pompowanie opon azotem

Data: 2011-09-02 20:35:42
Autor: Dominik
pompowanie opon azotem
W dniu 2011-09-02 14:24, J.F. pisze:

Ich opona byla kiedys pompowana samym azotem, czy tlen dyfunduje przez gume
z istotnie wieksza predkoscia ?

Cząsteczki tlenu O2 są większe niż azotu N2 i duuużo większe niż odległości międzyatomowe w strukturze gumy. Nie ma mowy o "przenikaniu" przez oponę / dętkę.

--
Dominik

Data: 2011-09-04 10:05:16
Autor: PM
pompowanie opon azotem
ďťż

Cząsteczki tlenu O2 są większe niż azotu N2 i duuużo większe niż odległości międzyatomowe w strukturze gumy. Nie ma mowy o "przenikaniu" przez oponę / dętkę.

czy mógłbyś podać te wielkości?

Data: 2011-09-05 08:30:49
Autor: Mirek Ptak
pompowanie opon azotem
Dnia 2011-09-04 10:05,  *PM* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

Cząsteczki tlenu O2 są większe niż azotu N2 i duuużo większe niż
odległości międzyatomowe w strukturze gumy. Nie ma mowy o
"przenikaniu" przez oponę / dętkę.

czy mógłbyś podać te wielkości?

Nie ma jednej uniwersalnej wielkości (przynajmniej ja nie znalazłem ;) ) - w Angstremach:
from gas viscosity data, O2 2.96 and N2 3.16 (difference 0.20); from van der Waal's interaction data, O2 2.90 and N2 3.14 (difference 0.24); from molecular refraction data, O2 2.34 and N2 2.40 (difference 0.06)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Signum '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
President Herbert *old* on board :)

Data: 2011-09-05 08:25:48
Autor: Mirek Ptak
pompowanie opon azotem
Dnia 2011-09-02 20:35,  *Dominik* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

Cząsteczki tlenu O2 są większe niż azotu N2

Odwrotnie.

Pozdrawiam - Mirek

Data: 2011-09-05 08:38:25
Autor: Szczepan Bialek
pompowanie opon azotem

Użytkownik "Mirek Ptak" <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> napisał w wiadomości news:j41q1f$nqu$2news.onet.pl...
Dnia 2011-09-02 20:35,  *Dominik* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

Cząsteczki tlenu O2 są większe niż azotu N2

Odwrotnie.

Tego pewnie tu nikt nie wie bo to chemia i krystalografia..
W Ukladzie Okresoawym w wierszu ciezar rosnie a promien maleje.
Potem skokowo rosnie.
S*

Data: 2011-09-06 12:57:41
Autor: Wojciech Wrodarczyk
pompowanie opon azotem
W dniu 2011-09-05 08:38, Szczepan Bialek pisze:
[...]

Tylko wytłumaczcie mi dlaczego w zdrowej świeżej oponie rowerowej i ciśnieniu 6 atm nic mi nie uchodzi przez cały sezon, chyba, że wentyle są nieszczelne?
Pompuje oczywiście powietrzem. Podobnie mam w samochodzie, brak dopompowywania przez cały okres do zmiany opon.
Poza tym, czy nie lepiej, jeżeli już, co kwartał dopompować za darmo na stacji niż bulić za azot?

PS. W ostatnim motorze było piękne zdjęcie reklamy zakładu wulkanizacyjnego, który chwalił się, iż pompuje pięknym, świeżym, czystym, wiejskim powietrzem. Ciekawa alternatywa dla azotu.

Data: 2011-09-06 17:40:17
Autor: Szczepan Bialek
pompowanie opon azotem

Użytkownik "Wojciech Wrodarczyk" <w.wrodarczyk@wp.pl> napisał w wiadomości news:j44ub4$tp$1node2.news.atman.pl...
[...]

Jezeli cisnienie nie znika a % tlenu maleje to dziwy Panie.

PS. W ostatnim motorze było piękne zdjęcie reklamy zakładu wulkanizacyjnego, który chwalił się, iż pompuje pięknym, świeżym, czystym, wiejskim powietrzem. Ciekawa alternatywa dla azotu.

A jak sie uzasadnia pompowanie azotem?
Gdzie i kto tak pompuje?
S*

Data: 2011-09-07 13:46:33
Autor: Wojciech Wrodarczyk
pompowanie opon azotem
W dniu 2011-09-06 17:40, Szczepan Bialek pisze:

A jak sie uzasadnia pompowanie azotem?
Gdzie i kto tak pompuje?
S*

Norauto, bo:
- azot jest lżejszy od powietrza i są mniejsze opory,
- nie rdzewieje felga
i parę takich innych bvzdetów.

Data: 2011-09-07 14:12:34
Autor: Jarek Andrzejewski
pompowanie opon azotem
Norauto, bo:
- azot jest lżejszy od powietrza i są mniejsze opory,

Bzdura
Za: http://pl.wikipedia.org/wiki/G%C4%99sto%C5%9B%C4%87

Gęstości gazów w (kg/m^(3)) w 20 °C pod ciśnieniem normalnym

    azot - 1,25
    powietrze - 1,20

- nie rdzewieje felga

no tak, jak sobie przypomnę te setki wyrzuconych felg, straszliwie
pordzewiałych od środka :-)

i parę takich innych bvzdetów.

tutaj pełna zgoda :-)

Data: 2011-09-08 17:35:49
Autor: J.F.
pompowanie opon azotem
Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <ptja.pl@gmail.com> napisał w wiadomości news:hlne67pi9qohekqd9b73rl0deaua5aa7dm4ax.com...
> [...]
Za: http://pl.wikipedia.org/wiki/G%C4%99sto%C5%9B%C4%87
Gęstości gazów w (kg/m^(3)) w 20 °C pod ciśnieniem normalnym

A to chyba cos nie tak. Powietrze to jednak 78% azotu, plus 21% ciezszego tlenu, plus drobiazgi.

Uwzglednili pare wodna ?

J.

pompowanie opon azotem