Data: 2009-12-21 00:33:10 | |
Autor: Michał | |
popsułem auto - co się stanie jak płyn zamarznie ? | |
witam,
co sie stanie jak płyn chłodniczy zamarznie ? bo dziś mi zamarzło i... jade, klimatronmik nie chce się wkręcic na wyższe obroty niż 2/8 kosteczek, zimno, poatrze a tu silnik się zaczyna przegrzewać - stacja - kupuje płynu dolewam bo się okazało że ... znikło ? jade dalej jakieś 4km dalej zimno w aucie dalej, wiele w zasadzie zimnym (ale nie -17), patrze po tych wskazówkach ciśnienie oleju takie że skali brakło temp. na maxa, po chwili service i dużo innych kontrolek. gaśnei i nie jedzie... i zapach płynu i dym spod maski. po postoju 20minut niby wróciło wszystko do normy - odmarzło od tej pary pod maską ? silniki chłodnicy się powłączały oba, potem niby jechał normalnie, niby klimatronik zaczoł (w miarę) normalnie grzać. dużo sie mogło popsuc od zamarznięcia - czy dolać płynu i jeździć ? pozdrawiam. -- |
|
Data: 2009-12-21 01:52:57 | |
Autor: Michał Gut | |
popsułem auto - co się stanie jak płyn zamarznie ? | |
co sie stanie jak płyn chłodniczy zamarznie ? zamarznac w czasie jazdy? zartujesz:) jesli juz to szukaj zapowietrzenia i miejsca gdzie ci spieprzyl ten plyn:) strzelam upg |
|
Data: 2009-12-21 21:51:50 | |
Autor: Michał | |
popsułem auto - co się stanie jak płyn zamarznie ? | |
zamarznac w czasie jazdy? zartujesz:) zamarzło jak stało. -- |
|
Data: 2009-12-22 08:29:56 | |
Autor: Michał Gut | |
popsułem auto - co się stanie jak płyn zamarznie ? | |
Użytkownik " Michał" <mttj@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hgoqlm$bs7$1inews.gazeta.pl...
jak ogrzeje sie do stanu plynnego to wylej ten syf co ci zamarzl szukaj miejsca gdzie ucieka ci plyn sprawdz czy silnik rownomiernie pracuje (jak wyrazna jest nierownomierna praca jednego clindra to masz pewnik ze upg) chociaz jesli miales sama wode to moglo ci blok rozwalic (edziesz wiedzial) jesli nie upg i nie blok to szukaj wyciekow na zlaczkach plastikowych przy chlodnicy (króciec) - mogly zostac rozsadzone, tak samo chlodnica sama w sobie - zobaczy czy rozgrzana nie paruje (nie ma prawa) |
|
Data: 2009-12-21 06:32:08 | |
Autor: kml | |
popsułem auto - co się stanie jak płyn zamarzn ie ? | |
Użytkownik " Michał" <mttj@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hgmfo6$kop$1inews.gazeta.pl... witam, Wiedzialeś, że masz płyn zamarznięty a mimo to pojechałeś??? U znajomego, w corsie, węże od chłodnicy były gorące na górze a na dole sople (albo odwrotnie), silnik sie grzał ale on był laikiem wtedy i nie wiedział o co chodzi. Potem ciepły garaż, farelka i nowy płyn. -- pozdrawiam kml |
|
Data: 2009-12-21 21:53:19 | |
Autor: Michał | |
popsułem auto - co się stanie jak płyn zamarznie ? | |
> bo dziś mi zamarzło i... jade, Domyśliłem się jak się zagrzał i zjechałem na stacje żeby zobaczyc co jest wychodze a tam wiatraki od chłodnicy się nie kręcą. pozdrawiam. -- |
|
Data: 2009-12-21 09:27:45 | |
Autor: Jan Kowalski | |
popsułem auto - co się stanie jak płyn zamarznie ? | |
Użytkownik " Michał" <mttj@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hgmfo6$kop$1inews.gazeta.pl... co sie stanie jak płyn chłodniczy zamarznie ? Może pęknąć blok silnika. To się może stać. |
|
Data: 2009-12-21 09:35:02 | |
Autor: mirek | |
popsułem auto - co się stanie jak płyn zamarzn ie ? | |
Użytkownik " Michał" <mttj@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hgmfo6$kop$1inews.gazeta.pl...
witam, OMFG, Ty jesteś naprawdę takim matołkiem czy tylko takiego zgrywasz? Te wszystkie Twoje posty w kategorii moto przyprawiają o dreszcze - większego lamerstwa nie widziałem. Tu popsute, tam odpadło, tu nie robie bo kasy nie ma, opony łyse i rzuca w koleinach ale co tam... Kup se może rower, co?? Przynajmniej Ty nikogo nie zabijesz, jak Ci się auto rozpadnie przy 100km/h. -- mirek |
|
Data: 2009-12-21 10:39:11 | |
Autor: AL | |
popsułem auto - co się stanie jak płyn zamarznie ? | |
mirek pisze:
Kup se może rower, co?? Przynajmniej Ty nikogo nie zabijesz, jak Ci się auto rozpadnie przy 100km/h. przy rowerze tez trzeba dlubnac od czasu do czasu -- pozdr Adam (AL) TG |
|
Data: 2009-12-21 22:17:06 | |
Autor: Sebastian Biały | |
popsułem auto - co się stanie jak płyn zamarznie ? | |
mirek wrote:
większego lamerstwa nie widziałem. W zasadzie co może poradzić w tej sytuacji normalny przeciętny kierowca otwierający maskę w celu wlewania płynu do spryskiwaczy? Współczesne silniki sa tak skomplikowane, że sami twórcy nie sa w stanie ich prawidłowo oczujnikować. Wykrywanie zamarznięcia płynu jak widac przerasta możliwosci współczesnej techniki. Trudno miec pretensje do kierowcy że mu "wszystkio miga na wskaźnikach" że nie wie co robić. |
|
Data: 2009-12-21 22:19:57 | |
Autor: peter | |
popsułem auto - co się stanie jak płyn zamarzn ie ? | |
W zasadzie co może poradzić w tej sytuacji normalny przeciętny kierowca otwierający maskę w celu wlewania płynu do spryskiwaczy? nie wlewac wody ? wlac plyn ? ale jak widac sa debile dla ktorych to za trudne zadanie. |
|
Data: 2009-12-21 22:28:39 | |
Autor: Sebastian Biały | |
popsułem auto - co się stanie jak płyn zamarznie ? | |
peter wrote:
W zasadzie co może poradzić w tej sytuacji normalny przeciętny kierowca otwierający maskę w celu wlewania płynu do spryskiwaczy? nie wlewac wody ? wlac plyn ? ale jak widac sa debile dla ktorych to za trudne zadanie. To nie debile. To normalni ludzie, którzy nie musza wiedzieć czym się różni każdy z czterech płynów i dlaczego są osobne zbiorniki, kilkadziesiąt rurek, setki elementów ruchomych i kilometry kabla. Silniki stały się przeraźliwie skomplikowane do tego stopnia, ze żadko ktory mechanik ma w ogóle z grubsza pojęcie jak dzialają w całości (trzeba by często mechanika i elektronika i informatyka w jednym). Nazywanie debilem osoby która ma głęboko w dupie ten cały bajzel pod maską jest grubą przesadą. Nawet jesli jest trollem. PS. Czekam na samochody elektryczne. Z przyjemnoscią zamienie te dziesiątki zębatek i przekładni na falownik i silnik klatkowy w feldze. |
|
Data: 2009-12-21 22:33:46 | |
Autor: peter | |
popsułem auto - co się stanie jak płyn zamarzn ie ? | |
To nie debile. To normalni ludzie, którzy nie musza wiedzieć czym się jak sie nie zna to po co tam grzebie? dlaczego dolewal wody? bo plyn spierdolil? dlaczego ? bo cos popsute. niech da zarobic mechanikowi a nie psuje. chociaz nie.... niech psuje, wtedy wiecej zarobimy :D |
|
Data: 2009-12-21 23:41:34 | |
Autor: elmer radi radisson | |
popsułem auto - co się stanie jak płyn zamarznie ? | |
On 2009-12-21 22:28, Sebastian Biały wrote:
To nie debile. To normalni ludzie, którzy nie musza wiedzieć czym się Przepraszam, ale wlasnie takie podejscie powoduje sprowadzanie ludzi do debili. Skoro czlowiek nauczyl sie jesc nozem i widelcem, podcierac papierem, uzywac patyczka do uszu, wybiera wlasciwe paliwo z dystrybutora, to pare podstaw eksploatacji pojazdu kosztujacego wiecej niz pudelko Lego Technics nie spowoduje obrzeku mozgu a pomoze w jego eksploatacji. Plyny eksploatacyjne to nie jest rocket science, szczegolnie ze od jakiegos czasu ucza takich podstaw nawet na kursie i egzaminie na PJ, poza tym w krotkich zdaniach opisuje sie to na pierwszych stronach instrukcji. Jesli ktos ma z tym problem, to znaczy ze warto jeszcze troche poprobowac z zabawka z otworkami do ktorych wklada sie klocki o pasujacym ksztalcie. A niezadbany nawet w podstawowych kwestiach samochod moze przyniesc nieszczescie. -- memento lorem ipsum |
|
Data: 2009-12-22 00:20:53 | |
Autor: Sebastian Biały | |
popsułem auto - co się stanie jak płyn zamarznie ? | |
elmer radi radisson wrote:
To nie debile. To normalni ludzie, którzy nie musza wiedzieć czym się Przepraszam, ale wlasnie takie podejscie powoduje sprowadzanie Od jakiegoś czasu pogodziłem się z tym, że ludzie dzielą sie czasami na inzynierow i całą resztę. W calej reszcie jest tez miejsce dla debili, ale również dla poetów, w kwestiach technicznych są często nierozróżnialni. paliwo z dystrybutora, to pare podstaw eksploatacji pojazdu Chyba nie rozumiemy się. Zadaniem kierowcy nie jest kontrolowanie poziomu wszelkich płynów przed każdym odpaleniem silnika czego dowodem są miliony Polakow _nie_ robiacych tego codziennie włącznie ze mną. Swoja drogą po części wine za dolewanie wody do chłodnicy ponoszą zawodowi kierowcy/machnicy którzy co chwile pieprzoą glupoty o "wodzie" mając na myśli chłodzenie silnika czymś kompletnie innym. Nie ma się co dziwic, że ktoś słysząc takie określenia w końcu tej wody doleje, bo przecież tam woda jest. Plyny eksploatacyjne Niestety to jest Rocket Science. Za mało o centymetr - katastrofa. Za dużo - katastrofa. Na ciepłym nie wolno, zimą nie wolno, wlewając można sie oparzyć, dostanie się do oczu od razu do lekarza, połkniecie grozi szpitalem, z dala od dzieci, itd. Instrukcja w ogóle w nowych samochodach straszy apokalipsą jak się coś źle wleje, lepiej nie tykać, tylko wezwać serwis. Jesli ktos To powyżej to charakterystyczny dla mądrali sposób pogardliwego traktowania osób nietechnicznych. Wiem, bo sam stosuje ... A niezadbany nawet w podstawowych kwestiach samochod moze Jedną z najbardziej rozczarowujących rzeczy w samochodach jest fakt, ze mimo dziesięcioleci rozwoju samochodow _w ogóle_ należy zaglądać pod maskę w celu lania jakis płynów. A podobno dzięki rozwojowi techniki ma się żyć prościej, czy jakoś tak. A tu dalej średniowicze zamiast czujnika poziomu płynu chłodzenia, skoro taki ważny. Swoją drogą ja mam czujnik poziomu spryskiwacza. Ale poziomu płynu chłodzacego nie. Żenada. |
|
Data: 2009-12-22 08:42:30 | |
Autor: Michał Gut | |
popsułem auto - co się stanie jak płyn zamarznie ? | |
Od jakiegoś czasu pogodziłem się z tym, że ludzie dzielą sie czasami na inzynierow i całą resztę. W calej reszcie jest tez miejsce dla debili, ale również dla poetów, w kwestiach technicznych są często nierozróżnialni. Tu sie zgodze ale jesli czlowiek jest poetą:) to niech nie probuje tego sam łatać jeśli nie ma pojęcia o temacie. zadnego. Od tego jest całe mrowie serwisów, serwisików, ASO, złotych rączek czy też dobrych sąsiadów którzy chętnie pomoga nietechnicznemu w zamian za drobny upomiek, wymyslenie wierszyka na karte swiateczna:), czy za dobre slowo. Chyba nie rozumiemy się. Zadaniem kierowcy nie jest kontrolowanie poziomu wszelkich płynów przed każdym odpaleniem silnika czego dowodem jest. nieco kazde odpalenie silnika ale instrukcje pisane są jak dla idiotów bo statystycznie musi w grupie byc pewna podgrupa idiotów a instrukcja ma za zadanie poinstruowac kazdego - idiote tez. Dlatego masz tam mnostwo: jesli nie wiesz albo nie zadzialalo po czynnosci wykonanej zgodnie z instrukcja zwroc sie do serwisu. Kierowca ma obowiazek sprawdzac plyny z odpowiednia czestotliwoscia. Jesli wpiepsza mu plyn chlodniczy na potęgę a nie chce naprawioac silnika (np nie oplaca sie) to niech sprawdza co 6h - Ja swego czasu jak zgubilem korek od chlodnicy sprawdzalem co ok 5km jak mi zaczynala isc wskazowka temperatury lekko powyzej sredniej lub przed kazdym odpaleniem silnika uzupelnialem. Jesli wie ze ma szczelny uklad albo samochod nie bierze oleju to pomiedzy wyjmianami moze nie wsadzac glowy pod maske. Plyny eksploatacyjne Jak wyzej. ponadto producentom samochodow zalezy zeby pracowaly optymalnych warunkach - zwlaszcza wokresie gwarancji. Jak nalejesz 1cm wiecej albo 10 cm mnieju to nic a nic zlego sie nie stanie - jestem tego zywym dowodem. Jedną z najbardziej rozczarowujących rzeczy w samochodach jest fakt, ze mimo dziesięcioleci rozwoju samochodow _w ogóle_ należy zaglądać pod maskę w celu lania jakis płynów. A podobno dzięki rozwojowi techniki ma się żyć prościej, czy jakoś tak. A tu dalej średniowicze zamiast czujnika poziomu płynu chłodzenia, skoro taki ważny. Swoją drogą ja mam czujnik poziomu spryskiwacza. Ale poziomu płynu chłodzacego nie. Żenada. płyny się starzeją, zuzywaja - dlatego sa plynami ekploatacyjnymi. czyjnik poziomu spryskiwacza masz zamontowany bo jego najczesciej uzywasz i najczesciej dolewasz. Brak plynu do spryskiwacza moze byc niekiedy niebezpieczny wiec tu kolejnty argument za czujnikiem za 2pln. sir |
|
Data: 2009-12-22 11:03:32 | |
Autor: elmer radi radisson | |
popsułem auto - co się stanie jak płyn zamarznie ? | |
On 2009-12-22 00:20, Sebastian Biały wrote:
Od jakiegoś czasu pogodziłem się z tym, że ludzie dzielą sie czasami na Swiat nie jest zero-jedynkowy i czarno-bialy. Poeta tez umie zaparzyc sobie herbate i bedzie umial nalac rope do diesla i plyn do spryskiwacza pod pokrywke z odpowiednim symbolem. Chyba nie rozumiemy się. Zadaniem kierowcy nie jest kontrolowanie A kto mowi o codziennym kontrolowaniu? Wazne jest zeby robic to w odpowiednich przedzialach czasu i tyle. Niestety to jest Rocket Science. Za mało o centymetr - katastrofa. Za Jak Ciebie czytam, to mam wrazenie ze jestes teoretykiem ktory nie posiada samochodu. Jaki centymetr? Sa odpowiednie przedzialy, kreseczki na zbiornikach, na bagnecie - do czajnika tez sie nie nalewa wody ponizej pewnego poziomu ani ponad korek. To powyżej to charakterystyczny dla mądrali sposób pogardliwego Nie, to niezrozumienie dla doszukiwania sie w paru prostych czynnosciach przejawow niezbednego technicznego geniuszu. Znajdujesz wytlumaczenie praktycznie dla zwyklego lenistwa, bo to sa rzeczy do ktorych nawet nie potrzebne bylo specjalnie uwazanie na lekcjach fizyki, a wystarczy umiejetnosc czytania. Wlasnie tlumaczac w ten sposob robisz z ludzi niechetnych do takich prostych kwestii - rzeczonych debili. Jak ktos nie umie nalac do samochodu plynu, to ja sie boje pomyslec jak sobie radzi z ewentualnym potomkiem, ktory jest zdecydowanie bardziej skomplikowanym ustrojem. Jedną z najbardziej rozczarowujących rzeczy w samochodach jest fakt, ze Tak. I jeszcze dziwne ze opony sie same nie pompuja podczas jazdy, skoro wiatr tak wieje. Ech. -- memento lorem ipsum |
|
Data: 2009-12-22 18:40:11 | |
Autor: Sebastian Biały | |
popsułem auto - co się stanie jak płyn zamarznie ? | |
elmer radi radisson wrote:
Od jakiegoś czasu pogodziłem się z tym, że ludzie dzielą sie czasami na Swiat nie jest zero-jedynkowy i czarno-bialy. Właśnie o tym mówilem zdanie wyżej. Ty natmiast odesłaleś osobę o slabej znajomości techniki w kierunku zabawek dla dzieci. nie posiada samochodu. Jaki centymetr? Sa odpowiednie przedzialy, Przeciętny poeta nie ogarnia takich koncepcji jak kreski na bagnecie czy też sam bagnet, różnicy miedzy glikolem czy olejem. Zaglądanie pod maskę jest dla niego katorgą. Niestety współczesne silniki ciągle go do tego zmuszają. Jak ktos nie umie nalac do samochodu plynu, to ja sie boje pomyslec jak Z moich obserwacji zdecydowanie lepiej niż niejeden mechanik samochodowy. Mowię o poetach. Idioci nie zawsze. Jedną z najbardziej rozczarowujących rzeczy w samochodach jest fakt, ze Tak. I jeszcze dziwne ze opony sie same nie pompuja podczas jazdy, Ale czujniki ciśnienia w oponach mam. A czujnika poziomu płynu chłodzącego nie. Pytanie czemu. To dość istotny element wpływający na długofalową trwalość silnika. Może nikomu na tym nie zależy ... |
|
Data: 2009-12-22 20:08:44 | |
Autor: elmer radi radisson | |
popsułem auto - co się stanie jak płyn zamarznie ? | |
On 2009-12-22 18:40, Sebastian Biały wrote:
Właśnie o tym mówilem zdanie wyżej. Ty natmiast odesłaleś osobę o slabej Odeslalem kogos kto jest taki leniwy, ze nie chce mu sie przeczytac kilku wytluszczonych - jako istotne - zdan z instrukcji obslugi do wyraznie bardziej adekwatnych zajec. Przeciętny poeta nie ogarnia takich koncepcji jak kreski na bagnecie czy Widze ze masz bardzo duza wiedze na temat przecietnych poetow. Zapewne wiekszosc z nich ma roztargniony, metny od spojrzenia w nieskonczonosc wzrok, chodza do sklepu w szlafroku a gola sie przez pomylke nozem do papieru, i na drugie imie maja po grecku STEREOTYP. Pewnie rowniez nie radza sobie z elektrycznym czajnikiem. Glikol? Widziales gdzies pod maska kapsel z napisem GLIKOL? Piktogramy i instrukcja przemawia do opornych. Jesli ktos ma problemy to nie powinien w ogole siadac za kierownice bo widocznie nie potrafi zadbac o pojazd, ktory nawiasem mowiac w efekcie moze przyczynic sie do cudzej krzywdy. Bo jak sobie poradzi z oponami i zwroci uwage ze zamienily sie w slicki? Wyszedl z boku drut? Przepraszam, bedzie jezdzic rok az mu nie przejdzie przegladu? A Ty probujesz usprawiedliwiac jeszcze bardziej banalne rzeczy.. Analfabetyzmu funkcjonalnego albo lenistwa (zalezy jaka jest prawdziwa przyczyna) w podstawowych kwestiach sie nie da wytlumaczyc. -- memento lorem ipsum |
|
Data: 2009-12-22 20:56:24 | |
Autor: Sebastian Biały | |
popsułem auto - co się stanie jak płyn zamarznie ? | |
elmer radi radisson wrote:
Odeslalem kogos kto jest taki leniwy, ze nie chce mu sie przeczytac Ziew. Poziom rozumienia tekstów technicznych nie jest wysoki. Tak po prostu jest, ze urządzenia sa za skomplikowane dla Kowalskiego. sie przez pomylke nozem do papieru, i na drugie imie maja po Ziew. Dośc dużo pracuje z "humanistami" w sensie szerokiego pojęcia rozumianego współcześnie. Wiele tych osób po prostu _nie będzie_ zastanawialo się co i gdzie nalać, bo wiedza przeczytana w instrukcji obsługi wylatuje im z glowy po 15 sekundach podobnie jak mi poezja Galczyńskiego. Jadą aż samochód stanie. Potem płacą, narzekają i znowu jadą aż się coś urwie. To dość powszechne podejscie, samochód to przedmiot który ma wlew paliwa i pare przycisków i galek do sterowania. Piktogramy i instrukcja przemawia do opornych. Piktogram na moim wlewie płynu chłodzacego ostrzega przed oparzeniem. Instrukcja podobnie. Czysta zacheta, że tak powiem. Jesli ktos ma Segregacja mowisz? To się nie sprawdziło bez względu na kryteria. poradzi z oponami i zwroci uwage ze zamienily sie w slicki? Prawdopodobnie dlatego samochody powinny byc bardziej idiotoodporne. Podobnie jak komputery/systemy operacyjne stały się idiotoodporne bo zaczeli je używać nietechniczni (z wypchanymi portfelami). Analfabetyzmu funkcjonalnego albo lenistwa (zalezy jaka Jednak nie mozna go też zakazać. Jedyna rada - uidiotoodpornić. Niestety poziom komplikacji silnika spalinowego chyba to uniemożliwia. |
|
Data: 2009-12-22 21:29:57 | |
Autor: elmer radi radisson | |
popsułem auto - co się stanie jak płyn zamarznie ? | |
On 2009-12-22 20:56, Sebastian Biały wrote:
poradzi z oponami i zwroci uwage ze zamienily sie w slicki? I ta wlasciwie wypowiedz wystarczy za komentarz.. instrukcja obslugi za techniczna, powiadasz. Opony powinny byc bardziej idiotoodporne, piszesz. Pewnie wytapiane z bezdetkowej stali. Powiedz, jak ci ludzie ktorych probujesz wytlumaczyc placa rachunki za mieszkanie? Korzystaja z kuchenki? Uzywaja lekarstw? Czy sa na etapie zmagan z krzemieniem? To musza byc jakies szczegolne jednostki. Jesli istnieja. Ech, szkoda dalej gadac bo to za ciezki absurd na te grupe :) Ja rozumiem ze mozna kontestowac wyklady o szlifie walu, mapach ECU, adjustowaniu karburatora, ale ze ktos kiedys bedzie sie skarzyl ze poziom trzech plynow w pojezdzie to fizyka kwantowa, a pewnie widzial w zyciu czajnik.. whoa. Rozwoj naszej cywilizacji wyraznie pedzi do przodu. Niechybnie :) -- memento lorem ipsum. |
|
Data: 2009-12-22 20:06:09 | |
Autor: Piotrek | |
popsułem auto - co się stanie jak płyn zamarzn ie ? | |
Chyba nie rozumiemy się. Zadaniem kierowcy nie jest kontrolowanie poziomu wszelkich płynów przed każdym odpaleniem silnika czego dowodem są miliony Polakow _nie_ robiacych tego codziennie włącznie ze mną. oj nie wiem czy nie jest napisane w instrukcji ze sprawdzic trzeba. wiem ze to dupochron producenta ale niejako oczywistym jest ze jesli zniknie nam plyn z chlodnicy czy olej(bo uszkodzimy miske) to producent umywa rece bo uzytkownik o podstawowa kontrole musi dbac. Niestety to jest Rocket Science. Za mało o centymetr - katastrofa. Za dużo - katastrofa. leje sie zgodnie z instrukcja Na ciepłym nie wolno, zimą nie wolno, wlewając można sie oparzyć, dostanie się do oczu od razu do lekarza, połkniecie grozi szpitalem, z dala od dzieci, itd. Instrukcja w ogóle w nowych samochodach straszy apokalipsą jak się coś źle wleje, lepiej nie tykać, tylko wezwać serwis. dolanie plynu to zadna filozofia, wiadomo ze nie na goracym silniku, lepiej na zimnym. nalewamy plyn chlodzacy zalecany przez producenta i do poziomu jaki zaleca producent. tyle. To powyżej to charakterystyczny dla mądrali sposób pogardliwego traktowania osób nietechnicznych. Wiem, bo sam stosuje ... jak ktos nie potrafi plynu dolac do chlodnicy po przeczytaniu paru zdan w instrukcji to jest raczej idiota a nie nietechniczny. Jedną z najbardziej rozczarowujących rzeczy w samochodach jest fakt, ze mimo dziesięcioleci rozwoju samochodow _w ogóle_ należy zaglądać pod maskę w celu lania jakis płynów. A podobno dzięki rozwojowi techniki ma się żyć prościej, czy jakoś tak. A tu dalej średniowicze zamiast czujnika poziomu płynu chłodzenia, skoro taki ważny. Swoją drogą ja mam czujnik poziomu spryskiwacza. Ale poziomu płynu chłodzacego nie. Żenada. ja mam oba czujniki, a samochod jak kazda inny element mechaniczny wymaga od czasu do czasu spagladniecia czy wszystko jest OK. -- pzdr piotrek |
|
Data: 2009-12-22 21:03:01 | |
Autor: Sebastian Biały | |
popsułem auto - co się stanie jak płyn zamarznie ? | |
Piotrek wrote:
są miliony Polakow _nie_ robiacych tego codziennie włącznie ze mną.oj nie wiem czy nie jest napisane w instrukcji ze sprawdzic trzeba. Skąd sie o tym dowiesz? Przestanie działać ogrzewanie? Jak jest zima to musi być zimno (zaslyszane cytatem dzisiaj na parkingu od Pana Kazia co sąsiadce doradzał czemu samochód coś nie grzeje). Nie zaglądanie pod maske uniemożliwia wczesne reagowanie. A producenci nic nie ułatwiają, montując radio z mp4 a nie montując czujnika poziomu cieczy (wszystkich). jak ktos nie potrafi plynu dolac do chlodnicy po przeczytaniu paru zdan w instrukcji to jest raczej idiota a nie nietechniczny. Jasne. I złodziej, bo każdy idiota to złodziej. Nietechniczni będa jeździć. I nie będa czytac instrukcji. Motoryzacja jest również dla nich. |
|
Data: 2009-12-22 10:24:39 | |
Autor: kamil | |
popsułem auto - co się stanie jak płyn zamarzn ie ? | |
"elmer radi radisson" <radi@spam-spam-spam-eggs-bacon-and.spam.wireland.org> wrote in message news:hgotit$m02$1inews.gazeta.pl...
Przepraszam, ale wlasnie takie podejscie powoduje sprowadzanie Rocket science nie jest tez diagnoza i wymiana uszkodzonego elementu w komputerze, wymiana grzalki w bojlerze, zamontowanie rur centralnego i kaloryfera. A mimo to wiekszosc osob na te czynnosci w nosie i wola fachowca. Jesli wedlug Ciebie sa debilami, pozostaje jedynie wspolczuc waskiego horyzontu poznaniowego. Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2009-12-22 12:10:01 | |
Autor: elmer radi radisson | |
popsułem auto - co się stanie jak płyn zamarznie ? | |
On 2009-12-22 11:24, kamil wrote:
Rocket science nie jest tez diagnoza i wymiana uszkodzonego elementu w Litosci. Sprawdzenie plynow w zbiorniczkach majacych odpowiednie kreski i symbole to jest wyzwanie? To juz mnie nie dziwia ludzie ktorzy jezdza samochodem do momentu az im sie cos urwie albo odpadnie, bo do tej pory nie zapalila sie im zadna kontrolka albo "to swietne auto, nic przy nim nie trzeba robic". Najwyrazniej jednak samochod nie jest dobrem dla mas. Trzeba by sie tez zastanowic nad czajnikiem elektrycznym. -- memento lorem ipsum. |
|
Data: 2009-12-22 12:23:02 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
popsuĹem auto - co siÄ stanie jak pĹyn zamarznie ? | |
On 2009-12-22, kamil <kamil@spam.com> wrote:
Rocket science nie jest tez diagnoza i wymiana uszkodzonego elementu w komputerze, wymiana grzalki w bojlerze, zamontowanie rur centralnego i kaloryfera. A mimo to wiekszosc osob na te czynnosci w nosie i wola fachowca. Jak wołają fachowca to dobrze, jak im się nie chce przeczytać instrukcji i lekceważą zalecenia fachowca to są debilami. Jesli wedlug Ciebie sa debilami, pozostaje jedynie wspolczuc waskiego horyzontu poznaniowego. Wąskie to Ty masz rozumienie tekstu pisanego. Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2009-12-22 12:45:02 | |
Autor: MarcinJM | |
popsułem auto - co się stanie jak płyn zamarznie ? | |
kamil pisze:
Rocket science nie jest tez diagnoza i wymiana uszkodzonego elementu w komputerze, wymiana grzalki w bojlerze, zamontowanie rur centralnego i kaloryfera. A mimo to wiekszosc osob na te czynnosci w nosie i wola fachowca. Jesli wedlug Ciebie sa debilami, pozostaje jedynie wspolczuc waskiego horyzontu poznaniowego. Ale mowimy o czynnosci z zakresu "napelnic czajnik woda"... no wlasnie, nalewasz do czajnika mleko? Sikasz do niego? Czy uzytkujac kosiarke do trawy masz swiadomosc istnienia noza, ktory trzeba czasem naostrzyc? Dlaczego zamykasz lodowke? Dlaczego do mikrofali nie wkladasz metalowych naczyn? Zreszta tak jak ktos wspomnial: po ta sa instrukcje (pisane dla kompletnych laikow), zeby sie z nimi zapoznac. -- pozdrawiam MarcinJM |
|
Data: 2009-12-22 10:03:54 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
popsuĹem auto - co siÄ stanie jak pĹyn zamarznie ? | |
On 2009-12-21, Sebastian Biały <heby@poczta.onet.pl> wrote:
nie wlewac wody ? wlac plyn ? ale jak widac sa debile dla ktorych to za trudne zadanie. Oraz jedna prosta instrukcja obsługi. Silniki stały się przeraźliwie skomplikowane do tego stopnia, ze żadko ktory mechanik ma w ogóle z grubsza pojęcie jak dzialają w całości (trzeba by często mechanika i elektronika i informatyka w jednym). Nazywanie debilem osoby która ma głęboko w dupie ten cały bajzel pod maską jest grubą przesadą. Nawet jesli jest trollem. Z tego całego bajzlu ważny jest bagnet oleju, zbiorniczek z płynem hamulcowym i drugi z płynem chłodzącym. Nic się nie zmieniło przez ostatnie dwadzieścia lat. PS. Czekam na samochody elektryczne. Z przyjemnoscią zamienie te dziesiątki zębatek i przekładni na falownik i silnik klatkowy w feldze. Tobie naprawdę się wydaje, że to będą wszyskie elementy układu napedowego? Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2009-12-22 18:44:43 | |
Autor: Sebastian Biały | |
popsułem auto - co się stanie jak płyn zamarznie ? | |
Krzysiek Kielczewski wrote:
PS. Czekam na samochody elektryczne. Z przyjemnoscią zamienie te dziesiątki zębatek i przekładni na falownik i silnik klatkowy w feldze. Tobie naprawdę się wydaje, że to będą wszyskie elementy układu Zakładając silniki w feldze - tak. Reszta to zawieszenie, hamulce i jakies duperele. Ewentualnie jeśli rozumiesz szerzej układ napędowy to również elektronika + bateria. Ale z mechaniki napedowej tylko silniki i koła. |
|
Data: 2009-12-23 08:23:49 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
popsuĹem auto - co siÄ stanie jak pĹyn zamarznie ? | |
On 2009-12-22, Sebastian Biały <heby@poczta.onet.pl> wrote:
Zakładając silniki w feldze - tak. Reszta to zawieszenie, hamulce i jakies duperele. Ewentualnie jeśli rozumiesz szerzej układ napędowy to również elektronika + bateria. Ale z mechaniki napedowej tylko silniki i koła. Tak podchodząc do sprawy to w dzisiejszym samochodzie masz tylko zwykły silnik spalinowy, o konstrukcji znanej od dziesięcioleci. Pzdr, Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2009-12-23 17:37:28 | |
Autor: Sebastian Biały | |
popsułem auto - co się stanie jak płyn zamarznie ? | |
Krzysiek Kielczewski wrote:
Zakładając silniki w feldze - tak. Reszta to zawieszenie, hamulce i jakies duperele. Ewentualnie jeśli rozumiesz szerzej układ napędowy to również elektronika + bateria. Ale z mechaniki napedowej tylko silniki i koła. Tak podchodząc do sprawy to w dzisiejszym samochodzie masz tylko zwykły W której ilośc elementów mechanicznych niemożliwych do automatycznej diagnostyki jest nieporównywalnie większa do silnika indukcyjnego. Pozostale elementy zasilania silnika w prąd (falownik/bateria) są z definicji możliwe do ciągłej diagnostyki. W samochodzie elektrycznym pomijając problemy z pojemnościami baterii jedynym słabym punktem jest właśnie sam silnik i jego mechaniczne problemy. Ale zredukowane o rzedy wielkości w porównaniu z silnikiem spalinowym przecietnego samochodu. Efekt: samochod będzie w stanie samodzielnie określić _kiedy_ wymaga naprawy i czego. Prawie dla każdego elementu niemechanicznego częściowo włączając w to same silniki. |
|
Data: 2009-12-23 18:29:45 | |
Autor: J.F. | |
popsułem auto - co się stanie jak płyn zamarznie ? | |
On Tue, 22 Dec 2009 18:44:43 +0100, Sebastian Biały wrote:
Krzysiek Kielczewski wrote: Tobie naprawdę się wydaje, że to będą wszyskie elementy układuZakładając silniki w feldze - tak. Reszta to zawieszenie, hamulce i jakies duperele. Ewentualnie jeśli rozumiesz szerzej układ napędowy to również elektronika + bateria. Ale z mechaniki napedowej tylko silniki i koła. Tak czy inaczej .. niby jestem elektronik, ale cos mi sie wydaje ze latwiej sie przeguby wymienia niz falownik naprawia :-) J. |
|
Data: 2009-12-23 18:36:46 | |
Autor: Sebastian Biały | |
popsułem auto - co się stanie jak płyn zamarznie ? | |
J.F. wrote:
Tak czy inaczej .. niby jestem elektronik, ale cos mi sie wydaje ze Nikt tu nie pisze o latwości naprawy. Ja piszę o łatwości samodiagnostyki. W dodatku nie ma problemów typu "panie, dymi i 5-ciu mechaników nie wie czemu". Tam będzie wiadomo czemu cos nie działa w znacznej wiekszości przypadków nawet przed katastrofalną awarią. Idiotoodporność. Oczywiście pojawią się inne problemy: jesli ktoś zaszyfruje komunikacje pomiedzy podzespołami to wymiana na tanszy zastepnik będzie niemożliwa. Być może nawet pojawią się ogniwa/baterie które na wzór pojemników z tuszem będa mieć licznik cykli i wymuszą zmiane na oryginal po określonym przebiegu, ręczne regeneracje odpadają itd. |
|
Data: 2009-12-24 01:53:47 | |
Autor: Jackare | |
popsułem auto - co się stanie jak płyn zamarznie ? | |
Użytkownik "Sebastian Biały" <heby@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hgtkfh$gd8$1achot.icm.edu.pl...
To ma inne podłoże. Większość starszych wiekiem mechaników potrafiłaby. Podobnie jak większość starszych wiekiem blacharzy potrafi dowolny element blaszany wyklepać młotkiem na skórzanym worku wypełnionym piaskiem. W dzisiejszych czasach niczego się już nie NAPRAWIA, tylko wymienia się całe podzespoły. W czasach gdy naprawiało się metodami warsztatowymi, podstawą była diagnostyka a potem właściwa naprawa. Dziś mechanik ma wiedzieć jak podłączyć koputer diagnostyczny do samochodu i co wymienić w zależności od wskazania tego komputera. Rzecz w tym że dziesiątek rzeczy komputer nie pokaże, lub pokaże skutki pośrednie a nie przyczyny. Silnik jest pod wzlędem mechaniczym urządzeniem bardzo prostym. Komplikacja jest m.in. wynikiem wymogów ochrony środowiska - stąd konieczność kontroli parametrów pracy. Nie można tego zrobić prostym, mechanicznym sprzężeniem zwrotnym, więc rolę tą przejęła elektronika i automatyka. Czy diagnostyka układów elektroniki i automatyki jest zadaniem mechanika? Czy wiedza na temat zależoności i prawidłowości pracy silnika spalinowego jest obszarem zainteresowań elektronika i automatyka? Sęk w tym że mało jest osób "technicznych" obejmujących coś ponad swoją wąską specjalizację. Zazwyczaj oni sami nie chcą wiedzieć więcej. Nie znam przyczyn tego stanu rzeczy, ale cierpią na tym klienci i użytkownicy urzadzeń technicznych. Osoby, które w podstawowym zakresie nie chcą pojąć pewnych prawideł technicznych mają ciężej i żyje im się trudniej tak w dżungli cywilizacyjnej i jak i tej naturalnej Osoba techniczna poradzi sobie w większości sytuacji życiowych - także tych ekstremalnych. Osoba nietechniczna funkcjonuje tylko dzięki swojej płaszczyźnie zawodowej czy specjalizacyjnej. Bez niej jest nikim i w bardziej naturalnych warunkach jest szybciej przez naturę eliminowana. Filozof, poeta, prawnik, ekonomista, malarz, informatyk nie jest potrzebny by żyć lub przeżyć. Ktoś kto ujarzmi i wykorzysta wodę, ogień, wiatr, ziemię - jak najbardziej tak. -- Jackare |
|
Data: 2009-12-24 12:24:19 | |
Autor: J.F. | |
popsułem auto - co się stanie jak płyn zamarznie ? | |
On Thu, 24 Dec 2009 01:53:47 +0100, Jackare wrote:
Użytkownik "Sebastian Biały" <heby@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości Tylko bedzie "panie, dymi, a 10 elektronikow nie potrafi naprawic". To ma inne podłoże. Większość starszych wiekiem mechaników potrafiłaby. Podobnie jak większość starszych wiekiem blacharzy potrafi dowolny element blaszany wyklepać młotkiem na skórzanym worku wypełnionym piaskiem. W dzisiejszych czasach niczego się już nie NAPRAWIA, tylko wymienia się całe podzespoły. W czasach gdy naprawiało się metodami warsztatowymi, podstawą Ale to nie o to chodzi. Blacharzowi juz sie nie oplaca klepac, skoro za niewielkie pieniadze dostaje gotowy element. Mechanik tez nie naprawi metodami warsztatowymi, bo to sie nie da. Jak ma naprawic wyrobiony otwor, czy pekniety element z tworzywa ? Albo nie oplaca - bo moze i moglby cos prostego zrobic sam, ale za dlugo by to trwalo. Takie czasy - jedyna pretensje mam moze tylko do hamulcow bebnowych, gdzie mozna by gumki wymienic, ale nie ma - tylko cale kompletne cylinderki. po 30 zl sztuka .. była diagnostyka a potem właściwa naprawa. Dziś mechanik ma wiedzieć jak podłączyć koputer diagnostyczny do samochodu i co wymienić w zależności od wskazania tego komputera. Rzecz w tym że dziesiątek rzeczy komputer nie pokaże, lub pokaże skutki pośrednie a nie przyczyny. Silnik jest pod wzlędem mechaniczym urządzeniem bardzo prostym. Nawet i w tym prostym przypadku diagnostyka bywa trudna. No znika plyn, ale gdzie. Albo taki przypadek - benzyna w gazniku jest, iskra na swiecy jest, a silnik nie zapala. Z elektronika jest podobnie - bez schematu nic nie zrobisz, a nikt juz ich nie daje. Czasem i schemat za malo bo jeszcze opis trzeba. A ze uklad jest zapetlony i skomplikowany, to diagnostyka skomplikowana - nigdy nie wiadomo gdzie skutek, a gdzie przyczyna. Czy diagnostyka układów elektroniki i automatyki jest zadaniem mechanika? Czy wiedza na temat zależoności i prawidłowości pracy silnika spalinowego jest obszarem zainteresowań elektronika i automatyka? Trudno zeby mechanik na starosc uczyl sie elektroniki. I jeszcze zdobywal dokumentacje i nowe wyposazenie. A potem jeszcze przyjdzie mu policja na kontrole i sprawdzi legalnosc oprogramowania :-) A zdolny elektronik po ktorejs tam godzinie zastanawiania sie jak to w tym nowym modelu jest zrobione, dochodzi do wniosku ze skoro taki madry juz jest, to powinien pracowac w biurze kontrukcyjnym fabryki. A klient .. klient ma kupic nowy po trzech latach :-) Filozof, poeta, prawnik, ekonomista, malarz, informatyk nie jest potrzebny by żyć lub przeżyć. Ktoś kto ujarzmi i wykorzysta wodę, ogień, wiatr, ziemię - jak najbardziej tak. A jednak .. filozofowie w starozytnej grecji powstali i dopiero od ~100 lat jakby przestali byc potrzebni, prawnicy po tysiacach lat cywilizacji maja sie doskonale. A do ujarzmiania informatycy okazuja sie bardzo przydatni .. J. |
|
Data: 2009-12-21 22:26:42 | |
Autor: Michał | |
popsułem auto - co się stanie jak płyn zamarznie ? | |
OMFG, Ty jesteś naprawdę takim matołkiem czy tylko takiego zgrywasz? Te wszystkie Twoje posty w kategorii moto przyprawiają o dreszcze - większego lamerstwa nie widziałem. Tu popsute, tam odpadło, tu nie robie bo kasy niema, opony łyse i rzuca w koleinach ale co tam... Kup se może rower, co?? Przynajmniej Ty nikogo nie zabijesz, jak Ci się auto rozpadnie przy 100km/h. Mam specyficzne podejście do motoryzacji ;) Tu na gazeta.pl wystąpiło moje (poprzednie) auto (przewinąć do 4 minuty ;) ): http://tnij.org/motodziennik_pt zgadnij które to ;) ? to trochę wyjaśni co ja widzę w motoryzacji :) -- - a na serio: *nic m nie odpadło - raz (no dobra dobra 2x) wyrwałem zderzak bo się auto zapadło razem z chodnikiem ! a ja je musiałem wyszarpać z tej dziury ! *nie łyse tylko się troche się zdarły, ale dobrze to jeździ oprócz kolein z wodą powyżej 110km/h - bo sie slizga jak dodam gazu. *nie, nie robie - tylko zrobie później, lub nie robie bo zmienie auto bo na czesci bede czekał tydzień, a ja sie hurtem/detalem moto nie zajmuje. *bo ma nie rzucac w koleinach ! nie kupiłem auta w które ma mi się ślizgać po wodzie, ma byc tak jak ja chce - tego oczekuje od auta !. *mam rower, jeżdżę :) *to auto się nie rozpadnie ! pozdrawiam. -- |
|
Data: 2009-12-22 09:04:49 | |
Autor: MarcinJM | |
popsułem auto - co się stanie jak płyn zamarznie ? | |
Michał pisze:
*nic m nie odpadło - raz (no dobra dobra 2x) wyrwałem zderzak bo się auto Zuch *nie łyse tylko się troche się zdarły, ale dobrze to jeździ oprócz kolein z wodą powyżej 110km/h - bo sie slizga jak dodam gazu. Debil *nie, nie robie - tylko zrobie później, lub nie robie bo zmienie auto To rob pozniej, najlepiej temp. zamarzania plynu chlodniczego sprawdzac wiasna. Jak odtaje. Rozrzadu tez nie wymianiaj przed peknieciem paska: po cholere. Dopiero jak peknie znaczy nadawal sie do wymiany, wczesniej nie. *bo ma nie rzucac w koleinach ! nie kupiłem auta w które ma mi się ślizgać po wodzie, ma byc tak jak ja chce - tego oczekuje od auta !. Szczescie od Boga, ze nie oczekujesz od auta przelotow transatlantyckich. *mam rower, jeżdżę :) I tego sie ptzymajmy *to auto się nie rozpadnie ! majac takiego wlasciciela ono JUZ sie rozpadlo Gneralnie: spierdalaj ze swoimi "problemami" do psychologa. -- Pozdrawiam MarcinJM |
|
Data: 2009-12-21 13:05:28 | |
Autor: J.F. | |
popsułem auto - co się stanie jak płyn zamarzn ie ? | |
Użytkownik " Michał" <mttj@WYTNIJ.gazeta.pl>
co sie stanie jak płyn chłodniczy zamarznie ? Jesli to byl plyn, rozwodniony, ale troche glikolu bylo, to sa spore szanse przetrwania. To zamarza w taka sniegowo plynna "kasze" i rozsadza bloku jak czysta woda. Jesli udalo ci sie nie przegrzac jakiejs waznej rzeczy to sam rozwodniony plyn powinien sie obyc bez ofiar. bo dziś mi zamarzło i... jade, klimatronmik nie chce się Ale ten olej to mnie zastanawia - plyn nie ma wplywu na olej. Albo masz za duzo wody w oleju i zablokowalo jakis kanal, albo zupelnie co innego sie uszkodzilo. na maxa, po chwili service i dużo innych kontrolek. A ta para to skad - jakas dziura w ukladzie chlodzenia ? J. |
|
Data: 2009-12-21 22:46:22 | |
Autor: Michał | |
popsułem auto - co się stanie jak płyn zamarznie ? | |
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(a):
Użytkownik " Michał" <mttj@WYTNIJ.gazeta.pl> to dobrze :) > bo dziś mi zamarzło i... jade, klimatronmik nie chce się 2 wskazówki były na maxa, i gasł. > na maxa, po chwili service i dużo innych kontrolek. To chyba zawór bezpieczeństwa puścił od zboirniczka - bardzo dużo tego było, dziś rano (dzień) otwarłem i patrzyłem to pozamarzało to w kształt krateru ksieżycowego ;) dookoła zbiornika. chyba sie zagotował ten fragment silnik - zbiorniczek a zamarzło to przy pompie i chłodnicy, ale lpg działało przy -17. -chyba że zaczeło przerywać bo się minus 40 zrobiło po czasie czy coś takiego tam :) a nie dlatego bo silnik za gorący. jutro się wszystko wyjasni - narazie auto jeździ :) pozdrawiam. -- |
|
Data: 2009-12-21 19:23:33 | |
Autor: peter | |
popsułem auto - co się stanie jak płyn zamarzn ie ? | |
co sie stanie jak płyn chłodniczy zamarznie ? kurwa, ja juz nie mam watpliwosci ze ty jestes zwyczajnym debilem |
|
Data: 2009-12-21 19:34:34 | |
Autor: Yogi\(n\) | |
popsułem auto - co się stanie jak płyn zamarzn ie ? | |
Użytkownik "peter" <abc@FAKE.pl> napisał w wiadomości news:hgoef5$2om$1news.onet.pl...
co sie stanie jak płyn chłodniczy zamarznie ? Ja mysle, że to zwykły troll, nikomu nie przydarza się tyle "nieszczęść" samochodowych równoczesnie - a to ABS nie działa, a to dolał wody zamiast płynu, a to opony ma nie takie jak trzeba. No, chyba że to Osadnik w przebraniu. -- Yogi(n) |
|
Data: 2009-12-21 19:44:44 | |
Autor: peter | |
popsułem auto - co się stanie jak płyn zamarzn ie ? | |
Ja mysle, że to zwykły troll, nikomu nie przydarza się tyle "nieszczęść" samochodowych równoczesnie - a to ABS nie działa, a to dolał wody zamiast płynu, a to opony ma nie takie jak trzeba. No, chyba że to Osadnik w przebraniu. po mojemu to debil. znam kilka takich osob wiec wcale nie podejrzewam o trolling. ale tacy tez sa potrzebni. lubie jak taki przyjedzie do warsztatu. przynajmniej robota jest. |
|
Data: 2009-12-21 22:06:49 | |
Autor: Michał | |
popsułem auto - co się stanie jak płyn zamarznie ? | |
> Ja mysle, że to zwykły troll, nikomu nie przydarza się tyle "nieszczęść" > samochodowych równoczesnie - a to ABS nie działa, a to dolał wody zamiast > płynu, a to opony ma nie takie jak trzeba. No, chyba że to Osadnik w > przebraniu.warsztatu. przynajmniej robota jest. A czym byś się zajął w aucie jak: *jest -17 *ubrałes się na -4 bo się auto ogrzeje za 1.5 minuty *a tam ciągle zimno i jeszcze szyba zaczyna parować !??! bo na 2 kostki mi "auto" wieje juz 4 minutę! Ja jechałem i się patrzyłem gdzie jade, jak tego czy tamtego wyprzedzić, i który kawałek właczyć do słuchania. przeciez nie obserwuje temperatury, oleju, obrotów, itp... tylko patrze na drogę. no... i się pozaświecały światełka 7km dalej. pozdrawiam. -- |
|
Data: 2009-12-21 23:14:57 | |
Autor: peter | |
popsułem auto - co się stanie jak płyn zamarzn ie ? | |
A czym byś się zajął w aucie jak: zajalbym sie zadbaniem o samochod
boś lamer bez jakiejkolwiek wiedzy i kultury technicznej |
|
Data: 2009-12-21 23:16:17 | |
Autor: peter | |
popsułem auto - co się stanie jak płyn zamarzn ie ? | |
A czym byś się zajął w aucie jak: ATSD powiedz mi jakim trzeba byc cwiercinteligentem zeby nie domyslic sie ze przy -17 woda zamarza? |
|
Data: 2009-12-21 22:33:18 | |
Autor: Michał | |
popsułem auto - co się stanie jak płyn zamarznie ? | |
> A czym byś się zajął w aucie jak:ze przy -17 woda zamarza? Tam był płyn, taki zielono/niebieski tylko zamarzł przy -17, przy -15 było chyba ok. A ile tego tam było to nie wiem, bo kupiłem auto i nie patrze pod maske !, toche go wyciekło jak mechnaik wymieniał jakis wezyk (przy okazji klocków) bo mówił że stary (od lpg) i mówi żeby koncentratu troche dolać bo on wody nalał i żeby dolać do maxa (czego nie zrobiłem) czy jakos tak - bo mi z głowy wypadło i sobie teraz to zaczynam przypominać. pozdrawiam. -- |
|
Data: 2009-12-21 22:34:57 | |
Autor: Michał | |
popsułem auto - co się stanie jak płyn zamarznie ? | |
=?ISO-8859-2?Q?_Micha=B3?= <mttj@NOSPAM.gazeta.pl> napisał(a):
> > A czym byś się zajął w aucie jak: a może jednak wody torche dolałem, bo chyba cos uciekło przez ten węzyk od lpg -- |
|
Data: 2009-12-21 23:43:43 | |
Autor: peter | |
popsułem auto - co się stanie jak płyn zamarzn ie ? | |
a może jednak wody torche dolałem, bo chyba cos uciekło przez ten węzyk pisz, pisz. czekam na kolejne twoje przygody. to byl juz trzeci zajechany silnik w tym roku ? |
|
Data: 2009-12-21 22:50:01 | |
Autor: Michał | |
popsułem auto - co się stanie jak płyn zamarznie ? | |
peter <abc@FAKE.pl> napisał(a):
> a może jednak wody torche dolałem, bo chyba cos uciekło przez ten węzyknie ja jeden mam takie przygody :) to byl juz trzeci zajechany silnik w tym roku ? no comment pozdrawiam. -- |
|
Data: 2009-12-21 23:55:10 | |
Autor: peter | |
popsułem auto - co się stanie jak płyn zamarzn ie ? | |
nie ja jeden mam takie przygody :) TAKIE masz tylko ty to byl juz trzeci zajechany silnik w tym roku ? wstyd? |
|
Data: 2009-12-21 23:41:44 | |
Autor: peter | |
popsułem auto - co się stanie jak płyn zamarzn ie ? | |
Tam był płyn, taki zielono/niebieski tylko zamarzł przy -17, nobo to woda byla A ile tego tam było to nie wiem, bo kupiłem auto i nie patrze pod maske !, rasowy lamer jestes ale to juz wiesz |
|
Data: 2009-12-23 22:18:00 | |
Autor: Michał | |
popsułem auto - co się stanie jak płyn zamarznie ? | |
witam, uff samochód chyba jednak działa spełnił wczoraj swoje zadanie: zrobił 750km :) i wygląda że wszystko ok. Nie do końca wiadomo co się stało z płynem/wodą w trakcie całej sytuacji ale wydaje sie ze coś koło litra wyparowało, lub zostało jakoś wypchnięte (dużo teog było rozbryzgnięte po całym silniku). Ale teraz % plynu w wodzie jest większy bo dolałem litr. co do Poety - nie jestem poetą - jestem programistą ;) (ze znajomościa elektorniki) z mechniką nic wspólengo nie mam i wymiana np. akumulatora to dla mnie mechanika samochodowa - nie dotykam - bo tam trzeba śrubek, klucza, siły itp.. Co do auta i instrukcji wychodze z założenia że jeśli autu coś dolega to ma mi to powiedzieć i kropka, po to są tam komputery (ma wszystkie czujniki poziomów wszystkiego, ale zamarzania nie ma). Instrukcje mam i nie otwierałem jeszcze :) do starego modelu przeczytałem. Mam też wymagania dotyczące prowadzenia i stabilności, niezaleznie od stanu opon - według zasady "bez jaj to nie passat", większość założeń spełnia jednak okazało się że nie ma dyferencjału z tarciem. dla przykłądu stara lancia nie ma problemów z koleinami pełnymi wody przy przyśpieszaniu ze 110km/h (viscodrive?). stary model też nie miał. Co do odpadania częsci i jeżdzenia autem do momentu w kórym się zatrzyma, tak - nie zrobiłem mu przegladu, auto nie ma komutera wbudowanego co by mi mówił/lub był do obczytania na lcd z menu że rolka ta i ta do wymiany za tyle i tyle km (lania tak ma) i nie za bardzo o to dbam, bo to tanie auto na 30kkm i najlepiej żeby kosztowało 0zł + nie wiem z 12k PLN na gaz. pozdrawiam. -- |