pomylone pasy

Data: 2018-10-16 13:52:52
Autor: Piotr Majka
pomylone pasy
W dniu 16.10.2018 o 13:29, J.F. pisze:
https://www.tvn24.pl/wiadomosci-ze-swiata,2/prawie-wyladowali-na-innych-samolotach-incydent-w-san-francisco,757572.html Droga kołowania ma swiatla podobne do pasa lądowania ?
Czy popatrzyli daleko, a nie popatrzyli blisko ?

No i nadal chyba pomylili pasy, skoro mieli ladowac na tym drugim.

A gdzie te wszystkie pomoce nawigacyjne ... piloci nie wlaczyli sobie FMS, zeby ich na pas posadzil ?

ILS tez nie uruchamiali ? Bo zakladam, ze powazne lotnisko go ma ...

widzę, że lotnictwem interesujesz się, jak akurat w tefałenku coś na ten temat powiedzą, to może zacznij od:

https://en.wikipedia.org/wiki/Air_Canada_Flight_759

https://www.ntsb.gov/investigations/Pages/DCA17IA148.aspx

Data: 2018-10-16 14:18:06
Autor: J.F.
pomylone pasy
Użytkownik "Piotr Majka"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pq4jeh$2ec$1@pippin.nask.net.pl...
[...]

Czyli lewy pas byl wygaszony, pilot zobaczyl pas i taxi, i podszedl do prawego z nich ...
ma to jakis sens, ale przeciez swiatla sa charakterystyczne, nie sposob ich pomylic

https://www.youtube.com/watch?v=rNMtMYUGjnQ
https://thepointsguy.com/2017/07/sfo-near-miss/

Chyba, ze pomyslal "cos im sie zepsulo, ja mam wyladowac na prawym" ....

I co - zadnych pomocy nawigacyjnych nie uzywali, takie rzeczy to tylko w specpułku ?

https://www.ntsb.gov/investigations/Pages/DCA17IA148.aspx

Dzieki, poczytam w wolnej chwili.

J.

Data: 2018-10-16 22:37:52
Autor: Shrek
pomylone pasy
W dniu 16.10.2018 o 14:18, J.F. pisze:

Czyli lewy pas byl wygaszony, pilot zobaczyl pas i taxi, i podszedl do prawego z nich ...
ma to jakis sens, ale przeciez swiatla sa charakterystyczne, nie sposob ich pomylic

No wydaje się, że się nie da, a jednak co jakiś czas ktoś myli. Confirmation bias czy jakoś tak. Niech mnie ktoś poprawi, ale nasi chyba we wrocku _wystartowali_ z drogi kołowania, która była na dodatek w remoncie...

Shrek

Data: 2018-10-17 04:45:18
Autor: Bruno
pomylone pasy
Shrek: "Niech mnie ktoś poprawi, ale nasi chyba we wrocku _wystartowali_ z drogi kołowania, która była na dodatek w remoncie..."

Bodajże w 2014 piloci Lufthansy wylądowali w Katowicach na pasie będącym w budowie.

Była też akcja w Poznaniu gdzie piloci pomylili lotniska i wylądowali na wojskowym.

--
Bruno

Data: 2018-10-17 04:52:16
Autor: Bruno
pomylone pasy
W dniu środa, 17 października 2018 13:45:19 UTC+2 użytkownik Bruno napisał:
[...]

A we Wrocławiu piloci Eurolotu faktycznie wystartowali z drogi kołowania:
http://wyborcza.pl/1,75248,10665317,Wroclaw__Piloci_zawieszeni__bo_zgubili_sie_we_mgle.html

--
Bruno

Data: 2018-10-17 17:40:59
Autor: J.F.
pomylone pasy
Użytkownik "Bruno"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:cf0df796-615e-4ec9-a4ca-8616958153c8@googlegroups.com...
A we Wrocławiu piloci Eurolotu faktycznie wystartowali z drogi kołowania:
http://wyborcza.pl/1,75248,10665317,Wroclaw__Piloci_zawieszeni__bo_zgubili_sie_we_mgle.html

Tylko tak sie zastanawiam jak to bylo

Stali gdzies tutaj
https://www.google.pl/maps/@51.103974,16.9021933,684m/data=!3m1!1e3

i po odjechaniu na poludnie skrecili "w pierwsza w lewo" ?

Bo głowny terminal to bardziej na zachod przy tej drodze kolowania stoi - trzeba by albo wprost z spod niego wystartowac, albo dojechac do konca drogi startowej i zawrocic - a jedno i drugie chyba dosc nietypowe.

Tak swoja droga ... a co sie dzieje z samolotami, ktore dojada do zachodniego konca pasa ?
Droga w bok raczej waska - obracaja je i wycofuja pod terminal ?

Czy wlasnie na tym koncu sie ląduje, a konczy dobieg po drugiej stronie ?
Ale wydaje mi sie, ze samoloty to wlasnie od wschodu podchodza ...

J.

Data: 2018-10-17 18:48:58
Autor: Shrek
pomylone pasy
W dniu 17.10.2018 o 17:40, J.F. pisze:

Bo głowny terminal to bardziej na zachod przy tej drodze kolowania stoi - trzeba by albo wprost z spod niego wystartowac, albo dojechac do konca drogi startowej i zawrocic - a jedno i drugie chyba dosc nietypowe.

Wtedy był chyba jeszcze w budowie.

Tak swoja droga ... a co sie dzieje z samolotami, ktore dojada do zachodniego konca pasa ?
Droga w bok raczej waska - obracaja je i wycofuja pod terminal ?

Nawet jest "X" namalowany.

Data: 2018-10-17 08:05:01
Autor: J.F.
pomylone pasy
Dnia Tue, 16 Oct 2018 22:37:52 +0200, Shrek napisał(a):
[...]

Tylko jak widzisz dwa pasy, to IMO pomylic latwiej. A tu jeden nie mial typowych swiatel ladowania ...

Niech mnie ktoś poprawi, ale nasi chyba we wrocku _wystartowali_ z drogi kołowania, która była na dodatek w remoncie...

A tu swiatel nie widac wcale, to IMO latwiej ... ale z drugiej strony
to chyba uklad drog jakis typowy, i sie zastanawiam jaki blad
popelnili ...

J.

pomylone pasy