pomylka sprzedawcy przy platnosci karta i zadanie uregulowania platnosci

Data: 2012-04-01 19:36:08
Autor: witek
pomylka sprzedawcy przy platnosci karta i zadanie uregulowania platnosci
MarcinF wrote:
Sytuacja wyglada w ten sposob ze odbyla sie platnosc karta za usluge,
transakcja zostala potwierdzona podpisem, zostal tez wydany paragon.
Po jakims czasie dzwoni osoba z ksiegowosci sprzedawcy i w troche
bezczelny sposob zada natychmiastowego stawienia sie i uregulowania
platnosci gotowka.
Najprawodopodobniej osoba obslugujaca terminal pomylila sie i stad
cale zamieszanie, bo po sprawdzeniu wydruku z terminala dla klienta
widnieje tam informacja "niezgodny podpis".
Oczywiscie nikt nie chce unikac platnosci, ale jaka jest gwarancja
ze sprzedawca jednak nie sciagnie tej platnosci z karty?
Minelo kilka tygodni i transakcji nie widac na wyciagu, ale sprzedawca
posiada przeciez podpisany wydruk z terminala.

Ktos na koniec machnal na terminalu nie ten przycisk co trzeba i kasy nie dostali.
To, ze trzeba i wypadaloby zaplacic to chyba jasne.
Reszta zalezy od tego czy sa w miare sensowni i mozna im wierzyc, czy tez trzeba uwazac.
W pierwszej wersji po prostu podalbym babce numer karty przez telefon, niech sobie ja powtornie obciazy i po prostu zapomnial o sprawie.

W drugiej poprosilbym o pismo a nie telefon z wyjasnieniem o co chodzi.
Potem albo sie pofatygowal z danymi karty niech sobie ja jeszcze raz obciaza, albo przelal przelewem.
Gotowki jakos nie lubie, bo kiepsko po niej widac kto ile i za co placil.

Co do sciagniecia z karty to technicznie jak najbardziej ma taka mozliwosc. Wystarzcy mu numer i data waznosci. Moglby to spokojnie zrobic bez ciebie, a na pewno juz bez problemu moze to zrobic za twoja zgoda. Fizycznie karta nie jest mu do niczego potrzebna.

Czy nie sciagnie za duzo?  jak przy kazdej karcie. ma taka mozliwosc, ale to sie zalatwia reklamacja we wlasnym banku.

Data: 2012-04-03 14:29:27
Autor: MarcinF
W dniu 2012-04-02 02:36, witek pisze:

Gotowki jakos nie lubie, bo kiepsko po niej widac kto ile i za co placil.

No właśnie, a oni chcą tylko gotówkę bo paragon już wystawili...

[...]

Z tego co się orientuję to u sprzedawcy zostaje chyba numer i data
ważności karty, w tym przypadku został też prawidłowo podpisany przez klienta wydruk z terminala, stąd właśnie moje obawy czy sprzedawca
np. przez jakąś procedurę reklamacyjną nie obciąży karty i ewentualnie
ile ma na to czasu.

Data: 2012-04-03 16:23:55
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
pomylka sprzedawcy przy platnosci karta i zadanie uregulowania platnosci

"MarcinF" jleqfl$6rd$1@node2.news.atman.pl

[...]

IMO nie ma tej możliwości, ale możesz po prostu zapytać w banku.
Ja bym nie dał gotówką, ale kartą. Jeśli gotówką -- zażądałbym
papieru na to, że sklep wziął gotówkę w związku z tą płatnością.

Gdyby sklep jakoś Cię okradł, nadużywając Twojego zaufania,
IMO miałby (używając języka z wyższych sfer) przesrane.

Natomiast zawsze może jakoś podchodzić Cię -- na przykład
nasłać na Ciebie jakiegoś zbira, który by odebrał dług.

Na mój gust -- sklep chce po prostu swoją kasę.
Zapłacisz (sam uznajesz, że trzeba zapłacić) i będzie OK.

Ja kiedyś (gdy płaciłem czekami) miałem sporo takich niespodzianek.
(o ile to w ogóle niespodzianki, bo jednak można się ich spodziewać)
I raczej sklepy dwa razy nie brały. Któregoś razu, gdy szedłem ulicą
w pobliżu banku, wybiegła z tego banku kobieta, krzycząc, ;) że mam
uregulować dług... Innym razem człowiek z Optimusa narobił krzyku
(dalekopisem chyba) bo uznał, że mój czek nie ma wartości.. A miał,
choć nie było tam pieczątki -- sam podpis wystarczał. :)

Inna sprawa, że kiedyś było stosunkowo więcej poważnych ludzi
niż teraz. Nawet pieniędzy (milionów ówczesnych) nie musiałem
liczyć, gdy mi je wypłacano.

Data: 2012-04-16 08:23:09
Autor: Jarek Andrzejewski
pomylka sprzedawcy przy platnosci karta i zadanie uregulowania platnosci
On Sun, 01 Apr 2012 19:36:08 -0500, witek
<witek7205@gazeta.pl.invalid> wrote:

Gotowki jakos nie lubie, bo kiepsko po niej widac kto ile i za co placil.

Tę wadę usuwa zastosowanie pokwitowania, KP czy formuły "zapłacono
gotówką"
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2012-04-16 13:25:39
Autor: fct159
[...]

i trzymaj pozniej te wszystkie swistki pare lat! a jak karta to bank za ciebie trzyma (dla mnie to jedna z niewielu zalet bankow!)

Data: 2012-04-16 14:25:19
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
pomylka sprzedawcy przy platnosci karta i zadanie uregulowania platnosci

"fct159" jmgvji$5mt$3@inews.gazeta.pl

Tę wadę usuwa zastosowanie pokwitowania, KP czy formuły "zapłacono gotówką"

: i trzymaj pozniej te wszystkie swistki pare lat! a jak karta to bank za
: ciebie trzyma (dla mnie to jedna z niewielu zalet bankow!)

Dokładnie tak!

Data: 2012-04-19 14:02:55
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 16.04.2012 13:25, fct159 pisze:

i trzymaj pozniej te wszystkie swistki pare lat! a jak karta to bank za
ciebie trzyma (dla mnie to jedna z niewielu zalet bankow!)

Trzymać trzyma, ale niektóre banki trzymają krótko (tutaj minus dla
Millenium), a poza tym jak historia zniknie, to czy gdzieś w
umowie/regulaminie masz gwarancję trzymania historii transakcji?

pomylka sprzedawcy przy platnosci karta i zadanie uregulowania platnosci