porównanie dysków ATA

Data: 2009-11-22 23:23:30
Autor: MC
porównanie dysków ATA
Użytkownik "Tomek" <marekjan63@o2.pl> napisał w wiadomości news:he3vue$r77$1inews.gazeta.pl...
Dane z programu Everest:
jeden większy 160 GB. Informacja:
ST3160812A  (160 GB, IDE)
drugi mniejszy 120 GB. Informacja:
Maxtor 6Y120L0  (120 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/133)
trzeci jeszcze mniejszy (miał być na system opracyjny)
Dysk fizyczny  ST340824A (40 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/100)

Bez problemu można zmierzyć wydajność dysków i nie wybierać w ciemno posługując się liczbą obrotów czy wersją interfejsu. Na przykład programem HD Tune, który przez jakiś czas jest darmowy. Do jednego testu trzech dysków wystarczy.

Czy znacie sposobność, aby programem windowsowym
sprawdzić czy są bad sectors? Robiłem skanowanie, ale nigdzie
nie mogę dojść do raportu. Może jakiś inny darmowy
mały program do tego celu?

Bardzo dobrych narzędzi do testowania stanu dysku dostarczają producenci.

porównanie dysków ATA