potwierdzenie zamkniecia rachunku

Data: 2015-05-22 22:45:53
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
potwierdzenie zamkniecia rachunku

"marek" mjl1fn$kdt$1@node1.news.atman.pl

zamknalem rachunek (i karte debet) w pewnym banku - normalne wypowiedzenie umowy z 30 dniowym terminem.
przed wypowiedzeniem zostawiłem na koncie drobna kwote, ktora po likwidac zostala przelana przez bank na wskazany rachunek.
Pytanie:
Czy nalezy poprosic bank o pisemne potwierdzenie braku zaleglosci finansowych po likwidacji konta?.

Można, ale IMO wystarczy potwierdzenie ,,zlecenia
rozwiązania umowy'' czy ,,zlecenie zamknięcia konta''.

Pracownik marmurkowy mowi ze niby można chcieć, ale to kosztuje 40PLN, jednak nigdy tego nie praktykowali...

Bank może chcieć. ;) Ale to IMO kosztuje -- kosztem
jest opis na grupie. Napisz, jaki to bank.

A wiec: zadac takiego dokumentu i placić ? A może taki dokument powinienem dostac za darmo?
I czy w ogole jest mi potrzebny skoro mam wydruk przelewu "koncowego" z innego banku?

IMO nie można płacić 40 pln za takie poświadczenia. Można zapłacić
czasem oczekiwania na sporządzenie potwierdzenia. :) I można co
jakiś czas rzucić okiem w celu sprawdzenia, czy rachunek nie żyje. :)

Data: 2015-05-24 07:34:55
Autor: marek
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:mjo4i6$rf8$1@node1.news.atman.pl...

[...]

widze ze dyskusja zrobiła sie goraca, co świadczy jedynie o niedoskonałości i niejednoznaczności prawa.
(czyżby komuś w tym kraju zależało na takim zamieszaniu ?)
ale ad rem:
- ten bank to DB
- rachunki wypowiedzialem pisemnie (mam na to potwierdzony przez bank papier)
- bank zamknął rachunki z kilkudniowym opóźnieniem (po mojej interewncji "czemu jeszcze nie zamknięte")
- na rachunkach nigdy nie było debetu lub innego kredytu.
- Na okoliczność zamknięcia rachunków dostałem przelew (na konto w innym banku) w którym bank zwraca pozostałe na rachunkach środki. Tytuł przelewu "zamknięcie rachunku" (chyba...)
- była tu jeszcze karta KK, ale zamknięta rok temu. Przy zamykaniu nie było na niej zadłużenia, ale nie wiem czy bank nie ma jakiegoś dłuższego okresu kiedy mogłby dochodzić ewentualnych roszczeń i wystawić np. bankowy tytuł egzekucyjny.

tak sobie myślę ze przesle poczta pisemko do DB z prośbą:
"w związku z zamknięciem rachunków bardzo prosze o pisemne potwierdzenie braku występowania jakichkolwiek zaległości finansowych wobec DB" -> no i zobaczymy...
marek

Data: 2015-05-25 12:17:02
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
potwierdzenie zamkniecia rachunku

"marek" mjrnu0$hvi$1@node2.news.atman.pl

- ten bank to DB

Przed wielu laty tam zaszedłem, ale obsługantka dała mi do zrozumienia,
że konto w DB otwierają tylko świry (pomijając niewytłumaczalne wyjątki
podpadające pod wymuszenia) gdyż obsługa tego konta jest raczej ;) dość
droga -- bodajże było wówczas 7 pln miesięcznie.

Po latach DB dawał modem. Mnie nie dał niczego, bo nie dopełniłem czegoś.

tak sobie myślę ze przesle poczta pisemko do DB z prośbą:
"w związku z zamknięciem rachunków bardzo prosze o pisemne
potwierdzenie braku występowania jakichkolwiek zaległości
finansowych wobec DB" -> no i zobaczymy...

IMO to dobre rozwiązanie, choć i kosztowne (przesyłka kosztuje),
i ryzykowne -- co wówczas, gdy bank konta nie zamknął i doliczy
do salda opłatę za sporządzenie potwierdzenia, powołując się na
pisemną dyspozycję klienta?

Data: 2015-05-25 18:38:16
Autor: marek
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:mjusr8$oc4$1@node2.news.atman.pl...

[...]

-- -
Konto było (i chyba nadal jest) za darmo,
karta debit tez była za free, ale od czasu jak banki uznały że trzeba znacznie wiecej zarabiac to zlikwidowałem
obsługa konta przez internet (system transakcyjny) raczej pamięta lata 90'
karta KK niby fajna, ale sposób potwierdzania autentyczności "podejrzanych" transakcji -> beznadziejny, może być bardzo drogi dla klienta choć nie bank zarabia.
no i z powyższych powodów zamknąłem

Konto chyba jednak już nie istnieje -> nie moge sie zalogować.
pismo pójdzie
marek

Data: 2015-06-30 07:23:48
Autor: marek
Użytkownik "marek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:mjvj5o$k6t$1@node1.news.atman.pl...

Konto chyba jednak już nie istnieje -> nie moge sie zalogować.
pismo pójdzie
marek

info z frontu:
bank odpowiedź przysłał -> brak zaległości, czyli jestem czysty
naliczył opłatę za czynności bankowe w wysokości 20 PLN.

czyli mamy tak: za wszystko co bank robi dla klienta (nawet udzielenie informacji) trzeba płacić .... właściwie nic nowego;
tak się tylko zastanawiam czy mają prawo naliczyć opłatę skoro umowa między bankiem a klientem została już dawno rozwiązana i stron nie łączy żadna zależność.
i to by było na tyle....
marek

Data: 2015-06-30 08:03:02
Autor: J.F.
Dnia Tue, 30 Jun 2015 07:23:48 +0200, marek napisał(a):
[...]

Jak na tyle ... na tyle w tym miesiacu chyba :-)

Bo ... gdzie naliczyl ? Na koncie ?
Masz 20 zl debetu i potwierdzenie braku zaleglosci ? Czy najpierw naliczyl, potem przysla ze saldo -20 zl :-)

J.

Data: 2015-06-30 10:52:24
Autor: marek
Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:14iy7t8lgzavs$.cpzpk1r7d49z$.dlg@40tude.net...

[...]

Naliczył w piśmie / zaswiadczeniu, cytuję:
"Kliencie...., zaległości nie masz, ale za to że wystawiamy to zaświadczenie należy się opłata zgodnie z naszym regulaminem opłat i prowizji.
Przedmiotowe 20 PLN należy wpłacić na nasz rachunek bankowy numer...."
fajnie robią.....

Data: 2015-06-30 11:51:09
Autor: J.F.
[...]

Plac lub skladaj reklamacje, bo inaczej  ... komornik :-)

No chyba, ze chcesz sie troche podroczyc, bo egzekucja tego to chyba bedzie naduzycie BTE i byc moze danych osobowych :-)

J.

Data: 2015-06-30 15:00:54
Autor: Budzik
potwierdzenie zamkniecia rachunku
Użytkownik marek mularek@o2_wytnij.pl ...

[...]

Skoro umowa zostąła juz rozwiazana, to ich tabela opłat i prowizji cie nie dotyczy.
Odpisz im tak, mysle, ze nie bedzie im sie chciało kopać o 20zł.

Data: 2015-10-29 00:27:03
Autor: Zibo
potwierdzenie zamkniecia rachunku
Tak z ciekawości jak się sprawa zakończyła?

Data: 2015-10-31 07:28:41
Autor: marek
Użytkownik "Zibo"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:a75631f4-2d54-4e89-bbfd-da6386df748b@googlegroups.com...
Tak z ciekawości jak się sprawa zakończyła?

Zaplaciłem 20 PLN na wskazany rachunek bo nie miałem czasu na utarczki prawne..
ale temat chyba jest:
Czy zwrócenie sie do Banku o informację powinno być płatne gdy stron nie wiąże żadna umowa?
Jeśli bank nie chce odpowiadać (bezpłatnie) to nie powinien nic wysyłać, ale jeśli odpowiedź ma być płatna to chyba najpierw pytający powinien zaakceptować koszty...

Data: 2016-04-28 02:45:40
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
potwierdzenie zamkniecia rachunku

"marek" n11n2q$q1m$1@node1.news.atman.pl

jeśli odpowiedź ma być płatna to chyba najpierw pytający powinien zaakceptować koszty...

Zdecydowanie tak!

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.   Zzzzz |\      _,,,-- ,,_

potwierdzenie zamkniecia rachunku