postulat o nakaz montowania podgrzewania

Data: 2017-01-11 11:11:05
Autor: radekp@konto.pl
postulat o nakaz montowania podgrzewania
Wed, 11 Jan 2017 11:07:11 +0100, w <o5504g$9mn$1@node1.news.atman.pl>, robot
<adresfalszywy@onet.pl> napisał(-a):

Dzisiaj w drodze do pracy dwukrotnie zatamowałem ruch na większych ulicach
i prawie przejechałem po butach dla niewiasty z prędkością 0,43 km/h.
Do tych tragicznych aktów piractwa drogowego nie doszłoby, gdyby mój
bolid był wyposażony w elektryczne podgrzewanie przedniej szyby.

Nowoczesne samochody mają nawiewy -- takie pokrętełka na środku deski.

Data: 2017-01-11 11:27:19
Autor: J.F.
Użytkownik  radekp napisał w wiadomości
[...]

Nie pomaga, najpierw musi sie silnik zagrzac. A do tego czasu bialosc widze.
A na parkingu grzac ... nie wolno, a moze tylko nie wypada ...

Co prawda ... duzo tu winy kierowcy - a kto pozalowal i nie nalal zimowego plynu do spryskiwaczy ?

Co prawda najlepsze w handlu sa tylko do -22C, jak sobie radza w Suwalkach ?

J.

Data: 2017-01-11 02:48:14
Autor: przemek.jedrzejczak
postulat o nakaz montowania podgrzewania
-- Co prawda najlepsze w handlu sa tylko do -22C, jak sobie radza w Suwalkach ?

strona 6

http://catalog.aldi.com/emag/de_DE/print/ALDISUED_OnlineProspekt_KW4116/html5.html#4

w lidlu to samo (-60C) ale moze robia jakiegos cienkusza na PL :-) P.

Data: 2017-01-11 12:21:12
Autor: J.F.
Użytkownik  przemek napisał w wiadomości grup
[...]

Tzw koncentrat ... rzadki widok w polskich supermarketach.
Jak widzialem, to w litrowych butelkach i nieoplacalnej cenie - a tam to bym rzekl, ze za darmo :-).

Dobra rzecz, bo mozna w grudniu dolac do zbiornika w ktorym jeszcze sporo letniego plynu jest, albo wlasnie wzmocnic zimowy na wypadek wyjazdu w Suwalki :-)

Hm, moze by zamowic ... kto znajdzie tanszy ?
http://www.motochemia.pl/k2-claren-1l-zimowy-koncentrat-plynu-do-spryskiwaczy-80c-p-890.html
http://intercars.com.pl/pl/asortyment/Koncentrat-zimowy-plynu-spryskiwacza,816488/

Mozna dolac denaturatu ... ale dosc drogo i smierdzi :-)

Jest jeszcze wersja.

J.

Data: 2017-01-11 08:04:48
Autor: Konfabulator
postulat o nakaz montowania podgrzewania
W Selgrosie widziałem 5L koncentratu do -80 stopni poniżej 20 zł.

Data: 2017-01-11 17:35:47
Autor: J.F.
Użytkownik "Konfabulator"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1ac4ae85-f596-4c18-9089-fab6ed66f602@googlegroups.com...
W Selgrosie widziałem 5L koncentratu do -80 stopni poniżej 20 zł.

Dzieki za info, ale choroba - na drugim koncu miasta.
Moze kiedys przy okazji.

No i znajac Selgros - przy kasie dolicza VAT :-)

J.

Data: 2017-01-11 12:31:42
Autor: miumiu
postulat o nakaz montowania podgrzewania

Mozna dolac denaturatu ... ale dosc drogo i smierdzi :-)

Można kupić bezzapachowy. I dodać odrobinę płynu do chłodnic, który utrudnia odparowanie alkoholu.

Data: 2017-01-11 21:16:45
Autor: jerzu.xyz
postulat o nakaz montowania podgrzewania
On Wed, 11 Jan 2017 12:21:12 +0100, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

Tzw koncentrat ... rzadki widok w polskich supermarketach.

W Selgrosie do kupienia w bańkach 5l. Niecałe 20 zł. za bańkę.

http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

Data: 2017-01-11 23:22:00
Autor: przemek.jedrzejczak
postulat o nakaz montowania podgrzewania
-- W Selgrosie do kupienia w bańkach 5l. Niecałe 20 zł. za bańkę.

selgros to hurtownia malo kto tam bywa ale czemu Lidl/Aldi sprzedaje jakiegos szczocha zamiast koncentratu to juz zagadka

P.

Data: 2017-01-12 09:45:02
Autor: J.F.
[...]

Ogolnie ten szczoch nie jest taki zly, rzadko u nas ponizej -22.

A czemu ... moze im sie nie chce z Niemiec wozic, jesli maja pod reka paru dostawcow, moze w Polsce za duzo formalnosci z alkoholem w koncu ....

J.

Data: 2017-01-12 01:22:04
Autor: przemek.jedrzejczak
postulat o nakaz montowania podgrzewania
-- Ogolnie ten szczoch nie jest taki zly, rzadko u nas ponizej -22.

tak a w Niemczech codziennie -45C no wiec koncentrat sprzedaja :-)

-- A czemu ... moze im sie nie chce z Niemiec wozic, jesli maja pod reka paru dostawcow, moze w Polsce za duzo formalnosci z alkoholem w koncu

podobno tyle w tym alkoholu ze czasami w kolejce do kasy wypijaja wiec Lidl przebiegle rozciencza zeby nikt sie nie skusil :-)

P.

Data: 2017-01-12 10:32:06
Autor: J.F.
Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:7ba61e08-9662-45dd-9375-a4bd607c1df3@googlegroups.com...
-- Ogolnie ten szczoch nie jest taki zly, rzadko u nas ponizej -22.
tak a w Niemczech codziennie -45C no wiec koncentrat sprzedaja :-)

W Niemczech to nie wiem czy ich nie dobijaja podatkiem opakowaniowym na butelki

[...]

Nie chodzi o kuszenie, tylko o akcyzy i papierologie.
Jak Lidl kupuje krajowe, to nie ma problemow, jak sprowadza z Unii to kto wie co musi zrobic :-)

J.

Data: 2017-01-12 20:50:12
Autor: jerzu.xyz
postulat o nakaz montowania podgrzewania
On Wed, 11 Jan 2017 23:22:00 -0800 (PST),
przemek.jedrzejczak@gmail.com wrote:

selgros to hurtownia malo kto tam bywa

Wbrew pozorom bywa tam sporo ludzi.

Data: 2017-01-12 13:58:59
Autor: robot
W dniu 2017-01-11 o 21:16, jerzu.xyz@irc.pl pisze:
On Wed, 11 Jan 2017 12:21:12 +0100, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

Tzw koncentrat ... rzadki widok w polskich supermarketach.

W Selgrosie do kupienia w bańkach 5l. Niecałe 20 zł. za bańkę.

Do selgrosa potrzebna jest jakaś durna karta, tak jak do makro?

pozdro

Data: 2017-01-12 20:51:27
Autor: jerzu.xyz
postulat o nakaz montowania podgrzewania
On Thu, 12 Jan 2017 13:58:59 +0100, robot <adresfalszywy@onet.pl>
wrote:

Do selgrosa potrzebna jest jakaś durna karta, tak jak do makro?

Generalnie tak. Ale jak nie bierzesz faktury, to przy wejściu dają
jakieś jednorazówki do wejścia.

Data: 2017-01-12 13:56:59
Autor: robot
W dniu 2017-01-11 o 12:21, J.F. pisze:

Mozna dolac denaturatu ... ale dosc drogo i smierdzi :-)

Dolewałem. To tylko pogorszyło.

pozdro

Data: 2017-01-11 03:30:58
Autor: sczygiel
W dniu środa, 11 stycznia 2017 11:27:22 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
> [...]

Co prawda najlepsze w handlu sa tylko do -22C, jak sobie radza w Suwalkach ?

A co jak paruje od środka?
A co jak nie dość że paruje to zamarza i nawet grzana szyba nie pomaga :)
Ostatnio jechalem wieczorem i bylo -20.
Szyba po wierzchu czysta, odlodzona, od środka też czysta bo lana ciepla woda byla ale po 10km zaparowala. A boczne marzły. A z nawiewu dalej dmucha ledwo letnie.

klima czy włączona czy nie - to samo...

Data: 2017-01-11 14:26:07
Autor: quent
postulat o nakaz montowania podgrzewania
On 11.01.2017 12:30, sczygiel@gmail.com wrote:
A co jak paruje od środka?

Jak skończy się jeździć autem danego dnia to nagrzane wnętrze należy schłodzić wietrząc przez kilka minut.
Na drugi dzień nie powinno nic na szybach wewnątrz parować/zamarzać.

--
Pozdr.
www.elipsa.info

Data: 2017-01-11 15:10:52
Autor: radekp@konto.pl
postulat o nakaz montowania podgrzewania
Wed, 11 Jan 2017 14:26:07 +0100, w <o55bmg$be3$1@dont-email.me>, quent
<xx@xx.com> napisał(-a):

> [...]

Na drugi dzień nie powinno nic na szybach wewnątrz parować/zamarzać.

Jeżdżę zawsze z "lufcikiem" -- może dlatego nie mam tego problemu, mimo braku
gadżetów.

Data: 2017-01-11 15:14:47
Autor: J.F.
Użytkownik "quent"  napisał w wiadomości
[...]

Tak mi sie wydaje, ze przy dmuchawie na wysokim biegu, to powinno sie szybko wymienic powietrze w kabinie.

Niestety - w przypadku Vectry "praktika jebiut teoriu".

A moze cos sie uszkodzilo ?

J.

Data: 2017-01-11 18:12:07
Autor: SW3
W dniu 11.01.2017 o 14:26 quent <xx@xx.com> pisze:

Jak skończy się jeździć autem danego dnia to nagrzane wnętrze należy  schłodzić wietrząc przez kilka minut.

Tylko jak w trakcie chłodzenia jest +5 a rano -5 to i tak się trochę  skropli. Oczywiście mniej niż przy braku wietrzenia.

--
SW3
-- --

Data: 2017-01-12 14:13:10
Autor: robot
postulat o nakaz montowania podgrzewania
W dniu 2017-01-11 o 12:30, sczygiel@gmail.com pisze:

A co jak paruje od środka?

No u mnie właśnie głównie od środka.
Ale wiem, że mam niepełnosprawny układ ogrzewania i chłodzenia
powietrzem.
Gdybym miał podgrzewaną elektrycznie szybę, to by nie przeszkadzało.

pozdro

Data: 2017-01-12 05:42:33
Autor: Kris
W dniu czwartek, 12 stycznia 2017 14:13:11 UTC+1 użytkownik robot napisał:

No u mnie właśnie głównie od środka.

Filtr kabinowy wymień.

Data: 2017-01-12 19:53:12
Autor: Cavallino
W dniu 12-01-2017 o 14:13, robot pisze:
[...]

I nie widzisz związku?
Płyn chłodniczy na szybie daje właśnie takie efekty.

Data: 2017-01-12 20:27:56
Autor: 007
Cavallino w <news:o58jan$tih$1node1.news.atman.pl>:

[...]

Dajesz koniwalino jaki to zwiazek jest z parowaniem szyby od środka z płynem chłodniczym na szybie, i skąd ten płyn na tej szybie się wzion(!)
 --
'Tom N'

Data: 2017-01-13 12:36:18
Autor: robot
W dniu 2017-01-12 o 20:27, 007 pisze:
[...]

Też mnie to zaintrygowało :)

pozdro

Data: 2017-01-13 18:46:05
Autor: Cavallino
postulat o nakaz montowania podgrzewania
W dniu 13-01-2017 o 12:36, robot pisze:

Też mnie to zaintrygowało :)

Dokształcenie się zaspokoi Twoją ciekawość.
Use google.

Data: 2017-01-18 23:58:13
Autor: ąćęłńóśźż
postulat o nakaz montowania podgrzewania
Sa jakies płyny do smarowania szyby od wewnatrz przeciw parowaniu, kiedys miałem i działało bdb.

-- -- -
A co jak paruje od środka?

Data: 2017-01-11 11:31:57
Autor: radekp@konto.pl
postulat o nakaz montowania podgrzewania
Wed, 11 Jan 2017 11:27:19 +0100, w
<58760889$0$15196$65785112@news.neostrada.pl>, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(-a):

> [...]

Nie pomaga, najpierw musi sie silnik zagrzac. A do tego czasu bialosc widze.
A na parkingu grzac ... nie wolno, a moze tylko nie wypada ...

Przecież nie musi być gorące -- wystarcza nawet minimalne nagrzanie, aby szyba
nie parowała.

Data: 2017-01-11 11:37:48
Autor: Ghost

Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nb2c7chk2fpt5n0dn5vkojl4g0cdooiu97@4ax.com...

> [...]

robot

>Nowoczesne samochody mają nawiewy -- takie pokrętełka na środku

tylko u trolli - sorry ze przez ramię, ale trzymam trolla w kiblu

Przecież nie musi być gorące -- wystarcza nawet minimalne nagrzanie, aby szyba
nie parowała.

we współczesnym aucie nagrzanie silnika nie jest konieczne by naprawdę ciepłe powietrze szło na szybę

Data: 2017-01-11 11:52:48
Autor: radekp@konto.pl
postulat o nakaz montowania podgrzewania
Wed, 11 Jan 2017 11:37:48 +0100, w
<58760afe$0$5140$65785112@news.neostrada.pl>, "Ghost" <na@drzewo.pl>
napisał(-a):

>Przecież nie musi być gorące -- wystarcza nawet minimalne nagrzanie, aby >szyba
>nie parowała.

we współczesnym aucie nagrzanie silnika nie jest konieczne by naprawdę ciepłe powietrze szło na szybę

Wiem, że są dodatkowe grzałki, ale raczej nie we wszystkich, a przeważnie w
dieslach.

Data: 2017-01-11 12:16:22
Autor: Ghost

napisał(-a):

> [...]

ciepłe powietrze szło na szybę

Wiem, że są dodatkowe grzałki, ale raczej nie we wszystkich, a przeważnie w

No ja nigdy nie miałem auta bez, a dieslami jeździ tylko moja żona.

Data: 2017-01-11 23:57:28
Autor: re
postulat o nakaz montowania podgrzewania

Użytkownik "Ghost"

najpierw musi sie silnik zagrzac

tylko u trolli - sorry ze przez ramię, ale trzymam trolla w kiblu
-- -
No, zachowujesz się jak klasyczny trol

Data: 2017-01-11 12:22:39
Autor: J.F.
Wed, 11 Jan 2017 11:27:19 +0100, w <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(-a):
> [...]

A na parkingu grzac ... nie wolno, a moze tylko nie wypada ...

Przecież nie musi być gorące -- wystarcza nawet minimalne nagrzanie, aby szyba

Nie chodzi o parowanie - chodzi o odlodzenie :-)

Albo po nocy, albo po psiknieciu plynem :-)

J.

Data: 2017-01-11 12:51:56
Autor: radekp@konto.pl
postulat o nakaz montowania podgrzewania
Wed, 11 Jan 2017 12:22:39 +0100, w
<58761582$0$5149$65785112@news.neostrada.pl>, "J.F."

Skrobaczki nie działają na mrozie? :)

Data: 2017-01-11 13:57:36
Autor: J.F.
> [...]

>aby szyba nie parowała.

Nie chodzi o parowanie - chodzi o odlodzenie :-)

Na elektrycznie podgrzanej szybie dzialaja zdecydowanie lepiej :-)

J.

Data: 2017-01-11 23:56:31
Autor: re
postulat o nakaz montowania podgrzewania

Użytkownik "J.F."

Są koncentraty

Data: 2017-01-12 11:49:40
Autor: Myjk
postulat o nakaz montowania podgrzewania
Wed, 11 Jan 2017 11:27:19 +0100, J.F.
Co prawda ... duzo tu winy kierowcy - a kto pozalowal i nie nalal zimowego plynu do spryskiwaczy ?

Moja żona. :P Dostała więc w łapę suszarkę i grzała. Po 10 minutach puściło. :P

--
Pozdor
Myjk

Data: 2017-01-12 12:38:50
Autor: radekp@konto.pl
postulat o nakaz montowania podgrzewania
Thu, 12 Jan 2017 11:49:40 +0100, w <iokxdydvcsjs.dlg@myjk.org>, Myjk
<myjkel@nospam.op.pl> napisał(-a):

Wed, 11 Jan 2017 11:27:19 +0100, J.F. > Co prawda ... duzo tu winy kierowcy - a kto pozalowal > i nie nalal zimowego plynu do spryskiwaczy ?

Moja żona. :P Dostała więc w łapę suszarkę i grzała. Po 10 minutach puściło. :P

A nie wystarczyło 10 minut jechać? :)

Data: 2017-01-12 13:02:10
Autor: J.F.
postulat o nakaz montowania podgrzewania
Użytkownik  radekp napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:vlqe7cpdf162n8cctrsd79kndn1lgg8ue8@4ax.com...
Thu, 12 Jan 2017 11:49:40  Myjk
> [...]
> Co prawda ... duzo tu winy kierowcy - a kto pozalowal
> i nie nalal zimowego plynu do spryskiwaczy ?

Moja żona. :P Dostała więc w łapę suszarkę

Bez widocznosci ? To zdecydowanie nie :-)

J.

Data: 2017-01-12 13:27:50
Autor: Myjk
postulat o nakaz montowania podgrzewania
Thu, 12 Jan 2017 12:38:50 +0100, radekp@konto.pl
Moja żona. :P Dostała więc w łapę suszarkę i grzała. Po 10 minutach puściło. :P
A nie wystarczyło 10 minut jechać? :)

Żeby co się stało, skoro letni płyn był zamarznięty w zbiorniku i
przewodzie biegnącym gdzieś poza komorą silnika w przednim błotniku? Silnik
też wielkiej temperatury nie generuje przy -20, szczególnie gdy klepią całe
trzy cylindry. :P --
Pozdor
Myjk

Data: 2017-01-12 13:52:26
Autor: robot
W dniu 2017-01-11 o 11:27, J.F. pisze:

Co prawda najlepsze w handlu sa tylko do -22C, jak sobie radza w Suwalkach ?

J.
No właśnie.
Czego nalać do spryskiwaczy. Bo na razie wszystkie płyny które wlewałem
po sekundzie od znalezienia się na szybie zmieniają się nieprzeźroczystą
zamarzniętą warstewkę maźi.

pozdro

Data: 2017-01-12 19:21:22
Autor: 007
postulat o nakaz montowania podgrzewania
robot w <news:o57u6b$ams$1node2.news.atman.pl>:
No właśnie.
Czego nalać

Oleju do głowy?

Bo na razie wszystkie płyny które wlewałem
po sekundzie od znalezienia się na szybie zmieniają się nieprzeźroczystą
zamarzniętą

Dziwne nie jest, skoro sie leje zimne i szybko częściowo odparowujące na
zimną szybę.

Szybę trza przytulić, pogłaskać - wtedy będzie ciepła ;P

--
'Tom N'

Data: 2017-01-13 12:37:16
Autor: robot
W dniu 2017-01-12 o 19:21, 007 pisze:
robot w
No właśnie.
Czego nalać

Oleju do głowy?

Świetna rada.
Dzięki!

postulat o nakaz montowania podgrzewania