potrzebny uszkodzony zawór

Data: 2010-11-26 12:58:23
Autor: radar
potrzebny uszkodzony zawór
M25X2 do zaślepienia butli na czas malowania proszkowego. Może ktoś ma zbędny? Najlepiej Wrocław.

--
radar

Data: 2010-11-26 18:17:37
Autor: jacekplacek
radar <_sara_@_post_._pl_> napisał(a):
M25X2 do zaślepienia butli na czas malowania proszkowego. Może ktoś ma zbędny? Najlepiej Wrocław.

1. W malarni proszkowej doskonale sobie radzą i umieją NIE pomalować tego czego sobie nie życzysz.
2. Gdzieś było o nie przegrzewaniu butli nurkowych. O ile pamiętam, malowanie proszkowe te temperatury przekracza.

Data: 2010-11-26 20:28:26
Autor: radar
W dniu 2010-11-26 19:17,  jacekplacek pisze:
2. Gdzieś było o nie przegrzewaniu butli nurkowych. O ile pamiętam, malowanie
proszkowe te temperatury przekracza.

poproszę źródło

--
radar

Data: 2010-11-26 21:06:58
Autor:
potrzebny uszkodzony zawór
radar <_sara_@_post_._pl_> napisał(a):
poproszę źródło

Obróbka cieplna stali (odpuszczanie), sztuczne starzenie stopów aluminium.
Dane producenta zbiornika ciśnieniowego.

pozdrawiam rc

Data: 2010-11-27 08:13:28
Autor: Zakrzówek Kraken

Użytkownik "radar" <_sara_@_post_._pl_> napisał w wiadomości news:icp1ol$thb$1news.dialog.net.pl...
[...]

Na przykład Encyklopedia Nurkowania PADI

Chodzi o  to że butle nurkowe są odpowiednio obrabiane cieplnie zgodnie z technologią.
Zbyt silne podgrzanie butli np. Podczas malowania może prowadzić do trwałych zmian jej sprężystości. Butla może potem nie przejść testu hydrostatycznego (nieprawidłowe zmiany objętości podczas próby)  lub nawwet grozić wybuchem.

MSC

Data: 2010-11-27 09:16:55
Autor: radar
W dniu 2010-11-27 08:13, Zakrzówek Kraken pisze:
[...]

dziękuję
jaki inny rodzaj malowania (nieproszkowy) będzie odpowiedni?

--
radar

Data: 2010-11-27 09:50:55
Autor: ZibiT
potrzebny uszkodzony zawór

jaki inny rodzaj malowania (nieproszkowy) będzie odpowiedni?

Hammerite w spray-u + siatka i nic się nie dzieje przez lata.  A co daje malowanie proszkowe, trwalszą powłokę ?
Pzdr.

Data: 2010-11-27 09:57:33
Autor:
radar <_sara_@_post_._pl_> napisał(a):
jaki inny rodzaj malowania (nieproszkowy) będzie odpowiedni?

Podałeś informację jaką(jakie) masz butle ?
Stal, aluminium, kompozyt ?
Jak podasz to będzie można określiś właściwą technologię.
Dla stalowych dobrą techniką było galwaniczne ocynkowanie wewnętrzne i zewnętrzne. To dawało bardzo trwałe butle.

pozdrawiam rc

Data: 2010-11-28 20:13:35
Autor: radar
potrzebny uszkodzony zawór
W dniu 2010-11-27 10:57, demolant@WYTNIJ.gazeta.pl pisze:
Stal, aluminium, kompozyt ?

stal

--
radar

Data: 2010-11-27 19:43:51
Autor: Włodek
Użytkownik "radar"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:icqepg$koi$1@news.dialog.net.pl...

[...]

Temperatury wygrzewania powłok proszkowych (160 -200 st) zachodzą na zakres temperatur tzw. odpuszczania stali przy obróbce cieplnej. Zatem można domniemywać że może to wpłynąć negatywnie na właściwości stali butli. To samo może dotyczyć aluminium tylko że tu nazywa się to starzeniem aluminium którego celem jest poprawienie właściwości tych stopów.
Wniosek jest taki że malowanie proszkowe może zmniejszyć wytrzymałość materiału płaszcza butli. Choć zapewne zależy to od szczegółów technologicznych.

Przy czym trzeba pamiętać że producenci butli wysokociśnieniowych i firmy regenerujące butle podlegające UDT stosują tą technologię pokrywania zbiorników wysokociśnieniowych. Więc chyba można ale być może proces ten podlega szczególnym warunkom np szybkie powierzchniowe nagrzanie warstwy.

Zamiast malowania proszkowego (wg MSC nie zalecanego przez PADI) polecam lakiery akrylowe klasy HS wraz z podkładami. Które są twarde, odporne na czynniki korozji i z pewnością spełnią swoje zadanie. Do wykonania w każdej lakierni samochodowej z tzw. resztek.

Pozdrawiam Włodek
www.balastnurkowy.yoyo.pl
www.fotkiw.yoyo.pl

Data: 2010-11-28 11:13:05
Autor: BarOL
W dniu 2010-11-27 19:43, Włodek pisze:
[...]

1. Po zmatowaniu starej powłoki, malowanie podkładem akrylowym lakierniczym rozcieńczonym bez utwardzacza
2. Zmatowanie po 12h w 20st, następnie baza rozcieńczona bez utwardzacza (jakiś kolor)
3. po 0,5-1h  na to lakier bezbarwny rozcieńczony z utwardzaczem,

wszystko pylone 2-3razy daje wytrzymałość malowania proszkowego, sprężarka pistolet i pojechane (lub wizyta w lakierni). Nie polecam malowania ze sprayów, bardzo cienka warstwa i znacznie mniej odporna na uszkodzenia mechaniczne i korozję.

Koszt materiałów przy do lakierowania to cirka 100zeta, a malowanie proszkowe to 20-50pln.

BarOL

Data: 2010-11-30 10:39:30
Autor: Pszemol
"BarOL" <zyfir@post.pl> wrote in message news:4cf22b49$1news.home.net.pl...
Koszt materiałów przy do lakierowania to cirka 100zeta,
a malowanie proszkowe to 20-50pln.

A ile kosztuje nowa butla już z atestem?

Data: 2010-11-30 17:12:51
Autor: jacekplacek
Pszemol <Pszemol@PolBox.com> napisał(a):
"BarOL" <zyfir@post.pl> wrote in message news:4cf22b49$1news.home.net.pl...
> Koszt materiałów przy do lakierowania to cirka 100zeta,
> a malowanie proszkowe to 20-50pln.

A ile kosztuje nowa butla już z atestem?
34,50 - tylko nie mów nikomu.

Data: 2010-11-30 20:42:45
Autor: radar
W dniu 2010-11-30 17:39, Pszemol pisze:
A ile kosztuje nowa butla już z atestem?

Ostatnio kupowałem nowe 15L (legalizacja 10 lat) z osprzętem po 1060. Vitkovice Cylinders.

--
radar

Data: 2010-12-01 11:24:33
Autor: Pszemol
"radar" <_sara_@_post_._pl_> wrote in message news:id3k3d$h78$2news.dialog.net.pl...
W dniu 2010-11-30 17:39, Pszemol pisze:
A ile kosztuje nowa butla już z atestem?

Ostatnio kupowałem nowe 15L (legalizacja 10 lat) z osprzętem po 1060. Vitkovice Cylinders.

Czy "osprzęt" = "zawór"?

Wszystkie takie drogie są w Polsce?

Tu masz aluminiową butlę w standardowym amerykańskim rozmiarze
80 cubic feet (takie są w wypożyczalniach) razem z zaworem za niecałe $130:
http://www.leisurepro.com/Prod/HMRTA8YL.html
W podobnej cenie, dobrze oceniana przez klientów, za $150:
http://www.leisurepro.com/Prod/AQUTA8.html
Tu nieco droższa, ale też aluminowa 80-tka innej marki za $199:
http://www.leisurepro.com/Prod/AQULTA8.html
Dopiero jak popatrzysz na butlę stalową lub kompozytową to ceny są zbliżone:
http://www.leisurepro.com/Prod/FBRHP.html
http://www.leisurepro.com/Prod/AQULTA106.html

A tak a'propos, to jakie walety i zady mają butle stalowe nad aluminiowymi?
Czy kompozytowymi?

Data: 2010-12-01 22:22:27
Autor: jacekplacek
potrzebny uszkodzony zawór
Pszemol <Pszemol@PolBox.com> napisał(a):

> Ostatnio kupowałem nowe 15L (legalizacja 10 lat) z osprzętem po 1060. > Vitkovice Cylinders.

Czy "osprzęt" = "zawór"?

Nie. To jeszcze stopa i siatka.

Wszystkie takie drogie są w Polsce?

Umiesz szukać, to po co komedię robisz? Ja od Ciebie w poniższych cenach chętnie kupię kilkadziesiąt nowych 80CF Luxfer z zaworem po 130$ sztuka - loco Chorzów. Kiedy wyślesz?

[...]

Kompozytu po kilku latach nie wolno legalizować, alu jest ciezka i też po ok 10 latach raczej do kasacji. Stalowa - lekka, trwała ale koroduje. Na warunki Polskie stalowa jest dość dobrym wyborem, ale.... I tu jest o czym pogadać :))

Data: 2010-12-02 13:03:43
Autor: radar
W dniu 2010-12-01 23:22,  jacekplacek pisze:
Czy "osprzęt" = "zawór"?
Nie. To jeszcze stopa i siatka.

rączka, korki...

--
radar

Data: 2010-12-01 23:55:22
Autor: Włodek
Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:id5jl3.a6k.0@poczta.onet.pl...

[...]

Cieszę się że się pojawiłeś po przerwie:-)

Wszystkie takie drogie są w Polsce?

Ale wciąż głupoty opowiadasz
Czy wskazane 395,99 dolca (1219 zł) za flaszkę 15 l jest mniej niż 1060 zł ?
Ech Przemol gdzie Ty masz zmysł handlowy :-)

[...]

Walety są zwykle dobrze dopasowane do zadów dam :-)

A w ogóle jeśli chodzi o zalety i wady to aluminiowe mają dużą objętość (grubość ścianek) w stosunku do pojemności zatem mają większy wypór w wodzie i więcej balastu trzeba do nich. Sposób liczenia różnic znajdziesz na mojej stronie balastowej. Poza tym są większe i miewają krótszy czas eksploatacji od stalowych. Są problemy z ich legalizacją lub mogą być np ze względu na problemy z gwintem zaworu - korozja elektrochemiczna Glin - mosiądz - przy wykręcaniu może dojść do zacierania i uszkadzania gwintu = osłabienie = na złom. Poza tym ze starszej wiedzy nt butli Alu wynika że zmienia się ich struktura i są dopuszczane na 10 lat eksploatacji potem do przetopienia. Ponoć ostatnio to się zmieniło i butle Alu mogą być dłużej używane bo wymyśłono lepszy materiał. Jednak nie znam szczegółów.
Kompozytowe są lżejsze od obu zatem potrzeba jeszcze więcej balastu aby nurka utopić. Co do czasu eksploatacji nie pamiętam już jak to z nimi było. Bo prawdę mówiąc używałem ich może z 5 lat do pożarniczych potrzeb więc nie było okazji do zaobserwowania ich finiszu. Potem (już 12 lat) mnie temat plastykowych flaszek nie interesował.

Pozdrawiam Włodek
www.balastnurkowy.yoyo.pl
www.fotkiw.yoyo.pl

Data: 2010-12-02 16:04:13
Autor:
Włodek <div100@poczta.onet.pl> napisał(a):
[...]

Trial który miałem był wyprodukowany w 1961r, używałem jego jeszcze w 1992.
Atest to on miał, tem u producenta zrobiony. Zrobiłem test hydrostatyczny butle wytrzymały 300 at. Ale miały korozję na wewnętrznych ściankach, bo początek ich życia był nad naszym morzem, sprężarki były liche i butle oberwały słonym areozolem. Co z tego wynika że obawiałbym się kompozytów z aluminiową wkładką, są też z plastikową, też z nierdzewki. Czas służby kompozytów obecnie 20 lat.

pozdrawiam rc

Data: 2010-12-02 08:42:01
Autor: Zakrzówek Kraken

Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:id5jl3.a6k.0poczta.onet.pl...
A tak a'propos, to jakie walety i zady mają butle stalowe nad aluminiowymi?

Przyzwyczajenie, oraz to że w Polsce są bardziej popularne butle 15 litrowe a takie aluminiowe są dość duże.
Do stalówki też nie trzeba tyle balastu a my ze względu na zimną wodę i grube kombinezony i tak dużo balastu musimy nosić.
Stalowa butla o tej samej wadze i objętości wewnętrznej waży pod wodą więcej niż aluminiowa ponieważ stalowa ma cieńsze ścianki i mniejszą objętość zewnętrzną.
Problem z butlami po 130 czy 200$ jest to że nie mają najczęściej CE i nie bardzo je się da atestować w Europie.

MSC

Data: 2010-11-28 20:10:48
Autor: radar
potrzebny uszkodzony zawór
dziękuję za wszystkie odpowiedzi, niezależnie od obranej technologii dalej przydałby się zawór lub inny patent aby wnętrza nie zabrudzić

--
radar

Data: 2010-11-28 20:27:40
Autor:
radar <_sara_@_post_._pl_> napisał(a):
dalej przydałby się zawór lub inny patent aby wnętrza nie zabrudzić

Nowa butla ma plastikową zaślepkę, poproś w TP o zaślepkę niektórzy kupują odrazu manifold i są one zbędne.

pozdrawiam rc

Data: 2010-11-29 11:39:35
Autor: qlphon
potrzebny uszkodzony zawór
dalej przydałby się zawór lub inny patent aby wnętrza nie zabrudzić

Nowa butla ma plastikową zaślepkę, poproś w TP o zaślepkę niektórzy kupują
odrazu manifold i są one zbędne.

za taką zaślepkę trudno powiesić butlę
trzeba jeszcze się nakombinować z montażem jakiegoś oczka

poza tym korki są PLASTIKOWE
a w lakierni proszkowej zawiesie musi przewodzić prąd.....

stary zawór plus podkładka teflonowa to najlepsza opcja...

imho, wszystkie nowe butle są malowane proszkowo
a stal stopowa z której je wykonano nie powinna mieć z tym problemów

rozumiem, że poddawanie butli takim temperaturom, o jakich piszecie
w czasie eksploatacji (kiedy są NABITE) może prowadzić do niepożądanych zjawisk
ale na pusto? nie sadzę....
aczkolwiek zalecam napisanie prostego maila do producenta butli z pytaniem czy można
nic nie kosztuje i jak mądrze napiszesz to odpowie (mi z Aplody (ECS) na inne pytania odpowiadali)

Data: 2010-11-30 20:23:01
Autor: radar
W dniu 2010-11-29 11:39, qlphon pisze:
aczkolwiek zalecam napisanie prostego maila do producenta butli z
pytaniem czy można

producent już nie istnieje, ledwo wydostałem od niemców dokumentację w ichniejszym języku (nie było nabitego CE i UDT nie chciał zlegalizować).

--
radar

Data: 2010-11-29 14:32:25
Autor: Włodek
Użytkownik "radar"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:icu9fh$ka8$1@news.dialog.net.pl...

dziękuję za wszystkie odpowiedzi, niezależnie od obranej technologii
dalej przydałby się zawór lub inny patent aby wnętrza nie zabrudzić

--
radar

Rzecz jest prosta. Samoklejąca taśma papierowa tzw. malarska najzupełniej spełni swoje
zadanie przy malowaniu natryskowym bez wygrzewania. Proszkowe malowanie
wymaga np. wstawienia jakiejś tulejki metalowej  a nie plastyku który może
mieć niską temp płynięcia i wykapie do środka :-) Plastyk także nie przewodzi prądu jakbyś chciał proszkowo. Papier do proszku się nie
nadaje bo może zapłonąć w komorze nagrzewania :-)

Po bardzo podstawowych pytaniach mam takie wrażenie że nie masz zbyt
wielkiego doświadczenia w tych pracach więc zamiast się z tym borykać (też
można popełnić kilka błędów i spaprać sobie sprzęt) zanieś butlę do jakiegoś
fachowca z Twojej okolicy. Zwykle lakiernicy mają tzw. resztki i być może
nawet nie zapłacisz za materiał tylko za robociznę :-)
W malarni proszkowej także sobie poradzą z zawieszeniem butli i jej zatkaniem

Pozdrawiam Włodek
www.balastnurkowy.yoyo.pl
www.fotkiw.yoyo.pl

Data: 2010-11-30 20:39:50
Autor: radar
W dniu 2010-11-29 14:32, Włodek pisze:
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Włodku,

proszę pisz nad postem albo cytuj właściwie bo ciężko się czyta Twoje posty w Thunderbirdzie.

Co do malowania proszkowego to z niego zrezygnowałem.

W lakierni nie chcieli pomalować butli bo... nie mieli jak zaślepić a zasyfić środka nie chcieli. Odwiedziłem 2 specjalistyczne sklepy z śrubami gdzie dowiedzialem się, że... nie dostanę takiej śruby nigdzie.

Co do mojego doświadczenia to... :P (to tak to skomentuję bo ostatnio pomalowałem pistoletem całe mieszkanie ale pistolet miałem tylko do emulsji). Nie pytałem w żadnej lakierni "samochodowej" bo 1 element kosztuje najmniej 300zł a wejścia żadnego nie mam coby za free zrobić.

Gdybym wcześniej wiedział, że temat w mojej wsi - Wrocławiu ;) jest tak skomplikowany, że nikt nie robi kompleksowej usługi to bym się za to w ogóle nie brał. Skoro jednak się za to zabrałem chciałbym sprawę dociągnąć do końca.

--
radar

Data: 2010-12-01 09:15:12
Autor: qlphon
potrzebny uszkodzony zawór [OT]
proszę pisz nad postem albo cytuj właściwie

prawidłowo pisze się POD....

bo ciężko się czyta Twoje posty w Thunderbirdzie.

jak narzędzie nie działa prawidłowo, poszukaj innego
Włodek jest tu od "początku świata" i jesteś chyba pierwszym, który narzeka

Data: 2010-12-01 18:56:05
Autor: radar
W dniu 2010-12-01 09:15, qlphon pisze:
Włodek jest tu od "początku świata" i jesteś chyba pierwszym, który narzeka

co nie oznacza, że ma nieprawidłowo cytować (no offense)

--
radar

Data: 2010-12-01 20:04:03
Autor: Włodek
Użytkownik "radar"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:id627i$qu3$1@news.dialog.net.pl...

[...]

Nie mam pojęcia co oznacza (no offense) w necie ale chciał bym nieśmiało zauważyć że nie cytowałem niczego w tym wątku oraz że odpowiadałem pod wypowiedziami. Czyli tak jak wydaje mi się że powinno się robić pisząc na sektę (kiedyś ktoś mnie tak poprawiał) :-)
Ale jak się mylę to mnie popraw gdzie popełniam błąd.

Pozdrawiam Włodek
www.balastnurkowy.yoyo.pl
www.fotkiw.yoyo.pl

Data: 2010-12-02 13:13:24
Autor: radar
potrzebny uszkodzony zawór [OT]
"no offense" to coś w stylu "bez urazy"

--
radar

Data: 2010-12-02 09:04:49
Autor: qlphon
potrzebny uszkodzony zawór [OT]

Włodek jest tu od "początku świata" i jesteś chyba pierwszym, który narzeka

co nie oznacza, że ma nieprawidłowo cytować (no offense)

falandyzujesz...
ślicznie wyciąłeś akurat to zdanie, które odnosiło sie merytorycznie do Twojego zarzutu

przeczytaj: http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

fragment: "Sam cytat powinien zawsze poprzedzać Twój komentarz. "

nie wiem jak w Twoich stronach, ale u mnie to oznacza że się jednak pisze POD, jak czyni to Włodek

w ramach przeprosin postaw Włodkowi dobre piwo
jeśli będziecie to wspólnie opijać, mogę się do Was przyłączyć

Data: 2010-12-02 13:07:09
Autor: radar
W dniu 2010-12-02 09:04, qlphon pisze:
co nie oznacza, że ma nieprawidłowo cytować (no offense)
falandyzujesz...

kurde ;)))
a miałem się nie przyczepić do nieprawidłowej sygnaturki...
(bo w końcu tylko o to chodzi)

MSPANC ;)))

--
radar

Data: 2010-12-01 19:09:40
Autor: Włodek
Użytkownik "radar"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:id3jtu$h78$1@news.dialog.net.pl...

[...]

E.... to już ściema aby spławić klienta. Prowadziłem z 10 lat lakiernię samochodową i to naprawdę nie jest problem jeśli się chce :-)

Odwiedziłem 2 specjalistyczne sklepy z
śrubami gdzie dowiedzialem się, że... nie dostanę takiej śruby nigdzie.

Zwykle to nie tak działa. Dostaniesz prawie każdą śrubę ale musisz pytać w odpowiednim sklepie :-) Bywa że są to śruby długości 1 m :-)

Co do mojego doświadczenia to... :P (to tak to skomentuję bo ostatnio
pomalowałem pistoletem całe mieszkanie ale pistolet miałem tylko do
emulsji).

Nie znam tematu malowania mieszkań natryskowo. Ale znam dość dogłębnie temat malowania obiektów technicznych, maszyn i urządzeń, czasem wielkości całego domu np. 4 tyś m2 w 4 warstwach epoksydem :-)
Powiedz coś bliżej na temat malowania natryskowego mieszkań bo ostatnio moja pani taką propozycje rzuciła a ja od razu pomyślałem o zapyleniu?

Nie pytałem w żadnej lakierni "samochodowej" bo 1 element
kosztuje najmniej 300zł a wejścia żadnego nie mam coby za free zrobić.

Ja akurat flaszki kolegom malowałem za free bo to żadna robota i materiały resztkowe z innych zleceń. Wycena elementu to jakby coś innego w zakresie czynności i pracochłonności niż praca przez max 30 min nad jedną butlą.

Zatem powodzenia.

-- Pozdrawiam Włodek
www.balastnurkowy.yoyo.pl
www.fotkiw.yoyo.pl

--
radar

Pozdrawiam Włodek
www.balastnurkowy.yoyo.pl
www.fotkiw.yoyo.pl

Data: 2010-12-02 13:12:15
Autor: radar
W dniu 2010-12-01 19:09, Włodek pisze:
E.... to już ściema aby spławić klienta. Prowadziłem z 10 lat lakiernię
samochodową i to naprawdę nie jest problem jeśli się chce :-)

Niekoniecznie - ja bym klientowi wolał nie zaszkodzić.
Za to na prawdę mnie zdziwili z powodu braku problemów z wypiaskowaniem.

Zwykle to nie tak działa. Dostaniesz prawie każdą śrubę ale musisz pytać
w odpowiednim sklepie :-) Bywa że są to śruby długości 1 m :-)

Poproszę M25x2 1m w dobrej cenie :D

Powiedz coś bliżej na temat malowania natryskowego mieszkań bo ostatnio
moja pani taką propozycje rzuciła a ja od razu pomyślałem o zapyleniu?

No właśnie nie warto, zapylenie masakra. Nie dam się znowu namówić na wydłubywanie farby z nosa ;)

[...]

I chwała Ci za to, u mnie problem pozostał bez zmian.