post dla wujka Google - Yamaha RX V465 :)

Data: 2009-06-24 19:51:10
Autor: Adam Dybkowski
post dla wujka Google - Yamaha RX V465 :)
Tomek Głowacki pisze:

1. dźwięk działa przez HDMI, także przestrzenny
2. jest HDMI pass-through przy wyłączonym ampli
[...]

I podstawowe pytanie: czy dekoduje podany przez HDMI strumień DTS HD i
Dolby True HD?

10. nie można mieszać sygnałów wejściowych np. obraz po hdmi, a
dźwięk z optyka z innej linii wejściowej (w ogóle, ma to którykolwiek
ampli?

Całkiem niedawno (gdy nie było jeszcze HDMI w amplitunerach) nawet
budżetowe amplitunery Yamahy miały taką funkcję. Wystarczyło wybrać
wejście audio+video (np. DVD) a następnie przełączyć się na wejście z
samym audio (CD, tuner itp.). Wtedy dźwięk było słychać oczywiście z
ostatniego wybranego wejścia (CD) ale na wyjście obrazu szedł sygnał z DVD.

Czy ta Yamaha w ogóle ma możliwość wypchnięcia przez HDMI dźwięku z
wejścia innego typu (analogowego albo optyka)?

--
Adam Dybkowski
http://dybkowski.net/

Data: 2009-06-25 09:45:22
Autor: Tomek Głowacki
Adam Dybkowski pisze:

I podstawowe pytanie: czy dekoduje podany przez HDMI strumień DTS HD i
Dolby True HD?

Oczywiście, bez problemu. Podawałem taki z PS3, z informacją, że przy opcji bitstream dla takich strumieni, nie wszystko może być odtworzone poprawnie (tak mnie postraszyła konsola :) ).

[...]

Kurcze, na pierwszy rzut oka nie znalazłem takiej opcji i możliwości, ale muszę to teraz dokładnie sprawdzić, bo np. przy kupnie playera WDHD będę (chyba!) musiał mieć obraz po HDMI ale audio po optyku. To samo zresztą mam z dekoderem UPC Mediabox.

Czy ta Yamaha w ogóle ma możliwość wypchnięcia przez HDMI dźwięku z
wejścia innego typu (analogowego albo optyka)?

To też musiałbym sprawdzić, choć właściwie nie widzę szczególnej potrzeby tegoż - chodzi ci o możliwość słuchania muzy z dowolnych wejść na telewizorze?

Pozdr,
Tomek

Data: 2009-06-25 23:15:45
Autor: Adam Dybkowski
Tomek Głowacki pisze:

[...]

:-o Dziwna przypadłość WD HD, toto nie umie wysłać dźwięku przez HDMI?
Kup nowego Popcorna C-200, recenzje są rewelacyjne, będzie już niedługo
w sprzedaży.

--
Adam Dybkowski
http://dybkowski.net/

Data: 2009-06-26 10:48:57
Autor: Tomek Głowacki
Adam Dybkowski pisze:
Tomek Głowacki pisze:

[...]

To już wyjaśnione, WD HD daje dźwięk po HDMI. Za to UPC MediaBox - tylko stereo po HDMI i nic z tym nie da się zrobić. Popcorn fajny, ale trochę to dla mnie za dużo, choć rozważam celem wyeliminowania kompa z zestawu...

Dodatkowo, na pewno, ta Yamaha którą mam nie pozwala mieszać wejść AV i już, nie da rady. Albo HDMI, albo AV. Na szczęście AV, są pogrupowane (np. spdif optyk z componentem, albo spdif coaxial z componentem) więc nie ma przeszkód żeby podłączyć różne rzeczy.

Poza tym, nie bardzo nawet wiem jakby to można było (i czy któryś producent w ogóle to umożliwia!) mieszanie obrazu HDMI z dźwiękiem z innego wyjścia..

Pozdr,
Tomek

Data: 2009-06-26 23:02:19
Autor: Adam Dybkowski
Tomek Głowacki pisze:

[...]

W Popcornie masz wszystko w jednym klocku. A do WD HD musisz jeszcze
podpiąć dysk na USB, do tego przydałoby się wygodnie wgrywać filmy np.
przez Ethernet (można WiFi na USB). Popcorn jest do tego niezłym
serwerem plików.

--
Adam Dybkowski
http://dybkowski.net/

post dla wujka Google - Yamaha RX V465 :)