poslizgi

Data: 2019-05-27 10:32:03
Autor: J.F.
poslizgi

https://youtu.be/T-M9x1f7zy4?t=127

2:07 - jakby umiarkowanie szybko, ale sucho

3:20 - no dobra - bylo slisko

3:42 - krople na szybie sa, ale wycieraczki nie pracuja.
    droga nie wyglada na bardzo mokra, predkosc jakby umiarkowana

4:07 - tez niezbyt mokro i nie powinno byc zbyt szybko 4:43 - nie wyglada to na jakies gwaltowne manewry ... proba
zachamowania ?

5:38 - predkosc jakby spora, ale miejsca na hamowanie tez sporo.
   swoja droga - skad on tam sie wzial z taka predkoscia - filmujacy
tir byl ostatni, i wyprzedzal z marszu ?

Ludzie jezdzic nie umieja, te samochody jakies niestabilne, czy opony
kiepskie ?

P.S. 6:20 - niezly wyskok

J.

Data: 2019-05-27 10:59:59
Autor: Budzik
poslizgi

[...]

Ogolna uwaga - długi czas sucho i spada delikatny deszcz i masz droge bardziej sliską niz w czasie długiego deszczu.

--
Pozdrawia... Budzik
Tomasz Waszczynski: "Ja się zastanawia, czy czekoladki z alkoholem

Data: 2019-05-27 13:45:44
Autor: J.F.
poslizgi
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsAA5C7DC8379B7budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...

Ogolna uwaga - długi czas sucho i spada delikatny deszcz i masz droge
bardziej sliską niz w czasie długiego deszczu.

Ze niby wyplywaja zanieczyszczenia na wierzch ?

Hm ... wydaje mi sie, ze w czasie delikatnego deszczu przyczepnosc jednak lepsza, ale moze warto sprawdzic ...

J.

Data: 2019-05-27 04:49:23
Autor: WS
poslizgi
On Monday, May 27, 2019 at 1:48:20 PM UTC+2, J.F. wrote:
> [...]

Hm ... wydaje mi sie, ze w czasie delikatnego deszczu przyczepnosc jednak lepsza, ale moze warto sprawdzic ...

Blotko sie z nich robi i slisko na nim jak na lodzie...
Porzadny deszcze je po chwili splukuje i jest lepiej

Data: 2019-05-27 15:59:58
Autor: Budzik
poslizgi
Użytkownik WS LipnyAdresDlaSpamerow@chello.pl ...

> [...]

Blotko sie z nich robi i slisko na nim jak na lodzie...
Porzadny deszcze je po chwili splukuje i jest lepiej

Nie wiem własnie z czego to wynika, kojarzy mi sie ze bardziej z wszelkiego rodzaju tłustymi zanieczyszczeniami.

--
Pozdrawia... Budzik

Data: 2019-05-27 20:14:45
Autor: Shrek
poslizgi
W dniu 27.05.2019 o 17:59, Budzik pisze:

[...]

Dobrze napisał - zwykłe błoto z pyłu się robi.

Shrek

Data: 2019-05-28 12:24:32
Autor: Miroo
poslizgi
W dniu 2019-05-27 o 13:45, J.F. pisze:
[...]

Zdziwiony? Na u mnie kursie powtarzali to wielokrotnie, a i w podręczniku było...
Jak lekko pokropi, to kurz i syf ze spalin (no i wszelkie wsiąknięte w szczeliny asfaltu wycieki z samochodów) zwiększają poślizg; sytuacja się poprawia po mocniejszym deszczu - ale wtedy pojawiają się kałuże i aquaplaning.

Pozdrawiam

Data: 2019-05-28 15:38:03
Autor: J.F.
poslizgi
Użytkownik "Miroo"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5ced0c65$0$528$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Tak mowia, ucza, pisza, ale prawde mowiac - jak jest lekki deszczyk, to wydaje mi sie, ze przyczepnosc jest jeszcze spora.

Jeszcze nie caly asfalt mokry ?
Bloto splynelo w pory ?
A moze tego blota nie ma tak duzo ?

Jak lekko pokropi, to kurz i syf ze spalin (no i wszelkie wsiąknięte w szczeliny asfaltu wycieki z samochodów) zwiększają poślizg;

No wlasnie -kurz czy wycieki ?
Bo moze wycieki sie jeszcze nie podniosly, bo wody za malo ?

P.S. Ten asfalt nie jest szczelny ? Woda raczej stoi w koleinach,
a jakby byl nieszczelny, to by zima zamarzala i rozszadzala ... no i rozsadza, ale w niewielkim stopniu :-)

J.

Data: 2019-05-28 15:54:59
Autor: Shrek
poslizgi
W dniu 28.05.2019 o 15:38, J.F. pisze:

Zdziwiony? Na u mnie kursie powtarzali to wielokrotnie, a i w podręczniku było...

Tak mowia, ucza, pisza, ale prawde mowiac - jak jest lekki deszczyk, to wydaje mi sie, ze przyczepnosc jest jeszcze spora.

Z naciskiem na "wydaje się". Masz 4 koło, esp, to dopóki nie stracisz przyczepności na dwóch kołach jednej osi, to masz szansę się nie dowiedzieć jaka w rzecztywistości była przyczepność. Wsiądź na analogowy motocykl, gdzie utrata przyczepności jednego koła to niemal pewna gleba o ile nie masz dużych umiejętności i _szczęścia_ to się dowiesz. Ja też myślałem, że już wiem;)

A moze tego blota nie ma tak duzo ?

Mało - tym bardziej że dopóki jedziesz w koleinie to ci paradoksalnie pomaga - więcej wody, mniej "gęste" błoto. Jak się ślizgniesz, to z koleiny wyjedziesz i będzie ała.

No wlasnie -kurz czy wycieki ?

Drobny syf z wodą robią błotko. Olej śliski i bez wody.

P.S. Ten asfalt nie jest szczelny ?
Spływa na boki, część w pory.

Shrek

Data: 2019-05-29 08:57:11
Autor: Miroo
poslizgi
W dniu 2019-05-28 o 15:54, Shrek pisze:
Drobny syf z wodą robią błotko. Olej śliski i bez wody.

Tylko olej (itp) siedział w szczelinach, a jak deszczyk spadł to wypłynął na wierzch. Jak to w przysłowiu :)

Pozdrawiam

Data: 2019-05-29 12:13:43
Autor: Shrek
poslizgi
W dniu 29.05.2019 o 08:57, Miroo pisze:
W dniu 2019-05-28 o 15:54, Shrek pisze:
Drobny syf z wodą robią błotko. Olej śliski i bez wody.

Tylko olej (itp) siedział w szczelinach, a jak deszczyk spadł to wypłynął na wierzch. Jak to w przysłowiu :)

Jest to jakiś trop. Jednak dalej uważam, że to pył zmieszany z wodą tworzą śliski film na jezdni.

Shrek

poslizgi