postulat o nakaz montowania podgrzewania

Data: 2017-01-11 11:07:11
Autor: robot
postulat o nakaz montowania podgrzewania
Dzisiaj w drodze do pracy dwukrotnie zatamowałem ruch na większych ulicach
i prawie przejechałem po butach dla niewiasty z prędkością 0,43 km/h.
Do tych tragicznych aktów piractwa drogowego nie doszłoby, gdyby mój
bolid był wyposażony w elektryczne podgrzewanie przedniej szyby.

Dlatego postuluję o zamienienie nakazu jeżdżenia z włączonymi światłami
w czasie dobrej widoczności, na nakaz montowania wyżej wymienionego
podgrzewania w nowych samochodach. Jak w fordzie.

Data: 2017-01-11 11:11:05
Autor: radekp@konto.pl
postulat o nakaz montowania podgrzewania
Wed, 11 Jan 2017 11:07:11 +0100, w <o5504g$9mn$1@node1.news.atman.pl>, robot
<adresfalszywy@onet.pl> napisał(-a):

[...]

Nowoczesne samochody mają nawiewy -- takie pokrętełka na środku deski.

Data: 2017-01-11 11:27:19
Autor: J.F.
Użytkownik  radekp napisał w wiadomości
[...]

Nie pomaga, najpierw musi sie silnik zagrzac. A do tego czasu bialosc widze.
A na parkingu grzac ... nie wolno, a moze tylko nie wypada ...

Co prawda ... duzo tu winy kierowcy - a kto pozalowal i nie nalal zimowego plynu do spryskiwaczy ?

Co prawda najlepsze w handlu sa tylko do -22C, jak sobie radza w Suwalkach ?

J.

Data: 2017-01-11 02:48:14
Autor: przemek.jedrzejczak
postulat o nakaz montowania podgrzewania
-- Co prawda najlepsze w handlu sa tylko do -22C, jak sobie radza w Suwalkach ?

strona 6

http://catalog.aldi.com/emag/de_DE/print/ALDISUED_OnlineProspekt_KW4116/html5.html#4

w lidlu to samo (-60C) ale moze robia jakiegos cienkusza na PL :-) P.

Data: 2017-01-11 12:21:12
Autor: J.F.
Użytkownik  przemek napisał w wiadomości grup
[...]

Tzw koncentrat ... rzadki widok w polskich supermarketach.
Jak widzialem, to w litrowych butelkach i nieoplacalnej cenie - a tam to bym rzekl, ze za darmo :-).

Dobra rzecz, bo mozna w grudniu dolac do zbiornika w ktorym jeszcze sporo letniego plynu jest, albo wlasnie wzmocnic zimowy na wypadek wyjazdu w Suwalki :-)

Hm, moze by zamowic ... kto znajdzie tanszy ?
http://www.motochemia.pl/k2-claren-1l-zimowy-koncentrat-plynu-do-spryskiwaczy-80c-p-890.html
http://intercars.com.pl/pl/asortyment/Koncentrat-zimowy-plynu-spryskiwacza,816488/

Mozna dolac denaturatu ... ale dosc drogo i smierdzi :-)

Jest jeszcze wersja.

J.

Data: 2017-01-11 08:04:48
Autor: Konfabulator
postulat o nakaz montowania podgrzewania
W Selgrosie widziałem 5L koncentratu do -80 stopni poniżej 20 zł.

Data: 2017-01-11 17:35:47
Autor: J.F.
Użytkownik "Konfabulator"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1ac4ae85-f596-4c18-9089-fab6ed66f602@googlegroups.com...
W Selgrosie widziałem 5L koncentratu do -80 stopni poniżej 20 zł.

Dzieki za info, ale choroba - na drugim koncu miasta.
Moze kiedys przy okazji.

No i znajac Selgros - przy kasie dolicza VAT :-)

J.

Data: 2017-01-11 12:31:42
Autor: miumiu
postulat o nakaz montowania podgrzewania

Mozna dolac denaturatu ... ale dosc drogo i smierdzi :-)

Można kupić bezzapachowy. I dodać odrobinę płynu do chłodnic, który utrudnia odparowanie alkoholu.

Data: 2017-01-11 21:16:45
Autor: jerzu.xyz
postulat o nakaz montowania podgrzewania
On Wed, 11 Jan 2017 12:21:12 +0100, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

Tzw koncentrat ... rzadki widok w polskich supermarketach.

W Selgrosie do kupienia w bańkach 5l. Niecałe 20 zł. za bańkę.

http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

Data: 2017-01-11 23:22:00
Autor: przemek.jedrzejczak
postulat o nakaz montowania podgrzewania
-- W Selgrosie do kupienia w bańkach 5l. Niecałe 20 zł. za bańkę.

selgros to hurtownia malo kto tam bywa ale czemu Lidl/Aldi sprzedaje jakiegos szczocha zamiast koncentratu to juz zagadka

P.

Data: 2017-01-12 09:45:02
Autor: J.F.
[...]

Ogolnie ten szczoch nie jest taki zly, rzadko u nas ponizej -22.

A czemu ... moze im sie nie chce z Niemiec wozic, jesli maja pod reka paru dostawcow, moze w Polsce za duzo formalnosci z alkoholem w koncu ....

J.

Data: 2017-01-12 01:22:04
Autor: przemek.jedrzejczak
postulat o nakaz montowania podgrzewania
-- Ogolnie ten szczoch nie jest taki zly, rzadko u nas ponizej -22.

tak a w Niemczech codziennie -45C no wiec koncentrat sprzedaja :-)

-- A czemu ... moze im sie nie chce z Niemiec wozic, jesli maja pod reka paru dostawcow, moze w Polsce za duzo formalnosci z alkoholem w koncu

podobno tyle w tym alkoholu ze czasami w kolejce do kasy wypijaja wiec Lidl przebiegle rozciencza zeby nikt sie nie skusil :-)

P.

Data: 2017-01-12 10:32:06
Autor: J.F.
Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:7ba61e08-9662-45dd-9375-a4bd607c1df3@googlegroups.com...
-- Ogolnie ten szczoch nie jest taki zly, rzadko u nas ponizej -22.
tak a w Niemczech codziennie -45C no wiec koncentrat sprzedaja :-)

W Niemczech to nie wiem czy ich nie dobijaja podatkiem opakowaniowym na butelki

[...]

Nie chodzi o kuszenie, tylko o akcyzy i papierologie.
Jak Lidl kupuje krajowe, to nie ma problemow, jak sprowadza z Unii to kto wie co musi zrobic :-)

J.

Data: 2017-01-12 20:50:12
Autor: jerzu.xyz
postulat o nakaz montowania podgrzewania
On Wed, 11 Jan 2017 23:22:00 -0800 (PST),
przemek.jedrzejczak@gmail.com wrote:

selgros to hurtownia malo kto tam bywa

Wbrew pozorom bywa tam sporo ludzi.

Data: 2017-01-12 13:58:59
Autor: robot
W dniu 2017-01-11 o 21:16, jerzu.xyz@irc.pl pisze:
On Wed, 11 Jan 2017 12:21:12 +0100, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

Tzw koncentrat ... rzadki widok w polskich supermarketach.

W Selgrosie do kupienia w bańkach 5l. Niecałe 20 zł. za bańkę.

Do selgrosa potrzebna jest jakaś durna karta, tak jak do makro?

pozdro

Data: 2017-01-12 20:51:27
Autor: jerzu.xyz
postulat o nakaz montowania podgrzewania
On Thu, 12 Jan 2017 13:58:59 +0100, robot <adresfalszywy@onet.pl>
wrote:

Do selgrosa potrzebna jest jakaś durna karta, tak jak do makro?

Generalnie tak. Ale jak nie bierzesz faktury, to przy wejściu dają
jakieś jednorazówki do wejścia.

Data: 2017-01-12 13:56:59
Autor: robot
W dniu 2017-01-11 o 12:21, J.F. pisze:

Mozna dolac denaturatu ... ale dosc drogo i smierdzi :-)

Dolewałem. To tylko pogorszyło.

pozdro

Data: 2017-01-11 03:30:58
Autor: sczygiel
W dniu środa, 11 stycznia 2017 11:27:22 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
> [...]

Co prawda najlepsze w handlu sa tylko do -22C, jak sobie radza w Suwalkach ?

A co jak paruje od środka?
A co jak nie dość że paruje to zamarza i nawet grzana szyba nie pomaga :)
Ostatnio jechalem wieczorem i bylo -20.
Szyba po wierzchu czysta, odlodzona, od środka też czysta bo lana ciepla woda byla ale po 10km zaparowala. A boczne marzły. A z nawiewu dalej dmucha ledwo letnie.

klima czy włączona czy nie - to samo...

Data: 2017-01-11 14:26:07
Autor: quent
postulat o nakaz montowania podgrzewania
On 11.01.2017 12:30, sczygiel@gmail.com wrote:
A co jak paruje od środka?

Jak skończy się jeździć autem danego dnia to nagrzane wnętrze należy schłodzić wietrząc przez kilka minut.
Na drugi dzień nie powinno nic na szybach wewnątrz parować/zamarzać.

--
Pozdr.
www.elipsa.info

Data: 2017-01-11 15:10:52
Autor: radekp@konto.pl
postulat o nakaz montowania podgrzewania
Wed, 11 Jan 2017 14:26:07 +0100, w <o55bmg$be3$1@dont-email.me>, quent
<xx@xx.com> napisał(-a):

> [...]

Na drugi dzień nie powinno nic na szybach wewnątrz parować/zamarzać.

Jeżdżę zawsze z "lufcikiem" -- może dlatego nie mam tego problemu, mimo braku
gadżetów.

Data: 2017-01-11 15:14:47
Autor: J.F.
Użytkownik "quent"  napisał w wiadomości
[...]

Tak mi sie wydaje, ze przy dmuchawie na wysokim biegu, to powinno sie szybko wymienic powietrze w kabinie.

Niestety - w przypadku Vectry "praktika jebiut teoriu".

A moze cos sie uszkodzilo ?

J.

Data: 2017-01-11 18:12:07
Autor: SW3
W dniu 11.01.2017 o 14:26 quent <xx@xx.com> pisze:

Jak skończy się jeździć autem danego dnia to nagrzane wnętrze należy  schłodzić wietrząc przez kilka minut.

Tylko jak w trakcie chłodzenia jest +5 a rano -5 to i tak się trochę  skropli. Oczywiście mniej niż przy braku wietrzenia.

--
SW3
-- --

Data: 2017-01-12 14:13:10
Autor: robot
postulat o nakaz montowania podgrzewania
W dniu 2017-01-11 o 12:30, sczygiel@gmail.com pisze:

A co jak paruje od środka?

No u mnie właśnie głównie od środka.
Ale wiem, że mam niepełnosprawny układ ogrzewania i chłodzenia
powietrzem.
Gdybym miał podgrzewaną elektrycznie szybę, to by nie przeszkadzało.

pozdro

Data: 2017-01-12 05:42:33
Autor: Kris
W dniu czwartek, 12 stycznia 2017 14:13:11 UTC+1 użytkownik robot napisał:

No u mnie właśnie głównie od środka.

Filtr kabinowy wymień.

Data: 2017-01-12 19:53:12
Autor: Cavallino
W dniu 12-01-2017 o 14:13, robot pisze:
[...]

I nie widzisz związku?
Płyn chłodniczy na szybie daje właśnie takie efekty.

Data: 2017-01-12 20:27:56
Autor: 007
Cavallino w <news:o58jan$tih$1node1.news.atman.pl>:

[...]

Dajesz koniwalino jaki to zwiazek jest z parowaniem szyby od środka z płynem chłodniczym na szybie, i skąd ten płyn na tej szybie się wzion(!)
 --
'Tom N'

Data: 2017-01-13 12:36:18
Autor: robot
W dniu 2017-01-12 o 20:27, 007 pisze:
[...]

Też mnie to zaintrygowało :)

pozdro

Data: 2017-01-13 18:46:05
Autor: Cavallino
postulat o nakaz montowania podgrzewania
W dniu 13-01-2017 o 12:36, robot pisze:

Też mnie to zaintrygowało :)

Dokształcenie się zaspokoi Twoją ciekawość.
Use google.

Data: 2017-01-18 23:58:13
Autor: ąćęłńóśźż
postulat o nakaz montowania podgrzewania
Sa jakies płyny do smarowania szyby od wewnatrz przeciw parowaniu, kiedys miałem i działało bdb.

-- -- -
A co jak paruje od środka?

Data: 2017-01-11 11:31:57
Autor: radekp@konto.pl
postulat o nakaz montowania podgrzewania
Wed, 11 Jan 2017 11:27:19 +0100, w
<58760889$0$15196$65785112@news.neostrada.pl>, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(-a):

> [...]

Nie pomaga, najpierw musi sie silnik zagrzac. A do tego czasu bialosc widze.
A na parkingu grzac ... nie wolno, a moze tylko nie wypada ...

Przecież nie musi być gorące -- wystarcza nawet minimalne nagrzanie, aby szyba
nie parowała.

Data: 2017-01-11 11:37:48
Autor: Ghost

Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nb2c7chk2fpt5n0dn5vkojl4g0cdooiu97@4ax.com...

> [...]

robot

>Nowoczesne samochody mają nawiewy -- takie pokrętełka na środku

tylko u trolli - sorry ze przez ramię, ale trzymam trolla w kiblu

Przecież nie musi być gorące -- wystarcza nawet minimalne nagrzanie, aby szyba
nie parowała.

we współczesnym aucie nagrzanie silnika nie jest konieczne by naprawdę ciepłe powietrze szło na szybę

Data: 2017-01-11 11:52:48
Autor: radekp@konto.pl
postulat o nakaz montowania podgrzewania
Wed, 11 Jan 2017 11:37:48 +0100, w
<58760afe$0$5140$65785112@news.neostrada.pl>, "Ghost" <na@drzewo.pl>
napisał(-a):

>Przecież nie musi być gorące -- wystarcza nawet minimalne nagrzanie, aby >szyba
>nie parowała.

we współczesnym aucie nagrzanie silnika nie jest konieczne by naprawdę ciepłe powietrze szło na szybę

Wiem, że są dodatkowe grzałki, ale raczej nie we wszystkich, a przeważnie w
dieslach.

Data: 2017-01-11 12:16:22
Autor: Ghost

napisał(-a):

> [...]

ciepłe powietrze szło na szybę

Wiem, że są dodatkowe grzałki, ale raczej nie we wszystkich, a przeważnie w

No ja nigdy nie miałem auta bez, a dieslami jeździ tylko moja żona.

Data: 2017-01-11 23:57:28
Autor: re
postulat o nakaz montowania podgrzewania

Użytkownik "Ghost"

najpierw musi sie silnik zagrzac

tylko u trolli - sorry ze przez ramię, ale trzymam trolla w kiblu
-- -
No, zachowujesz się jak klasyczny trol

Data: 2017-01-11 12:22:39
Autor: J.F.
Wed, 11 Jan 2017 11:27:19 +0100, w <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(-a):
> [...]

A na parkingu grzac ... nie wolno, a moze tylko nie wypada ...

Przecież nie musi być gorące -- wystarcza nawet minimalne nagrzanie, aby szyba

Nie chodzi o parowanie - chodzi o odlodzenie :-)

Albo po nocy, albo po psiknieciu plynem :-)

J.

Data: 2017-01-11 12:51:56
Autor: radekp@konto.pl
postulat o nakaz montowania podgrzewania
Wed, 11 Jan 2017 12:22:39 +0100, w
<58761582$0$5149$65785112@news.neostrada.pl>, "J.F."

Skrobaczki nie działają na mrozie? :)

Data: 2017-01-11 13:57:36
Autor: J.F.
> [...]

>aby szyba nie parowała.

Nie chodzi o parowanie - chodzi o odlodzenie :-)

Na elektrycznie podgrzanej szybie dzialaja zdecydowanie lepiej :-)

J.

Data: 2017-01-11 23:56:31
Autor: re
postulat o nakaz montowania podgrzewania

Użytkownik "J.F."

Są koncentraty

Data: 2017-01-12 11:49:40
Autor: Myjk
postulat o nakaz montowania podgrzewania
Wed, 11 Jan 2017 11:27:19 +0100, J.F.
Co prawda ... duzo tu winy kierowcy - a kto pozalowal i nie nalal zimowego plynu do spryskiwaczy ?

Moja żona. :P Dostała więc w łapę suszarkę i grzała. Po 10 minutach puściło. :P

--
Pozdor
Myjk

Data: 2017-01-12 12:38:50
Autor: radekp@konto.pl
postulat o nakaz montowania podgrzewania
Thu, 12 Jan 2017 11:49:40 +0100, w <iokxdydvcsjs.dlg@myjk.org>, Myjk
<myjkel@nospam.op.pl> napisał(-a):

Wed, 11 Jan 2017 11:27:19 +0100, J.F. > Co prawda ... duzo tu winy kierowcy - a kto pozalowal > i nie nalal zimowego plynu do spryskiwaczy ?

Moja żona. :P Dostała więc w łapę suszarkę i grzała. Po 10 minutach puściło. :P

A nie wystarczyło 10 minut jechać? :)

Data: 2017-01-12 13:02:10
Autor: J.F.
postulat o nakaz montowania podgrzewania
Użytkownik  radekp napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:vlqe7cpdf162n8cctrsd79kndn1lgg8ue8@4ax.com...
Thu, 12 Jan 2017 11:49:40  Myjk
> [...]
> Co prawda ... duzo tu winy kierowcy - a kto pozalowal
> i nie nalal zimowego plynu do spryskiwaczy ?

Moja żona. :P Dostała więc w łapę suszarkę

Bez widocznosci ? To zdecydowanie nie :-)

J.

Data: 2017-01-12 13:27:50
Autor: Myjk
postulat o nakaz montowania podgrzewania
Thu, 12 Jan 2017 12:38:50 +0100, radekp@konto.pl
Moja żona. :P Dostała więc w łapę suszarkę i grzała. Po 10 minutach puściło. :P
A nie wystarczyło 10 minut jechać? :)

Żeby co się stało, skoro letni płyn był zamarznięty w zbiorniku i
przewodzie biegnącym gdzieś poza komorą silnika w przednim błotniku? Silnik
też wielkiej temperatury nie generuje przy -20, szczególnie gdy klepią całe
trzy cylindry. :P --
Pozdor
Myjk

Data: 2017-01-12 13:52:26
Autor: robot
W dniu 2017-01-11 o 11:27, J.F. pisze:

Co prawda najlepsze w handlu sa tylko do -22C, jak sobie radza w Suwalkach ?

J.
No właśnie.
Czego nalać do spryskiwaczy. Bo na razie wszystkie płyny które wlewałem
po sekundzie od znalezienia się na szybie zmieniają się nieprzeźroczystą
zamarzniętą warstewkę maźi.

pozdro

Data: 2017-01-12 19:21:22
Autor: 007
postulat o nakaz montowania podgrzewania
robot w <news:o57u6b$ams$1node2.news.atman.pl>:
No właśnie.
Czego nalać

Oleju do głowy?

Bo na razie wszystkie płyny które wlewałem
po sekundzie od znalezienia się na szybie zmieniają się nieprzeźroczystą
zamarzniętą

Dziwne nie jest, skoro sie leje zimne i szybko częściowo odparowujące na
zimną szybę.

Szybę trza przytulić, pogłaskać - wtedy będzie ciepła ;P

--
'Tom N'

Data: 2017-01-13 12:37:16
Autor: robot
W dniu 2017-01-12 o 19:21, 007 pisze:
robot w
No właśnie.
Czego nalać

Oleju do głowy?

Świetna rada.
Dzięki!

Data: 2017-01-11 11:29:01
Autor: masti
robot wrote:

[...]

najpierw zastosuj się do nakazu włączania mózgu przed silnikiem

Data: 2017-01-11 11:59:29
Autor: miumiu
[...]

Ja w takie mrozy jak dziś (-10st) wylewam 5 litrów gorącej wody na szyby, i w 3 minuty mam samochód gotowy do jazdy, widoczność 100%.

Pzdr

Data: 2017-01-11 12:17:12
Autor: Ghost

Użytkownik "miumiu"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o5536m$coi$1@node1.news.atman.pl...

[...]

ile trwa zagrzanie wody?

Data: 2017-01-11 12:28:28
Autor: miumiu

Użytkownik "Ghost" <na@drzewo.pl> napisał w wiadomości news:58761439$0$5156$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Woda z kranu, już gorąca, może z 70 stopni.

Data: 2017-01-11 12:53:43
Autor: Ghost

Użytkownik "miumiu"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o554t2$eh3$1@node1.news.atman.pl...

[...]

70???

Pomijam, ze niezly wynik w kranie, ale nie boisz sie tego lac na sprzet schlodzony do -10?

Odpalenie auta na 2 min i zaatakowanie zmarzliny po tym czasie tez powinno dac rade.

Data: 2017-01-11 17:32:01
Autor: miumiu
[...]

Polewam stopniowo dość wolno, małym strumieniem. Szyba ogrzewa się powoli i w miarę równomiernie. Robię tak od kilku lat i zero problemów :). Nie słyszałem żeby kiedyś komuś pękła szyba od polewania gorącą wodą. Szyby hartowane są wyjątkowo wytrzymałe. Podejrzewam, że gdybym nawet chlupnął wiadrem wrzątku na szybę zamarzniętą do -20 stopni to i tak nic by się nie stało. Ale próbować nie będę ;)

Pzdr

Data: 2017-01-12 22:28:52
Autor: Janusz_k
postulat o nakaz montowania podgrzewania
W dniu 2017-01-11 o 17:32, miumiu pisze:
Woda z kranu, ju? gor?ca, mo?e z 70 stopni.

[...]

Polewam stopniowo do?? wolno, ma?ym strumieniem. Szyba ogrzewa si? powoli i
w miar? r?wnomiernie. Robi? tak od kilku lat i zero problem?w :). Nie
s?ysza?em ?eby kiedy? komu? p?k?a szyba od polewania gor?c? wod?. Szyby
hartowane s? wyj?tkowo wytrzyma?e. Podejrzewam, ?e gdybym nawet chlupn??
wiadrem wrz?tku na szyb? zamarzni?t? do -20 stopni to i tak nic by si? nie
sta?o. Ale pr?bowa? nie b?d? ;)

Toś trochę przesadził, 70st to woda już parzy , wystarczy 2L gorącej tak 45st.

--
Pozdr

Janusz_k

Data: 2017-01-12 14:19:13
Autor: robot
W dniu 2017-01-11 o 11:59, miumiu pisze:
[...]

Znajomy tak zrobił i szybą popękała całkowicie.

pozdro

Data: 2017-01-11 12:44:11
Autor: quent
On 11.01.2017 11:07, robot wrote:
[...]

Dla siebie potrzebujesz nakazu?
Spróbuj ze sobą pogadać... może dojdziecie do porozumienia i obejdzie się bez nakazu.

--
Pozdr.
www.elipsa.info

Data: 2017-01-11 14:42:46
Autor: Myjk
postulat o nakaz montowania podgrzewania
Wed, 11 Jan 2017 11:07:11 +0100, robot
Dlatego postuluję o zamienienie nakazu jeżdżenia z włączonymi światłami
w czasie dobrej widoczności, na nakaz montowania wyżej wymienionego
podgrzewania w nowych samochodach. Jak w fordzie.

Ja mam a) webasto b) podgrzewacz płynu spryskiwacza.

a) załatwia wstępne rozmrożenie i powoduje ciepło w kabinie b) kończy dzieła zniszczenia szronu/śniegu na przedniej szybie

a) i b) domontowane do seryjnego auta.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2017-01-11 17:23:29
Autor: adam
[...]

Mozesz napisac cos wiecej o podgrzewanych spryskiwaczach?
Dzieki, pzdr
Adam

Data: 2017-01-11 20:37:11
Autor: Myjk
postulat o nakaz montowania podgrzewania
Wed, 11 Jan 2017 17:23:29 +0100, adam
Mozesz napisac cos wiecej o podgrzewanych spryskiwaczach?

To nie są podgrzewane spryskiwacze -- to rozwiązanie jest IMO o kant dupy
potłuc. Chodzi o podgrzewacz płynu do spryskiwacza. Kupiłem w US na
amazonie i jakimś cudem sam sobie zamontowałem. :P Działa to już 5 rok:

https://www.amazon.com/AlphaTherm-AT-38OD-Windshield-Washer-Heater/dp/B0034GW1WW

Zmieniłem też oryginalne dysze na mgłowe (także zamówiłem na amazonie, bo w
PL brak takich rzeczy), co akurat nie było najlepszym rozwiązaniem na zimę
do kompletu z podgrzewaczem, bo płyn jest grzany do 50-60sC, co przy dużym
mrozie powoduje generowanie mgły w pierwszej fazie sprysku. Ale ostatecznie
całość sprawdza się i nawet w lato, dzięki podgrzanemu płynowi, lepiej
ścierwa z szyby złażą.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2017-01-11 23:17:32
Autor: przemek.jedrzejczak
postulat o nakaz montowania podgrzewania
podgrzewane sa np dysze spryskiwaczy (Golf IV) bo one zatykaja sie jako pierwsze i to dziala dosc dobrze ... jesli leje sie dobry plyn (zadne tam mieszanki) to cos takiego nie powinno zamarznac oczywiscie przy wlaczonym nawiewie ... czy dysze mglowe sprawdzaja sie lepiej niz klasyczne nie wiem ale np nie ma problemu z przelozeniem mglowych od insignii do zafiry b

P.

Data: 2017-01-13 23:11:31
Autor: Przyjazny
On 2017-01-11 19:37, Myjk <myjkel@nospam.op.pl> wrote:
Zmieniłem też oryginalne dysze na mgłowe (także zamówiłem na amazonie, bo w
PL brak takich rzeczy)

Wszyskie serwisy Citroena w nocy zamknęli? Wchodzisz i mówisz że
potrzebujesz dysze do C3. Kosztują niedużo, działają dobrze. No, nie
wszęszie pasują, ale power tape nie takie problemy rozwiązywał ;-).

Data: 2017-01-11 15:20:50
Autor: t-1
W dniu 2017-01-11 o 11:07, robot pisze:
[...]

Ale możesz zainstalować w swoim samochodzie taką szybę.
Po co państwo ma wszystkich na siłę uszczęśliwiać?

Data: 2017-01-11 15:32:46
Autor: elmer radi radisson
On 2017-01-11 11:07, robot wrote:

[...]

Jesli skrobaczka nie daje rady to jest jeszcze odmrazacz w rozpylaczu,
albo zawczasu mate przeciwszronowa tez mozesz zastosowac.

Dlatego postuluję o zamienienie nakazu jeżdżenia z włączonymi światłami
w czasie dobrej widoczności, na nakaz montowania wyżej wymienionego
podgrzewania w nowych samochodach. Jak w fordzie.

Wystarczy ze jest nakaz utrzymania pojazdu w stanie zapewniajacym
dostateczne pole widzenia kierowcy, to inspiruje do stosowania
wszelkich dostepnych metod utrzymania widocznosci ;)

--

memento lorem ipsum

Data: 2017-01-11 16:17:24
Autor: J.F.
Użytkownik "elmer radi radisson"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o55fmj$k8a$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
On 2017-01-11 11:07, robot wrote:
[...]

Taka sobie rada.
Nawet jesli poradzi sobie z lodem na szybie, to parujac dodatkowo ja oziebia.
I mamy szybe narazona na parowanie, na zalodzenie, na zamarzniecie plynu - niestety, nic nie zastapi rozgrzania silnika.
Tzn moze zastapic elektryczna grzalka, czy w szybie, czy pod nia, ale tez wymaga czasu na zadzialanie.

No i ostanio popsikalem od wewnatrz jakas resztka odmrazacza, to potem dlugo walczylem z osadem na szybie...

J.

Data: 2017-01-12 10:33:37
Autor: elmer radi radisson
On 2017-01-11 16:17, J.F. wrote:

Taka sobie rada.
[...]

Nawet jesli cos zacznie od wewnatrz parowac to w tym czasie mozna uzyc
dmuchawy a silnik bedzie grzal sie podczas jazdy.

Ale pewnie lepiej nie dopuscic do zaszronienia szyby - stosujac mate.
Bo z kolei pozostanie przy skrobaniu to procz czasochlonnosci jeszcze
potem czasem placz, ze szyba porysowana.

Tzn moze zastapic elektryczna grzalka, czy w szybie, czy pod nia, ale
tez wymaga czasu na zadzialanie.

grzana szyba czolowa potrzebuje jakis 2-3 minut zeby oczyscic sie z lodu
wiec raczej akceptowalnie.

No i ostanio popsikalem od wewnatrz jakas resztka odmrazacza, to potem
dlugo walczylem z osadem na szybie...

Mowa raczej o odszranianiu zewnatrz ;)

--

memento lorem ipsum

Data: 2017-01-12 14:50:23
Autor: robot
W dniu 2017-01-11 o 16:17, J.F. pisze:

No i ostanio popsikalem od wewnatrz jakas resztka odmrazacza, to potem dlugo walczylem z osadem na szybie...

Dokładnie.
Przechodziłem przez to.

pozdro

Data: 2017-01-13 10:38:32
Autor: J.F.
Użytkownik "Janusz_k"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o58smi$16ma$3@gioia.aioe.org...
W dniu 2017-01-12 o 14:50, robot pisze:
No i ostanio popsikalem od wewnatrz jakas resztka odmrazacza, to potem
dlugo walczylem z osadem na szybie...
Dokładnie.
Przechodziłem przez to.
Potwierdzam, też kiedyś z braku wody popsikałem i to jest tragedia, alkohol wyparował i oziębił szybę dodatkowo z wodą z odmrażacza,
na zewn też szyba robi się zaraz biała.

Ale ja nie o zamgleniu para, tylko po uzyciu tego srodka szyba sie taka "brudna" zrobila.
Szmata nie bardzo chciala to wyczyscic, wycieraczek od srodka nie ma.

J.

Data: 2017-01-13 12:38:29
Autor: robot
W dniu 2017-01-13 o 10:38, J.F. pisze:
[...]

Podobne zjawisko wystąpiło i u mnie.

pozdro

Data: 2017-01-11 16:51:04
Autor: Scobowski
postulat o nakaz montowania podgrzewania
Jesteś z Lublina, Białegostoku? ;-)

Data: 2017-01-11 17:48:45
Autor: Jawi
W dniu 2017-01-11 o 16:51, Scobowski pisze:
Jesteś z Lublina, Białegostoku? ;-)
Ja myślę, że z Siedlec.

Data: 2017-01-15 19:00:50
Autor: Budzik
postulat o nakaz montowania podgrzewania
Użytkownik robot adresfalszywy@onet.pl ...

[...]

Ja nie rozumiem...
Przejechanie po butach dla niewiasty to w sumie nic złego.
Nie ma zresztą znaczenia czy one były meskie czy damskie...
Pol kilometra na godzine to tez w sumie zadna predkosc.
No chyba ze jednak chciałes powiedzieć coś innego?

--
Pozdrawia... Budzik
"Stwierdzono, że demokracja jest najgorszą formą rządu, jeśli nie

postulat o nakaz montowania podgrzewania