potrzebuję pomocy w dotarciu do celu :)

Data: 2012-04-09 19:32:22
Autor: yapann
potrzebuję pomocy w dotarciu do celu :)
witam,
potrzebowałabym zaopatrzyć się w NAJTAŃSZˇ możliw± wersję nawigacji, która nada się na rower

Czy co¶ tego typu ma sens? -> http://allegro.pl/garmin-nuvi-1300-gps-4-3-nawigacja-nowa-26-i2251021724.html
Nie wiem, jakie mam oczekiwania, bo nie korzystam z nawigacji wcale (- muszę umieć go wł±czyć :].  (- jestem brunetk± :p))

A może kto¶ mi sprzeda za 'niezawiele' swój stary (DZIAŁACJˇCY) gps - ? (taki który umie co¶ więcej niż wersje z kamienia łupanego, a który się komu¶ znudził i ma 'lepszy i szybszy'?)

Nie wiem nawet, jaka jest zasadnicza różnica w nawigaz=cji turystycznej a samochodowej (- czy chodzi o zasilanie?)

Data: 2012-04-09 19:40:41
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
potrzebuję pomocy w dotarciu do celu :)
yapann, Mon, 9 Apr 2012 19:32:22 +0200, pl.rec.rowery:
Nie wiem, jakie mam oczekiwania, bo nie korzystam z nawigacji wcale (- muszę umieć go wł±czyć :].  (- jestem brunetk± :p))

A nie pro¶ciej... Hm... No nie wiem... Kupić mapę albo plan?

--
Pozdrowienia,
Marek 'marcus075' Karweta                | Dwa kieliszki wystarcz±.

Data: 2012-04-09 19:56:46
Autor: kasuj
potrzebuję pomocy w dotarciu do celu :)

Użytkownik "Marek 'marcus075' Karweta" <m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:1qe17h7g2twom.dlgpedaluje.ile.moze...

A nie pro¶ciej... Hm... No nie wiem... Kupić mapę albo plan?

No, chyba nie - bo jedna z tych "petit difference", to trudniejsze radzenie sobie przez niewiasty z wszelkimi mapami i planami. Proszę nie doszukiwać się seksistowskich podtekstów. Po prostu gdzie¶ o tym przeczytałem, że tak jest i już...

- pzdr

Data: 2012-04-09 18:54:35
Autor: piecia aka dracorp
Dnia Mon, 09 Apr 2012 19:56:46 +0200, kasuj napisał(a):

No, chyba nie - bo jedna z tych "petit difference", to trudniejsze
radzenie sobie przez niewiasty z wszelkimi mapami i planami. ProszĂŞ nie
doszukiwaæ siê seksistowskich podtekstów. Po prostu gdzie¶ o tym
przeczytaÂłem, Âże tak jest i juÂż...

Ja natomiast znam to z drugiej strony, za nic nie mogę przekonać do gpsu. Ja ze swojej strony proponowałbym Garmina Vista HCX. Aktualnie chyba nowe chodzą po 800zł, więc może coś tańszego by się znalazło na allegro.

Kiedyś chciałem zmieniać na nowszy model ale nowsze modele mają wbudowane akumulatory i starczają na 15h.
Na androida jest pełno aplikacji, można nawet ump-pc-pl mieć. Teoretycznie kupiłem po to uchwyt na rower do telefonu ale przy włączonym gpsie bateria szybko się rozładowuje a po za tym telefon na kierę w terenie chyba nie jest do końca dobrym pomysłem, w szczególności jak to jest słaby smartfon.

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-04-09 22:17:22
Autor: rmikke
potrzebuję pomocy w dotarciu do celu :)
Dnia Mon, 9 Apr 2012 18:54:35 +0000 (UTC), piecia aka dracorp naskrobał/a:

[...]

Tez bym wlasnie takie cos polecal. Tylko jak ma byc latwo, to jednak nie na allegro, bo tamtejsze okazje zwykle nie maja map Polski i trzeba jakas skombinowac, wgrac...

Czyli im tanszy GPS, tym wiecej wymaga kombinowania.

--
rmikke                       Reklama | http://wyszukiwarkarowerowa.blogspot.com/
                                     | http://jolanta.korwin-mikke.pl/

Nadal szukam lepszego webreadera niz Newsguy. Najlepiej z poprawnymi pliterkami.

Data: 2012-04-10 06:04:14
Autor: piecia aka dracorp
Dnia Mon, 09 Apr 2012 15:17:22 -0700, rmikke napisał(a):

[...]

Ale do garmina wgrywasz to co chcesz. No prawie to co chcesz, bo map rastrowych nie wgrasz.

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-04-10 08:40:52
Autor: Ludek Vasta
potrzebujĂŞ pomocy w dotarciu do celu :)
On 10/04/2012 08:04, piecia aka dracorp wrote:
Ale do garmina wgrywasz to co chcesz. No prawie to co chcesz, bo map
rastrowych nie wgrasz.

Nowe modele garminów potrafią obsługiwać mapy rastrowe - przynajmniej wg specyfikacji, nie widziałem tego na oczy.

Ludek

Data: 2012-04-10 09:38:27
Autor: Zachu
W dniu 10-04-12 8:40, Ludek Vasta pisze:
[...]

Nowe, czyli od 2009.
http://garmin.blogs.com/my_weblog/2009/11/garmin-makes-custom-maps-free-and-easy.html

http://www.garmin.com/us/products/onthetrail/custommaps

http://www.google.pl/search?tbm=isch&hl=pl&source=hp&biw=1573&bih=897&q=garmin+custom+map&gbv=2&oq=garmin+custom+map&aq=f&aqi=g-S3&aql=&gs_l=img.3..0i24l3.1228l4842l0l5315l17l17l0l8l8l0l95l780l9l9l0.frgbld.

--
Zachu

Data: 2012-04-11 14:55:05
Autor: rmikke
potrzebuję pomocy w dotarciu do celu :)
Dnia Tue, 10 Apr 2012 06:04:14 +0000 (UTC), piecia aka dracorp naskrobał/a:

[...]

Noooo, byc moze. Choc ja osobiscie nie umiem "co chce". Umiem UMP wgrac, udalo
mi sie tez jakas niemiecka mape Brunszwiku wgrac, ale tez byla od razu w necie
przygotowana pod Garmina. A konwertowanie tym babelcostam jakos mi nie chcialo
wyjsc. Czyli nie jest to oczywiste dla laika.

Data: 2012-04-11 15:33:31
Autor: piecia aka dracorp
Dnia Wed, 11 Apr 2012 07:55:05 -0700, rmikke napisał(a):

[...]
No o to mi chodziło, sam wgrywam to co jest dostępne na mapsource a potem jak czegoś potrzebuję to wrzucam na kartę.

Na początku miałem ambicję żeby coś robić, wysyłać poprawki do ump ale z czasem lenistwo wzięło górę.
Tym bardziej że ostatnio wolę używać np. http://www.velomap.org/download/#maps od ump. --
piecia aka dracorp

Data: 2012-04-11 15:48:21
Autor: rmikke
potrzebuję pomocy w dotarciu do celu :)
Dnia Wed, 11 Apr 2012 15:33:31 +0000 (UTC), piecia aka dracorp naskrobał/a:

[...]

Oooo, to jak dla mnie, miedzy "co sie uda znalexc w sieci pod Garmina", a "co
chce" jest przepasc. W szczegolnosci - nie umiem wgrac z OpenStreetMap, a
chcialbym.

Na początku miałem ambicję żeby coś robić, wysyłać poprawki do ump ale z
czasem lenistwo wzięło górę.

U mnie nie lenistwo, tylko... zrobilem kawal w okolicy mojej wsi, poslalem do
UMP i nie tylko nie pojawilo sie na mapie, ale jeszcze na podstawie UMP
odkrecili poprawki, ktore pracowicie nanioslem w OSM. No i mi entuzjazm opadl...

Tym bardziej że ostatnio wolę używać np. http://www.velomap.org/download/#maps od ump.

A to sobie w domu obejrze, dzieki.

Data: 2012-04-11 18:05:15
Autor: Zachu
[...]

Pokaż konkretnie co wysłałeś i gdzie nie naniesiono.

--
Zachu

Data: 2012-04-12 11:43:50
Autor: rmikke
potrzebujĂŞ pomocy w dotarciu do celu
Dnia Wed, 11 Apr 2012 18:05:15 +0200, Zachu naskrobał/a:

[...]

O masz... To byla wrzutka do UMP Lublin, paredziesiat kilometrow sladow
opisanych jako "wszystko to sa lokalne drogi asfaltowe", w okolicy Janowa
Lubelskiego. Czesc byla korektami, sporo w ogole wczesniej nie zaznaczonych (bo
nowych).

To prawie dwa lata temu bylo, nie wiem, czy dam rade to wygrzebac na flysprayu.

A na ironie zakrawa, ze to ja podalem do OSM UMP jako zrodlo danych dla Polski
:)

Data: 2012-04-12 20:14:48
Autor: Zachu
potrzebujĂŞ pomocy w dotarciu do celu
W dniu 12-04-12 13:43, rmikke pisze:
Dnia Wed, 11 Apr 2012 18:05:15 +0200, Zachu naskrobaÂł/a:

[...]

Na http://ump.fuw.edu.pl/flyspray/ są tylko trzy zgłoszenia z Warszawy ;)

Skontaktuj się jakoś to uzupełnimy co zginęło.

W OSM będą czystki.
http://geoforum.pl/?page=news&id=12377&link=nowa-licencja-wymiecie-dane-dla-polski-&menu=46815,46847

--
Zachu

Data: 2012-04-10 09:08:11
Autor: Tom
W dniu 10-04-2012 00:17, rmikke pisze:

Ja ze swojej strony proponowałbym Garmina Vista HCX. Aktualnie chyba nowe
chodzą po 800zł, więc może coś tańszego by się znalazło na allegro.

Ja korzystam z Vista Cx, ma mniejszą czułość niż HCx, ale za to na bateriach chodzi non stop koło 30 godzin.

Tez bym wlasnie takie cos polecal. Tylko jak ma byc latwo, to jednak nie na
allegro, bo tamtejsze okazje zwykle nie maja map Polski i trzeba jakas
skombinowac, wgrac...

Jest całkowcie darmowa UMP mapa http://ump.waw.pl/

T.

Data: 2012-04-10 20:51:31
Autor: yapann
"piecia aka dracorp" <imie.nazwisko@wp.eu> wrote in message news:pan.2012.04.09.18.54.35dracorp.one.pl...
Ja ze swojej strony proponowałbym Garmina Vista HCX. Aktualnie chyba nowe
chodzą po 800zł, więc może coś tańszego by się znalazło na allegro.

nie chcę za 800, ani za 500. Chę rzęcha za grosze - starego brzydkiego, do którego włożę baterię i pojadę 2h do punktu z którego wrócę. (W cenie powinno być przeszkolenie. Oraz wgrana mapa gotowa do użytku.)
Przypuszczam że ktoś ma coś czego nie używa, leży w szufladzie bo kupił sobie już trzy nowe. To sprzeda mi kurzozbieracz i kupi sobie za to fajne etui do najnowszego z tych trzech :))).

Data: 2012-04-10 21:04:26
Autor: BoDro
Dnia 10-04-2012 o 20:51:31 yapann <yapann@odwa.pl> napisał(a):

nie chcę za 800, ani za 500. Chę rzęcha za grosze - starego brzydkiego,  do którego włożę baterię i pojadę 2h do punktu z którego wrócę. (W cenie  powinno być przeszkolenie. Oraz wgrana mapa gotowa do użytku.)

przy takiej filozofii to w zupełno¶ci wystarczy podstawowy bezmapowiec  plus mapa papierowa (tę akurat zawsze warto zabierać bez względu na model  odbiornka). A jak sobie wyklikasz trasę czy ¶lad w kompie (najwygodniej) i  wrzucisz do odbiornika, to będzie jak po "nitce Ariadny"   :-)

--
Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2012-04-15 01:34:38
Autor: yapann
potrzebuje pomocy w dotarciu do celu :)
"BoDro" <bolek@lolek.pl> wrote in message news:op.wckclogdwf9xfqoem-komputer...
przy takiej filozofii to w zupełno¶ci wystarczy podstawowy bezmapowiec

mammamijjjaa - co to jest 'bezmapowiec'?

Data: 2012-04-15 07:24:12
Autor: piecia aka dracorp
Dnia Sun, 15 Apr 2012 01:34:38 +0200, yapann napisał(a):

"BoDro" <bolek@lolek.pl> wrote in message
przy takiej filozofii to w zupełności wystarczy podstawowy bezmapowiec

mammamijjjaa - co to jest 'bezmapowiec'?

No taki w który nie wgrywa się żadnej mapy, ma kompas i pokazuje tylko pozycję. A jakaś zwykła komórka z gpsem i zwykła mapa rastrowa? --
piecia aka dracorp

Data: 2012-04-15 20:23:01
Autor: yapann
potrzebuje pomocy w dotarciu do celu :)
"piecia aka dracorp" <imie.nazwisko@wp.eu> wrote in message news:pan.2012.04.15.06.30.15dracorp.one.pl...
No taki w ktĂłry nie wgrywa siÄ™ ĹĽadnej mapy, ma kompas i pokazuje tylko
pozycję. A jakaś zwykła komórka z gpsem i zwykła mapa rastrowa?

no i chyba nie obejdzie siÄ™ bez tego punktu programu:

pewnie zabrzmi to trochę groteskowo - ..mój telefon ma odbiornik GPS tylko że NGDY nie udało mi się go uruchomić! :O :// Kupiłam nawet kartę na mapę, ale nie dałam rady wgrać aplikacji żeby zadziałała i na tym utknęłam na amen. Daaawno przestałam się z tym zmagać. To jest HTC na windofsie.
:(((

Data: 2012-04-16 11:42:28
Autor: Ignac
potrzebuje pomocy w dotarciu do celu :)
yapann <yapann@odwa.pl> napisał(a): pewnie zabrzmi to trochę groteskowo - ..mój telefon ma odbiornik GPS tylko że NGDY nie udało mi się go uruchomić! :O :// Kupiłam nawet kartę na mapę, ale nie dałam rady wgrać aplikacji żeby zadziałała i na tym utknęłam na amen. Daaawno przestałam się z tym zmagać. To jest HTC na windofsie.
:(((

yapann,nie męcz się sama tylko udaj sie do salonu autoryzowanego wg.marki
telefonu i powiedz im jaki masz problem,niech Ci "wgraj±" to co chcesz,albo
wskaż± punkt serwisowy gdzie Ci to zrobi±,albo udaj się tam gdzie kupiła¶
t± kartę/mapę i zrobi± Ci to samo i niech Cię poinstruuj± jak to obsługiwać
(jeżeli oczywi¶cie potrzebujesz),może Ci zrobi± to za darmo lub za niewielk±
opłat±,a nie wchodz w koszty i nie kupuj "starych grzmotów",s±dzę że to
będzie najtańsza i najefektywniejsza droga.
Następnie przetestuj Sobie t± nawigację w mie¶cie a jak się już "naumiesz" i
dowiesz na ile Ci bateria wystarczy wtedy wybieraj się (ewentualnie) na
eskapady w krzaczory(chociaż samotnie Ci tego odradzam).
Może powyższy algorytm pomoże?

Może zamiast tego gps-a ja bym się nadał.
Poprowadziłbym Cię tak przez meandry życia,
że nigdy by¶ się nie zgubiła.
Ja widzę,że sprostałaby¶-jeste¶ romantyczna.
:O popatrz, a ja zawsze s±dziłam, że to defekt jest (boję się spytać, po czym wyrokujesz).

Szybki ten nawigator! I jaki intuicyjny - ledwo zdołałam wyartykułować, a tu rozwi±zanie gotowe - bez żadnego kluczenia po menu.
I przeprowadzisz się do Trójmiasta? yapann,no mam już o Tobie wył±cznie "fajne" wyobrażenie jestem równie zawiedziony odległo¶ci± jak Ty (niestety jestem z Krakowa).
Na koniec powiem Ci,że gdyby zaistniały takie okoliczno¶ci że chciałaby¶/
mogłaby¶ skorzystać z serwisu Swojego rowerka to u mnie masz go jedynie za
u¶miech.          (ci±gle mam problemy z ł±czno¶ci± z serwerem precla)  Ignac

Data: 2012-04-16 20:57:59
Autor: yapann
potrzebuje pomocy w dotarciu do celu :)
"Ignac " <ignac88.SKASUJ@gazeta.pl> wrote in message news:jmh0j4$9f8$1inews.gazeta.pl...

osobowo¶ć transparentna, niezakamuflowana, wła¶ciciel tak nieuwarunkowanej gotowo¶ci - musi być z jakiego¶ odległego miejsca we Wszech¶wiecie, inaczej musiałby nie istnieć z jakiego¶ innego powodu,
i przez tę nieprzystępno¶ć nie mógłby doł±czyć między inne niespełnione wyobrażenia,
o tak http://www.youtube.com/watch?v=rxfzm9dfqBw&feature=player_embedded#!

mogłaby¶ skorzystać z serwisu Swojego rowerka to u mnie masz go jedynie za
u¶miech.

potrafi±cy tak bezwysiłkowo sprawiać, że kobiety czuj± się zrozumiane, a rowery naprawione - na odległo¶ć.
..... .

Data: 2012-04-17 12:29:28
Autor: rmikke
potrzebuje pomocy w dotarciu do celu :)
Dnia Mon, 16 Apr 2012 20:57:59 +0200, yapann naskrobał/a:

[...]

No przeciez - z Krakowa. Koniec swiata, chyba z tydzien rowerem by trzeba
jechac.

Data: 2012-04-18 22:48:31
Autor: yapann
"rmikke" <Rot13.Elfmneq.Zvxxr@tznvy.pbz> wrote in message news:jmjnn801voudrn.newsguy.com...
No przeciez - z Krakowa. Koniec swiata, chyba z tydzien rowerem by trzeba
jechac.

a peeeewnie że w sprawach 'kardynalnych' nie ma granic/limitów/przeszkód/odległo¶ci, tylko  - .... tylko czasem "baterii" brak ... :/  - ja nie jestem studentk± już długo więc 'nie mam tygodnia', no i nie mam "GPS"a ; ]
a odległa "Nawigacja" - model młody (z maila wnosz±c :p), nowoczesny - gdzież ja bym nad±żyła za takim  : ]

Data: 2012-04-15 09:25:03
Autor: BoDro
Dnia 15-04-2012 o 01:34:38 yapann <yapann@odwa.pl> napisał(a):

mammamijjjaa - co to jest 'bezmapowiec'?

to jest "klasyka" :-)

https://buy.garmin.com/shop/shop.do?cID=144&pID=8705

--
Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2012-04-09 22:12:42
Autor: rmikke
potrzebuję pomocy w dotarciu do celu :)
Dnia Mon, 9 Apr 2012 19:56:46 +0200, kasuj naskrobał/a:

[...]

Z drugiej strony, GPS potrafi niezle mapa wywijac, a widac na nim maly kawalek, albo malo szczegolow (a w szczegolnosci - czy juz skrecac, czy na nastepna drozke), udogodnienia w stylu pokazywania zakretow tez potrafia czasem zmylic
(np.
moj syn, skadinad lebski chlopak, udal sie do gdynskiego portu zamiast na Oksywie).

Moja zona woli jednak plan od GPSa. Moze specjalny samochodowy by ja przekonal, one sa zwykle prostsze w odczycie dzieki prowadzeniu wylacznie po drogach, ale
nie
mam kasy na taki eksperyment :D

Data: 2012-04-10 09:31:34
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
potrzebuję pomocy w dotarciu do celu :) [ot]
rmikke, 9 Apr 2012 15:12:42 -0700, pl.rec.rowery:
Moja zona woli jednak plan od GPSa. Moze specjalny samochodowy by ja przekonal, one sa zwykle prostsze w odczycie dzieki prowadzeniu wylacznie po drogach,

Samochodowy GPS, przynajmniej Mio, to jest co¶, co mnie niewiele mówi w
mie¶cie, bo nich*ja nie widzę na nim, w któr± uliczkę mam skręcić...

Data: 2012-04-09 22:58:22
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
potrzebuję pomocy w dotarciu do celu :)
kasuj, Mon, 9 Apr 2012 19:56:46 +0200, pl.rec.rowery:
[...]

Znam, pardon, stado kobiet które bardzo dobrze sobie radz± z orientacj± w
terenie, znam też stado facetów, którzy gubi± się w centrum handlowym.
Zapamiętanie, że skręcić w trzeci± w prawo nie jest zadaniem niewykonalnym.

Data: 2012-04-10 19:54:52
Autor: yapann
"kasuj" <kasuj@chello.pl> wrote in message news:jlv7t1$mkm$1news.icm.edu.pl...
sobie przez niewiasty z wszelkimi mapami i planami. Proszę nie doszukiwać się seksistowskich podtekstów. Po prostu gdzie¶ o tym przeczytałem, że tak jest i już...

tak jest. Dyskusja z tym faktem ¶wiadczyłaby o braku podstawowej funkcji obserwacji i wnioskowania.
Kobieta zwykle dobrze obsługuje mapę, ...kiedy do mapy doł±czony jest mężczyna. :)

(oczywi¶cie s± wyj±tki:  bywa że mężczyna w którego wyposażona jest mapa nie jest dostatecznie rozgarnięty - wtedy kobieta ma dwa problemy ;))
Jak i wyj±tki kobiet obsługuj±cych mapę (i nie tylko ) lepiej niż niektórzy z panów).

Ale proszę rozwiać moj± indolecję - czy mapa aby na pewno jest wymienna z gpsem??? - Scenariusz: jestem w lesie, ¶cieżki kręte, przyjdzie zmierzch.

Gps miałby bardziej służyć do 'odzgubienia się', niż do bież±cego jechania (choć co do tego drugiego mogę się mylić - nie wiem czy mózg się rozwinie do tej fukcji :))

"Bartosz 'Seco' Suchecki" <pisz_na@bartosz.maupa.tlen.pl> wrote in message news:jlv8g1$ggh$1inews.gazeta.pl...
Poczytaj gpsmaniak.com. Sporo się dowiesz :)
wpadłam juz na tę stronkę - jednak naprawdę wyj±tkowo niespecjalnie mam czas na rozeznania, dlatego wysłałam wici o help 'na gotowca'

(nawet jak będzie czas narozeznania - to skończy się jak z cd radiem - które po dwóch tygdniach sutej lektury wybrałam - a potem z powodów którmi się nie pochwalę - nigdy nie używałam / nie zainstalowałam, (równie jak antenę: kupiłam helikaln±. nie żeby była zła - wręcz przeciwnie: jak go¶ć j± zestroił (czyli postawił na dachu i podł±czył) - to miała taki 'odbiór' że zaraz chciał j± ode mnie na miejscu kupić. Tylko niespecjalnie nadawała się na cienki dach mełgo auta... . Stoi za szaf±.

Data: 2012-04-11 11:21:28
Autor: piecia aka dracorp
potrzebuję pomocy w dotarciu do celu :)
Dnia Tue, 10 Apr 2012 19:54:52 +0200, yapann napisał(a):

tak jest. Dyskusja z tym faktem świadczyłaby o braku podstawowej funkcji
obserwacji i wnioskowania.
Kobieta zwykle dobrze obsługuje mapę, ...kiedy do mapy dołączony jest
mężczyna. :)

(oczywiĹ›cie sÄ… wyjÄ…tki:  bywa ĹĽe mężczyna w ktĂłrego wyposaĹĽona jest mapa
nie jest dostatecznie rozgarnięty - wtedy kobieta ma dwa problemy ;))
Jak i wyjątki kobiet obsługujących mapę (i nie tylko ) lepiej niż
niektĂłrzy z panĂłw).
Aj tam.

Ale proszę rozwiać moją indolecję - czy mapa aby na pewno jest wymienna
z gpsem??? - Scenariusz: jestem w lesie, ścieżki kręte, przyjdzie
zmierzch.
W terenie lubię używać gpsu, nawet jak sobie wytyczę jakąś drogę od wioski do wioski to lepiej z gpsem. Ale w dużym mieście przydaj się gps i ma. Czasem dobrze mieć obie rzeczy.

Gps miałby bardziej służyć do 'odzgubienia się', niż do bieżącego
jechania (choć co do tego drugiego mogę się mylić - nie wiem czy mózg
siÄ™ rozwinie do tej fukcji :))
Pytanie jak u ciebie sprawa z techniką stoi? A co masz na myśli "bieżącego jechania"?

Garmina cenię za to że nie gubi sygnału. W aucie mam gps z biedronki i jak jest kiepska pogoda to zaczyna się niezłe zamieszanie.

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-04-15 01:29:15
Autor: yapann
potrzebujÄ™ pomocy w dotarciu do celu :)
"piecia aka dracorp" <imie.nazwisko@wp.eu> wrote in message news:pan.2012.04.11.10.27.27dracorp.one.pl...
Pytanie jak u ciebie sprawa z technikÄ… stoi?

ćwierćpółświetnie: jestem jak na babkę CHYBA dość techniczna - ale za razem są ku temu tak dalece szokujące wyjątki, że nie wiem co powinnam tu powiedzieć. Jak mi ktoś pokaże jak, to i samolot poprowadzę (albo z(de)montuję :p). Ale np pierwsze spadnęcie łańcucha równało się dramat i panika w środku "dżungli pełnej wilków" otraz "teraz na pewno umrę tu samotnie" + zamiast nałożyc łańcuh to 'gdzie jest komórka (i kto umie założyć łańcuch przez komórkę)'.
Generanie nie wierz nigdy kobiecie - szczegĂłlnie jak mĂłwi ĹĽe stoi dobrze z technikÄ…. : ]

A co masz na myśli
"bieĹĽÄ…cego jechania"?
bieĹĽÄ…ce jechanie  = wytycznanie trasy, nawigowanie
(w przeciwieĹ„stwie do poratowania siÄ™ sporadyczne,  celem  wytycznia kierunku/trasy dotarcia do jakiegoĹ› punktu z ktĂłrego 'wiadomo'.)

Data: 2012-04-15 07:08:37
Autor: piecia aka dracorp
Dnia Sun, 15 Apr 2012 01:29:15 +0200, yapann napisał(a):

ćwierćpółświetnie: jestem jak na babkę CHYBA dość techniczna - ale za
razem sÄ… ku temu tak dalece szokujÄ…ce wyjÄ…tki, ĹĽe nie wiem co powinnam
Hmmm, taki oksymoron? :)

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-04-09 19:53:01
Autor: Andrzej W.
W dniu 2012-04-09 19:32, yapann pisze:
witam,
potrzebowałabym zaopatrzyć się w NAJTAŃSZˇ możliw± wersję nawigacji,
która nada się na rower

Je¶li po Polsce to jaki¶ stary telefon z GPS + GoogleMaps.

--
Pozdrawiam,
Andrzej

Data: 2012-04-09 20:08:57
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
W dniu 2012-04-09 19:53, Andrzej W. pisze:
[...]

To rozwi±zanie dla osób dobrze orientuj±cych się w terenie, wiedz±cych którędy i gdzie chc± jechać :-)

Seco

Data: 2012-04-09 21:32:23
Autor: Andrzej W.
W dniu 2012-04-09 20:08, Bartosz 'Seco' Suchecki pisze:
To rozwi±zanie dla osób dobrze orientuj±cych się w terenie, wiedz±cych
którędy i gdzie chc± jechać :-)

Osoba zadaj±ca pytanie nie wspominała niczego o jeĽdzie w terenie.
GoogleMaps do trekingu s± moim zdaniem wystarczaj±ce, prost± trasę się
da wyznaczyć, zapisywanie przejechanej trasy od razu na serwer też ma
swoje zalety.
Je¶li potrzebuję bardziej dokładnej mapy terenowej przed wyjazdem
przygotowuje mapy dla OziExplorer, możliwo¶ć zerknięcia do internetu też
bywa przydatna.

Główn± wad± telefonu jest jego czas pracy na baterii, ja mam
dynamopiastę i przystosowan± do niej ładowarkę.

Co do odporno¶ci na wyboje, nie udało mi się nigdy zgubić telefonu z
uchwytu na kierownic.

--
Pozdrawiam,
Andrzej

Data: 2012-04-09 13:33:31
Autor: Jesse
On 9 Kwi, 21:32, "Andrzej W." <awa_wp.a_to_wytn...@wp.pl> wrote:
Co do odporno¶ci na wyboje, nie udało mi się nigdy zgubić telefonu z
uchwytu na kierownic.

Pozdrawiam,
Andrzej

Mi się udało po jaki¶ 4kkm bezproblemowej jazdy - podkusiło mnie na
¶ciganie na kamienistym zjeĽdzie w lesie.Miałem tego farta że udało mi
się znaleĽć telefon po 30 min nerwów i jeżdżenia po swoich ¶ladach. Z
do¶wiadczenia dwie rady - jako asekuracja smycz zawi±zana dookoła
mostka i wpięta o telefonu (w tym roku już raz zadziałała kiedy znowu
wypadł - tym razem o dziwo prosta droga, asfalt) plus obklejenie
telefonu ta¶ma odblaskow± - wypatrzenie czarnego plastiku w ciemnym
lesie nie jest łatwe a tak wystarczy konkretna latarka i widać że co¶
się ¶wieci w krzakach.

Co do pytania tytułowego: stary telefon z GPS + treck buddy + batery
pack na 4AA z wyj¶ciem usb i kabelek usb / gniazdo ładowania tel. (Za
takie z wymiennymi końcówkami do każdego telefonu - szukać w
ładowarkach słonecznych).

Data: 2012-04-09 13:40:32
Autor: Iguan_007
potrzebuję pomocy w dotarciu do celu :)
Andrzej,

Sa lepsze mapy w teren, nie musisz opierac sie na Googe czy skanowanych mapach. Tez sie kiedys bawilem w oziexprorera i kalibracje map ale zobacz np. aplikacje MotionX z uruchomionymi mapami terenu. Lepsze niz niejedna mapa skanowana - bo aktualne. Oczywiscie mapa na smartfona ma tez swoje ograniczenia. W trudniejszy teren czy deszcz wyciagam jednak garmina.

Pozdrawiam,

Iguan

Iguan007
Sezon caly rok:

Data: 2012-04-09 22:58:45
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
potrzebuję pomocy w dotarciu do celu :)
Bartosz 'Seco' Suchecki, Mon, 09 Apr 2012 20:08:57 +0200, pl.rec.rowery:

A Google Nawigacja, czy jak mu tam?

Data: 2012-04-09 19:54:50
Autor: Ignac
potrzebuję pomocy w dotarciu do celu :)

E tam nic nie kumacie bazy,to jest jedna z tych lasek oszołomionych
wiosn± która liczyła że się załapie widz± tylu fajnych gostków-a tu nic.
Temat który zapodała był tylko pretekstem do rozmowy i dowodem na to że jest
gotowa na jaki¶ wyryw,skoro tak to ja sprobuję za Was i skorzystam z metody
na kapcia.

 Ignac

Data: 2012-04-10 20:17:35
Autor: yapann
" Ignac" <ignac88.SKASUJ@gazeta.pl> wrote in message news:jlveq9$k31$1inews.gazeta.pl...
oszołomionych
wiosn± która liczyła że się załapie widz± tylu fajnych gostków-a tu nic.

Tylu fajnych gostków - a tylko jeden błyskotkiwy! - oszołomiona jestem. (Tak samo jak t± 'wiosn±' :-)) )

Data: 2012-04-10 19:56:43
Autor: Ignac
potrzebuję pomocy w dotarciu do celu :)
yapann <yapann@odwa.pl> napisał(a): Tylu fajnych gostków - a tylko jeden błyskotkiwy! - oszołomiona jestem. (Tak samo jak t± 'wiosn±' :-)) )

yapann cokolwiek to znaczy-no kocham Cię za poczucie humoru.
Mogę tylko dodać,że jestem przystojny,wykształcony,mam duży potencjał w sobie i rower z ram±.Czy Ty wiesz jak oni mi teraz zazdroszcz±!

pozdrawiam

Ignac

Data: 2012-04-15 01:44:26
Autor: yapann
" Ignac" <ignac88.SKASUJ@gazeta.pl> wrote in message news:jm239r$nl$1inews.gazeta.pl...
yapann cokolwiek to znaczy-no kocham Cię za poczucie humoru.
Mogę tylko dodać,że jestem przystojny,wykształcony,mam duży potencjał
w sobie i rower z ram±.Czy Ty wiesz jak oni mi teraz zazdroszcz±!

no patrz - tego to nie spodziewałam się (tego pierwszego. Drugiego też nie ;) -  Facet nie musi być przystojny - niektórym nawet to przeszkadza (w rozwoju). Kobietom chyba nie inaczej. Zwykle).
Facet jest trochę jak rower: powinien działać.

ranyy 'Ignac z tyloma zaletami' - nie marnuj się! Co prawda rzadko która kobieta sprosta takiemu zestawowi 'wszystko w jednym'. To musi być ogromne wyzwanie - żyć z takim ładunkiem.

:]

Data: 2012-04-15 09:49:31
Autor: Ignac
[...]

Coraz bardziej mi się podobasz.

Data: 2012-04-15 07:25:19
Autor: piecia aka dracorp
potrzebuję pomocy w dotarciu do celu :)
Dnia Tue, 10 Apr 2012 19:56:43 +0000,  Ignac napisaĹ‚(a):

sobie i rower z ramÄ….Czy Ty wiesz jak oni mi teraz zazdroszczÄ…!
A tak z ciekawości jak wygląda rower bez ramy?

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-04-15 11:29:13
Autor: yapann

pewnie jakoĹ› tak -> http://www.youtube.com/watch?v=wAFBx8Rhu98

Data: 2012-04-09 20:06:53
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
[...]

Do chwilowego (na stałe dzialanie nie pozwoli bateria) odpalenia/upewnienia się w okolicy , szczególnie przy poruszaniu się po drogach "samochodowych" nada się dowolne urz±dzenie/telefon z modułem GPS i mapami. Ale to raczej jako towarzystwo mapy gdy nie masz dokładniejszych planów miast.
Używałem tak smartphona z automap± aby na nieoznakowanym wylocie z miasta upewnić się że dobrze jadę.

Czy co¶ tego typu ma sens? ->
http://allegro.pl/garmin-nuvi-1300-gps-4-3-nawigacja-nowa-26-i2251021724.html

To zwykła samochodowa nawigacja, na baterii na stałe podziała max 2h.
Przy sporadycznym odpalaniu nieco dłużej.

Nie wiem, jakie mam oczekiwania, bo nie korzystam z nawigacji wcale (-
muszę umieć go wł±czyć :]. (- jestem brunetk± :p))

Prosta obsługa by się przydała.

Nie wiem nawet, jaka jest zasadnicza różnica w nawigaz=cji turystycznej
a samochodowej (- czy chodzi o zasilanie?)

Głównie zasilanie. Samochodowa nawigacja, też ta w smartfonach działaj± bez ładowania jak wspomniałem max 2h. troszkę dłużej przy sporadycznym odpalaniu.

Do tego dochodzi marna odporno¶ć na warunki atmosferyczne. S± niby jakie¶ pudełka, pokrowce, to to pół¶rodki.

Trzecim problemem bywa czytelno¶ć ekranu w słońcu.

Urz±dzenia turystyczne np Garmin potrafi± działać kilkana¶cie godzin na jednym zestawie baterii. Dodatkowo bywaj± zasilane akumulatorkami AA.
Więc odpada problem ładowania oryginalnego akumulatora.

Swoj± drog± zdecydowanie wolę papierowe mapy, szczególnie do planowania wprawy. Jeżeli używam GPS to wcze¶niej na podstawie papierowej mapy sam wrysowuję trasę w GPS. Tylko wtedy mam prawie pewno¶ć, ze GPS nie wywinie jakiego¶ psikusa.

Nie dorobiłem się jeszcze turystycznego/rowerowego GPS. Ale jestem bliski zakupienia. Szczególnie, że Garmin ostatnio wypu¶cił model pozwalaj±cy używać map rastrowych czyli skanowanych. A mi wła¶ciwie wystarczy do szczę¶cia punkcik na mapie pokazuj±cy moj± lokalizację w terenie/lesie/poza szosami. Trasę opracuję na podstawie papierowej mapy. Odwzorowanie będzie w gps. A je¶li garmin podziała kilkana¶cie godzin na bateriach, będę zachwycony.

Data: 2012-04-15 03:04:30
Autor: Piotrpo
W dniu poniedziałek, 9 kwietnia 2012 19:32:22 UTC+2 użytkownik yapann napisał:
witam,
potrzebowałabym zaopatrzyć się w NAJTAŃSZˇ możliw± wersję nawigacji, która nada się na rower
Papierowa mapa sprawdza się całkiem nieĽle :)

[...]
Na rower nadaje się tak sobie - zasilanie, trwało¶ć.

Nie wiem nawet, jaka jest zasadnicza różnica w nawigaz=cji turystycznej a samochodowej (- czy chodzi o zasilanie?)
Odporno¶ć na warunki atmosferyczne i inne mapy (zakładaj±c, że urz±dzenie outdorowe je ma).

Do szybkiego znalezienia się w lesie to parę wariantów (zakładam niewielki budżet):
- Najtańszy możliwy odbiornik podaj±cy współrzędne + papierowa mapa.
Ma swoje zalety, wada to upierdliwo¶ć i ręczne przenoszenie współrzędnych na mapę.
- Telefon z androidem - jak akurat kończy ci się umowa to będzie najtańsza opcja. Można do tego wrzucić aplikację z mapami/ aplikację podaj±c± współrzędne.
ot tak dla przykładu:
https://play.google.com/store/apps/details?id=pl.com.digita.BikeComputer (kryptoreklama).
Wada, to krótszy niż w przypadku typowej nawigacji czas działania na baterii - spora czę¶ć map nie będzie działać w lesie (brak dostępu do internetu). Zalet± jest jedno urz±dzenie do wożenia mniej.

To chyba tyle, je¶li chodzi o twój budżet.

potrzebuję pomocy w dotarciu do celu :)