post dla wujka Google - Yamaha RX V465 :)

Data: 2009-06-24 11:27:45
Autor: Tomek Głowacki
post dla wujka Google - Yamaha RX V465 :)
Witam,

Jako, że nigdzie prawie nic nie ma na temat amplitunera jak w temacie, to napiszę parę słów, w punktach:

1. dźwięk działa przez HDMI, także przestrzenny
2. jest HDMI pass-through przy wyłączonym ampli
3. jest mikrofon do kalibracji YPAO
4. nie ma OSD po HDMI i nie ma go wcale na innym wyjśiu (w instrukcji nic nie piszą, ja nie stwierdziłem).
5. wersja europejska ampla NIE MA łączy bananowych dla głośników przednich (są zaślepione, jedynie można przykręcić goły kabel) - niestety.
6. dla reszty głośników - zaciski sprężynowe :(
7. wejścia video przekazywane są jeden-do-jeden, czyli hdmi - hdmi, component - component, composite - composite
8. Ma tryb direct - czyli puszcza dźwięk bez ingerencji.
9. Nie grzeje się mocno.
10. nie można mieszać sygnałów wejściowych np. obraz po hdmi, a dźwięk z optyka z innej linii wejściowej (w ogóle, ma to którykolwiek ampli? ;) ).
11. w zestawie nie ma Bluetootha ani docka dla iPoda, ale można dokupić.

Poza tym opinia subiektywna teraz - gra świetnie z Quadralami Quintas 500. Wygląda minimalistycznie i bardzo solidnie, wykonanie absolutnie piątka z plusem żadnych zbędnych wodotrysków. Świetnie da się kalibrować głośniki i to faktycznie daje wiele, wszystko chodzi jak malina. Menu i konfiguracja prosta, bez zbędnych opcji. Instrukcja czytelna, dobre schematy, postępowanie krok po kroku, troubleshooting. Za te pieniądze, idealny zakup.

Mocy toto też ma sporo - już mnie sąsiedzi nie lubią :)

Pozdr,
Tomek

Data: 2009-06-24 17:01:18
Autor: r@v
post dla wujka Google - Yamaha RX V465 :)
Niechaj Ci Stwórca w dzieciach wynagrodzi! Dobra robota!

r@v

Data: 2009-06-24 19:51:10
Autor: Adam Dybkowski
Tomek Głowacki pisze:

1. dźwięk działa przez HDMI, także przestrzenny
2. jest HDMI pass-through przy wyłączonym ampli
[...]

I podstawowe pytanie: czy dekoduje podany przez HDMI strumień DTS HD i
Dolby True HD?

10. nie można mieszać sygnałów wejściowych np. obraz po hdmi, a
dźwięk z optyka z innej linii wejściowej (w ogóle, ma to którykolwiek
ampli?

Całkiem niedawno (gdy nie było jeszcze HDMI w amplitunerach) nawet
budżetowe amplitunery Yamahy miały taką funkcję. Wystarczyło wybrać
wejście audio+video (np. DVD) a następnie przełączyć się na wejście z
samym audio (CD, tuner itp.). Wtedy dźwięk było słychać oczywiście z
ostatniego wybranego wejścia (CD) ale na wyjście obrazu szedł sygnał z DVD.

Czy ta Yamaha w ogóle ma możliwość wypchnięcia przez HDMI dźwięku z
wejścia innego typu (analogowego albo optyka)?

--
Adam Dybkowski
http://dybkowski.net/

Data: 2009-06-25 09:45:22
Autor: Tomek Głowacki
Adam Dybkowski pisze:

I podstawowe pytanie: czy dekoduje podany przez HDMI strumień DTS HD i
Dolby True HD?

Oczywiście, bez problemu. Podawałem taki z PS3, z informacją, że przy opcji bitstream dla takich strumieni, nie wszystko może być odtworzone poprawnie (tak mnie postraszyła konsola :) ).

[...]

Kurcze, na pierwszy rzut oka nie znalazłem takiej opcji i możliwości, ale muszę to teraz dokładnie sprawdzić, bo np. przy kupnie playera WDHD będę (chyba!) musiał mieć obraz po HDMI ale audio po optyku. To samo zresztą mam z dekoderem UPC Mediabox.

Czy ta Yamaha w ogóle ma możliwość wypchnięcia przez HDMI dźwięku z
wejścia innego typu (analogowego albo optyka)?

To też musiałbym sprawdzić, choć właściwie nie widzę szczególnej potrzeby tegoż - chodzi ci o możliwość słuchania muzy z dowolnych wejść na telewizorze?

Pozdr,
Tomek

Data: 2009-06-25 23:15:45
Autor: Adam Dybkowski
Tomek Głowacki pisze:

[...]

:-o Dziwna przypadłość WD HD, toto nie umie wysłać dźwięku przez HDMI?
Kup nowego Popcorna C-200, recenzje są rewelacyjne, będzie już niedługo
w sprzedaży.

--
Adam Dybkowski
http://dybkowski.net/

Data: 2009-06-26 10:48:57
Autor: Tomek Głowacki
Adam Dybkowski pisze:
Tomek Głowacki pisze:

[...]

To już wyjaśnione, WD HD daje dźwięk po HDMI. Za to UPC MediaBox - tylko stereo po HDMI i nic z tym nie da się zrobić. Popcorn fajny, ale trochę to dla mnie za dużo, choć rozważam celem wyeliminowania kompa z zestawu...

Dodatkowo, na pewno, ta Yamaha którą mam nie pozwala mieszać wejść AV i już, nie da rady. Albo HDMI, albo AV. Na szczęście AV, są pogrupowane (np. spdif optyk z componentem, albo spdif coaxial z componentem) więc nie ma przeszkód żeby podłączyć różne rzeczy.

Poza tym, nie bardzo nawet wiem jakby to można było (i czy któryś producent w ogóle to umożliwia!) mieszanie obrazu HDMI z dźwiękiem z innego wyjścia..

Pozdr,
Tomek

Data: 2009-06-26 23:02:19
Autor: Adam Dybkowski
Tomek Głowacki pisze:

[...]

W Popcornie masz wszystko w jednym klocku. A do WD HD musisz jeszcze
podpiąć dysk na USB, do tego przydałoby się wygodnie wgrywać filmy np.
przez Ethernet (można WiFi na USB). Popcorn jest do tego niezłym
serwerem plików.

--
Adam Dybkowski
http://dybkowski.net/

Data: 2010-09-26 23:19:36
Autor: simon
post dla wujka Google - Yamaha RX V465 :)

5. wersja europejska ampla NIE MA łączy bananowych dla głośników
przednich (są zaślepione, jedynie można przykręcić goły kabel) - niestety.
To weź szpikulca i spróbuj wydłubać te zaślepki :)
W 467 też byłem tym "zbulwersowany", ale po chwili dłubania było już ok. W starszym modelu 363 też były zaślepki.

Co do przyczyn jak zwykle winna jest ponoć UE. Wtyki bananowe mają podobną średnicę jak wtyczki zasilające 230V i żeby nie było pomyłek... :)

--
Pozdro
Simo

Data: 2010-09-27 08:21:16
Autor: Tomek Głowacki
W dniu 2010-09-26 23:19, simon pisze:

[...]

Hm, to by było ciekawe, bo wydawało mi się, że te nakrętki są z kawałka litego plastiku. Ale spróbuję.

Dzięki ;)

Pozdr,
Tomek

post dla wujka Google - Yamaha RX V465 :)