Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   poprawa bezpiecze艅stwa

poprawa bezpiecze艅stwa

Data: 2013-07-03 18:49:06
Autor: JS
poprawa bezpiecze艅stwa
Takie dwa obrazki:

1/Pu艂awska w W-wie, przej艣cie dla pieszych, i fotoradar zaraz za przej艣ciem. M艂ody (16-17 lat) dochodzi do przej艣cia klepi膮c ca艂y czas w smartfon(?) zatrzymuje si臋 przed jezdni膮 (dalej klepie). No skoro sie zatrzyma艂 to jad臋. 50-k膮 bo fotoradar. Mam jakie艣 2m do przej艣cia, kiedy m艂ody, dalej klepi膮c i nawet nie podni贸s艂szy g艂owy, rusza. Obudzi艂 go pisk opon (moich i tego z ty艂u), no to si臋 rozejrza艂 i bezbronnie roz艂o偶y艂 r臋ce z min膮 o艣l膮tka.

2/Ulica Pileckiego k. Hali Widowiskowo-Sportowej jest przej艣cie dla pieszych, kt贸rym chodz膮 dzieci do szko艂y. W czasie roku szklonego mi臋dzy 7:30 a 8:00 staje tam patrol SM i reguluje ruchem, tzn. zatrzymuje samochody jak tylko pieszy pojawi si臋 przy kraw臋偶niku. O 7:50 ci piesi id膮 co 10-15 sekund. Same dzieci i dzieci z rodzicami. Gdy nie ma SM ludzie zatrzymuj膮 si臋, rozejrz膮 zbior膮 w grupk臋 i przechodz膮. Jak jest patrol, nikt si臋 nie rozgl膮da, tylko pakuje si臋 na przej艣cie i czasem nawet stra偶nik ledwo zd膮偶y wybiec z lizakiem. Skutkiem takiego kierowania ruchem te偶 cz臋sto s艂ycha膰 pisk hamowania, tworzy si臋 korek jak cholera, wszyscy kln膮, a.... SM uczy m艂odych ludzi w ten spos贸b jak si臋 przechodzi przez przej艣cie.

Wniosek:
Obecno艣膰 jakiekolwiek  "systemu" kierowania ruchem (poprawy bezpiecze艅stwa hi, hi) zwalnia ludzi od my艣lenia. Co b臋dzie jak si臋 nie zd膮偶y zahamowa膰? No pewnie jakie艣 kalectwo pieszego i par臋 latek w pierdlu dla kierowcy. Czy kto艣 to potrafi odwr贸ci膰?


To tyle. Tak tylko chcia艂em zwr贸ci膰 uwag臋 na misj臋 SM.

pzdr
beesjot

Data: 2013-07-03 19:30:13
Autor: Artur Ma艣l膮g
poprawa bezpiecze艅stwa
W dniu 2013-07-03 18:49, JS pisze:
Takie dwa obrazki:

1/Pu艂awska w W-wie, przej艣cie dla pieszych, i fotoradar zaraz za
przej艣ciem. M艂ody (16-17 lat) dochodzi do przej艣cia klepi膮c ca艂y czas w
smartfon(?) zatrzymuje si臋 przed jezdni膮 (dalej klepie). No skoro sie
zatrzyma艂 to jad臋. 50-k膮 bo fotoradar. Mam jakie艣 2m do przej艣cia, kiedy
m艂ody, dalej klepi膮c i nawet nie podni贸s艂szy g艂owy, rusza. Obudzi艂 go
pisk opon (moich i tego z ty艂u), no to si臋 rozejrza艂 i bezbronnie
roz艂o偶y艂 r臋ce z min膮 o艣l膮tka.

A tak naprawd臋 to co chcia艂e艣 napisa膰? Teraz to spokojnie mo偶na
przej艣膰 (no i zatrzyma膰 si臋 bez pisku), a nie jak wcze艣niej, kiedy
niekt贸rzy ludzie tamt臋dy latali (dos艂ownie i w przeno艣ni).

2/Ulica Pileckiego k. Hali Widowiskowo-Sportowej jest przej艣cie dla
pieszych, kt贸rym chodz膮 dzieci do szko艂y. W czasie roku szklonego mi臋dzy
7:30 a 8:00 staje tam patrol SM i reguluje ruchem, tzn. zatrzymuje
samochody jak tylko pieszy pojawi si臋 przy kraw臋偶niku. O 7:50 ci piesi
id膮 co 10-15 sekund. Same dzieci i dzieci z rodzicami. Gdy nie ma SM
ludzie zatrzymuj膮 si臋, rozejrz膮 zbior膮 w grupk臋 i przechodz膮. Jak jest
patrol, nikt si臋 nie rozgl膮da, tylko pakuje si臋 na przej艣cie i czasem
nawet stra偶nik ledwo zd膮偶y wybiec z lizakiem. Skutkiem takiego
kierowania ruchem te偶 cz臋sto s艂ycha膰 pisk hamowania, tworzy si臋 korek
jak cholera, wszyscy kln膮, a.... SM uczy m艂odych ludzi w ten spos贸b jak
si臋 przechodzi przez przej艣cie.

Ciasna, w膮ska, droga do szko艂y itd. Te 10-15 sekund to sobie z palca
wyssa艂e艣, ale ruch pieszych o tej porze spory - nie tylko w tym
miejscu.

Wniosek:
Obecno艣膰 jakiekolwiek  "systemu" kierowania ruchem (poprawy
bezpiecze艅stwa hi, hi) zwalnia ludzi od my艣lenia. Co b臋dzie jak si臋 nie
zd膮偶y zahamowa膰? No pewnie jakie艣 kalectwo pieszego i par臋 latek w
pierdlu dla kierowcy. Czy kto艣 to potrafi odwr贸ci膰?

Jakie obserwacje takie wnioski - dzi臋ki opisanym rozwi膮zaniom
wzros艂o bardzo bezpiecze艅stwo w tych miejscach, a piesi przestali
si臋 modli膰 o mo偶liwo艣膰 przej艣cia na drug膮 stron臋.

To tyle. Tak tylko chcia艂em zwr贸ci膰 uwag臋 na misj臋 SM.

Jak膮艣 misj臋 pewnie masz...

Data: 2013-07-03 21:36:10
Autor: Pawel O'Pajak
poprawa bezpiecze艅stwa
Powitanko,

Teraz to spokojnie mo偶na
przej艣膰 (no i zatrzyma膰 si臋 bez pisku), a nie jak wcze艣niej, kiedy
niekt贸rzy ludzie tamt臋dy latali (dos艂ownie i w przeno艣ni).

Teraz sytuacja jest taka, ze wszyscy zwalniaja przed radarem, piesi (nieliczni) mysla, ze to po to, by mogli zaczac przechodzic, nastepuje zdziwienie wzajemne i o ile mi wiadomo narazie na tym sie konczy. Jak sie pojawi krzyz, albo jakies fragmenty samochodu na wysepce/poboczu, bedzie to znaczylo, ze cel zostal osiagniety. Gdyby owym celem bylo poprawienie bezpieczenstwa, to bylyby tam swiatla na przycisk, lub w wersji de lux petla indukcyjna na pasie do zawracania, gdzie czaja sie dluuugo samochody nie mogace zawrocic, bo kazdy z naprzeciwka zwaaalnia.
Takie rozwiazanie byloby tez tansze jakies 100 razy, tylko... niedochodowe.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym pozna膰 ma艂膮 szkodliwo艣膰 spo艂eczn膮?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mro偶ek)
******* >>> !!! UWAGA:  ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE:
moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com

Data: 2013-07-03 21:47:57
Autor: Artur Ma艣l膮g
poprawa bezpiecze艅stwa
W dniu 2013-07-03 21:36, Pawel O'Pajak pisze:
Powitanko,

Teraz to spokojnie mo偶na
przej艣膰 (no i zatrzyma膰 si臋 bez pisku), a nie jak wcze艣niej, kiedy
niekt贸rzy ludzie tamt臋dy latali (dos艂ownie i w przeno艣ni).

Teraz sytuacja jest taka, ze wszyscy zwalniaja przed radarem, piesi
(nieliczni) mysla, ze to po to, by mogli zaczac przechodzic, nastepuje
zdziwienie wzajemne i o ile mi wiadomo narazie na tym sie konczy.

Pieszych tam jest ca艂kiem sporo i zawracaj膮cych r贸wnie偶. Dzi臋ki FR
(czy innemu rejestratorowi) jest spok贸j - ludzie jad膮 wolno.

Jak
sie pojawi krzyz, albo jakies fragmenty samochodu na wysepce/poboczu,
bedzie to znaczylo, ze cel zostal osiagniety.

Takie rzeczy to tam by艂y. Nawet tutaj opisywane. Od czasu postawienia
budki jest spok贸j.

Gdyby owym celem bylo
poprawienie bezpieczenstwa, to bylyby tam swiatla na przycisk, lub w
wersji de lux petla indukcyjna na pasie do zawracania, gdzie czaja sie
dluuugo samochody nie mogace zawrocic, bo kazdy z naprzeciwka zwaaalnia.
Takie rozwiazanie byloby tez tansze jakies 100 razy, tylko... niedochodowe.

Jaki Ty biedny jeste艣 - wsz臋dzie spisek i pr贸ba zarabiania na
kierowcach...

Data: 2013-07-04 04:31:49
Autor: Pawel O'Pajak
poprawa bezpiecze艅stwa
Powitanko,

Jaki Ty biedny jeste艣 - wsz臋dzie spisek i pr贸ba zarabiania na
kierowcach...

Jaki tam spisek, nikt nie probuje ukryc intencji stawiania FR, budzet jest oficjalnym, jawnym dokumentem.
Podalem prostrze, skuteczniejsze, bezpieczniejsze i tansze rozwiazanie, wybrano drogie i nie zapewniajace bezpieczenstwa, ani plynnosci ruchu. Wnioski kazdy moze sam wyciagnac, byleby na wlasny uzytek, a nie dla przypisywania ich innym.


Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym pozna膰 ma艂膮 szkodliwo艣膰 spo艂eczn膮?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mro偶ek)
******* >>> !!! UWAGA:  ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE:
moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com

Data: 2013-07-04 06:14:30
Autor: Andrzej Lawa
poprawa bezpiecze駍twa
W dniu 04.07.2013 04:31, Pawel O'Pajak pisze:

Podalem prostrze, skuteczniejsze, bezpieczniejsze i tansze rozwiazanie,
           ^^^^^^^^

Au, au, au....

--
iadomie psuj眂y kodowanie i formatowanie wierszy
s jak sraj眂y z lenistwa i g硊poty na 秗odku pokoju.
I jeszcze ci durnie t硊macz to nowoczesno禼i...

Data: 2013-07-04 11:00:24
Autor: Pawel O'Pajak
poprawa bezpiecze駍twa
Powitanko,

Podalem prostrze,

Au, au, au....

Oj, tez mnie zabolalo, jak przeczytalem, tak to jest, jak czlowiek na koniec dlugiego dnia pracy sobie dla relaksu do Usenetu usiadzie...
Sorry.
prostsze, prostsze, prostsze....

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym pozna ma潮 szkodliwo舵 spo砮czn?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mro縠k)
******* >>> !!! UWAGA:  ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE:
moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com

Data: 2013-07-04 08:01:19
Autor: Artur Ma艣l膮g
poprawa bezpiecze艅stwa
W dniu 2013-07-04 04:31, Pawel O'Pajak pisze:
Powitanko,

Jaki Ty biedny jeste艣 - wsz臋dzie spisek i pr贸ba zarabiania na
kierowcach...

Jaki tam spisek, nikt nie probuje ukryc intencji stawiania FR, budzet
jest oficjalnym, jawnym dokumentem.

Dorabiasz sobie jak zwykle ideologi臋 na potrzeb臋 chwili...
Zawsze si臋 prognozuje wp艂ywy z mandat贸w i ujmuje je w bud偶ecie.

Podalem prostrze, skuteczniejsze, bezpieczniejsze i tansze rozwiazanie,

Nie jest ono ani prostsze, ani skuteczniejsze, ani ta艅sze 100 razy
- jak to poda艂e艣 bez wyliczenia.

wybrano drogie i nie zapewniajace bezpieczenstwa, ani plynnosci ruchu.

ROTFL - p艂ynno艣膰 ruchu ze 艣wiat艂ami na przycisk? Fajny pomys艂.
Ruch jest p艂ynny i bezpiecze艅stwo jest zapewnione. Ze 艣wiat艂ami to
by jeszcze trzeba by艂o do艂o偶y膰 taki rejestrator jak na np. na
Sobieskiego, by wy艂apywa艂 tych jad膮cych z nadmiern膮 pr臋dko艣ci膮
i przeskakuj膮cych na czerwonym, a tak jest spok贸j, p艂ynno艣膰 itd.

Wnioski kazdy moze sam wyciagnac, byleby na wlasny uzytek, a nie dla
przypisywania ich innym.

Przecie偶 sam jeste艣 autorem w艂asnych wniosk贸w, kt贸re wiele wsp贸lnego
z rzeczywisto艣ci膮 nie maj膮 :>

Data: 2013-07-04 11:36:05
Autor: Pawel O'Pajak
poprawa bezpiecze艅stwa

Powitanko,

Dorabiasz sobie jak zwykle ideologi臋 na potrzeb臋 chwili...
Zawsze si臋 prognozuje wp艂ywy z mandat贸w i ujmuje je w bud偶ecie.

Taa, co roku przewiduje Vincent 1,5 Gzl wplywow z mandatow...

Nie jest ono ani prostsze, ani skuteczniejsze, ani ta艅sze 100 razy
- jak to poda艂e艣 bez wyliczenia.

FR kosztuje ok. 100 kzl, petla indukcyjna 600zl, przesadzilem oczywiscie z ta 100 krotna roznica, niemniej nie powiesz mi chyba, ze uklad, ktory moze zmontowac poczatkujacy elektronik jest drozszy niz FR, ktory niewielu potrafi zaprojektowac, a juz bardzo nieliczni maja mozliwosci techniczne wykonania go. Mowie o realnych cenach, a nie naszych cudach cenowych w stylu maszt do FR za 10kzl (to do tych "golebnikow" starszych)

ROTFL - p艂ynno艣膰 ruchu ze 艣wiat艂ami na przycisk? Fajny pomys艂.

Nie wiem co Cie tak rozbawilo, po cholere ma byc czerwone, jak nikt nie przechodzi. Na wszystkich innych skrzyzowaniach na Pulawskiej cala dobe swiatla pracowicie dzialaja bez zadnej sensownej inteligencji. W efekcie, zeby przejechac na zielonej fali, trzeba rowno trzymac 100km/h, co mozliwe jest tylko w nocy. Jesli wracasz przed switem i bedziesz jechal zgodnie z przepisami, to na kazdym skrzyzowaniu bedziesz mial czas na przemyslenia. Nikt Ci zreszta w tym nie przeszkodzi - zwykle o tej porze jestes jedynym uczestnikiem ruchu;-)

Ruch jest p艂ynny i bezpiecze艅stwo jest zapewnione. Ze 艣wiat艂ami to
by jeszcze trzeba by艂o do艂o偶y膰 taki rejestrator jak na np. na
Sobieskiego, by wy艂apywa艂 tych jad膮cych z nadmiern膮 pr臋dko艣ci膮
i przeskakuj膮cych na czerwonym, a tak jest spok贸j, p艂ynno艣膰 itd.

No pewnie, rejestrator wszedzie, na kazdym skrzyzowaniu, na kazdej prostej i zakrecie, rejestrator w sypialni czy zony nie zdradzasz i w pracy, czy sie nie opierdalasz, w sklepie, czy niezdrowego zarcia nie kupujesz, w kiblu i na czole, zeby bylo wiadomo, ze nie kombinujesz jak rzad obalic.

Przecie偶 sam jeste艣 autorem w艂asnych wniosk贸w, kt贸re wiele wsp贸lnego
z rzeczywisto艣ci膮 nie maj膮 :>

Twierdzisz, ze:
- swiatla na przycisk nie zapewniaja plynnosci ruchu
- zwalnianie przed zolta skrzynka za to plynnosc i bezpieczenstwo ruchu zapewnia, a autor watku mial zwidy.
- FR zapewnia wieksze bezpieczenstwo niz swiatla.
A najsmieszniejsze, ze to mi zarzucasz oderwanie od rzeczywistosci.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym pozna膰 ma艂膮 szkodliwo艣膰 spo艂eczn膮?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mro偶ek)
******* >>> !!! UWAGA:  ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE:
moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com

Data: 2013-07-04 09:37:33
Autor: masti
poprawa bezpiecze駍twa
Dnia pi臋knego Thu, 04 Jul 2013 11:36:05 +0200 osobnik zwany Pawel O'Pajak
napisa艂:

Powitanko,

Dorabiasz sobie jak zwykle ideologi臋 na potrzeb臋 chwili... Zawsze si臋
prognozuje wp艂ywy z mandat贸w i ujmuje je w bud偶ecie.

Taa, co roku przewiduje Vincent 1,5 Gzl wplywow z mandatow...

a sprawdzi艂e艣? --
Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam l臋k gruntu! -Chyba wysoko艣ci? -Wiem co m贸wi臋, to grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2013-07-04 11:47:30
Autor: Artur Ma艣l膮g
poprawa bezpiecze艅stwa
W dniu 2013-07-04 11:36, Pawel O'Pajak pisze:
Dorabiasz sobie jak zwykle ideologi臋 na potrzeb臋 chwili...
Zawsze si臋 prognozuje wp艂ywy z mandat贸w i ujmuje je w bud偶ecie.

Taa, co roku przewiduje Vincent 1,5 Gzl wplywow z mandatow...

No i co z tego? W ko艅cu b臋dzie.

Nie jest ono ani prostsze, ani skuteczniejsze, ani ta艅sze 100 razy
- jak to poda艂e艣 bez wyliczenia.

FR kosztuje ok. 100 kzl, petla indukcyjna 600zl, przesadzilem oczywiscie
z ta 100 krotna roznica,

Aha, instalacja takiej p臋tli, 艣wiat艂a, przebudowa itd. to 600z艂.
Jasne :>

ROTFL - p艂ynno艣膰 ruchu ze 艣wiat艂ami na przycisk? Fajny pomys艂.

Nie wiem co Cie tak rozbawilo, po cholere ma byc czerwone, jak nikt nie
przechodzi. Na wszystkich innych skrzyzowaniach na Pulawskiej cala dobe

A po co w og贸le ma by膰 czerwone?

swiatla pracowicie dzialaja bez zadnej sensownej inteligencji. W
efekcie, zeby przejechac na zielonej fali, trzeba rowno trzymac 100km/h,
co mozliwe jest tylko w nocy. Jesli wracasz przed switem i bedziesz
jechal zgodnie z przepisami, to na kazdym skrzyzowaniu bedziesz mial
czas na przemyslenia. Nikt Ci zreszta w tym nie przeszkodzi - zwykle o
tej porze jestes jedynym uczestnikiem ruchu;-)

Ale偶 Ty bajki opowiadasz - zreszt膮 nie pierwszy raz. Spr贸buj chocia偶
raz zgodnie z ograniczeniem si臋 przejecha膰.

Ruch jest p艂ynny i bezpiecze艅stwo jest zapewnione. Ze 艣wiat艂ami to
by jeszcze trzeba by艂o do艂o偶y膰 taki rejestrator jak na np. na
Sobieskiego, by wy艂apywa艂 tych jad膮cych z nadmiern膮 pr臋dko艣ci膮
i przeskakuj膮cych na czerwonym, a tak jest spok贸j, p艂ynno艣膰 itd.

No pewnie, rejestrator wszedzie, na kazdym skrzyzowaniu, na kazdej
prostej i zakrecie, rejestrator w sypialni czy zony nie zdradzasz i w
pracy, czy sie nie opierdalasz, w sklepie, czy niezdrowego zarcia nie
kupujesz, w kiblu i na czole, zeby bylo wiadomo, ze nie kombinujesz jak
rzad obalic.

Widz臋, 偶e si臋 rozkr臋casz - szkoda tylko, 偶e zupe艂nie w oderwaniu od
konkret贸w. Oczywi艣cie, ludzie nie przekraczaj膮 pr臋dko艣ci (niekt贸rzy
nawet zdrowo), oczywi艣cie nie przeje偶d偶aj膮 na czerwonym bo szkoda
zwalnia膰, oczywi艣cie nie by艂o tam wypadk贸w z pieszymi, czy te偶 tylko
z powodu nadmiernej pr臋dko艣ci.

Przecie偶 sam jeste艣 autorem w艂asnych wniosk贸w, kt贸re wiele wsp贸lnego
z rzeczywisto艣ci膮 nie maj膮 :>

Twierdzisz, ze:
- swiatla na przycisk nie zapewniaja plynnosci ruchu
- zwalnianie przed zolta skrzynka za to plynnosc i bezpieczenstwo ruchu
zapewnia, a autor watku mial zwidy.
- FR zapewnia wieksze bezpieczenstwo niz swiatla.

W tym konkretnym przypadku wszytko powy偶sze jest prawd膮.

A najsmieszniejsze, ze to mi zarzucasz oderwanie od rzeczywistosci.

Owszem.

Data: 2013-07-04 12:45:43
Autor: Gotfryd Smolik news
poprawa bezpiecze艅stwa
On Thu, 4 Jul 2013, Pawel O'Pajak wrote:

[...komu, nie ma wrotki...]

Nie jest ono ani prostsze, ani skuteczniejsze, ani ta駍ze 100 razy
- jak to poda砮 bez wyliczenia.

FR kosztuje ok. 100 kzl, petla indukcyjna 600zl,

  Z zainstalowaniem?

Na wszystkich innych skrzyzowaniach na Pulawskiej cala dobe
swiatla pracowicie dzialaja bez zadnej sensownej inteligencji.

  Kpisz?
  Bo wiele razy si zastanawia砮m, co za t硊k zaprojektowa
przyciski przy skrzy縪waniu z Alej Lotnik體.

W efekcie, zeby przejechac na zielonej fali, trzeba rowno trzymac 100km/h,

  W砤秐ie udowadniasz, 縠 fala jest ustawiona "pod przepis" 50km/h :)
  Je秎i fala dzia砤 ze 100km/h, to dzia砤 r體nie z 50, 33,3 i 25km/h.

Jesli wracasz przed switem i bedziesz jechal zgodnie z przepisami,
to na kazdym skrzyzowaniu bedziesz mial czas na przemyslenia.

  Owszem, co racja to racja.
  Ale co pisa砮 o "100" ;)

Nikt Ci zreszta w tym nie przeszkodzi - zwykle o tej porze jestes jedynym uczestnikiem ruchu;-)

  Zgoda, WTEDY przyciski ewentualnie mog砨y dzia砤.

Przecie sam jeste autorem w砤snych wniosk體, kt髍e wiele wsp髄nego
z rzeczywisto禼i nie maj :>

Twierdzisz, ze:
- swiatla na przycisk nie zapewniaja plynnosci ruchu

<tryb z postu obok>
  No wysiada z samochodu trzeba, 縠by przycisk przycisn辨.
  To nie mo縠 by p硑nne.
<\starczy>

- FR zapewnia wieksze bezpieczenstwo niz swiatla.

  Bezpieczenstwo liczy liczb wypadk體 czy liczb wypadk體 秏iertelnych?

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-07-04 13:08:30
Autor: Liwiusz
poprawa bezpiecze駍twa
W dniu 2013-07-04 12:45, Gotfryd Smolik news pisze:

  W砤秐ie udowadniasz, 縠 fala jest ustawiona "pod przepis" 50km/h :)
  Je秎i fala dzia砤 ze 100km/h, to dzia砤 r體nie z 50, 33,3 i 25km/h.

???

--
Liwiusz

Data: 2013-07-04 14:13:32
Autor: J.F
poprawa bezpiecze駍twa
U縴tkownik "Liwiusz"  napisa w wiadomo禼i grup
W dniu 2013-07-04 12:45, Gotfryd Smolik news pisze:
  W砤秐ie udowadniasz, 縠 fala jest ustawiona "pod przepis" 50km/h :)
  Je秎i fala dzia砤 ze 100km/h, to dzia砤 r體nie z 50, 33,3 i 25km/h.

???

Tak jest - wcale niekoniecznie, bo to jest bardziej skomplikowane.
A ze tu nie Ameryka, to juz w zasadzie kompletnie nie ma takiej reguly.

J.

Data: 2013-07-04 14:36:28
Autor: Gotfryd Smolik news
poprawa bezpiecze駍twa
On Thu, 4 Jul 2013, Liwiusz wrote:

W dniu 2013-07-04 12:45, Gotfryd Smolik news pisze:

  W砤秐ie udowadniasz, 縠 fala jest ustawiona "pod przepis" 50km/h :)
  Je秎i fala dzia砤 ze 100km/h, to dzia砤 r體nie z 50, 33,3 i 25km/h.

???

  Za硂縴lem, 縠 fala jest obukierunkowa.
  Na Pu砤wskiej tak jest, prawda?
  Za硂縴砮m, 縠 przejazd na wprost jest "jednoczesny"
(tu pewne przesuni阠ie w praktyce si spotyka, ze wzgl阣u
na przesuni阠ie czasowe skr阾體 w lewo, ale i tak pozostaje
spora "zak砤dka" na otwarcie jazdy po arterii w obie strony).
  No to ka縟y czas przejazdu odcinka mi阣zy swiat砤mi musi
by wielokrotno禼i sta砮j wynikaj眂ej z d硊go禼i fali.
  Nie da si inaczej, bo co najmniej w jedn stron nie
b阣zie fali.
  Je秎i jaka przecznica "nie pasuje" do fali to nie mo縩a
tam da sygnalizacji blokuj眂ej arteri i tyle.
  I oczywi禼ie nie ka縟a fala "policzona" dla 50 km/h
musi da si przejecha z pr阣ko禼i 100km/h, bo do *tego*
musi by spe硁iony dodatkowy wym骻: odleg硂禼i musz
byc wielokrotno禼iami d硊go禼i fali z tym samym wsp蟪czynnikiem
kt髍y wychodzi z pr阣ko禼i (je秎i 2x szybciej, to musz
by parzystymi wielokrotno禼iami itede).
  Inaczej m體i眂, je秎i nie w ka縟ym w昙le fali b阣zie
przecznica to nie ma problemu - nie ma to nie ma,
a jak do tego wyjdzie 縠 w co drugim nie ma to
przy okazji mo縩a jecha "x2".


  Je秎i wi阠 poprzednik powiada, 縠:
- jest fala
- da si przejecha "falowo" ze 100km/h
....to oczywi禼ie da si przejecha "falowo" z ka縟 podwie-
lokrotno禼i tej setki. Widocznie na Pu砤wskiej (lub odcinku
o kt髍ym mowa) ten dodatkowy wym骻 pozwalaj眂y na "jazd
ze 100" jest spe硁iony - tyle, 縠 przy okazji dowodzi,
縠 z 50 te si da.
  痚 ju tylko dla porz眃ku wspomn, 縠 "50" to niekoniecznie
jest "licznikowe 50", bo b潮d licznika samochodowego
z przyczyn zar體no technicznych (du縴 wp硑w ci秐ienia
w oponach) jak i prawnych (asymetryczna tolerancja) jest
spory.

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-07-04 16:10:16
Autor: Pawel O'Pajak
poprawa bezpiecze駍twa
Powitanko,

FR kosztuje ok. 100 kzl, petla indukcyjna 600zl,

  Z zainstalowaniem?

Jak instalowalem, to placili mi 12zl/h, zajelo mi to ok. 3 h, z tym, ze ja musialem to wykonac w betonie. Mimo wody lanej duzym strumieniem zaslona dymna, czy raczej pylowa przy cieciu betonu jest nieziemska;-) Anyway, nie sadze, zeby w asfalcie bylo to znaczaco trudniejsze, sama petla, to przewod (moze byc wielozylowy - linka), 2 zwoje 1x2m. 600zl kosztuje detektor, sa tansze, ale bywaja zawodne, ten za 600 dziala prawidlowo 100/100 w kazdych warunkach dlugie lata.

  Bo wiele razy si zastanawia砮m, co za t硊k zaprojektowa
przyciski przy skrzy縪waniu z Alej Lotnik體.

Ale ja nie o Galasie, to osobna sprawa i moje zdanie na jego temat jest powszechnie znane;-) To, ze on potrafi zepsuc nawet stalowa kulke tez jest powszechnie znane. Mowimy o tym jak MOZNA rozwiazac rozne zagadnienia komunikacyjne.

W efekcie, zeby przejechac na zielonej fali, trzeba rowno trzymac
100km/h,

  W砤秐ie udowadniasz, 縠 fala jest ustawiona "pod przepis" 50km/h :)
  Je秎i fala dzia砤 ze 100km/h, to dzia砤 r體nie z 50, 33,3 i 25km/h.

Analogia z fala stojaca jest bardzo dobra, pod warunkiem spelnienia kryteriow, o ktorych sam pisales. Fakty sa takie, ze jak prowadzi moja Zona, ktora "brzydzi sie" 5 biegiem, wyprzedzaja ja kapelusze i taksowkarze i trzyma te nieszczesne 50, to stoimy niemal na kazdych swiatlach. Jesli ja wracam pozno w nocy, to jade bez problemu. Jesli warunki na to nie pozwalaja i jade 50, to stoje prawie na kazdych swiatlach.

  Bezpieczenstwo liczy liczb wypadk體 czy liczb wypadk體 秏iertelnych?

Kazdy wypadek moze byc smiertelny, jesli w danym miejscu systematycznie zdarzaj sie stluczki, to w koncu i czarny worek za parawanem "Policja" sie pojawi - kwestia nie czy, tylko kiedy:-(

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym pozna ma潮 szkodliwo舵 spo砮czn?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mro縠k)
******* >>> !!! UWAGA:  ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE:
moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com

Data: 2013-07-04 17:35:57
Autor: Artur Ma秎眊
poprawa bezpiecze駍twa
W dniu 2013-07-04 16:10, Pawel O'Pajak pisze:
(...)
W efekcie, zeby przejechac na zielonej fali, trzeba rowno trzymac
100km/h,

  W砤秐ie udowadniasz, 縠 fala jest ustawiona "pod przepis" 50km/h :)
  Je秎i fala dzia砤 ze 100km/h, to dzia砤 r體nie z 50, 33,3 i 25km/h.

Analogia z fala stojaca jest bardzo dobra, pod warunkiem spelnienia
kryteriow, o ktorych sam pisales. Fakty sa takie, ze jak prowadzi moja
Zona, ktora "brzydzi sie" 5 biegiem, wyprzedzaja ja kapelusze i
taksowkarze i trzyma te nieszczesne 50, to stoimy niemal na kazdych
swiatlach. Jesli ja wracam pozno w nocy, to jade bez problemu. Jesli
warunki na to nie pozwalaja i jade 50, to stoje prawie na kazdych
swiatlach.

Fakty s takie, 縠 jad眂 te ~50 zgodnie z ograniczeniem rzadko kiedy
staje si na 秝iat砤ch - zr骲 sobie eksperyment. Ruszaj眂 z Geodet體
w zasadzie zatrzymuj si dopiero przy Poleczki. Czasem trafi mnie
te przy S2 czy w Pyrach. A jak warunki nie pozwalaj szybciej jecha
to problem tkwi w przepustowo禼i Pu砤wskiej, a nie zielonej fali
- tego nie unikniesz.

Data: 2013-07-04 21:25:43
Autor: Gotfryd Smolik news
poprawa bezpiecze駍twa
On Thu, 4 Jul 2013, Pawel O'Pajak wrote:

  Bo wiele razy si zastanawia砮m, co za t硊k zaprojektowa
przyciski przy skrzy縪waniu z Alej Lotnik體.

Ale ja nie o Galasie, to osobna sprawa

   Dobra dobra :)
   Jak si odnosi砮m do bardzo konkretnej tezy o "ka縟ym
skrzy縪waniu na Pu砤wskiej" poza wspominanym.
   Wcale tak nie jest, a skrzy縪wanie j.w. to wzorcowy
przyk砤d z zupe硁 ju bezsensowno禼i przycisk體,
tym bardziej, 縠 tam NIE MA mo縧iwo禼i "pomini阠ia
fazy" ze wzgl阣u na poprzeczny ruch pojazd體.

Mowimy o tym jak MOZNA rozwiazac rozne zagadnienia
komunikacyjne.

   Ale ja skrytykowa砮m bardzo konkretn tez, a nie
"zagadnienie"!

W efekcie, zeby przejechac na zielonej fali, trzeba rowno trzymac
100km/h,

  W砤秐ie udowadniasz, 縠 fala jest ustawiona "pod przepis" 50km/h :)
  Je秎i fala dzia砤 ze 100km/h, to dzia砤 r體nie z 50, 33,3 i 25km/h.

Analogia z fala stojaca jest bardzo dobra, pod warunkiem spelnienia
kryteriow, o ktorych sam pisales. Fakty sa takie, ze jak prowadzi moja
Zona,
ktora "brzydzi sie" 5 biegiem, wyprzedzaja ja kapelusze i taksowkarze i
trzyma te nieszczesne 50, to stoimy niemal na kazdych swiatlach. Jesli
ja
wracam pozno w nocy, to jade bez problemu. Jesli warunki na to nie
pozwalaja
i jade 50, to stoje prawie na kazdych swiatlach.

   Zwyczajnie niemo縧iwe.
   Albo w zapodanych warunkach nie jedziesz 100 albo nie jedziesz 50.

  Bezpieczenstwo liczy liczb wypadk體 czy liczb wypadk體
秏iertelnych?

Kazdy wypadek moze byc smiertelny, jesli w danym miejscu systematycznie
zdarzaj sie stluczki, to w koncu i czarny worek za parawanem "Policja"
sie
pojawi - kwestia nie czy, tylko kiedy:-(

   To prawda, dlatego nie pyta砮m wyst阷owanie, a o LICZB.
   5 wypadk體 z ofiarami wobec 70 st硊czek plus dwie ofiary
mimo wszystko daje r罂nic "na korzy舵 ofiar".

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-07-04 12:32:36
Autor: Gotfryd Smolik news
poprawa bezpiecze艅stwa
On Wed, 3 Jul 2013, Pawel O'Pajak wrote:

znaczylo, ze cel zostal osiagniety. Gdyby owym celem bylo poprawienie bezpieczenstwa, to bylyby tam swiatla na przycisk,

  Chce Ci si wysiada, 縠by przycisn辨 przycisk?
(no co, nie czepia si! :P)

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-07-03 22:28:06
Autor: JS
poprawa bezpiecze艅stwa

To tyle. Tak tylko chcia艂em zwr贸ci膰 uwag臋 na misj臋 SM.

Jak膮艣 misj臋 pewnie masz...


Skoro nie zrozumia艂e艣 o co chodzi, to 艂opatologicznie:
chodzi mi o to, 偶e SM powinna pokazywa膰 dobre wzorce zachowania przy przej艣ciu przez jezdni臋 (tym samym edukowa膰 tych m艂odych), a nie utwierdza膰 w przekonaniu, 偶e pieszy to 艣wi臋ta krowa. Bo to z tego si臋 bior膮 takie sytuacje jak w pkt.1.

Data: 2013-07-04 07:58:33
Autor: Artur Ma艣l膮g
poprawa bezpiecze艅stwa
W dniu 2013-07-03 22:28, JS pisze:

To tyle. Tak tylko chcia艂em zwr贸ci膰 uwag臋 na misj臋 SM.

Jak膮艣 misj臋 pewnie masz...


Skoro nie zrozumia艂e艣 o co chodzi, to 艂opatologicznie:

艁opatologicznie nie b臋d臋 t艂umaczy艂, 偶e tkwisz w b艂臋dzie.

Data: 2013-07-04 09:44:56
Autor: Jacek
poprawa bezpiecze艅stwa
W dniu 2013-07-03 18:49, JS pisze:

To tyle. Tak tylko chcia艂em zwr贸ci膰 uwag臋 na misj臋 SM.
Ja si臋 odnios臋 tylko do ostatniego stwierdzenia.
Misja SM o ile jaka艣 jest napisana to tylko tusz na papierze.
Prawda jest taka, 偶e chodzi tylko i wy艂膮cznie o kas臋 i statystyki.
Jacek

poprawa bezpiecze艅stwa

Nowy film z video.banzaj.pl wi阠ej »
Redmi 9A - recenzja bud縠towego smartfona