pomylka sprzedawcy przy platnosci karta i zadanie uregulowania platnosci

Data: 2012-04-02 00:20:26
Autor: MarcinF
pomylka sprzedawcy przy platnosci karta i zadanie uregulowania platnosci
Sytuacja wyglada w ten sposob ze odbyla sie platnosc karta za usluge,
transakcja zostala potwierdzona podpisem, zostal tez wydany paragon.
Po jakims czasie dzwoni osoba z ksiegowosci sprzedawcy i w troche
bezczelny sposob zada natychmiastowego stawienia sie i uregulowania
platnosci gotowka.
Najprawodopodobniej osoba obslugujaca terminal pomylila sie i stad
cale zamieszanie, bo po sprawdzeniu wydruku z terminala dla klienta
widnieje tam informacja "niezgodny podpis".
Oczywiscie nikt nie chce unikac platnosci, ale jaka jest gwarancja
ze sprzedawca jednak nie sciagnie tej platnosci z karty?
Minelo kilka tygodni i transakcji nie widac na wyciagu, ale sprzedawca
posiada przeciez podpisany wydruk z terminala.

Data: 2012-04-01 19:36:08
Autor: witek
MarcinF wrote:
[...]

Ktos na koniec machnal na terminalu nie ten przycisk co trzeba i kasy nie dostali.
To, ze trzeba i wypadaloby zaplacic to chyba jasne.
Reszta zalezy od tego czy sa w miare sensowni i mozna im wierzyc, czy tez trzeba uwazac.
W pierwszej wersji po prostu podalbym babce numer karty przez telefon, niech sobie ja powtornie obciazy i po prostu zapomnial o sprawie.

W drugiej poprosilbym o pismo a nie telefon z wyjasnieniem o co chodzi.
Potem albo sie pofatygowal z danymi karty niech sobie ja jeszcze raz obciaza, albo przelal przelewem.
Gotowki jakos nie lubie, bo kiepsko po niej widac kto ile i za co placil.

Co do sciagniecia z karty to technicznie jak najbardziej ma taka mozliwosc. Wystarzcy mu numer i data waznosci. Moglby to spokojnie zrobic bez ciebie, a na pewno juz bez problemu moze to zrobic za twoja zgoda. Fizycznie karta nie jest mu do niczego potrzebna.

Czy nie sciagnie za duzo?  jak przy kazdej karcie. ma taka mozliwosc, ale to sie zalatwia reklamacja we wlasnym banku.

Data: 2012-04-03 14:29:27
Autor: MarcinF
W dniu 2012-04-02 02:36, witek pisze:

Gotowki jakos nie lubie, bo kiepsko po niej widac kto ile i za co placil.

No właśnie, a oni chcą tylko gotówkę bo paragon już wystawili...

[...]

Z tego co się orientuję to u sprzedawcy zostaje chyba numer i data
ważności karty, w tym przypadku został też prawidłowo podpisany przez klienta wydruk z terminala, stąd właśnie moje obawy czy sprzedawca
np. przez jakąś procedurę reklamacyjną nie obciąży karty i ewentualnie
ile ma na to czasu.

Data: 2012-04-03 16:23:55
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
pomylka sprzedawcy przy platnosci karta i zadanie uregulowania platnosci

"MarcinF" jleqfl$6rd$1@node2.news.atman.pl

[...]

IMO nie ma tej możliwości, ale możesz po prostu zapytać w banku.
Ja bym nie dał gotówką, ale kartą. Jeśli gotówką -- zażądałbym
papieru na to, że sklep wziął gotówkę w związku z tą płatnością.

Gdyby sklep jakoś Cię okradł, nadużywając Twojego zaufania,
IMO miałby (używając języka z wyższych sfer) przesrane.

Natomiast zawsze może jakoś podchodzić Cię -- na przykład
nasłać na Ciebie jakiegoś zbira, który by odebrał dług.

Na mój gust -- sklep chce po prostu swoją kasę.
Zapłacisz (sam uznajesz, że trzeba zapłacić) i będzie OK.

Ja kiedyś (gdy płaciłem czekami) miałem sporo takich niespodzianek.
(o ile to w ogóle niespodzianki, bo jednak można się ich spodziewać)
I raczej sklepy dwa razy nie brały. Któregoś razu, gdy szedłem ulicą
w pobliżu banku, wybiegła z tego banku kobieta, krzycząc, ;) że mam
uregulować dług... Innym razem człowiek z Optimusa narobił krzyku
(dalekopisem chyba) bo uznał, że mój czek nie ma wartości.. A miał,
choć nie było tam pieczątki -- sam podpis wystarczał. :)

Inna sprawa, że kiedyś było stosunkowo więcej poważnych ludzi
niż teraz. Nawet pieniędzy (milionów ówczesnych) nie musiałem
liczyć, gdy mi je wypłacano.

Data: 2012-04-16 08:23:09
Autor: Jarek Andrzejewski
pomylka sprzedawcy przy platnosci karta i zadanie uregulowania platnosci
On Sun, 01 Apr 2012 19:36:08 -0500, witek
<witek7205@gazeta.pl.invalid> wrote:

Gotowki jakos nie lubie, bo kiepsko po niej widac kto ile i za co placil.

Tę wadę usuwa zastosowanie pokwitowania, KP czy formuły "zapłacono
gotówką"
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2012-04-16 13:25:39
Autor: fct159
[...]

i trzymaj pozniej te wszystkie swistki pare lat! a jak karta to bank za ciebie trzyma (dla mnie to jedna z niewielu zalet bankow!)

Data: 2012-04-16 14:25:19
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
pomylka sprzedawcy przy platnosci karta i zadanie uregulowania platnosci

"fct159" jmgvji$5mt$3@inews.gazeta.pl

Tę wadę usuwa zastosowanie pokwitowania, KP czy formuły "zapłacono gotówką"

: i trzymaj pozniej te wszystkie swistki pare lat! a jak karta to bank za
: ciebie trzyma (dla mnie to jedna z niewielu zalet bankow!)

Dokładnie tak!

Data: 2012-04-19 14:02:55
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 16.04.2012 13:25, fct159 pisze:

i trzymaj pozniej te wszystkie swistki pare lat! a jak karta to bank za
ciebie trzyma (dla mnie to jedna z niewielu zalet bankow!)

Trzymać trzyma, ale niektóre banki trzymają krótko (tutaj minus dla
Millenium), a poza tym jak historia zniknie, to czy gdzieś w
umowie/regulaminie masz gwarancję trzymania historii transakcji?

Data: 2012-04-02 01:04:07
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
pomylka sprzedawcy przy platnosci karta i zadanie uregulowania platnosci

"MarcinF" jlakbm$ou4$1@node2.news.atman.pl

[...]

IMO po takim czasie ów wydruk nie może być podstawą do obciążenia konta.

Data: 2012-04-02 01:27:46
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 02.04.2012 00:20, MarcinF pisze:
[...]

Trzeba było w odpowiedzi zażądać, żeby ta osoba kucnęła i zaśpiewała piosenkę o młodym robocie ;)

Oni popełnili błąd, więc dlaczego ty masz się specjalnie fatygować by go naprawić? Niech sobie poczekają, aż znowu tam będziesz.

Zwłaszcza że formalnie rzecz biorąc "paragon" stanowi dowód opłacenia należności - co im może ładnie wytłumaczyć kontrola z urzędu skarbowego ;-> (i przez co odpada opcja przelewu)

Najprawodopodobniej osoba obslugujaca terminal pomylila sie i stad
cale zamieszanie, bo po sprawdzeniu wydruku z terminala dla klienta
widnieje tam informacja "niezgodny podpis".

Czyli podpisałeś kopię dla sklepu, a operator się rąbnął i wcisnął "niezgodny podpis", więc masz kwitek z odrzuceniem transakcji z powodu złego podpisu?

Oczywiscie nikt nie chce unikac platnosci, ale jaka jest gwarancja
ze sprzedawca jednak nie sciagnie tej platnosci z karty?

Patrz wyżej.

PS: niezły wywiad, że mieli twój numer ;)

Data: 2012-04-02 01:53:32
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości news:4f78e472$1news.home.net.pl...

PS: niezły wywiad, że mieli twój numer ;)

To była usługa - pewnie rejestrowana.

Data: 2012-04-02 22:54:18
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
pomylka sprzedawcy przy platnosci karta i zadanie uregulowania platnosci
Hello,

Andrzej Lawa pisze:

Zwłaszcza że formalnie rzecz biorąc "paragon" stanowi dowód opłacenia
należności - co im może ładnie wytłumaczyć kontrola z urzędu skarbowego
;-> (i przez co odpada opcja przelewu)

Nie. Paragon nie stanowi dowodu zapłaty, chyba że wprost to na nim napisano. Dowodem zapłaty może być np. potwierdzenie przelewu, wydruk z terminala kartowego, kwit kasowy KP, albo... paragon, na którym figuruje zapis "zapłacono gotówką" (lub podobnie).

Sam w sobie paragon jest jedynie dowodem wykonania czynności prawnej opodatkowanej podatkiem vat - czyli zwykle zawarcia umowy kupna-sprzedaży, a w tym wypadku zawarcia umowy o wykonanie usługi. Samo zawarcie umowy nie jest jednak tożsame ani z zapłatą, ani z wykonaniem owej usługi.

Przykład:
Idź do jakiegoś sklepu AGD (Euro, Saturn) i kup coś na raty. Dostaniesz do ręki towar, umowę ratalną oraz paragon. Paragon w tym wypadku nie jest dowodem zapłaty. Wszak jeszcze nie zapłaciłeś... :-)

--
MiCHA

Data: 2012-04-02 23:06:08
Autor: Kamil Jońca
pomylka sprzedawcy przy platnosci karta i zadanie uregulowania platnosci
Przemyslaw Kwiatkowski <micha@micha.waw.pl> writes:

[...]

[...]
Erm, a nie jest tak, że w tym wypadku mamy 2 umowy?
1.Umowa sprzedaży - i ta jak najbardziej jest opłacona
2. Umowa kredytowa?
KJ

He who laughs last hasn't been told the terrible truth.

Data: 2012-04-02 23:24:55
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 02.04.2012 22:54, Przemyslaw Kwiatkowski pisze:

Nie. Paragon nie stanowi dowodu zapłaty, chyba że wprost to na nim
napisano.

Duh! A widziałeś taki po zapłacie, który nie ma napisane "zapłacono"? ;)

Dowodem zapłaty może być np. potwierdzenie przelewu, wydruk z
terminala kartowego, kwit kasowy KP, albo... paragon, na którym figuruje
zapis "zapłacono gotówką" (lub podobnie).

No i pewnie na tym jest napisane "zapłacono kartą".

Sam w sobie paragon jest jedynie dowodem wykonania czynności prawnej
opodatkowanej podatkiem vat - czyli zwykle zawarcia umowy

Patrz wyżej.

[ciach]

Idź do jakiegoś sklepu AGD (Euro, Saturn) i kup coś na raty. Dostaniesz
do ręki towar, umowę ratalną oraz paragon. Paragon w tym wypadku nie
jest dowodem zapłaty. Wszak jeszcze nie zapłaciłeś... :-)

Przykład nieco nietrafiony - w tych przypadkach sklep zapłatę dostaje od ręki (lub prawie) na podstawie umowy z bankiem. Czyli za mnie płaci bank - czyli sprzedawcy ja zapłaciłem, tylko teraz się rozliczam z bankiem.

W sumie nie wiem, czy jakikolwiek sklep realizuje sprzedaż ratalną dosłownie, czyli sam to kredytuje ;)

Ale fakt, na paragonie nie ma "zapłacono" tylko ja np. mam "inna - kredyt".

Data: 2012-04-04 02:16:25
Autor: Animka
pomylka sprzedawcy przy platnosci karta i zadanie uregulowania platnosci
W dniu 2012-04-02 22:54, Przemyslaw Kwiatkowski pisze:
Hello,

Andrzej Lawa pisze:

[...]

terminala kartowego, kwit kasowy KP, albo... paragon, na ktĂłrym figuruje
[...]

Ale bank zaplacił i fakturę tez dostajesz.

--
animka

Data: 2012-04-03 14:07:15
Autor: MarcinF
W dniu 2012-04-02 01:27, Andrzej Lawa pisze:

Czyli podpisałeś kopię dla sklepu, a operator się rąbnął i wcisnął
"niezgodny podpis", więc masz kwitek z odrzuceniem transakcji z powodu
złego podpisu?

Tak to najprawdopodobniej wyglądało, klient dostał paragon i kwitek
z terminala z informacją o niezgodnym podpisie, a u sprzedawcy został
oczywiście prawidłowo podpisany wydruk.

Data: 2012-04-02 01:55:44
Autor: Robert Tomasik
pomylka sprzedawcy przy platnosci karta i zadanie uregulowania platnosci

Co do zasady maja racje, bo się "bezpodstawnie wzbogaciłeś". Ale jakaś odpowiednia forma też obowiązuje. Ja, to bym do nich wysłał mail, czy czadzwonił i niech podadzą numer rachunku, to im tę kwotę przelejesz. Albo faktycznie, jak to Leszek sugeruje zapłacisz, jak tam będziesz przy okazji. Oczywiście mogliby POPROSIĆ, byś przyszedł specjalnie, ale jak rozumiem ten telefon niewiele miał wspólnego z prośbą.

Data: 2012-04-02 03:08:31
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 02.04.2012 01:55, Robert Tomasik pisze:
Użytkownik "MarcinF" <marfi@interia.pl> napisał w wiadomości

Co do zasady maja racje, bo się "bezpodstawnie wzbogaciłeś". Ale jakaś

Jak pisałem - paragon formalnie stanowi dowód zapłaty. Kwitek anulowania zapłaty kartą niczego nie zmienia, bo przecież po tym anulowaniu mógł zapłacić gotówką.

odpowiednia forma też obowiązuje. Ja, to bym do nich wysłał mail, czy
czadzwonił i niech podadzą numer rachunku, to im tę kwotę przelejesz.

Nie wiem, czy nie mieliby potem "dymu" w przypadku kontroli "skąd ten przelew i za co"... Faktury już nie mogą za to wystawić, bo jest paragon.

Data: 2012-04-02 03:09:27
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 02.04.2012 03:08, Andrzej Lawa pisze:

[...]

Wróć! To znaczy mogliby, ale i tak musieliby odzyskać paragon... Czyli i tak musiałby się pojawić ;)

Data: 2012-04-02 18:12:05
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości news:4f78fc47$1news.home.net.pl...
[...]

NA paragonie przeważnie bywa wzmianka, czy zapłacono gotówką, czy kartą. Choćby w celu rozliczenia dziennego utargu.

Data: 2012-04-02 18:37:28
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 02.04.2012 18:12, Robert Tomasik pisze:

[...]

Czekaj...

Faktycznie. No to sklep ma problem. Bo gotówką zasadniczo też nie może tego przyjąć.

W sumie nawet zapłacenie tego kartą nie wyprostuje papierkologii - trzeba by anulować tamtą transakcję (i paragon) i operację powtórzyć.

Data: 2012-04-02 19:45:38
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości news:4f79d5c9news.home.net.pl...
[...]

Ne, to kupujący usługę ma problem, bo nie zapłacił.

Data: 2012-04-02 23:41:23
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
pomylka sprzedawcy przy platnosci karta i zadanie uregulowania platnosci

"Robert Tomasik" jlcos4$rhj$1@inews.gazeta.pl

[..]
Ne, to kupujący usługę ma problem, bo nie zapłacił.

Przestańcie pierdolić -- napiszcie, czy ten człowiek
nie zapłaci podwójnie, jeśli powtórzy płacenie. Nie
jesteście doradcami podatkowymi itp., nie sklep Was
prosi o pomoc, ale klient, który nie chce płacić dwa
razy. To ja jestem pracownikiem biura rachunkowego.
[i nie mam pojęcia o tej całej głupologii; imo człek
idzie do sklepu, płaci raz jeszcze karą i po krzyku]

Data: 2012-04-03 01:54:34
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 02.04.2012 23:41, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

"Robert Tomasik" jlcos4$rhj$1@inews.gazeta.pl

[..]
Ne, to kupujący usługę ma problem, bo nie zapłacił.

Przestańcie pierdolić -- napiszcie, czy ten człowiek

Przestań się szarogęsieć, enulu.

nie zapłaci podwójnie, jeśli powtórzy płacenie. Nie

Napisałem. Czytaj uważniej.

jesteście doradcami podatkowymi itp., nie sklep Was

A skąd wiesz?

prosi o pomoc, ale klient, który nie chce płacić dwa
razy. To ja jestem pracownikiem biura rachunkowego.

Mówisz?

[i nie mam pojęcia o tej całej głupologii; imo człek

W świetle powyższego - to niedobrze.

To trochę tak jakby ktoś najpierw się pochwalił, że jest chirurgiem, a potem się przyznał, że nie ma pojęcia o aseptyce...

idzie do sklepu, płaci raz jeszcze karą i po krzyku]

1. zapłacisz mu za dojazd?

2. twój kolega "po fachu" domagał się gotówki (widać taki sam "fachowiec")

3. to jest grupa dyskusyjna, a nie twój prywatny folwark, więc dryf tematyczny jest normą

Data: 2012-04-03 04:40:43
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
pomylka sprzedawcy przy platnosci karta i zadanie uregulowania platnosci

"Andrzej Lawa" 4f7a3c3a$1@news.home.net.pl

Przestań się szarogęsieć, enulu.

PLONK. :) Zostań w swym chlewie. :)

Data: 2012-04-03 20:11:58
Autor: neoniusz
pomylka sprzedawcy przy platnosci karta i zadanie uregulowania platnosci
W dniu 02.04.2012 23:41, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
Przestańcie pierdolić

ROTFL! Wiesz co to hipokryzja? Tak powinienes miec na drugie imie, albo nawet pierwsze.

Data: 2012-04-03 14:22:24
Autor: MarcinF
W dniu 2012-04-02 18:12, Robert Tomasik pisze:
[...]

Na samym dole paragonu jest dosyć lakoniczna wzmianka "GOTÓWKA   PLN",
tak na zdrowy rozum sugeruje to że paragon został wydany w związku
z płatnością gotówkową...

Pomijając kwestie przyniesienia gotówki i nie otrzymania za to żadnego
pokwitowania, to najistotniejsze jest dla mnie jest to czy prawidłowo podpisany wydruk z terminala daje sprzedawcy możliwość późniejszego ściągnięcia płatności z karty mimo błędu pracownika obsługującego terminal.

Chcę poprostu wyeliminować możliwość, że za parę miesięcy na wyciągu
magicznie pojawi się ta transakcja.

Data: 2012-04-03 14:28:40
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 03.04.2012 14:22, MarcinF pisze:

[...]

Jeśli na kwitku z terminala masz "niezgodny podpis" to transakcja została odrzucona i sprzedający nie może jej zrealizować.

Jednak dla pewności zażądałbym zwrotu kwitka z podpisem.

Jeśli nie będą chcieli go oddać - odesłałbym ich na drzewo, zwłaszcza że można uznać, że na paragonie jest informacja o opłaceniu gotówką.

Data: 2012-04-03 17:45:27
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "MarcinF" <marfi@interia.pl> napisał w wiadomości news:jleq2d$6bs$1node2.news.atman.pl...
[...]

Ja bym też tak uznał.

[...]

Może niech sie zwrócą pisemnie do Ciebie. Potem Ty im zapłacisz choćby przelewem i ta korespondencja będzie dowodem.

Data: 2012-04-05 00:42:44
Autor: Krzysztof Halasa
MarcinF <marfi@interia.pl> writes:

[...]

Może na wydruku nie ma całego numeru/daty, i po wciśnieciu "zły podpis"
terminal też zapomina o całej transansakcji...
Ale wtedy wystarczy sklepowi numer karty i data ważności.

Płacenie gotówką po zapłaceniu kartą wydaje mi się dziwnym pomysłem.
Oni chcą KP do tamtego paragonu wystawić? Dlaczego nie chcą obciążyć po
prostu karty?

A może to jakaś nowa metoda "na wnuczka"?
--
Krzysztof Halasa

Data: 2012-04-04 00:44:16
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
pomylka sprzedawcy przy platnosci karta i zadanie uregulowania platnosci

"MarcinF" jlakbm$ou4$1@node2.news.atman.pl

Właśnie miałem podobną sytuację -- zamierzam zapłacić raz jeszcze.

pomylka sprzedawcy przy platnosci karta i zadanie uregulowania platnosci