 2011 17:57:51 +0100, kamil napisał(a):

[...]

Hm.. Je¶li już to raczej tlen by się powinien przyczepiać do namagnesowanej
pończochy.. (hint - tlen jest paramagnetykiem)

Data: 2011-09-02 17:08:09
Autor: J.F.
pompowanie opon azotem
Dnia Fri, 2 Sep 2011 15:14:35 +0200, PM napisał(a):
a moze byc, w koncu tak sie odcedza azot w wytwornicach - przepuszcza przez sitko azot zostaje a tlen przechodzi.

Ale one ze specjalnego materialy zrobione, a opony ze zwyklej gumy, i maja
byc szczelne :-)

trzeba by sprawdzic rozmiar czasteczki azotu.

Mysle ze podobne jak tlenu.

A co ciekawe - przez gume ponoc swietnie dyfunduje CO2, lepiej niz He i H2.

J.

Data: 2011-09-02 17:35:01
Autor: PM
pompowanie opon azotem
?
[...]

no jak by były z tego samego, to zaraz po nadmuchaniu brakowałoby 20% ci¶nienia ;-)

Data: 2011-09-05 08:23:12
Autor: Mirek Ptak
pompowanie opon azotem
Dnia 2011-09-02 15:14,  *PM* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać:

[...]

Kiedy¶ szukałem - cz±steczka azotu jest nieco większa (mimo mniejszej masy cz±steczkowej) od cz±steczki tlenu.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Signum '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
President Herbert *old* on board :)

Data: 2011-09-05 08:32:52
Autor: MarcinJM
pompowanie opon azotem
W dniu 2011-09-05 08:23, Mirek Ptak pisze:
[...]

To teraz potrzebny jest mikrofiltr, zeby odcedzic azot od tlenu i ladowac praktycznie czysty tlen do cylindrow.
Silnik natychmiast mialby 4-5x wieksza moc z tej samej pojemnosci

MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2011-09-05 11:22:08
Autor: PM
pompowanie opon azotem

To teraz potrzebny jest mikrofiltr, zeby odcedzic azot od tlenu i
ladowac praktycznie czysty tlen do cylindrow.
Silnik natychmiast mialby 4-5x wieksza moc z tej samej pojemnosci

no miałby
tylko ta moc uwolniłaby się w kanałach dolotowych, czyli nieco przedwcze¶nie ;-)
dmuchnij czystym tlenem na odrobinkę smaru, to zobaczysz w czym rzecz ;-)

Data: 2011-09-02 15:19:45
Autor: Maciek
pompowanie opon azotem
[...]

SAMYM azotem? Należy rozumieć, że przed pompowaniem
została odessana? Tak że całą wewnętrzną powierzchnią
przylgnęła do felgi...?

Maciek

Data: 2011-09-02 14:57:53
Autor: kamil
pompowanie opon azotem
On 02/09/2011 14:19, Maciek wrote:
[...]

została odessana? Tak że cał± wewnętrzn± powierzchni±
przylgnęła do felgi...?

Bo przecież komora próżniowa spłaszcza się do szeroko¶ci jednego atomu.

--
Pozdrawiam,
Kamil

Data: 2011-09-02 15:39:48
Autor: 4CX250
pompowanie opon azotem
Użytkownik "Maciek" <maciek@test.com> napisał w wiadomości news:j3ql5d$moa$1opal.futuro.pl...
[...]

Jedyna mądra wypowiedź jaką tu przeczytałem :)

Marek

Data: 2011-09-02 17:42:37
Autor: PM
pompowanie opon azotem

SAMYM azotem? Należy rozumieć, że przed pompowaniem
została odessana? Tak że całą wewnętrzną powierzchnią
przylgnęła do felgi...?

Jedyna mądra wypowiedź jaką tu przeczytałem :)

ha ha ha
teraz wystÄ…piÄ™ w roli onanistĂłw od "czytania ze zrozumieniem"
napisano:
"była pompowana samym azotem" czyli ktoś ją pompował azotem, nikt tu nie sugerował ,że wewnątrz był tylko azot. ;-)

Data: 2011-09-02 17:04:14
Autor: J.F.
pompowanie opon azotem
Dnia Fri, 02 Sep 2011 15:19:45 +0200, Maciek napisał(a):
[...]

_pompowana_ samym azotem. Ale pewnie powietrza nie odesslali ...
ale i tak musieliby dopompowac ponad dwa razy wiecej tego azotu, wiec
zawartosc tlenu spadlaby do 7% czy mniej. Historia tej opony musiala byc ciekawsza.

J.

Data: 2011-09-03 00:14:21
Autor: Padre
pompowanie opon azotem

Ich opona byla kiedys pompowana samym azotem, (....)

SAMYM azotem? Należy rozumieć, że przed pompowaniem
została odessana? Tak że całą wewnętrzną powierzchnią
przylgnęła do felgi...?

abstrahując od sensu pompowania opon azotem nic nie stoi na przeszkodzie żeby kilkukrotnie napompować nim oponę do 3 atm. i w ten sposób zmniejszyć zawartość pozostałych gazów kilkaset razy bez odsysania.

Data: 2011-09-02 20:35:42
Autor: Dominik
pompowanie opon azotem
W dniu 2011-09-02 14:24, J.F. pisze:

Ich opona byla kiedys pompowana samym azotem, czy tlen dyfunduje przez gume
z istotnie wieksza predkoscia ?

Cząsteczki tlenu O2 są większe niż azotu N2 i duuużo większe niż odległości międzyatomowe w strukturze gumy. Nie ma mowy o "przenikaniu" przez oponę / dętkę.

--
Dominik

Data: 2011-09-04 10:05:16
Autor: PM
pompowanie opon azotem

Cząsteczki tlenu O2 są większe niż azotu N2 i duuużo większe niż odległości międzyatomowe w strukturze gumy. Nie ma mowy o "przenikaniu" przez oponę / dętkę.

czy mógłbyś podać te wielkości?

Data: 2011-09-05 08:30:49
Autor: Mirek Ptak
pompowanie opon azotem
Dnia 2011-09-04 10:05,  *PM* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać:

Cz±steczki tlenu O2 s± większe niż azotu N2 i duuużo większe niż
odległo¶ci międzyatomowe w strukturze gumy. Nie ma mowy o
"przenikaniu" przez oponę / dętkę.

czy mógłby¶ podać te wielko¶ci?

Nie ma jednej uniwersalnej wielko¶ci (przynajmniej ja nie znalazłem ;) ) - w Angstremach:
from gas viscosity data, O2 2.96 and N2 3.16 (difference 0.20); from van der Waal's interaction data, O2 2.90 and N2 3.14 (difference 0.24); from molecular refraction data, O2 2.34 and N2 2.40 (difference 0.06)

Pozdrawiam - Mirek

Data: 2011-09-05 08:25:48
Autor: Mirek Ptak
pompowanie opon azotem
Dnia 2011-09-02 20:35,  *Dominik* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać:

Cz±steczki tlenu O2 s± większe niż azotu N2

Odwrotnie.

Pozdrawiam - Mirek

Data: 2011-09-05 08:38:25
Autor: Szczepan Bialek
pompowanie opon azotem

Użytkownik "Mirek Ptak" <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> napisał w wiadomo¶ci news:j41q1f$nqu$2news.onet.pl...
Dnia 2011-09-02 20:35,  *Dominik* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać:

Cz±steczki tlenu O2 s± większe niż azotu N2

Odwrotnie.

Tego pewnie tu nikt nie wie bo to chemia i krystalografia..
W Ukladzie Okresoawym w wierszu ciezar rosnie a promien maleje.
Potem skokowo rosnie.
S*

Data: 2011-09-06 12:57:41
Autor: Wojciech Wrodarczyk
pompowanie opon azotem
W dniu 2011-09-05 08:38, Szczepan Bialek pisze:
[...]

Tylko wytłumaczcie mi dlaczego w zdrowej ¶wieżej oponie rowerowej i ci¶nieniu 6 atm nic mi nie uchodzi przez cały sezon, chyba, że wentyle s± nieszczelne?
Pompuje oczywi¶cie powietrzem. Podobnie mam w samochodzie, brak dopompowywania przez cały okres do zmiany opon.
Poza tym, czy nie lepiej, jeżeli już, co kwartał dopompować za darmo na stacji niż bulić za azot?

PS. W ostatnim motorze było piękne zdjęcie reklamy zakładu wulkanizacyjnego, który chwalił się, iż pompuje pięknym, ¶wieżym, czystym, wiejskim powietrzem. Ciekawa alternatywa dla azotu.

Data: 2011-09-06 17:40:17
Autor: Szczepan Bialek
pompowanie opon azotem

Użytkownik "Wojciech Wrodarczyk" <w.wrodarczyk@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:j44ub4$tp$1node2.news.atman.pl...
[...]

Jezeli cisnienie nie znika a % tlenu maleje to dziwy Panie.

PS. W ostatnim motorze było piękne zdjęcie reklamy zakładu wulkanizacyjnego, który chwalił się, iż pompuje pięknym, ¶wieżym, czystym, wiejskim powietrzem. Ciekawa alternatywa dla azotu.

A jak sie uzasadnia pompowanie azotem?
Gdzie i kto tak pompuje?
S*

Data: 2011-09-07 13:46:33
Autor: Wojciech Wrodarczyk
pompowanie opon azotem
W dniu 2011-09-06 17:40, Szczepan Bialek pisze:

A jak sie uzasadnia pompowanie azotem?
Gdzie i kto tak pompuje?
S*

Norauto, bo:
- azot jest lżejszy od powietrza i s± mniejsze opory,
- nie rdzewieje felga
i parę takich innych bvzdetów.

Data: 2011-09-07 14:12:34
Autor: Jarek Andrzejewski
pompowanie opon azotem
Norauto, bo:
- azot jest lżejszy od powietrza i s± mniejsze opory,

Bzdura
Za: http://pl.wikipedia.org/wiki/G%C4%99sto%C5%9B%C4%87

Gęsto¶ci gazów w (kg/m^(3)) w 20 °C pod ci¶nieniem normalnym

    azot - 1,25
    powietrze - 1,20

- nie rdzewieje felga

no tak, jak sobie przypomnę te setki wyrzuconych felg, straszliwie
pordzewiałych od ¶rodka :-)

i parę takich innych bvzdetów.

tutaj pełna zgoda :-)

Data: 2011-09-08 17:35:49
Autor: J.F.
pompowanie opon azotem
Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <ptja.pl@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:hlne67pi9qohekqd9b73rl0deaua5aa7dm4ax.com...
> [...]
Za: http://pl.wikipedia.org/wiki/G%C4%99sto%C5%9B%C4%87
Gęsto¶ci gazów w (kg/m^(3)) w 20 °C pod ci¶nieniem normalnym

A to chyba cos nie tak. Powietrze to jednak 78% azotu, plus 21% ciezszego tlenu, plus drobiazgi.

Uwzglednili pare wodna ?

J.

pompowanie opon azotem