popsułem auto - co się stanie jak płyn zamarzn ie ?

Data: 2009-12-21 13:05:28
Autor: J.F.
popsułem auto - co się stanie jak płyn zamarzn ie ?
Użytkownik " Michał" <mttj@WYTNIJ.gazeta.pl>
co sie stanie jak płyn chłodniczy zamarznie ?

Jesli to byl plyn, rozwodniony, ale troche glikolu bylo, to sa spore szanse przetrwania.
To zamarza w taka sniegowo plynna "kasze" i rozsadza bloku jak czysta woda.

Jesli udalo ci sie nie przegrzac jakiejs waznej rzeczy to sam rozwodniony plyn powinien sie obyc bez ofiar.

bo dziś mi zamarzło i... jade, klimatronmik nie chce się
wkręcic na wyższe obroty niż 2/8 kosteczek, zimno,
poatrze a tu silnik się zaczyna przegrzewać - stacja - kupuje płynu
dolewam bo się okazało że ... znikło ? jade dalej jakieś 4km
dalej zimno w aucie dalej, wiele w zasadzie zimnym (ale nie -17),
patrze po tych wskazówkach ciśnienie oleju takie że skali brakło temp.

Ale ten olej to mnie zastanawia - plyn nie ma wplywu na olej.
Albo masz za duzo wody w oleju i zablokowalo jakis kanal, albo zupelnie co innego sie uszkodzilo.

na maxa, po chwili service i dużo innych kontrolek.
gaśnei i nie jedzie... i zapach płynu i dym spod maski.

A ta para to skad - jakas dziura w ukladzie chlodzenia ?

J.

Data: 2009-12-21 22:46:22
Autor: Michał
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(a):
> [...]

Jesli udalo ci sie nie przegrzac jakiejs waznej rzeczy to sam rozwodniony plyn powinien sie obyc bez ofiar.

to dobrze :)

> [...]

Albo masz za duzo wody w oleju i zablokowalo jakis kanal, albo zupelnie co innego sie uszkodzilo.

2 wskazówki były na maxa, i gasł.

> na maxa, po chwili service i dużo innych kontrolek.
> gaśnei i nie jedzie... i zapach płynu i dym spod maski.

A ta para to skad - jakas dziura w ukladzie chlodzenia ?

To chyba zawór bezpieczeństwa puścił od zboirniczka - bardzo dużo tego było, dziś rano (dzień) otwarłem i patrzyłem to pozamarzało to w kształt krateru ksieżycowego ;) dookoła zbiornika.

chyba sie zagotował ten fragment silnik - zbiorniczek
a zamarzło to przy pompie i chłodnicy, ale lpg działało przy -17.
-chyba że zaczeło przerywać bo się minus 40 zrobiło po czasie czy coś takiego tam :) a nie dlatego bo silnik za gorący.

jutro się wszystko wyjasni - narazie auto jeździ :)

pozdrawiam.

--

popsułem auto - co się stanie jak płyn zamarzn ie ?