powloka ceramincza na obreczy?

Data: 2009-09-21 21:46:28
Autor: Jacek23
powloka ceramincza na obreczy?
Czy jest jais sposob aby naprawic powloke ceraminczna na obreczy?
Moze naprawic to za duze slowo ale cos zrobic zeby nie bylo widac zbytnio uszkodzenia, to nie odprysk tylko przetarcie, na tyle duze ze widac aluminim pod powloka.....
Pozdro

--
jacek23@post.pl / gg: 207344
http://picasaweb.google.pl/Jacek23333

Data: 2009-09-21 22:52:28
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Dnia 21.09.2009 21:46 użytkownik Jacek23 napisał :
[...]

Można, ale obawiam się, że nie do¶ć, że pewnie przeciętny człowiek nie ma dostępu do technologii, to jeszcze je¶liby miał, to i tak taniej wyjdzie nowa obręcz. Poza tym np. Mavic twierdzi, że powłoka ceramiczna jest też wskaĽnikiem zużycia i je¶li się przetrze, to należy zmienić obręcz.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-09-22 00:04:14
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
[...]

Niech kto¶ przypomni ile takie obręcze kosztuj± i o ile s± lżejsze od alu odpowiedników.

zyga
--
A fe, A psik, A ha

Data: 2009-09-21 15:13:54
Autor: Saurus
powloka ceramincza na obreczy?
On 22 Wrz, 00:04, "Zygmunt M. Zarzecki"
<zygm...@malpa.zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com> wrote:
Niech kto¶ przypomni ile takie obręcze kosztuj± i o ile s± lżejsze od
alu odpowiedników.

A to nie s± obręcze aluminiowe ze specjaln± powłok± do hamowania?

Data: 2009-09-22 00:16:53
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
powloka ceramincza na obreczy?

Niech kto¶ przypomni ile takie obręcze kosztuj± i o ile s± lżejsze od
alu odpowiedników.

A to nie s± obręcze aluminiowe ze specjaln± powłok± do hamowania?

Cicho, upro¶ciłem.

zyga
--
A fe, A psik, A ha

Data: 2009-09-21 15:57:50
Autor: Saurus
powloka ceramincza na obreczy?
On 22 Wrz, 00:16, "Zygmunt M. Zarzecki"

> A to nie s± obręcze aluminiowe ze specjaln± powłok± do hamowania?

Cicho, upro¶ciłem.

No dobra. Ale czy w nich w ogóle chodzi o masę? Bo może ta zmiana w
hamowaniu jest tego warta :P

Data: 2009-09-22 07:32:39
Autor: Rycki
Zygmunt M. Zarzecki pisze:
Niech kto¶ przypomni ile takie obręcze kosztuj± i o ile s± lżejsze od alu odpowiedników.

Mavic XC717 Ceramic kosztuje 400zł i jest cięższy od swojego nieceramicznego odpowiednika o ok 20g.

Pzdr,
Rycki

Data: 2009-09-22 09:12:39
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Dnia 22.09.2009 07:32 użytkownik Rycki napisał :
Zygmunt M. Zarzecki pisze:
Niech kto¶ przypomni ile takie obręcze kosztuj± i o ile s± lżejsze od alu odpowiedników.

Mavic XC717 Ceramic kosztuje 400zł i jest cięższy od swojego nieceramicznego odpowiednika o ok 20g.

Da się wyhaczyć nieco taniej, jak się trafi to za 350 zł.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-09-22 22:46:14
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
[...]

A za tę kwotę masz całe wylajtowane koło?

zyga
--
A fe, A psik, A ha

Data: 2009-09-23 09:33:35
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Dnia 22.09.2009 22:46 użytkownik Zygmunt M. Zarzecki napisał :

[...]

Nie mam.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-09-22 11:50:04
Autor: dziki
powloka ceramincza na obreczy?
Użytkownik "Zygmunt M. Zarzecki" <zygmunt@malpa.zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com> napisał w wiadomo¶ci news:h98s0s$ojr$2news.interia.pl...

Niech kto¶ przypomni ile takie obręcze kosztuj± i o ile s± lżejsze od alu odpowiedników.

ceramiki nie zaklada sie z mysla o tym zeby zbic mase.

pozdrawiam,
dziki.

Data: 2009-09-22 07:26:18
Autor: Rycki
Mikołaj "Miki" Menke pisze:
Mavic twierdzi, że powłoka ceramiczna jest też wskaĽnikiem zużycia i je¶li się przetrze, to należy zmienić obręcz.

Siemka,
czasami ceramika niszczy się w błocie po bardzo niewielkim przebiegu. Miałem tak± sytuację w Crossmaxach XL. Koła miały przebieg ok 250km, były nowe. Wystartowałem w maratonie gdzie była niemiłosiernia ilo¶ć błota, ceramikę na tylnym kole, po obu stronach na całej długo¶ci i wysoko¶ci od 2 do 5mm szlag trafił :(

Pzdr,
Rycki

Data: 2009-09-22 11:48:46
Autor: dziki
powloka ceramincza na obreczy?
Użytkownik "Rycki" <rycki@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:h99n5p$sav$1news.task.gda.pl...

czasami ceramika niszczy się w błocie po bardzo niewielkim przebiegu. Miałem tak± sytuację w Crossmaxach XL. Koła miały przebieg ok 250km, były nowe.

trzeba bylo reklamowac. Moje ceramiki maja juz 4 albo 5 sezonow i daja rade.

pozdrawiam,
dziki.

Data: 2009-09-22 21:45:17
Autor: Rafał VFR
powloka ceramincza na obreczy?
trzeba bylo reklamowac. Moje ceramiki maja juz 4 albo 5 sezonow i daja rade.

Dokładnie.
Moje maj± więcej. OD tygodnia mowy nabywca cieszy sie jak dziecko.
Żal mi tych felg (kół). Będę zawsze za ceramik±.
Tak samo nie rozumiem, dlaczego inni na pytanie o te felgi pisz±, że za tę cene można kupić inne całe koła.
Pewnie można kupić wiele innych rzeczy. Tylko co z tego skoro kto¶ chce mieć wła¶nie ceramikę .. jeden chce drugi nie chce - zarabia i kupuje - to w końcu takie proste ....

RafalVFR
GG: 85456
http://etacar.put.poznan.pl:8443/rafal.kowalski/

Data: 2009-09-23 12:26:36
Autor: dziki
powloka ceramincza na obreczy?
Użytkownik "Rafał VFR" <rafalvfr@tlen.pl> napisał w wiadomo¶ci news:h9b9g8$9tf$1achot.icm.edu.pl...

Tak samo nie rozumiem, dlaczego inni na pytanie o te felgi pisz±, że za tę cene można kupić inne całe koła.

jak ktos jest w miare lekki i chce sie troche powazniej pobawic w mtb to vki + ceramki sprawdzaja sie swietnie. Mozna przejechac maraton w strumieniu blota i miec pewnosc, ze klocki sie nie skoncza. Moje kool stopy maja juz ponad 2 sezony, a zuzyly sie moze w 20% :)

pozdrawiam,
dziki.

Data: 2009-09-23 10:32:44
Autor: Jan Srzednicki
On 2009-09-23, dziki wrote:
Użytkownik "Rafał VFR" <rafalvfr@tlen.pl> napisał w wiadomości news:h9b9g8$9tf$1achot.icm.edu.pl...

Tak samo nie rozumiem, dlaczego inni na pytanie o te felgi piszą, że za tę cene można kupić inne całe koła.

[...]

A jak to się zachowuje po namoczeniu/zabłoceniu/oblodzeniu?

Data: 2009-09-23 13:13:46
Autor: dziki
Użytkownik "Jan Srzednicki" <w_at_wrzask_dot_pl@nowhere.invalid> napisał w wiadomości news:slrnhbjuac.d5p.w_at_wrzask_dot_ploak.pl...

A jak to się zachowuje po namoczeniu/zabłoceniu/oblodzeniu?

jak sie zalodzi to nic nie dziala. Na mokrym i w blocie moze troche gorzej niz na sucho.

pozdrawiam,
dziki.

Data: 2009-09-23 14:10:49
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Dnia 23.09.2009 12:32 użytkownik Jan Srzednicki napisał :
On 2009-09-23, dziki wrote:
[...]

Po zabłoceniu nie ma najmniejszej różnicy, po zamoczeniu nieznacznie spada siła hamowania, po oblodzeniu nie próbowałem.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-09-28 20:11:02
Autor: Rafał VFR
powloka ceramincza na obreczy?
A jak to się zachowuje po namoczeniu/zabłoceniu/oblodzeniu?

Wg mnie zachowuje się gorzej bo błoto w końcu to błoto.
Pewnie troszkę lepiej niż zwykłe alu ale cudów nie będzie.
Za to zachowuje się zdecydowanie dłużej - prawdę mówi±c znaaaaacznie dłużej :-)

Data: 2009-09-28 21:51:44
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Dnia 28.09.2009 20:11 użytkownik Rafał VFR napisał :
A jak to się zachowuje po namoczeniu/zabłoceniu/oblodzeniu?

Wg mnie zachowuje się gorzej bo błoto w końcu to błoto.
Pewnie troszkę lepiej niż zwykłe alu ale cudów nie będzie.

Tak jak pisałem - jest gorzej, ale nieznacznie. Szczerze mówi±c to czasami mam wrażenie, że przy gęstym błocie jest nawet lepiej. Natomiast w porównaniu z gołym alu to jest przepa¶ć.

Za to zachowuje się zdecydowanie dłużej - prawdę mówi±c znaaaaacznie dłużej :-)

I to jest chyba największa zaleta ceramiki, nie pamiętam już nawet kiedy ostatni raz klocki zmieniałem, chyba jakie¶ 3 lata temu i wygl±da na to, że jeszcze z rok poci±gn±. Przezabawnie brzmi± te historie o zdarciu klocków i jeĽdzie na blachach na jednym wy¶cigu. :-)

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-09-29 08:24:12
Autor: TomaszB
W dniu 28.09.2009 21:51, "Mikołaj \"Miki\" Menke" pisze:
I to jest chyba największa zaleta ceramiki, nie pamiętam już nawet kiedy
ostatni raz klocki zmieniałem, chyba jakieś 3 lata temu i wygląda na to,
ĹĽe jeszcze z rok pociÄ…gnÄ…. Przezabawnie brzmiÄ… te historie o zdarciu
klocków i jeździe na blachach na jednym wyścigu. :-)

Oj Mikołaj, jak byś zaczął w końcu zjeżdżać, to byś wiedział jak to jest zjechać klocki na jednym wyścigu. Tymczasem do tego żeby jeździć pod górę (co idzie Ci bardzo sprawnie) hamulce nie są potrzebne.
Więc nie dziwne, że masz jedne klocki przez 3 lata, mógłbyś mieć zwykłe alu i najtańsze klocki, a i tak byś ich nie zajeździł.

Data: 2009-09-29 11:50:49
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Dnia 29.09.2009 08:24 użytkownik TomaszB napisał :
[...]

Oj Mikołaj, jak by¶ zacz±ł w końcu zjeżdżać, to by¶ wiedział jak to jest zjechać klocki na jednym wy¶cigu. Tymczasem do tego żeby jeĽdzić pod górę (co idzie Ci bardzo sprawnie) hamulce nie s± potrzebne.
Więc nie dziwne, że masz jedne klocki przez 3 lata, mógłby¶ mieć zwykłe alu i najtańsze klocki, a i tak by¶ ich nie zajeĽdził.

Mylisz się. Do czasu gdy nabyłem ceramikę klocki schodziły mi znacznie szybciej. Za¶ argument o zjeżdżaniu jest jeszcze bardziej nietrafiony, po pierwsze ponieważ nie jestem zbyt odważny na zjazdach, to hamuję więcej niż inni i tym bardziej powinienem zdzierać klocki, po drugie popytaj innych ludzi z ceramik±, którzy zjeżdżaj± lepiej ode mnie i powiedz± Ci to samo.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-09-24 12:53:35
Autor: Rycki
dziki pisze:
trzeba bylo reklamowac. Moje ceramiki maja juz 4 albo 5 sezonow i daja rade.

Jak najbardziej reklamowałem, sklep nie robił żadnych problemów, ale harfa napisała, że to uszkodzenie mechaniczne :(

Pzdr,
Rycki

Data: 2009-09-24 11:52:21
Autor: Jan Srzednicki
On 2009-09-24, Rycki wrote:
dziki pisze:
trzeba bylo reklamowac. Moje ceramiki maja juz 4 albo 5 sezonow i daja rade.

Jak najbardziej reklamowałem, sklep nie robił żadnych problemów, ale harfa napisała, że to uszkodzenie mechaniczne :(

A czego się po Harfie spodziewałeś?

Chyba już lepiej będzie z gwarancją w różnych sklepikach
okołoallegrowych, które Harfę zlewają. ;)

Data: 2009-09-25 09:20:13
Autor: TomaszB
W dniu 24.09.2009 13:52, Jan Srzednicki pisze:
A czego się po Harfie spodziewałeś?

Ostatnio też miałem wątpliwą przyjemność rozmowy s działem serwisu w HH. Po wyjaśnieniu mojego problemu, Pan z zsewisu stwierdził, że przerabia nowe rozwiązanie z tuleją ślizgową w bębenku, na stare z łożyskiem. Cena 300zł.
Razem z kołami dostałem _talon_ na naprawy w serwisie, na kwotę 200zł. Oczywiście jak o tym wspomniałem, to facet zaczął się migać, że On nie wie czy tak można, że to trzeba do kierownika dzwonić po czym szybko zakończył rozmowę.
I weĹş tu kupuj u polskich dystrybutorĂłw.

Chciałem kupić ramę:
1. Rocky Mountain - nie ma w innym rozmiarze niĹĽ 16,5", nowa dostawa z nowÄ… kolekcjÄ… jakoĹ› na poczÄ…tku roku
2. Santa Cruz - brak, nowa dostawa z nową kolekcją styczeń 2010.

Próba kontaktu z dystrybutorami z sąsiednich krajów kończy się stwierdzeniem: "ma Pan swojego dystrybutora w Polsce".

Dobra, nie na temat ale gdzieś się musiałem wyżalić :)

Data: 2009-09-25 12:24:41
Autor: dziki
Użytkownik "TomaszB" <bresio@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h9hqur$331$1inews.gazeta.pl...

[...]

hehe, podejrzewam, ze pan ow uprawia prywate w serwisie harfy i bierze dukaty do kieszonki. Druga opcja to taka, ze tracisz gwarancje.

pozdrawiam,
dziki.

Data: 2009-09-24 13:27:28
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Dnia 24.09.2009 12:53 użytkownik Rycki napisał :
dziki pisze:
trzeba bylo reklamowac. Moje ceramiki maja juz 4 albo 5 sezonow i daja rade.

Jak najbardziej reklamowałem, sklep nie robił żadnych problemów, ale harfa napisała, że to uszkodzenie mechaniczne :(

Kolejny dowód na to ile jest warta gwarancja HH, o której to tak piej±, że musisz j± mieć. Szkoda, że nie napisali jeszcze, że obręcz się "złużyła".

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-09-24 12:13:51
Autor: Jan Srzednicki
dziki pisze:
trzeba bylo reklamowac. Moje ceramiki maja juz 4 albo 5 sezonow i daja rade.

Jak najbardziej reklamowałem, sklep nie robił żadnych problemów, ale harfa napisała, że to uszkodzenie mechaniczne :(

Kolejny dowód na to ile jest warta gwarancja HH, o której to tak pieją, że musisz ją mieć. Szkoda, że nie napisali jeszcze, że obręcz się "złużyła".

A właściwie jak można "uszkodzić mechanicznie" obręcz z objawem wytarcia
się powłoki?

Data: 2009-09-24 14:23:05
Autor: click
dziki pisze:
[...]

papierem sciernym?
--
c l i c k 'n' r i d e   | kto nie pije, ten nie jedzie
"Who wants to pedal bike uphill?

Data: 2009-09-24 15:44:48
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
dziki pisze:
[...]

A wła¶ciwie jak można "uszkodzić mechanicznie" obręcz z objawem wytarcia
się powłoki?

papierem sciernym?

Chyba nie tak prosto, błoto na twardych klockach działa nie gorzej. Widziałem u kolegi przetarte obręcze ceramiczne, ale po pierwsze były już do¶ć stare i miały za sob± bardzo dużo, po drugie nie były wytarte na całym obwodzie, lecz na kawałku, kolega mówił, że kiedy¶ mocno oberwały i chyba zostały podbite. Moim zdaniem nie jest możliwe wytarcie powłoki ceramicznej, oczywi¶cie poza normalnym zużyciem oczywi¶cie, ale to trwa długimi latami. Je¶li co¶ takiego stało się do¶ć szybko, to znaczy, że był feler.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-09-24 15:43:48
Autor: dziki
powloka ceramincza na obreczy?
Użytkownik "Rycki" <rycki@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:h9fj3c$rkb$1news.task.gda.pl...

Jak najbardziej reklamowałem, sklep nie robił żadnych problemów, ale harfa napisała, że to uszkodzenie mechaniczne :(

ja bym nie odpuscil; sa jeszcze alternatywy - mozna uderzac bezposrednio do producenta, ew. dochodzic spraw w sadzie konsumenckim.
Sam mialem akcje, ze 2gi raz reklamowalem buty shimano znowu z tym samym uszkodzeniem, sklep nie uznal, zglosilem sprawe do rzecznika praw konsumenta, sklep powiedzial, ze przekaze sprawe producentowi i shimano mi ta reklamacje uznalo. Dostalem nawet model wyzsze. Trzeba sie troche wysilic, ale zaden sklep, ani dystrybutor nie ma monopolu na wydawanie jedynych i slusznych ekspertyz :)

pozdrawiam,
dziki.

powloka ceramincza na obreczy?