popsułem reno: naprawiać, olać, sprzedać ?

Data: 2010-08-22 19:59:32
Autor: Michał
popsułem reno: naprawiać, olać, sprzedać ?
Witam,

No i popsułem kolejne auto... co robić ?

Otóż przy 23kkm nie dokładania żadnych pieniędzy do auta
(pomijam że ostatnio "dobiłem klimę"(olej na nowy bo czynnik prawie cały), wymieniłem co pogięte w zawieszeniu i je ustawiłem).

podczas pędzenia po autostradzie... popsuło się, biegi przestały
wchodzić, zatrzymałem się na zatoczce i dalej bieg nie wchodził..
wyłączyłem silnik wlazła 2.. to z rozrusznika rozpędziłem, odpaliłem i na tej 2 na stację... z vmax 105km/h.

okazało się że sprzęgło lub skrzynia (chyba), po czym zaczęło jednak
trochę działać, po czym całkiem dobrze.

Co to jest ? naciskam sprzęgło a to nie rozłącza do końca ?
wydaje się że się mocowanie silnika zerwało i wydech uszkodził
(rozszczelnił z przodu). czasami bieg nie chcę wejść, ale mogę auto pchnąć synchronizatorem, a czasami jak mam sprzęgło naciśnięte i stoi
to jedzie jak na automacie.

generalnie auto miało dotrwać do 30kkm, dotrwało do 24.5kkm
te 5.5kkm bym jeszcze chętnie nim zrobił - rozleci się to za chwilę ?

czy jeździć ?? na 5.5kkm nie chce robić sprzęgła i/lub skrzyni i poduszek silnika, auto oczywiście renault safrane ph2 z (zło) volvo.

co zrobić na 6kkm:
-naprawić ?
-olać ?
-już dziś sprzedać ?

Pozdrawiam!

Data: 2010-08-22 22:48:50
Autor: Tomasz Pyra
  Michał pisze:

czy jeździć ?? na 5.5kkm nie chce robić sprzęgła i/lub skrzyni i poduszek silnika, auto oczywiście renault safrane ph2 z (zło) volvo.

Poduszki silnika można na szybko zadrutować za pomocą kleju do szyb którym trzeba nadbudować gumowe elementy. W sumie to jest całkiem dobry sposób - bywa że bardziej trwały niż oryginalna guma.

Jeżeli chodzi o niewchodzące sprzęgło, to jeżeli tam masz sprzęgło hydrauliczne to sprawdź czy jest płyn w układzie i jak nie ma to którędy uciekł.

Co do jazdy bez sprzęgła, to bez problemów można zmieniać biegi - w zasadzie robi się to identycznie jak ze sprzęgłem tylko nie wciska się sprzęgła.
Odpalasz na jedynce, przyspieszasz powiedzmy do 3000rpm, wtedy ciągniesz dźwignię zmiany biegów w dół puszczając jednocześnie gaz - bieg wyskoczy.
Jak obroty zaczną spadać, ciągniesz dźwignię zmiany biegów w stronę drugiego biegu - jak obroty spadną do odpowiednich to dźwignia wskoczy na miejsce i już jedziesz na dwójce.
Kolejne biegi tak samo.

Trudniejsza jest redukcja, bo po wyjściu na luz trzeba przygazować żeby obroty weszły na takie jakie będą po redukcji biegu.

Data: 2010-08-22 21:22:31
Autor: Michał
> [...]

Poduszki silnika można na szybko zadrutować za pomocą kleju do szyb którym trzeba nadbudować gumowe elementy. W sumie to jest całkiem dobry sposób - bywa że bardziej trwały niż oryginalna guma.

Właśnie się zastanawiam czy można bez (z uszkodzonym) jeździć,
bo to nie do końca chodzi o to żeby jakoś tam zrobić tylko robić albo
nie robić :)

Jeżeli chodzi o niewchodzące sprzęgło, to jeżeli tam masz sprzęgło hydrauliczne to sprawdź czy jest płyn w układzie i jak nie ma to którędy uciekł.

w poprzednim było hydrauliczne, wiec tu chyba tez jest - może to to :)

[...]

-odpalanie na jedynce i dwójce działa :)
(na jedynce dużo lepiej silnik elektryczny ciągnie :) )

-zmiana biegów nie działa, musi być sprzęgło, nie wchodzi inaczej
kiedyś w lanosie robiłem testy i bez problemu wchodziło, tutaj nie.
ale jak stoi to pchnięcie na w kierunku trójki pcha auto do przodu.

Trudniejsza jest redukcja, bo po wyjściu na luz trzeba przygazować żeby obroty weszły na takie jakie będą po redukcji biegu.

-też nie działa.

generalnie to nie jest aż tak źle, tz. przestaje działać dobrze (trzeba naprawdę sprzęgło do podłogi wciskać) tylko jak się "poszaleje"
autem, a na razie jeszcze jako tako normalnie wszystko wchodzi tylko raz
na 200x coś nie chce wejść.

pozdrawiam.

--

popsułem reno: naprawiać, olać, sprzedać ?