Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.nurkowanie   »   potrzebny uszkodzony zawór

potrzebny uszkodzony zawór

Data: 2010-11-26 18:17:37
Autor: jacekplacek
potrzebny uszkodzony zawór
radar <_sara_@_post_._pl_> napisał(a):
M25X2 do zaślepienia butli na czas malowania proszkowego. Może ktoś ma zbędny? Najlepiej Wrocław.

1. W malarni proszkowej doskonale sobie radzą i umieją NIE pomalować tego czego sobie nie życzysz.
2. Gdzieś było o nie przegrzewaniu butli nurkowych. O ile pamiętam, malowanie proszkowe te temperatury przekracza.

--


Data: 2010-11-26 20:28:26
Autor: radar
potrzebny uszkodzony zawór
W dniu 2010-11-26 19:17,  jacekplacek pisze:
2. Gdzieś było o nie przegrzewaniu butli nurkowych. O ile pamiętam, malowanie
proszkowe te temperatury przekracza.

poproszę źródło

--
radar

Data: 2010-11-26 21:06:58
Autor:
potrzebny uszkodzony zawór
radar <_sara_@_post_._pl_> napisał(a): 
poproszę źródło

Obróbka cieplna stali (odpuszczanie), sztuczne starzenie stopów aluminium.
Dane producenta zbiornika ciśnieniowego.

pozdrawiam rc

--


Data: 2010-11-27 08:13:28
Autor: Zakrzówek Kraken
potrzebny uszkodzony zawór

Użytkownik "radar" <_sara_@_post_._pl_> napisał w wiadomości news:icp1ol$thb$1news.dialog.net.pl...
W dniu 2010-11-26 19:17,  jacekplacek pisze:
2. Gdzieś było o nie przegrzewaniu butli nurkowych. O ile pamiętam, malowanie
proszkowe te temperatury przekracza.

poproszę źródło

-- radar

Na przykład Encyklopedia Nurkowania PADI

Chodzi o  to że butle nurkowe są odpowiednio obrabiane cieplnie zgodnie z technologią.
Zbyt silne podgrzanie butli np. Podczas malowania może prowadzić do trwałych zmian jej sprężystości. Butla może potem nie przejść testu hydrostatycznego (nieprawidłowe zmiany objętości podczas próby)  lub nawwet grozić wybuchem.

MSC

Data: 2010-11-27 09:16:55
Autor: radar
potrzebny uszkodzony zawór
W dniu 2010-11-27 08:13, Zakrzówek Kraken pisze:
Chodzi o  to że butle nurkowe są odpowiednio obrabiane cieplnie zgodnie z
technologią.
Zbyt silne podgrzanie butli np. Podczas malowania może prowadzić do trwałych
zmian jej sprężystości. Butla może potem nie przejść testu hydrostatycznego
(nieprawidłowe zmiany objętości podczas próby)  lub nawwet grozić wybuchem.

dziękuję
jaki inny rodzaj malowania (nieproszkowy) będzie odpowiedni?

--
radar

Data: 2010-11-27 09:50:55
Autor: ZibiT
potrzebny uszkodzony zawór

jaki inny rodzaj malowania (nieproszkowy) będzie odpowiedni?

Hammerite w spray-u + siatka i nic się nie dzieje przez lata.  A co daje malowanie proszkowe, trwalszą powłokę ?
Pzdr.

Data: 2010-11-27 09:57:33
Autor:
potrzebny uszkodzony zawór
radar <_sara_@_post_._pl_> napisał(a):
jaki inny rodzaj malowania (nieproszkowy) będzie odpowiedni?

Podałeś informację jaką(jakie) masz butle ?
Stal, aluminium, kompozyt ?
Jak podasz to będzie można określiś właściwą technologię.
Dla stalowych dobrą techniką było galwaniczne ocynkowanie wewnętrzne i zewnętrzne. To dawało bardzo trwałe butle.

pozdrawiam rc


--


Data: 2010-11-28 20:13:35
Autor: radar
potrzebny uszkodzony zawór
W dniu 2010-11-27 10:57, demolant@WYTNIJ.gazeta.pl pisze:
Stal, aluminium, kompozyt ?

stal


--
radar

Data: 2010-11-27 19:43:51
Autor: Włodek
potrzebny uszkodzony zawór
Użytkownik "radar"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:icqepg$koi$1@news.dialog.net.pl...

W dniu 2010-11-27 08:13, Zakrzówek Kraken pisze:
Chodzi o  to że butle nurkowe są odpowiednio obrabiane cieplnie zgodnie z
technologią.
Zbyt silne podgrzanie butli np. Podczas malowania może prowadzić do trwałych
zmian jej sprężystości. Butla może potem nie przejść testu hydrostatycznego
(nieprawidłowe zmiany objętości podczas próby)  lub nawwet grozić wybuchem.

dziękuję
jaki inny rodzaj malowania (nieproszkowy) będzie odpowiedni?

--
radar

Temperatury wygrzewania powłok proszkowych (160 -200 st) zachodzą na zakres temperatur tzw. odpuszczania stali przy obróbce cieplnej. Zatem można domniemywać że może to wpłynąć negatywnie na właściwości stali butli. To samo może dotyczyć aluminium tylko że tu nazywa się to starzeniem aluminium którego celem jest poprawienie właściwości tych stopów.
Wniosek jest taki że malowanie proszkowe może zmniejszyć wytrzymałość materiału płaszcza butli. Choć zapewne zależy to od szczegółów technologicznych.

Przy czym trzeba pamiętać że producenci butli wysokociśnieniowych i firmy regenerujące butle podlegające UDT stosują tą technologię pokrywania zbiorników wysokociśnieniowych. Więc chyba można ale być może proces ten podlega szczególnym warunkom np szybkie powierzchniowe nagrzanie warstwy.

Zamiast malowania proszkowego (wg MSC nie zalecanego przez PADI) polecam lakiery akrylowe klasy HS wraz z podkładami. Które są twarde, odporne na czynniki korozji i z pewnością spełnią swoje zadanie. Do wykonania w każdej lakierni samochodowej z tzw. resztek.

Pozdrawiam Włodek
www.balastnurkowy.yoyo.pl
www.fotkiw.yoyo.pl

Data: 2010-11-28 11:13:05
Autor: BarOL
potrzebny uszkodzony zawór
W dniu 2010-11-27 19:43, Włodek pisze:
Użytkownik "radar" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:icqepg$koi$1@news.dialog.net.pl...

W dniu 2010-11-27 08:13, Zakrzówek Kraken pisze:
Chodzi o to że butle nurkowe są odpowiednio obrabiane cieplnie zgodnie z
technologią.
Zbyt silne podgrzanie butli np. Podczas malowania może prowadzić do
trwałych
zmian jej sprężystości. Butla może potem nie przejść testu
hydrostatycznego
(nieprawidłowe zmiany objętości podczas próby) lub nawwet grozić
wybuchem.

dziękuję
jaki inny rodzaj malowania (nieproszkowy) będzie odpowiedni?


1. Po zmatowaniu starej powłoki, malowanie podkładem akrylowym lakierniczym rozcieńczonym bez utwardzacza
2. Zmatowanie po 12h w 20st, następnie baza rozcieńczona bez utwardzacza (jakiś kolor)
3. po 0,5-1h  na to lakier bezbarwny rozcieńczony z utwardzaczem,

wszystko pylone 2-3razy daje wytrzymałość malowania proszkowego, sprężarka pistolet i pojechane (lub wizyta w lakierni). Nie polecam malowania ze sprayów, bardzo cienka warstwa i znacznie mniej odporna na uszkodzenia mechaniczne i korozję.

Koszt materiałów przy do lakierowania to cirka 100zeta, a malowanie proszkowe to 20-50pln.

BarOL

Data: 2010-11-30 10:39:30
Autor: Pszemol
potrzebny uszkodzony zawór
"BarOL" <zyfir@post.pl> wrote in message news:4cf22b49$1news.home.net.pl...
Koszt materiałów przy do lakierowania to cirka 100zeta,
a malowanie proszkowe to 20-50pln.

A ile kosztuje nowa butla już z atestem?

Data: 2010-11-30 17:12:51
Autor: jacekplacek
potrzebny uszkodzony zawór
Pszemol <Pszemol@PolBox.com> napisał(a):
"BarOL" <zyfir@post.pl> wrote in message news:4cf22b49$1news.home.net.pl...
> Koszt materiałów przy do lakierowania to cirka 100zeta,
> a malowanie proszkowe to 20-50pln.

A ile kosztuje nowa butla już z atestem?
34,50 - tylko nie mów nikomu.

--


Data: 2010-11-30 20:42:45
Autor: radar
potrzebny uszkodzony zawór
W dniu 2010-11-30 17:39, Pszemol pisze:
A ile kosztuje nowa butla już z atestem?

Ostatnio kupowałem nowe 15L (legalizacja 10 lat) z osprzętem po 1060. Vitkovice Cylinders.

--
radar

Data: 2010-12-01 11:24:33
Autor: Pszemol
potrzebny uszkodzony zawór
"radar" <_sara_@_post_._pl_> wrote in message news:id3k3d$h78$2news.dialog.net.pl...
W dniu 2010-11-30 17:39, Pszemol pisze:
A ile kosztuje nowa butla już z atestem?

Ostatnio kupowałem nowe 15L (legalizacja 10 lat) z osprzętem po 1060. Vitkovice Cylinders.

Czy "osprzęt" = "zawór"?

Wszystkie takie drogie są w Polsce?

Tu masz aluminiową butlę w standardowym amerykańskim rozmiarze
80 cubic feet (takie są w wypożyczalniach) razem z zaworem za niecałe $130:
http://www.leisurepro.com/Prod/HMRTA8YL.html
W podobnej cenie, dobrze oceniana przez klientów, za $150:
http://www.leisurepro.com/Prod/AQUTA8.html
Tu nieco droższa, ale też aluminowa 80-tka innej marki za $199:
http://www.leisurepro.com/Prod/AQULTA8.html
Dopiero jak popatrzysz na butlę stalową lub kompozytową to ceny są zbliżone:
http://www.leisurepro.com/Prod/FBRHP.html
http://www.leisurepro.com/Prod/AQULTA106.html

A tak a'propos, to jakie walety i zady mają butle stalowe nad aluminiowymi?
Czy kompozytowymi?

Data: 2010-12-01 22:22:27
Autor: jacekplacek
potrzebny uszkodzony zawór
Pszemol <Pszemol@PolBox.com> napisał(a):
"radar" <_sara_@_post_._pl_> wrote in message news:id3k3d$h78$2news.dialog.net.pl...
> W dniu 2010-11-30 17:39, Pszemol pisze:
>> A ile kosztuje nowa butla już z atestem?
>
> Ostatnio kupowałem nowe 15L (legalizacja 10 lat) z osprzętem po 1060. > Vitkovice Cylinders.

Czy "osprzęt" = "zawór"?

Nie. To jeszcze stopa i siatka.

Wszystkie takie drogie są w Polsce?

Umiesz szukać, to po co komedię robisz? Ja od Ciebie w poniższych cenach chętnie kupię kilkadziesiąt nowych 80CF Luxfer z zaworem po 130$ sztuka - loco Chorzów. Kiedy wyślesz?

Tu masz aluminiową butlę w standardowym amerykańskim rozmiarze
80 cubic feet (takie są w wypożyczalniach) razem z zaworem za niecałe $130:
http://www.leisurepro.com/Prod/HMRTA8YL.html
W podobnej cenie, dobrze oceniana przez klientów, za $150:
http://www.leisurepro.com/Prod/AQUTA8.html
Tu nieco droższa, ale też aluminowa 80-tka innej marki za $199:
http://www.leisurepro.com/Prod/AQULTA8.html
Dopiero jak popatrzysz na butlę stalową lub kompozytową to ceny są zbliżone:
http://www.leisurepro.com/Prod/FBRHP.html
http://www.leisurepro.com/Prod/AQULTA106.html

A tak a'propos, to jakie walety i zady mają butle stalowe nad aluminiowymi?
Czy kompozytowymi?
Kompozytu po kilku latach nie wolno legalizować, alu jest ciezka i też po ok 10 latach raczej do kasacji. Stalowa - lekka, trwała ale koroduje. Na warunki Polskie stalowa jest dość dobrym wyborem, ale.... I tu jest o czym pogadać :))

--


Data: 2010-12-02 13:03:43
Autor: radar
potrzebny uszkodzony zawór
W dniu 2010-12-01 23:22,  jacekplacek pisze:
Czy "osprzęt" = "zawór"?
Nie. To jeszcze stopa i siatka.

rączka, korki...

--
radar

Data: 2010-12-01 23:55:22
Autor: Włodek
potrzebny uszkodzony zawór
Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:id5jl3.a6k.0@poczta.onet.pl...

"radar" <_sara_@_post_._pl_> wrote in message
news:id3k3d$h78$2news.dialog.net.pl...
W dniu 2010-11-30 17:39, Pszemol pisze:
A ile kosztuje nowa butla już z atestem?

Ostatnio kupowałem nowe 15L (legalizacja 10 lat) z osprzętem po 1060. Vitkovice Cylinders.

Czy "osprzęt" = "zawór"?

Cieszę się że się pojawiłeś po przerwie:-)

Wszystkie takie drogie są w Polsce?

Ale wciąż głupoty opowiadasz
Czy wskazane 395,99 dolca (1219 zł) za flaszkę 15 l jest mniej niż 1060 zł ?
Ech Przemol gdzie Ty masz zmysł handlowy :-)

Dopiero jak popatrzysz na butlę stalową lub kompozytową to ceny są zbliżone:
http://www.leisurepro.com/Prod/FBRHP.html

A tak a'propos, to jakie walety i zady mają butle stalowe nad aluminiowymi?
Czy kompozytowymi?

Walety są zwykle dobrze dopasowane do zadów dam :-)

A w ogóle jeśli chodzi o zalety i wady to aluminiowe mają dużą objętość (grubość ścianek) w stosunku do pojemności zatem mają większy wypór w wodzie i więcej balastu trzeba do nich. Sposób liczenia różnic znajdziesz na mojej stronie balastowej. Poza tym są większe i miewają krótszy czas eksploatacji od stalowych. Są problemy z ich legalizacją lub mogą być np ze względu na problemy z gwintem zaworu - korozja elektrochemiczna Glin - mosiądz - przy wykręcaniu może dojść do zacierania i uszkadzania gwintu = osłabienie = na złom. Poza tym ze starszej wiedzy nt butli Alu wynika że zmienia się ich struktura i są dopuszczane na 10 lat eksploatacji potem do przetopienia. Ponoć ostatnio to się zmieniło i butle Alu mogą być dłużej używane bo wymyśłono lepszy materiał. Jednak nie znam szczegółów.
Kompozytowe są lżejsze od obu zatem potrzeba jeszcze więcej balastu aby nurka utopić. Co do czasu eksploatacji nie pamiętam już jak to z nimi było. Bo prawdę mówiąc używałem ich może z 5 lat do pożarniczych potrzeb więc nie było okazji do zaobserwowania ich finiszu. Potem (już 12 lat) mnie temat plastykowych flaszek nie interesował.

Pozdrawiam Włodek
www.balastnurkowy.yoyo.pl
www.fotkiw.yoyo.pl

Data: 2010-12-02 16:04:13
Autor:
potrzebny uszkodzony zawór
Włodek <div100@poczta.onet.pl> napisał(a): 
Poza tym ze starszej wiedzy nt butli Alu wynika że zmienia się ich struktura i są dopuszczane na 10 lat eksploatacji potem do przetopienia. Ponoć ostatnio to się zmieniło i butle Alu mogą być dłużej używane bo wymyśłono lepszy materiał. Jednak nie znam szczegółów.

Trial który miałem był wyprodukowany w 1961r, używałem jego jeszcze w 1992.
Atest to on miał, tem u producenta zrobiony. Zrobiłem test hydrostatyczny butle wytrzymały 300 at. Ale miały korozję na wewnętrznych ściankach, bo początek ich życia był nad naszym morzem, sprężarki były liche i butle oberwały słonym areozolem. Co z tego wynika że obawiałbym się kompozytów z aluminiową wkładką, są też z plastikową, też z nierdzewki. Czas służby kompozytów obecnie 20 lat.

pozdrawiam rc

--


Data: 2010-12-02 08:42:01
Autor: Zakrzówek Kraken
potrzebny uszkodzony zawór

Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:id5jl3.a6k.0poczta.onet.pl...
A tak a'propos, to jakie walety i zady mają butle stalowe nad aluminiowymi?

Przyzwyczajenie, oraz to że w Polsce są bardziej popularne butle 15 litrowe a takie aluminiowe są dość duże.
Do stalówki też nie trzeba tyle balastu a my ze względu na zimną wodę i grube kombinezony i tak dużo balastu musimy nosić.
Stalowa butla o tej samej wadze i objętości wewnętrznej waży pod wodą więcej niż aluminiowa ponieważ stalowa ma cieńsze ścianki i mniejszą objętość zewnętrzną.
Problem z butlami po 130 czy 200$ jest to że nie mają najczęściej CE i nie bardzo je się da atestować w Europie.

MSC

potrzebny uszkodzony zawór

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona