postój taksówek na chodniku

Data: 2009-08-06 23:59:56
Autor: Zbigniew Zagórski
postój taksówek na chodniku
Hi,

Mam pytanie dotyczące "postoju taksówek na chodniku".
Czy taka konstrukcja jest w ogóle gdzieś opisana? Doczytałem
dokładne znaczenie znaków D-19 i D-20 - ale tam nie ma nic na temat
czy postój znajduje się ulicy pomiędzy znakami czy na chodniku jeżeli
nie ma nic wyznaczonego na jezdni.

W PoRD nie ma żadnych wzmianek o czymś takim jak postój taksówek ..

Interesuje mnie mianowićie kwestia, "kto ma pierwszeństwo na postoju
taksówek na chodniku" czy pieszy, czy taksówka. Brzmi to trochę
kuriozalnie ale miałem po prostu taką sytuację: stałem sobie na
chodniku, przy krawędzi jezdni (jak się potem okazało pomiędzy znakami
D-19 i D-20) i nagle mało co mnie nie rozjechała taksówka wjeżdżająca
na ten ni to postój ni  to chodnik. Skończyło się to oczywiście małą
awanturą z taksówkarzem (on, że to postój - ja, że to chodnik) - mało
ważne.
Ważne, że po tym wszystkim nie byłem pewien czy stoje na swoim -
znaczy
się czy na chodniku czy na postoju.

Więc pytanie: czy postój może być wyznaczony na chodniku - i czy
musi być jakoś oznaczony. I czy pieszy może sobie tam "zaparkować" ?

Zbyszek

Data: 2009-08-07 17:48:59
Autor: neelix

Użytkownik "Zbigniew Zagórski" <z.zagorski@gmail.com> napisał w wiadomości news:8dc8dbf1-0c2b-419b-9867-05e3986ffb8aj9g2000vbp.googlegroups.com...

Więc pytanie: czy postój może być wyznaczony na chodniku - i czy
musi być jakoś oznaczony. I czy pieszy może sobie tam "zaparkować" ?

"Znak D-19 stosuje się w celu oznaczenia początku odcinka JEZDNI przeznaczonego tylko dla postoju taksówek osobowych."

neelix

Data: 2009-08-08 17:41:30
Autor: robert
[...]

Policję było wezwać, chodnik jest dla pieszych a nie samochodów.

Data: 2009-08-10 09:52:00
Autor: ąćęłńóśźż
postój taksówek na chodniku
Przykład oznakowanego postoju taxi na chodniku:  W-wa Centralna od strony E.Plater.
JaC

postój taksówek na chodniku