powodz w mieszkaniu - problem z Generali

Data: 2010-11-17 23:18:12
Autor: Flyte
powodz w mieszkaniu - problem z Generali
Witam,

na poczatku sierpnia, w skutek nawalnicy, zalane zostalo moje mieszkanie.
Mieszkanie jest ubezpieczone w Generali (Lew Domownik) na kwote 50tys. zl.

Problemy z Generali zaczely sie wlasciwie od poczatku. Szkoda nastapila w
piatek. W sobote probowalem to zglosic (tak zeby ubezpieczalnia mogla zobaczyc
co sie stalo), ale niestety moglem sie nagrac na skrzynke glosowa (co zresza
zrobilem). W poniedzialek (po weekendzie) ponownie probowalem sie z nimi
skontaktowac. Bezskutecznie. Dopiero po interwencjach przyjeli zgloszenie i
nadali sprawie numer. Mimo to przez dwa tygodnie nie pojawial sie likwidator.
W koncu likwidator przyszedl, pomierzyl pomieszczenia, spisany zostal protokol a
szkody zostaly wycenione na 22,5tys. zl. I od tej pory cisza. Dopiero po trzech
miesiacach zostala przeslana na moje konto kwota w wartosci okolo 10% szkody.
Niestety, nie widzialem decyzcji na podstawie ktorej Generali kwote ta
wyplacilo. Pracuje poza miejscem zamieszkania i nie moge na biezaco odbierac
poczty. Prosilem wiec o skan decycji. Nadal go nie mam.
Mimo usilnych prob kontaktu z likwidatorem szkody, nadal nie udalo sie z nim
porozmawiac. Infolinia moze co najwyzej wpisac informacje do systemu, ale nic
poza tym. Pisanie maili do likwidatora (ktory ma biuro w Katowicach) nic nie pomaga.

Teraz pojawia sie pytanie co z tym zobic. Szkody byly znaczne (zalany parkiet,
dywany, meble (napuchly i do wyrzucenia), rzeczy osobiste, troche elektroniki,
zabawki dzieci i inne rzeczy). W mieszkaniu bylo 10cm wody. Napuchly scianki
dzialowe. Konieczne bylo osuszanie i remont generalny. Dzieci na 3 tygodnie
wywiozlem do dziadkow.

Zastanawia mnie zachowanie Generali. Mam poczucie ze jak placisz skladke, to
jestes super klientem. Ale jak masz szkode, a co za tym chcesz od nich
pieniadze, to chowaja glowe w piasek. Odnosze wrazenie ze polisa wystawiona
przez Generali jest NIC nie warta. Pytanie:  co z tym moge zrobic? polubowne proby rozwiazania problemu nie
pomagaja. Po prostu nie ma z Generali ZADNEGO kontaktu. Zglosic sprawe do
Rzecznika Ubezpieczonych? oddac sprawe do sadu?

Czy ktos z Grupowiczow moze polecic (na priva) prawnika w Warszawie ktory zajmue
sie takimi sprawami?

Bede wdzieczny za kazda sugestie.

Pozdrawiam,

Flyte

Data: 2010-11-18 00:43:30
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 17.11.2010 23:18, Flyte pisze:

porozmawiac. Infolinia moze co najwyzej wpisac informacje do systemu, ale nic
poza tym. Pisanie maili do likwidatora (ktory ma biuro w Katowicach) nic nie pomaga.

W takich sprawach wysyła się polecone z potwierdzeniem odbioru.

[...]

Wyślij poleconym opis szkód, kopie faktur i standardowe wezwane do
wypłacenia odszkodowania pod groźbą skargi do KNF oraz pozwu sądowego o
zapłatę należności.

Data: 2010-11-18 09:18:44
Autor: Flyte
powodz w mieszkaniu - problem z Generali
Witam,

W takich sprawach wysy³a siê polecone z potwierdzeniem odbioru.
itam,

Wy¶lij poleconym opis szkód, kopie faktur i standardowe wezwane do
wyp³acenia odszkodowania pod gro¼b± skargi do KNF oraz pozwu s±dowego o
zap³atê nale¿no¶ci.

Opis szkod oni maja od dawna. Dostarczylem im pelna dokumentacje zdjeciowa po
zdarzeniu. Zdjecia zarowno z mieszkania jak i halde rzeczy ktora z mieszkania
musialem wyniesc na smieci.

Z fakturami jest problem. Nie zawsze ona sa. Na drobne rzeczy (zabawki, posciel
itp). Zaznaczam, ze tych drobnych rzeczy bylo duzo (co robi niemala kwote).
Bardziej moge im przedstawic rachunki za rzeczy ktore odkupie, ale to bedzie
troche trwalo.
Czy mam imp przedstawiac paragony czy faktury?

Pozdrawiam,

Flyte

Data: 2010-11-18 09:35:55
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 18.11.2010 09:18, Flyte pisze:

[...]

Najlepsze są faktury. Z paragonami jest nieco gorzej, a bez dowodów
zakupu to już w ogóle kiepsko, bo pokryć straty muszą - ale masz wtedy
problem z uzasadnieniem wyliczenia.

Mi np. PZU wypłaciło po kradzieży pojazdu po upomnieniu się za
wyposażenie obowiązkowe, w tym blokadę przeciwkradzieżową - ale była to
niewielka stosunkowo suma i powoływałem się na ceny rynkowe.

powodz w mieszkaniu - problem z Generali