postepowanie adminstracyjne niby zakonczone a znowu ponowione

Data: 2020-11-27 09:22:56
Autor: cyklista
postepowanie adminstracyjne niby zakonczone a znowu ponowione
2 lata temu w marcu Powiatowy sanepid rozpoczął ze mną sprawę o złe opisy suplementów na aukcjach. Po pismach i tonach papierów zdecydował a końcu "sprawa zostaje zakończona wszystkie zarzuty oddalone jako niezasadne, decyzja jest końcowa i ostateczna."

Teraz dostałem pismo z Wojewódzkiego sanepidu że sprawę ponawiają. Wildze że po zakończeniu i oddaleniu wszystkich zarzutów 3 miesiące później w czerwcu Powiatowy sanepid przesłał wszystkie papiery do Wojewódzkiego powiadamiając go o naruszeniu prawa.

Logicznie mi się to nie układa, dlaczego urząd uznający moja sprawę w jednym momencie za zakończona ostatecznie po 3 miesiącach powiadamia o niej wyższa instancje i ponownie rozpoczyna to samo postępowanie na dokładnie tych samych dokumentach i zarzutach.

Czy jest zgodne z prawem takie postępowanie urzędu?

--
Sprawdzone przez Kaspersky Anti-Virus

Data: 2020-11-27 09:53:42
Autor: Robert Tomasik
W dniu 27.11.2020 o 09:22, cyklista pisze:

[...]

Dostałeś decyzję administracyjną o zakończeniu? Bo to, że "Pani Jasia"
powiedziała, że kończą, to w praktyce niekoniecznie działa. Jeśli
dostałeś decyzję, to bądź uprzejmy napisać, na jakiej podstawie prawnej
to wydali. Jest na wstępie decyzji.

Postępowania administracyjne generalnie są prowadzone w oparciu o Kodeks
Postępowania Administracyjnego, ale jest masa ustaw szczególnych i nie
chce mi się analizować, jakie przepisy oznaczeń suplementów dotyczą akurat.

Organ zwierzchni może uchylić nawet decyzję o zakończeniu, ale do tego
też powinno być jakieś postanowienie z pouczeniami.

--
Robert Tomasik

Data: 2020-11-28 09:30:33
Autor: cyklista
Robert Tomasik pisze:

[...]

Dostałem jak juz napisałem poprzednio:
Na podstawie (cała strona podstaw wymieniona) orzeka: umorzyć postępowanie w sprawie jako bezprzedmiotowe w całości

[...]

cała masa przepisów głownie rozporządzeń parlamentueuropejskiego i rady mp:" art 7 ust1 lit. a ust.2 i ust.3, art9 ust.1 lit.b , art 18 ust 1 rozporządzenia UE  1169/2011 z 25 pażdz. 2011

Organ zwierzchni może uchylić nawet decyzję o zakończeniu, ale do tego
też powinno być jakieś postanowienie z pouczeniami.

Skoro może to chyba sprawa wyjaśniona i nic nie poradzę.
i nie uchyla wcale decyzji a "zawiadamia o wszczęciu postępowania"
Tylko zdziwiło mnie to dlaczego ten organ niższy pomimo umorzenia w całości przesyła zawiadomienie do organu wyższego o tym samym strasznym przestępstwie które przecież sam uznał za bezprzedmiotowe

bo generalnie powołując się na cała stronę a4 artykułów twierdzi że skoro nastąpiło uchybienie to musi być wymierzona kara (a czego nie zrobił organ niższy), i uzasadnienie na 20 stron napisane.

Sprawa dotyczy opisów aukcji suplementów, np. użycie słowa dawka a nie porcja, bo dawka sugeruje działanie lecznicze, użycie słowa "pomaga" w jakiejś chorobie a nie "wspomaga",

Wszystko z powodu tego że producent zmienił rejestrację z zioła na suplement diety i już ten sam opis był za dużo mówiący i za dużo obiecujący dla suplementu pomimo tego że produkt w składzie pozostał taki sam i na aukcji były napisane tylko dokładnie to co w oryginalnej ulotce.

--
Sprawdzone przez Kaspersky Anti-Virus

Data: 2020-11-28 12:11:50
Autor: Robert Tomasik
W dniu 28.11.2020 o 09:30, cyklista pisze:

Tylko zdziwiło mnie to dlaczego ten organ niższy pomimo umorzenia w
całości przesyła zawiadomienie do organu wyższego o tym samym strasznym
przestępstwie które przecież sam uznał za bezprzedmiotowe

Nie wiemy, czy ten organ, czy inny. No i mamy dwuinstancyjność. Dziwi
mnie tak długa zwłoka.

[...]

Podpowiem Ci, żebyś zwrócił na to uwagę, ze Rozporządzenia są
opracowywane w obcym języku, a polski urząd opiera się na tłumaczeniu.
Kiedyś stoczyłem bój z jednym z uważających się za guru sędziów. Czepił
się zawodnika i chciał go zdyskwalifikować za to, że przyjechał na
zawody z bronią w kaburze, podczas, gdy w przepisach polskich było, że
ma ją przywieźć w "pudełku / pokrowcu". W przepisach oryginalnych po
angielsku był "box / holster", ale jeszcze inny kolega, który to na
polski język tłumaczył po prostu użył słowa "pokrowiec", bo nie sądził,
że to ma znaczenie.

Sprawdź, jak przepisy o oznaczeniach brzmią w oryginale, bo to, że ktoś
przetłumaczył "pomaga / wspomaga", czy "dawka / porcja" może być
wynikiem tłumaczenia, a nie merytorycznego znaczenia.

--
Robert Tomasik

Data: 2020-11-30 08:06:28
Autor: cyklista
Robert Tomasik pisze:
[...]

Dokładnie ta sama osoba. i tego nie rozumiałem jak można wydać postanowienie o umorzeniu a potem wysyłać wyżej to samo jako przestępstwo
Zwłoka pewnie wynika z covida i szukania pieniedzy przez urząd gdzie się da

[...]

To cenna uwaga, bo są to właśnie wszystko tłumaczenia z angielskich wersji rozporządzeń, ale chyba trzeba poczekać najpierw na wymiar kary i dopiero jak będzie za wysoki dla mnie to uderzać w batalie prawną m.in. o tłumaczenia (wiadomo że poniżej pewnej kwoty kary i tak wygrana byłaby bardziej kosztowna)

--
Sprawdzone przez Kaspersky Anti-Virus

Data: 2020-11-30 15:43:07
Autor: Robert Tomasik
W dniu 30.11.2020 o 08:06, cyklista pisze:

[...]

Sanepid nie powadzi postępowań o przestępstwa.

[...]

Ale przecież możesz sam zobaczyć. To jest publikowane. Moim zdaniem
czepianie się przez urząd takich niuansów jest bez sensu.

--
Robert Tomasik

postepowanie adminstracyjne niby zakonczone a znowu ponowione