potzrebuje dwie partycje-podstawowe mog± byc?

Data: 2011-11-12 19:01:27
Autor: nolina
potzrebuje dwie partycje-podstawowe mog± byc?
Witam
Potrzebuje dwie partycje tylko- systemow±+programy i druga na dane.Czy mog± to
być dwie partycje podstawowe? Czy ta druga musi/powinna/lepiej by by była logiczn±? (Win7 posiadam)

Data: 2011-11-12 20:15:20
Autor: Leszek K.
Dnia Sat, 12 Nov 2011 19:01:27 +0000 (UTC), nolina napisał(a):

Witam
Potrzebuje dwie partycje tylko- systemow±+programy i druga na dane.Czy mog± to
być dwie partycje podstawowe? Czy ta druga musi/powinna/lepiej by by była logiczn±? (Win7 posiadam)

Możesz założyć 4 partycje podstawowe na jednym dysku lub 3 partycje
podstawowe i jedn± rozszerzon± z dowoln± (prawie) ilo¶ci± dysków
logicznych.

Data: 2011-11-12 19:24:21
Autor: nolina
Leszek K. <leszek60.wytnij.@neostrada.pl> napisał(a):
[...]

Tak wiem to.Ale mi chodzi o to czy w przypadku tylko 2óch partycji warto
zrobić je jako 2 podstawowe czy 1sza podstawow± i drug± logiczna na
rozszerzonej partycji. CZy jest sens? Jak jest prawidłowo? Tak czy tak a może
bez różnicy?

Data: 2011-11-12 21:02:31
Autor: Radosław Sokół
W dniu 12.11.2011 20:24, nolina pisze:
[...]

W zasadzie bez różnicy, przy czym bezpieczniej nawet jest
zrobić dwie podstawowe.

|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

Data: 2011-11-12 21:06:53
Autor: d530

"nolina " <nolina@NOSPAM.gazeta.pl> wrote in message news:j9mh55$557$1inews.gazeta.pl...

[...]

na prawdę chcesz założyć logiczn± partycję ?

Data: 2011-11-12 21:14:24
Autor: Leszek K.
Dnia Sat, 12 Nov 2011 19:24:21 +0000 (UTC), nolina napisał(a):

[...]

Jeżeli nie potrzebujesz więcej niż 4 partycji nie ma sensu zakładać
partycji rozszerzonej. Nie ma żadnej różnicy, a w wypadku awarii dysku
łatwiej odzyskać dane. --

Data: 2011-11-12 21:17:09
Autor: Tomasz Konojacki
potzrebuje dwie partycje-podstawowe mogÄ… byc?
Myślę, że w przypadku dwóch partycji najlogiczniej byłoby utworzyć partycje podstawowe. Ale to w sumie kwestia gustu :)

Pozdrawiam

On 12 Nov 2011 at 19:24, nolina wrote:

Leszek K. <leszek60.wytnij.@neostrada.pl> napisał(a): > Możesz założyć 4 partycje podstawowe na jednym dysku lub 3 partycje
> podstawowe i jedną rozszerzoną z dowolną (prawie) ilością dysków
> logicznych.
> Dnia Sat, 12 Nov 2011 19:01:27 +0000 (UTC), nolina napisał(a):

Tak wiem to.Ale mi chodzi o to czy w przypadku tylko 2Ăłch partycji warto
zrobić je jako 2 podstawowe czy 1sza podstawową i drugą logiczna na

-- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Data: 2011-11-12 22:50:03
Autor: nolina
potzrebuje dwie partycje-podstawowe mog± byc?
Dziękuje za odpowiedzi. Jednak chyba będ± zmuszony do założenia partycji
logicznej, gdyż na dysku istniej± oprócz partycji z systemem dwie partycje
fabrycznie założone-też podstawowe. Niby 4 powinna wej¶ć ale zmniejszaj±c
win7-em partycję systemow±, tworzy on automatycznie partycję logiczn±. Może
jest gdzie¶ jeszcze jedna partycja podstawowa nie widziana w "zarz±dzaniu
dyskami".

Data: 2011-11-13 01:42:48
Autor: Feromon
potzrebuje dwie partycje-podstawowe mog± byc?

Użytkownik "nolina " <nolina@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:j9mt6q$bfm$1inews.gazeta.pl...
[...]

Po prostu nie wiesz co masz i czego POTRZEBUJESZ.
I takie porady uzyskasz....

Feromon

Data: 2011-11-13 01:55:18
Autor: nolina
Feromon <fer0m0n@wp.pl> napisał(a):
Po prostu nie wiesz co masz i czego POTRZEBUJESZ.
I takie porady uzyskasz....

Jakbym wiedział co sugerujesz ze nie wiem to bym nie szukał tu pomocy. Na
laptopie z pre instalowanym systemem i partycjami różnymi trudno jest się
połapać zwykłemu użytkownikowi. Partycję 4ta-podstawow± założyłem zewnętrznym
programe-konwertuj±c logiczna na poż±dan±. Tylko nie wiem czemu Win7 nie
chciał jej stworzyć-jak widać było można.

Data: 2011-11-18 00:45:34
Autor: Feromon
potzrebuje dwie partycje-podstawowe mog± byc?

Użytkownik "nolina " <nolina@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:j9n826$5tm$1inews.gazeta.pl...
[...]

Cytuję:
"Potrzebuje DWIE partycje tylko- systemow±+programy i druga na dane.Czy MOGˇ to
być dwie partycje podstawowe?
Czy ta druga MUSI/powinna/lepiej by by była logiczn±? (Win7 posiadam)"

Sugeruję:
Nie odrobiłe¶ lekcji. Podstawowe partycje mog± być 4.
"Zwykły Użyszkodnik" nie gmera w partycjach.
Nie wiesz też, DLACZEGO potrzebujesz dwóch POSTAWOWYCH partycji, a zakładasz czwart±.
Win 7 nie jest Managerem Partycji. Jest dla NORMALNYCH UŻYTKOWNIKÓW.

Nienormalni musz± się naprzód nauczyć SAMI....
Nie daje się małpie brzytwy...

Feromon

Data: 2011-11-18 19:26:26
Autor:
potzrebuje dwie partycje-podstawowe mog± byc?
Feromon <fer0m0n@wp.pl> napisał(a):
Sugeruję:
Nie odrobiłe¶ lekcji. Podstawowe partycje mog± być 4.

a nie jest tak, że podstawowych partycji może być dużo (zdecydowanie więcej
niż 4) ale system może widzieć ich maksymalnie 4?

Stefan Jaziński

--

potzrebuje dwie partycje-podstawowe mog± byc?