postójtaksówek na chodniku

Data: 2009-08-08 17:41:30
Autor: robert
postójtaksówek na chodniku
Hi,

Mam pytanie dotycz±ce "postoju taksówek na chodniku".
Czy taka konstrukcja jest w ogóle gdzie¶ opisana? Doczytałem
dokładne znaczenie znaków D-19 i D-20 - ale tam nie ma nic na temat
czy postój znajduje się ulicy pomiędzy znakami czy na chodniku jeżeli
nie ma nic wyznaczonego na jezdni.

W PoRD nie ma żadnych wzmianek o czym¶ takim jak postój taksówek ..

Interesuje mnie mianowićie kwestia, "kto ma pierwszeństwo na postoju
taksówek na chodniku" czy pieszy, czy taksówka. Brzmi to trochę
kuriozalnie ale miałem po prostu tak± sytuację: stałem sobie na
chodniku, przy krawędzi jezdni (jak się potem okazało pomiędzy znakami
D-19 i D-20) i nagle mało co mnie nie rozjechała taksówka wjeżdżaj±ca
na ten ni to postój ni  to chodnik.

Policję było wezwać, chodnik jest dla pieszych a nie samochodów.

Data: 2009-08-10 09:52:00
Autor: ±ćęłń󶼿
postój taksówek na chodniku
Przykład oznakowanego postoju taxi na chodniku:  W-wa Centralna od strony E.Plater.
JaC

postójtaksówek na chodniku