pomyłka przy uzgodnieniu ceny

Data: 2010-08-28 02:27:25
Autor: Maverick
pomyłka przy uzgodnieniu ceny
  xiangx pisze:
Witam

Zakupiłem towar w sklepie. Sprzedawca zażądał za towar
niskiej ceny i kwotę pobrał z mojej karty. Następnego dnia na towar została wystawiona faktura, ale
z kwotą znacznie wyższą, po czym sprzedawca twierdzi, że
doszło do pomyłki i że muszę mu dopłacić brakującą część
ceny. Właściwie to zamierzałem dopłacić, ale zanim zdażyłem
cokolwiek zrobić, to sprzedawca zaczął mnie szantażować że ma znajomości w urzędzie skarbowym i nie mam szans.
Nie spodobało mi się jego zachowanie i teraz zastanawiam się czy sprzedawca ma prawo żądać dopłaty czy to jest tylko
kwestia mojej dobrej woli że dopłacę? Moim zdaniem wystawił
błędnie fakturę do transakcji i jedyne do czego ma prawo
to do wystawienia faktury korygującej.

Jaka kwota widniala przy zamawianiu towaru? Jaka jest normalna cena tego towaru w innych sklepach?

Jesli przy zamowieniu cena byla nizsza - to ona obowiazuje (o ile nie jest radykalnie nizsza niz srednia cena towaru - bo wtedy widac ze pomylka, np 100,00 zamiast 1000). Oczywiscie masz mozliwosc odstapienia od umowy (w obu przypadkach, tzn cena radykalnie nizsza (sprzedawca odstapi na pewno) lub cena podobna, ale lekko nizsza niz rynkowa (masz prawo domagac sie wydania towaru).

--
Filcowisko
http://daffodilum.blogspot.com/

Data: 2010-08-28 00:32:17
Autor:
Maverick <nie_powiem@gazeta.pl> napisał(a):
  xiangx pisze:
> [...]

Jesli przy zamowieniu cena byla nizsza - to ona obowiazuje (o ile nie jest radykalnie nizsza niz srednia cena towaru - bo wtedy widac ze pomylka, np 100,00 zamiast 1000). Oczywiscie masz mozliwosc odstapienia od umowy (w obu przypadkach, tzn cena radykalnie nizsza (sprzedawca odstapi na pewno) lub cena podobna, ale lekko nizsza niz rynkowa (masz prawo domagac sie wydania towaru).

Towar już został wydany, najlepsze w tej sprawie jest to, że
podczas płatności nie zorientowałem się że cena jest taka niska,
a faktury nie odbierałem osobiście i nie wiedziałem że kwoty
są różne. Kwota zapłacona wygląda na około 7-10 razy niższą, sprzedawca twierdzi że kwota jest 10 razy niższa. Od zakupu
minęło około dwóch tygodni.

Data: 2010-08-28 00:44:47
Autor: xiangx
[...]

A sprzedawca jakie ma prawa? Ma prawo domagać się dopłacenia
pozostałej części kwoty, albo czy może żądać zwrotu towaru?

pomyłka przy uzgodnieniu ceny