potwierdzenie wpłaty na konto

Data: 2009-09-06 10:15:36
Autor: MadMan
potwierdzenie wpłaty na konto
Dnia Sun, 6 Sep 2009 09:00:20 +0200, dr_indy@gazeta.pl napisał(a):

Muszę wpłacić kilkaset złotych na konto Urzędu. Jako, że na pocztę mi stanowczo nie po drodze, chcę zrobić przelew online i wydrukować potwierdzenie. Może trochę przesadzam, ale dmuchając na zimne zastanawiam się czy Pani z Urzędu nie będzie robić mi pod górkę. Najbardziej martwiący jest ten brak wszechwładnej pieczątki. Jak przygotować się do rozmowy?

Na wydruku z banku (przynajmniej z mBanku tak jest) widnieje wyraźnie,
że dokument nie wymaga stempla ani podpisu. --
Pozdrawiam,
ICQ: 398539334, Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2009-09-06 10:22:39
Autor: witek
MadMan wrote:

Na wydruku z banku (przynajmniej z mBanku tak jest) widnieje wyraźnie,
że dokument nie wymaga stempla ani podpisu.

taaa, a czego ten napis dotyczy?  hint: jakiego to dokumentu on dotyczy?

Data: 2009-09-06 10:23:56
Autor: Liwiusz
MadMan pisze:
[...]

   Tyle że jest to "bubel".

"Dokumenty związane z czynnościami bankowymi mogą być sporządzane na informatycznych nośnikach danych, jeżeli dokumenty te będą w sposób należyty utworzone, utrwalone, przekazane, przechowywane i zabezpieczone."

Czyli jak bank Ci na ekranie wygeneruje potwierdzenie przelewu, to jeszcze można uznać że nie wymaga to podpisu. Ale o Twoim wydruku potwierdzenia już tego powiedzieć nie można.

Z drugiej strony nie ma przepisu, który by jakoś nakazywał albo zakazywał stosowanie dokumentu z pieczątką lub bez.

Najlepszym dowodem dokonania przelewu jest uznanie rachunku wierzyciela. Jeśli wierzyciel ma wątpliwości, czy przelew dotarł, może to sprawdzić. Jeśli przelewu nie było, to nie pomogą potwierdzenia, choćby z pieczątką i podpisem.

W praktyce jednak w urzędach honorują potwierdzenia bez pieczątki. W końcu nawet jakby przelew nie dotarł, wiadomo będzie kogo ścigać, może nawet za oszustwo.

--
Liwiusz

Data: 2009-09-07 08:44:43
Autor: frank.castle0407@googlemail.com
On Sep 6, 9:23 am, Liwiusz <lma...@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
MadMan pisze:

> [...]

W praktyce jednak w urzędach honorują potwierdzenia bez pieczątki. W
końcu nawet jakby przelew nie dotarł, wiadomo będzie kogo ścigać, może

Ja tam prawnikiem nie jestem, ale przeciez caly problem z wymaganiem
pieczatki na potwierdzeniu przelewu polegal na tym, ze kiedys
monopolista w drobnych wplatach byla poczta i ludzie sie przyzwyczaili
- tak czy nie? W momencie kiedy Kowalski nagle mogl sam zrobic przelew
za wode, gaz albo kilo siana, nikt nie chcial ryzykowac w
potwierdzenie przelewu bez dodatkowych potwierdzen. Co rowniez
wynikalo z historycznych przejsc z wplatami na poczcie / w banku nie
poslugujacym sie elixirem - takie przelewy mogly sobie isc i miesiac,
albo wogole nie isc, bo gdzies sie papierek zawieruszyl.

Przeciez fakt, ze drukujemy sobie cos, co Bank nam udostepnia na
stronie nie jest sprzeczne z tym co Liwiusz zayctowal - o nalezytym
utworzeniu, utrwaleniu, itd.

potwierdzenie wpłaty na konto