potwierdzenie zamkniecia rachunku

Data: 2015-05-21 18:46:28
Autor: RobertS
potwierdzenie zamkniecia rachunku
W dniu 2015-05-21 o 18:35, marek pisze:

Czy nalezy poprosic bank o pisemne potwierdzenie braku zaleglosci
finansowych po likwidacji konta?

jeżeli bank konto zamknął to znaczy, że nie było na nim żadnych zaległości, konta z saldem debetowym bank nie zamknie

RobertS

Data: 2015-05-21 18:50:04
Autor: J.F.
Użytkownik "RobertS"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:mjl253$ed2$1@sunflower.man.poznan.pl...
[...]

A z tym przeciwnym ?
Bo krokodyl mi juz ponad pol roku konto zamyka i cos zamknac nie moze, ani zdecydowac sie co z tymi 3zl zrobic.

Na razie czekamy :-)

J.

Data: 2015-05-21 18:59:00
Autor: marek
Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:555e0cc1$0$27527$65785112@news.neostrada.pl...

[...]

- potwierdzenie zlozenie dyspozycji zamknięcia jest (podpisane przez bank) -> jest.
-  kopia przelewy "koncowego" -> jest
- no ale co z tym extra pismem?
marek

Data: 2015-05-22 04:10:28
Autor: luc
W dniu czwartek, 21 maja 2015 18:46:28 UTC+2 użytkownik RobertS napisał:
> [...]

jeżeli bank konto zamknął to znaczy, że nie było na nim żadnych zaległości, konta z saldem debetowym bank nie zamknie

Czasem zamknie. Tak miałem w przypadku Toyoty - konsultantka telefoniczna powiedziała, że mam do zapłacenia 2 pln za kartę, ale oni zamykają, jak się nie przekroczy 10 pln długu. Potwierdzenie zamknięcia konta przesłali gratis :-)

pzdrwm
luc

Data: 2015-05-25 13:36:46
Autor: witek
RobertS wrote:
[...]

bezedura.

umowa przestaje obowiązywać w momencie wypowiedzenia jej przez jedną ze stron.

Data: 2015-05-25 21:34:58
Autor: RobertS
W dniu 2015-05-25 o 20:36, witek pisze:

bezedura.

umowa przestaje obowiązywać w momencie wypowiedzenia jej przez jedną ze
stron.

to spróbuj SKUTECZNIE zamknąć konto, na którym są nierozliczone opłaty lub saldo debetowe

RobertS

Data: 2015-05-25 18:36:05
Autor: witek
RobertS wrote:
[...]

oczywiscie.

Z dniem dzisiejszym wypowiadam umowę o prowdzenie rachunku bankowego nr prowadzonego w ..

data i podpis.

Własnie skutecznie wypowiedziałem umowę o prowadzenie rachunku bankowego.

zakładając oczywiscie, ze  bank "miał możliwość" z treścią mojego oświadczenia woli się zapoznać.
czyli zaniosłem do banku lub wysłalem pocztą.

W razie sporów czy dotarło dowód na dostarczenie do banku mile widziany.

Data: 2015-05-26 14:00:23
Autor: J.F.
Użytkownik "witek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:mk0biv$vie$1@dont-email.me...
RobertS wrote:
[...]

A bank nie pokaze punktu w umowie "wypowiedzenie konta jest mozliwe jedynie po uregulowania salda debetowego", czy "wypowiedzenie konta z saldem debetowym jest bezskuteczne", czy "zamkniecie konta nastepuje po wypowiedzeniu i uregulowaniu zaleglych naleznosci" ?

J.

Data: 2015-05-26 08:33:48
Autor: witek
RobertS wrote:
[...]

regulamin konta nie może zmienic kodeksu cywilnego.
A tam stoi jak byk sposob wypowiadania umow cywilnych.

Data: 2015-05-26 16:01:27
Autor: J.F.
Użytkownik "witek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:mk1slm$lek$6@dont-email.me...
J.F. wrote:
[...]

Bynajmniej - KC zasadniczo wprowadza swobode zawierania umow.
Jesli cos jest w umowie szczegolowo zapisane, to tak sie strony umowily i im wolno.

Wyjatkiem sa niektore sytuacje , np z udzialem konsumentow, gdzie KC czegos wyraznie zabrania czy nakazuje.

A dalej to niech sie ktos biegly w komentarzach do KC wypowie czy powyzsze formulki sa rownowazne :-)

J.

Data: 2015-05-26 19:19:26
Autor: Krzysztof Halasa
witek <witek7205@gazeta.pl.invalid> writes:

[...]

Typowo po upływie (opcjonalnego) okresu wypowiedzenia.

Ale zakończenie obowiązywania umowy to zupełnie inna sprawa niż
zamknięcie konta.

Faktycznie nie można zamknąć konta z niezerowym saldem, bo spowodowałoby
to "zniknięcie" tego salda i np. niezgodność bilansu. Ale można to saldo
wcześniej wyzerować, przesuwając środki/debet na inne konto.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2015-05-26 13:00:32
Autor: witek
Krzysztof Halasa wrote:
[...]

oczywiste, ze nawet nie wspominalem.

Ale zakończenie obowiązywania umowy to zupełnie inna sprawa niż
zamknięcie konta.

o co sobie bank robi z kontem po wypowiedzeniu umowy to nie moj biznes.
Moze go sobie zamykac otwierac, zawieszac, odwieszac, zamrażać, przewalutowywać czy co tam jeszcze w terminologii bankowej się znajdzie.

To nie moj biznes.
Jedyny moj biznes to rozliczyc sie z bankiem na zero.

Faktycznie nie można zamknąć konta z niezerowym saldem, bo spowodowałoby
to "zniknięcie" tego salda i np. niezgodność bilansu. Ale można to saldo
wcześniej wyzerować, przesuwając środki/debet na inne konto.

jak wyzej.
jakie bank ma procedury to jego sprawa.

Data: 2015-05-28 15:09:51
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
potwierdzenie zamkniecia rachunku

"Krzysztof Halasa" m3iobfw929.fsf@pm.waw.pl

Faktycznie nie można zamknąć konta z niezerowym saldem,
bo spowodowałoby to "zniknięcie" tego salda i np. niezgodność bilansu.

To techniczny problem wewnątrzbankowy. Nic klientowi do tego.
Bank nie jest dzieckiem -- umie sobie poradzić z takim problemem.
(i z takim, i z poważniejszymi!)

 Ale można to saldo wcześniej wyzerować, przesuwając środki/debet

Czyli można zamknąć konto pomimo nierozliczenie się z klientem.

na inne konto.

I nawet wiemy, że to inne nie jest oprocentowane. :)

potwierdzenie zamkniecia rachunku