potwierdzenie wpłaty na konto

Data: 2009-09-06 09:00:20
Autor:
potwierdzenie wpłaty na konto
Muszę wpłacić kilkaset złotych na konto Urzędu. Jako, że na pocztę mi stanowczo nie po drodze, chcę zrobić przelew online i wydrukować potwierdzenie. Może trochę przesadzam, ale dmuchając na zimne zastanawiam się czy Pani z Urzędu nie będzie robić mi pod górkę. Najbardziej martwiący jest ten brak wszechwładnej pieczątki. Jak przygotować się do rozmowy?

dr_indy

Data: 2009-09-06 10:15:36
Autor: MadMan
Dnia Sun, 6 Sep 2009 09:00:20 +0200, dr_indy@gazeta.pl napisał(a):

[...]

Na wydruku z banku (przynajmniej z mBanku tak jest) widnieje wyraźnie,
że dokument nie wymaga stempla ani podpisu. --
Pozdrawiam,
ICQ: 398539334, Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2009-09-06 10:22:39
Autor: witek
MadMan wrote:

Na wydruku z banku (przynajmniej z mBanku tak jest) widnieje wyraźnie,
że dokument nie wymaga stempla ani podpisu.

taaa, a czego ten napis dotyczy?  hint: jakiego to dokumentu on dotyczy?

Data: 2009-09-06 10:23:56
Autor: Liwiusz
MadMan pisze:
[...]

   Tyle że jest to "bubel".

"Dokumenty związane z czynnościami bankowymi mogą być sporządzane na informatycznych nośnikach danych, jeżeli dokumenty te będą w sposób należyty utworzone, utrwalone, przekazane, przechowywane i zabezpieczone."

Czyli jak bank Ci na ekranie wygeneruje potwierdzenie przelewu, to jeszcze można uznać że nie wymaga to podpisu. Ale o Twoim wydruku potwierdzenia już tego powiedzieć nie można.

Z drugiej strony nie ma przepisu, który by jakoś nakazywał albo zakazywał stosowanie dokumentu z pieczątką lub bez.

Najlepszym dowodem dokonania przelewu jest uznanie rachunku wierzyciela. Jeśli wierzyciel ma wątpliwości, czy przelew dotarł, może to sprawdzić. Jeśli przelewu nie było, to nie pomogą potwierdzenia, choćby z pieczątką i podpisem.

W praktyce jednak w urzędach honorują potwierdzenia bez pieczątki. W końcu nawet jakby przelew nie dotarł, wiadomo będzie kogo ścigać, może nawet za oszustwo.

--
Liwiusz

Data: 2009-09-07 08:44:43
Autor: frank.castle0407@googlemail.com
On Sep 6, 9:23 am, Liwiusz <lma...@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
MadMan pisze:

> [...]

W praktyce jednak w urzędach honorują potwierdzenia bez pieczątki. W
końcu nawet jakby przelew nie dotarł, wiadomo będzie kogo ścigać, może

Ja tam prawnikiem nie jestem, ale przeciez caly problem z wymaganiem
pieczatki na potwierdzeniu przelewu polegal na tym, ze kiedys
monopolista w drobnych wplatach byla poczta i ludzie sie przyzwyczaili
- tak czy nie? W momencie kiedy Kowalski nagle mogl sam zrobic przelew
za wode, gaz albo kilo siana, nikt nie chcial ryzykowac w
potwierdzenie przelewu bez dodatkowych potwierdzen. Co rowniez
wynikalo z historycznych przejsc z wplatami na poczcie / w banku nie
poslugujacym sie elixirem - takie przelewy mogly sobie isc i miesiac,
albo wogole nie isc, bo gdzies sie papierek zawieruszyl.

Przeciez fakt, ze drukujemy sobie cos, co Bank nam udostepnia na
stronie nie jest sprzeczne z tym co Liwiusz zayctowal - o nalezytym
utworzeniu, utrwaleniu, itd.

Data: 2009-09-06 11:14:15
Autor: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
potwierdzenie wpłaty na konto
Dnia Sun, 6 Sep 2009 09:00:20 +0200, dr_indy@gazeta.pl napisał(a):

MuszĂŞ wpÂłaciĂŚ kilkaset zÂłotych na konto UrzĂŞdu. Jako, Âże na pocztĂŞ mi stanowczo nie po drodze, chcĂŞ zrobiĂŚ przelew online i wydrukowaĂŚ potwierdzenie. MoÂże trochĂŞ przesadzam, ale dmuchajÂąc na zimne zastanawiam siĂŞ czy Pani z UrzĂŞdu nie bĂŞdzie robiĂŚ mi pod gĂłrkĂŞ. Najbardziej martwiÂący jest ten brak wszechwÂładnej pieczÂątki. Jak przygotowaĂŚ siĂŞ do rozmowy?

W rozmowie możesz powołać się na §20 p.3 i 4 i 5 Rozporządzenia Ministra
Sprawiedliwości z dn. 19.gru.2006 Dz.U. nr 247 poz 1811
co prawda dotyczy to Krajowego Rejestru Sądowego, ale argumentem może być,
że jeśli oni mogą, to nie widzisz przeszkód, aby ten urząd w którym
załatwiasz sprawę też mógł

akt prawny znajdziesz w www.sejm.gov.pl lub www.abc.com.pl

Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
http://foto.3mam.net/warsaw/ - galeria Węzeł komunikacyjny Młociny

Data: 2009-09-06 11:44:42
Autor: marjan
dr_indy@gazeta.pl pisze:
[...]

Gdy kiedyś musiałem dokonać wpłaty na konto i dostarczyć potwierdzenie (wydaje mi się, że była to opłata rekrutacyjna na studia, ale pewny nie jestem) a zrobiłem to właśnie przez internet, to przy przyjmowaniu dokumentów kazali mi napisać na tym wydrukowanym potwierdzeniu "Przelew wykonałem" i się podpisać :)

--
Pozdrawiam serdecznie,
Mariusz [marjan] Morycz

Data: 2009-09-06 12:52:38
Autor: Tristan
potwierdzenie wpłaty na konto
W odpowiedzi na pismo z niedziela 06 wrzesień 2009 11:44 (autor marjan publikowane na pl.soc.prawo, wasz znak: <h800a1$4i3$1@inews.gazeta.pl>):

[...]

Bo tak naprawdę to każde potwierdzenie jest tyle warte, ile ma się zaufania
do składającego. Tak naprawdę dopiero wpływ na konto może cokolwiek
potwierdzać. --
Tristan

Niech nie wychodzi z waszych ust żadna mowa szkodliwa, lecz tylko budująca, zależnie od potrzeby, by wyświadczała dobro słuchającym. (Ef 4,29)

Data: 2009-09-06 12:59:45
Autor: spp
Tristan pisze:

Bo tak naprawdę to każde potwierdzenie jest tyle warte, ile ma się zaufania
do składającego. Tak naprawdę dopiero wpływ na konto może cokolwiek
potwierdzać.

Czyli dokładnie tak, jak z każdym dokumentem. :) Cokolwiek by na nim nie było napisane jest wart tyle ile papier na którym go stworzono. :)

--
spp

Data: 2009-09-07 12:15:36
Autor: Tristan
potwierdzenie wpłaty na konto
W odpowiedzi na pismo z niedziela 06 wrzesień 2009 12:59 (autor spp publikowane na pl.soc.prawo, wasz znak: <h804n2$5cs$1@news.onet.pl>):

Czyli dokładnie tak, jak z każdym dokumentem. :) Cokolwiek by na nim nie
było napisane jest wart tyle ile papier na którym go stworzono. :)

Dlatego sztuka fałszowania dokumentów oraz techniki ich zabezpieczania od
wieków są na topie. Na szczęście dla przelewów zabezpieczeniem jest
sprawdzenie stanu konta. --

Data: 2009-09-06 18:29:13
Autor: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
Dnia Sun, 06 Sep 2009 12:52:38 +0200, Tristan napisał(a):

Tak naprawdę dopiero wpływ na konto może cokolwiek
potwierdzać.

i w zasadzie tak powinno być, nie przynosić żadnych potwierdzeń, żadnych
komplikacji, a po prostu urzędnikom obsługującym interesantów udostępniać
jakiś w miarę szybki dostep do uiszczonych wpłat, czy to bezpośrednio
dorachunku bankowego, czy wykaz wtórny - przychodzi klient, urzędnik
sprawdza i sprawa jasna.
wiadomo, że przelewy ELIXIR w zasadzie chodzą "z dnia na dzień", czasem
tego samego dnia...

Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
Kontakt przez grupy.3mam.net 'Kontakt'
http://foto.3mam.net/ areszt śledczy Białołęka w galerii

Data: 2009-09-06 21:02:51
Autor: Tristan
potwierdzenie wpłaty na konto
W odpowiedzi na pismo z niedziela 06 wrzesień 2009 18:29 (autor Krzysztof 'kw1618' z Warszawy publikowane na pl.soc.prawo, wasz znak: <h80o0t$5dj$1@inews.gazeta.pl>):

[...]

No właśnie w urzędach i na uczelniach jest z tym problem, bo oni mają
zazwyczaj 1 konto i taka zwykła biurwa nie ma nawet praw do zaglądania co
tam na tym koncie się dzieje.
wiadomo, że przelewy ELIXIR w zasadzie chodzą "z dnia na dzień", czasem
tego samego dnia...

Tylko, że nie ma systemu spinającego Panią Księgową z Szeregowymi
Biurkowcami. --

Data: 2009-09-06 16:34:06
Autor: Budzik
Osobnik posiadający mail klero8.tk9@gmail.com napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

to i tak niezle - ja pamietam ze jeszcze kiedys wlasnie panie w dziekanatach był pod tym wzgledem najbardziej wymagajace.
W Us było ok, w ZUS było ok, w dziekanacie - brak pieczatki... --
"Zbyt wiele wiedzy nigdy nie ułatwia decyzji." Frank Herbert

potwierdzenie wpłaty na konto