Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.polityka   »   post Euro2012 Apokalipsa made in P0-land

post Euro2012 Apokalipsa made in P0-land

Data: 2012-03-27 04:07:40
Autor: muto2100
post Euro2012 Apokalipsa made in P0-land
Zaraz po Euro 2012 czeka nas prawdziwa masakra sektora budowlanego w
Polsce, spowodowana w dużej mierze błędną polityką państwa w sferze
inwestycji infrastrukturalnych, wojną cenową, zabójczym tempem budów
by zadowolić kibiców na Euro 2012 i niewykluczone, że sporą ilością
przekrętów zwłaszcza z powodu tzw. przetargów z wolnej ręki i licznych
aneksów.
..
Bankructwa, wielkie zwolnienia pracowników budowlanych po Euro 2012
( 30-50 tys.), procesy sądowe, góry niezapłaconych faktur, puste, a
drogie w eksploatacji ( 20-35 mln zł), stadiony, kryzys rynku
mieszkaniowego i deweloperów może zmusić banki do żądania
przedterminowych spłat kredytów. Po Euro 2012 lawina kłopotów może
spaść nie tylko na GDDKiA, miejskie budżety , budżet państwa, ale i
banki, które wielce@@@ną ręką kredytowały spółki budowlane,
deweloperskie, w tym również te giełdowe. Kilka z nich jest już w
dramatycznej sytuacji na pograniczu bankructwa, ukrywa przed
akcjonariuszami skalę swoich problemów. Mamy banki w Polsce, które
samodzielnie udzieliły deweloperom i firmom budowlanym kredytów w
skali od 13-15 mld zł. Byli to przedstawiciele sektora budowlanego nie
tylko z Polski, ale również z Irlandii, Hiszpanii czy Włoch. Mamy w
Polsce banki wręcz przyspawane do budowlanych projektów
inwestycyjnych, mające wielkie hipoteki na nieruchomościach i
działkach budowlanych, które gwałtownie tracą na wartości. Mamy takich
giełdowych rekordzistów jak podaje prasa np. spółka GTC, której łączne
zadłużenie zbliża się do astronomicznej kwoty ok. 6 mld zł
.. W stosunku do dolnośląskiej spółki DSS odpowiedzialnej za
newralgiczny, choć bardzo pechowy odcinek A-2, otrzymany w spadku po
Chińczykach z COVEC-u podwykonawcy składają wnioski o upadłość i są
ogromne problemy z płatnościami dla podwykonawców. Niektórzy
deweloperzy i firmy budujące drogi i autostrady po ci@@@uż rozpoczęli
negocjacje z bankami dotyczące restrukturyzacji ich zadłużenia m.in.
spółka z GPW Trakcja Tiltra dla swej spółki zależnej. Nawet wielcy w
polskiej branży budowlanej mają coraz większe problemy
..
Piętrzą się góry opóźnionych i niezapłaconych faktur za wykonane
roboty na autostradach, szacowane aktualnie na 2,8 mld zł. Zaległości
w płatnościach nawet na ukończonym Stadionie Narodowym mogą sięgać 100
mln zł. Z 34 spółek budowlanych notowanych na GPW, aż 8 w 2011 r.
miało straty, kolejnych 8 gorsze wyniki, spora część musiała
wyprzedawać aktywa i podrasowywać wyniki. Mieszkania sprzedają się
coraz gorzej, a kilkadziesiąt tysięcy nowych mieszkań czeka już na
nabywców. Rynek nieruchomości w Polsce przez najbliższe lata będzie
się obsuwał systematycznie
..
To jeszcze nie hiszpański kryzys, ale idziemy w tą samą stronę. Sektor
budowlany i deweloperski w Polsce jest na krawędzi. Przy czym
olbrzymia część wykonanych już i przyjętych robót to absolutna
fuszerka pękające i przejezdne autostrady, złe specyfikacje,
opóźnienia, piąty raz wymieniane murawy czy brak faktur to normalka.
Polskie autostrady budowane są często przez firmy bez żadnego
doświadczenia i renomy tzw. firmy teczkowe, które świadomie skrajnie
zaniżały kosztorysy by wygrać przetargi, dziś same znalazły się w
pułapce i na progu bankructwa
..
Fuszerki, niechlujstwo, brak kontroli, słaby nadzór to już oczywista
oczywistość. Ale może się okazać, że będziemy mieli do czynienia ze
sporą skalą oszust, przekrętów, obchodzenia procedur i marnotrawstwa.
Tyle, że dowiemy się o tym już pewno po Euro 2012, gdy Urzędy Miast,
Ośrodki Sportu i Rekreacji, a zwłaszcza stadiony, autostrady i
obwodnice zostaną profesjonalnie skontrolowane choćby przez NIK.
..
Przypomnijmy, że nie najdroższy przecież stadion Lecha w Poznaniu (700
mln zł) po kontroli CBA zaliczył wnioski do prokuratury. Co więc może
się wydarzyć w przypadku Stadionu Narodowego, który kosztował przecież
krocie, aż 2mld zł, a 4 mniejsze stadiony 2,5 mld zł. Gdy kilometr
autostrady na mazowieckich piaskach kosztuje 40-50 mln zł, rekordowy
kilometr nawet 200 mln zł, 30-40 km autostrady ok. 2-3 mld zł, jest
niewątpliwie z czego uszczknąć. To efekt braku całościowej koncepcji
budowy infrastruktury na Euro 2012 i gigantycznych znacznie zawyżonych
kosztów tej imprezy szacowanych na kwotę od 80 do 100 mld zł.
Towarzyszyły temu bylejakość, ciągłe aneksy, przetargi z wolnej ręki,
dublowane wydatki, gigantyczne premie i wynagrodzenia w spółkach
nadzorujących i częsta rezygnacja z egzekwowania należnych kar
..
To one dopełniają czary goryczy i kompromitacji. Być może kiedyś
dowiemy się ile z tej wielkiej góry pieniędzy, za które przyjdzie nam
słono płacić przez lata, trafiło do szarej strefy, ile zmarnotrawiono,
a ile po prostu rozkradziono. Nie można wykluczyć, że ujawnią się
podobne zjawiska do tych znanych już z ustawianych przez urzędników
kontraktów w informatyzacji. Choć Premier D.Tusk publicznie ogłosił,
że jesteśmy już gotowi do Euro 2012, to prawdziwy sprawdzian dopiero
przed nami. Euforia równie szybko może przerodzić się w generalną
klapę oraz niespłacone weksle i górę długów, do których nikt nie
będzie się chciał przyznać.
..
Nie zrobiono przecież poważnego bilansu tak gigantycznej i kosztownej
imprezy jak Euro 2012, ani tym bardziej planu pokrycia wydatków i
pewnych już strat. Niektórzy niewątpliwie zrobili interes życia tyle,
że za nasze pieniądze. Totalny bezrefleksyjny optymizm ustępuje
miejsca obawom co będzie po, gdy idzie o długi
..
Coraz mniej Polaków akceptuje zawołanie niech się wali, niech się pali
my będziemy w piłkę grali. Zamiast fiesty możemy mieć potężny ból
głowy jak to dokończyć

Data: 2012-03-27 13:19:25
Autor: u2
post Euro2012 Apokalipsa made in P0-land
W dniu 2012-03-27 13:07, muto2100 pisze:
Coraz mniej Polaków akceptuje zawołanie niech się wali, niech się pali
my będziemy w piłkę grali. Zamiast fiesty możemy mieć potężny ból
głowy jak to dokończyć


Szukaja sponsorow na narodowy. Ponoc bedzie PZU bulic ze skladek
ubezpieczonych.

Data: 2012-03-27 04:26:06
Autor: Marek
post Euro2012 Apokalipsa made in P0-land
On Mar 27, 1:19 pm, u2 <u...@o2.pl> wrote:
W dniu 2012-03-27 13:07, muto2100 pisze:

> Coraz mniej Polaków akceptuje zawołanie niech się wali, niech się pali
> my będziemy w piłkę grali. Zamiast fiesty możemy mieć potężny ból
> głowy jak to dokończyć

Szukaja sponsorow na narodowy. Ponoc bedzie PZU bulic ze skladek
ubezpieczonych.

Wlasnie podano, ze zamkniety zostal stadion we Wroclawiu.
Winny- generalny wykonawca.

Data: 2012-03-27 13:38:28
Autor: u2
post Euro2012 Apokalipsa made in P0-land
W dniu 2012-03-27 13:26, Marek pisze:

Coraz mniej Polaków akceptuje zawołanie niech się wali, niech się pali
my będziemy w piłkę grali. Zamiast fiesty możemy mieć potężny ból
głowy jak to dokończyć

Szukaja sponsorow na narodowy. Ponoc bedzie PZU bulic ze skladek
ubezpieczonych.

Wlasnie podano, ze zamkniety zostal stadion we Wroclawiu.
Winny- generalny wykonawca.

Zawsze pelomafia moze zwalic na wykonawcow, tak jak w przypadku
pekajacych autostrad, ale prawda jest nieco inna.

Data: 2012-03-27 05:10:01
Autor: Marek
post Euro2012 Apokalipsa made in P0-land
On Mar 27, 1:38 pm, u2 <u...@o2.pl> wrote:
W dniu 2012-03-27 13:26, Marek pisze:

>>> Coraz mniej Polaków akceptuje zawołanie niech się wali, niech się pali
>>> my będziemy w piłkę grali. Zamiast fiesty możemy mieć potężny ból
>>> głowy jak to dokończyć

>> Szukaja sponsorow na narodowy. Ponoc bedzie PZU bulic ze skladek
>> ubezpieczonych.

> Wlasnie podano, ze zamkniety zostal stadion we Wroclawiu.
> Winny- generalny wykonawca.

Zawsze pelomafia moze zwalic na wykonawcow, tak jak w przypadku
pekajacych autostrad, ale prawda jest nieco inna.



Inna.
To manager prowadzi budowe i jego zadaniem jest akceptowanie, lub -
nie wszystkich zastosowanych materialow i technologii.
W interesi wykonawcy zawsze lezy zastosowanie jak najtanszych
materialow, ale manager ( kier. budowy) nie musi sie na nie zgadzac.
Moze zakwestionowac materialy, a nawet ich certyfikaty - moze zarzadac
nowych certyfikatow.

Data: 2012-03-27 14:54:42
Autor: u2
post Euro2012 Apokalipsa made in P0-land
W dniu 2012-03-27 14:10, Marek pisze:
Zawsze pelomafia moze zwalic na wykonawcow, tak jak w przypadku
> pekajacych autostrad, ale prawda jest nieco inna.


Inna.
To manager prowadzi budowe i jego zadaniem jest akceptowanie, lub -
nie wszystkich zastosowanych materialow i technologii.
W interesi wykonawcy zawsze lezy zastosowanie jak najtanszych
materialow, ale manager ( kier. budowy) nie musi sie na nie zgadzac.
Moze zakwestionowac materialy, a nawet ich certyfikaty - moze zarzadac
nowych certyfikatow.



W przypadku pekajacych autostrad winna jest wadliwa specyfikacja
techniczna przygotowana przez "fachowcow" z GDDKiA.

Podobniez w przypadku budowanego stadionu narodowego tylko duzy przyglup
mogl wymyslic kryty dach ze 100-tonowa iglica, ktora w kazdej chwili
moze spasc na leb.

Podrozylo to o prawie miliard budowe, no i przedluzylo budowe o pol
roku, tak ze durnie otwierali stadion w srodku zimy w lutym.

post Euro2012 Apokalipsa made in P0-land

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona