poradnik spadkobrania zadłużeń kredytowych

Data: 2010-04-03 11:22:03
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow1
poradnik spadkobrania zadłużeń kredytowych
czytam z zainteresowaniem wątek "ukredytowany"
i dowiaduję się wielu nowych rzeczy. Owszem,  wiedziałem że w ogóle istnieje dziedziczenie długów spadkowych, ale np. zupełną nowością
jest dla mnie informacja o domyślnym dziedziczeniu z dobrodziejstwem inwentarza
przez niepełnoletnich spadkobierców

mam pytanie: czy istnieje gdzieś w internecie
jakiś kompetentny przewodnik dotyczący różnych
przypadków spadkobrania po zadłużonej osobie?
chodzi o porady kiedy opłaca się dziedziczyć
wprost a kiedy z dobrodziejstwem kiedy odrzucać
i od jakich czynników uzależniać decyzję

może np. (wymyślam na poczekaniu) istnieje jakaś ochrona dla dzieci których nikt nie wyeksmituje dopóki są niepełnoletnie a w międzyczasie minie okres 10 lat przedawnienia roszczeń banku) a
wtedy opłaciłoby sie nic nie robić albo nawet jeszcze lepiej samemu odrzucić aby siebie wykluczyć ze spadku a przyjąć spadek wprost w imieniu 3-latka (którego bank nie wyrzuci
zanim nie osiągnie pełnoletności)?

chodzi mi o tego rodzaju szczegółowość porady (powyższa jest zapewne bzdurna bo pisze ją nie-prawnik na kolanie
ale chodzi mi tylko o wskazanie czego poszukuję).

Data: 2010-04-03 12:02:41
Autor: Cyb
poradnik spadkobrania zadłużeń kredytowych
On Sat, 03 Apr 2010 11:22:03 +0200,
zwyklyklientwieluzwyklychbankow1@op.pl wrote:

Owszem,  wiedziałem że w ogóle istnieje dziedziczenie długów spadkowych, ale np. zupełną nowością
jest dla mnie informacja o domyślnym dziedziczeniu z dobrodziejstwem inwentarza
przez niepełnoletnich spadkobierców

eee???
przeciez z dobrodziejstwem inwentarza, ze odpowiadasz tylko za dlugi
do wysokosci masy spadkowej, a nie wiecej...

wiec dzieci w najgorszym razie nic nie odziedzicza (tzn, to co
odziedzicza pojdzie na zaspokojenie roszczen wierzycieli).

pozdarwiam,
Cyb

Data: 2010-04-03 12:27:20
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow1
> [...]

wiec dzieci w najgorszym razie nic nie odziedzicza (tzn, to co
odziedzicza pojdzie na zaspokojenie roszczen wierzycieli).

w najgorszym wypadku wychodzą na zero ale pomniejszone
o koszty spisywania majątku chyba że czegoś nie wiem i koszty spisywania potrącam z masy spadkowej
a nie z własnych środków

Data: 2010-04-03 13:05:53
Autor: Cyb
poradnik spadkobrania zadłużeń kredytowych
On Sat, 03 Apr 2010 12:27:20 +0200,
> [...]

o koszty spisywania majątku chyba że czegoś nie wiem i koszty spisywania potrącam z masy spadkowej

tutaj sie nie wypowiem, ale chyba koszt spisu moze isc z masy
spadkowej.

tak czy siak nieletni sa troche chronieni ptrzed dziedziczeniem
dlugow...

pozdarwiam,
Cyb

Data: 2010-04-03 13:47:24
Autor: ikarek
Użytkownik "Cyb" <cybus_@niespamuj.poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl> napisał w wiadomości news:qe4er55tk47lk0lij8n85t5moljilbesl44ax.com...
[...]

Ale zawsze są niuanse. Może się np. okazać, że majątek,
choć teoretycznie cenny, jest trudno zbywalny. Wierzyciel nie
musi czekać, aż uda się go spieniężyć... no i może być duży
problem.

Druga sprawa, to odestki - czy dziedziczenie z dobrodziejstwem
inwentarza chroni przed powiększaniem się długu o odsetki?
Mam na myśli, że w momencie nabycia spadku, osoba nieletnia
"dostaje" maksymalnie tyle długu, aby w najgorszym razie wyjść
na zero - ale jeśli nie może tego spłacić od razu (patrz akapit
wyżej) - to co z odsetkami?

Data: 2010-04-03 22:59:46
Autor: Kris

Użytkownik "ikarek" <lisz@poczta.spamerzy.to.brudasy.onet.pl> napisał w wiadomości news:hp79se$vtb$1news.onet.pl...
choć teoretycznie cenny, jest trudno zbywalny. Wierzyciel nie
musi czekać, aż uda się go spieniężyć... no i może być duży
problem.
I co wierzyciel z tym majatkiem wtedy zrobi?

Kris

Data: 2010-04-03 23:09:11
Autor: ikarek
Użytkownik "Kris" <kszysztofcWYWAL@wp.pl> napisał w wiadomości news:hp8a83$han$1news.onet.pl...

[...]

No właśnie wierzyciel nie musi on nic robić z TYM majątkiem,
tylko może się dobierać, powiedzmy, do pieniedzy na koncie,
które nie mają nic wspólnego ze spadkiem. Na pewno tak jest,
jeśli dziedziczy osoba pełnoletnia, a w przypadku małoletniego
- chyba też?

Data: 2010-04-04 22:41:42
Autor: kashmiri
poradnik spadkobrania zadłużeń kredytowych
ikarek <lisz@poczta.spamerzy.to.brudasy.onet.pl> dared to write:
[...]

Pytanie było, jeśli dobrze zrozumiałem, co będzie, jeśli spadkobierca zrzeknie się przyjęcia spadku i dziedziczenie z automatu przejdzie na jego "bardzo niepełnoletnie" dzieci - tak niepełnoletnie, że zanim skończą te ustawowe 18 lat, roszczenia banku się przedawnią.

Czy nie jest to metoda na jaką taką ochronę masy spadkowej przed wierzycielami - taka gra na przedawnienie? Jak to wygląda od strony prawa?

k.

Data: 2010-04-04 20:56:29
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow1
[...]

===
wyobrażam sobie że jestem windykatorem wnerwionym
na kombinującego kredytobiorcę który dostaje spadek
i w odziedziczonym domu mieszka z dziećmi zamiast
sprzedać dom spłacić kredyt i iść pod most

dom jest "własnością" dzieci, a rodzice "tylko zarządzają",
a dziecko nie ma zdolności żeby cokolwiek przepisać na bank,
a rodzic (co zrozumiałe) nie chce tego zrobić i go nie zmusze

bank chyba nie może w nieskończoność przeciągać wystawienia
tytułu wykonaczego. Ma ileś dni/lat żeby to zrobić.

Czy takowy tytuł może leżeć w szufladzie KOLEJNY rok lub dwa zanim sąd przybije swą świętą pieczęć i nada mu magiczną moc?

Czy bank może dochodzić odrębnymi tytułami kapitału i odsetek

załóżmy że minęło 11 lat. Kredyt sie przedawnił. A odsetki za
ostatnie 10 lat? da się wystawić kolejny BTE na odsetki i na
odsetki od odsetek? Wystawiać co roku taki BTE na same odsetki?
Jak już przeterminuje sie BTE na sam kredyt to mamy jeszcze kolejnych 9 BTE na same odsetki i co roku wygasa kolejny BTE.

Tak próbowałbym to rozegrać, będąc windykatorem banku. Uda się?

Data: 2010-04-09 19:41:29
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sun, 4 Apr 2010, kashmiri wrote:

[...]

  A coś stoi na przeszkodzie, aby te roszczenia zabezpieczyć hipoteką
na nieruchomości?

pzdr, Gotfryd

poradnik spadkobrania zadłużeń kredytowych