powodzie a klarownośc wody

Data: 2010-05-21 11:13:05
Autor: Paweł
powodzie a klarownośc wody
Witam,
czy ktoś ma informacje nt widoczności wody w okolicach gdzie mają problem z powodzią ? Jaki to ma wpływ, czy woda zmącona na maxa ?
Dzięki za informacje.
P.

Data: 2010-05-21 09:22:37
Autor: jacekplacek
powodzie a klarownośc wody
Paweł <semi1963@wp.pl> napisał(a):
[...]
Kto ma problem z powodzią? Na Koparkach woda przekroczyła 20m a na Zakrzówku 31m. W związku z tym na tych akwenach można robić kursy:
- AOWD, P2 - Koparki
- Deep, AdvEan - Zakrzówek
:)

Data: 2010-05-21 21:53:36
Autor: Haw
powodzie a klarownośc wody
  jacekplacek pisze:
[...]
jak Ci wyszlo to P2, liczysz x2 (w gore i w dol)? ;-)
- Deep, AdvEan - Zakrzówek
:)

pad,
Haw.

Data: 2010-05-22 04:31:13
Autor: jacekplacek
powodzie a klarownośc wody
Haw <hawgroup@gmail.com> napisał(a):
  jacekplacek pisze:
> [...]
> - AOWD, P2 - Koparki
jak Ci wyszlo to P2, liczysz x2 (w gore i w dol)? ;-)

Na Koparkach jest PONAD 20m, więc zaliczenia 20-30 można zrobić. Ponieważ na Zakrzówku jest trochę PONAD 31, zakres 30-40m należy tam dokończyć :D Wiem, że to komedia, ale znam instruktorów tak podchodzących :(

> - Deep, AdvEan - Zakrzówek
> :)
> pad,
Haw.

Data: 2010-05-23 01:36:28
Autor: Haw
powodzie a klarownośc wody
  jacekplacek pisze:
[...]

jesli to KDP, to standardy mowia wyraznie:
http://www.kdp-pttk.org.pl/?go=consect&id=22&menu_id=1#stopienp2
nie w zakresie 31-40 tylko dokladnie 40. analogicznie 30m.
nie wiem jak inne CMASowe w PL.
jesli to bylo w KDP, to nalezalo kabel zalozyc gdzie trzeba oraz zazadac zwrotu kasy. jesli my klienci nie zadbamy o swoje nikt tego za nas nie zrobi.

pzd,
Haw.

P.S. to raczej tragifarsa/komediodramat :(

Data: 2010-05-23 05:58:19
Autor: jacekplacek
powodzie a klarownośc wody
  jacekplacek pisze:
> [...]
jesli to bylo w KDP, to nalezalo kabel zalozyc gdzie trzeba oraz zazadac zwrotu kasy. jesli my klienci nie zadbamy o swoje nikt tego za nas nie zrobi.

To może w manualu instruktorskim jest inaczej? Na Śląsku dość popularne jest "robienie 40-stek" na Hermanicach. Maksymalna głębokość wynosi tam 35m. Swego czasu zacząłem robić P-2. Np. na jednym nurkowaniu na Zakrzówku, schodząc na 26m(do bełtu wówczas) zaliczyliśmy: 2x30m i chyba z 4x20m. To był cenny kurs. Wiedziałeś np., że żeby nie zgubić bojki(cenna jest) należy ją strzelać z kołowrotka wpiętego w D-ring?

Data: 2010-05-23 15:13:14
Autor: Haw
powodzie a klarownośc wody
  jacekplacek pisze:
[...]

postaram sie uscislic, bo obciac teraz sobie za to nie dam.
[...]
mnie niestety ominela ta cenna wiedza. ale od czego jest Internet ;-).

Data: 2010-05-21 20:14:37
Autor:
powodzie a klarownośc wody
Paweł <semi1963@wp.pl> napisał(a):
czy ktoś ma informacje nt widoczności wody w okolicach gdzie mają problem z powodzią ? Jaki to ma wpływ, czy woda zmącona na maxa ?

Kolor wody to kapitalna informacja o przejrzystości, są oczywiście wyjątki
(zanieczyszczenia chemiczne barwne).

pozdrawiam rc

Data: 2010-05-22 04:42:09
Autor: jacekplacek
powodzie a klarownośc wody
  <demolant@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał(a):
Paweł <semi1963@wp.pl> napisał(a): > czy ktoś ma informacje nt widoczności wody w okolicach gdzie mają problem z > powodzią ? Jaki to ma wpływ, czy woda zmącona na maxa ?

Kolor wody to kapitalna informacja o przejrzystości, są oczywiście wyjątki
(zanieczyszczenia chemiczne barwne).

Seledynowy - co możesz powiedzieć o przejrzystości? Dość typowa barwa dla wód kamieniołomów.
Zielony - co możesz powiedzieć o przejrzystości? Dość typowa barwa dla Bałtyku.

Data: 2010-05-22 05:54:49
Autor:
powodzie a klarownośc wody
 jacekplacek <jacekiala@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał(a):
> [...]
Zielony - co możesz powiedzieć o przejrzystości? Dość typowa barwa dla Bałtyku.

Orzepowski.

pozdrawiam rc

Data: 2010-05-22 10:57:01
Autor: jacekplacek
powodzie a klarownośc wody
  <demolant@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał(a):
 jacekplacek <jacekiala@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał(a):  > > Kolor wody to kapitalna informacja o przejrzystości, są oczywiście
wyjątki
 > kamieniołomów.
> Zielony - co możesz powiedzieć o przejrzystości? Dość typowa barwa dla
> [...]

Którz to, ten Orzepowski? Ten?
http://www.sigma-not.pl/publikacja-37192-zawartosc-wybranych-skladnikow-w-
wodach-malych-zbiornikow-na-terenach-wiejskich-1844-gospodarka-
wodna-2008-8.html

Data: 2010-05-22 13:01:04
Autor:
powodzie a klarownośc wody
 jacekplacek <jacekiala@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał(a):
> Orzepowski.
> Którz to, ten Orzepowski?

Szukaj głębiej.

pozdrawiam rc

Data: 2010-05-22 14:16:27
Autor: jacekplacek
powodzie a klarownośc wody
  <demolant@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał(a):
 jacekplacek <jacekiala@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał(a): > > Orzepowski.

Rysiu, wskazałeś na związek koloru wody z jej przejrzystością w pierwszej osobie. A teraz zwalasz na jakiegoś Orzepowskiego... Przybliż teamat, podaj źródło albo nie wyrychlaj się ze stwierdzeniami, których nie jesteś pewien.

Data: 2010-05-22 15:29:19
Autor:
powodzie a klarownośc wody
 jacekplacek <jacekiala@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał(a):
Rysiu, wskazałeś na związek koloru wody z jej przejrzystością w pierwszej osobie.

Owszem jest takowy związek.

A teraz zwalasz na jakiegoś Orzepowskiego... Przybliż teamat, podaj źródło albo nie wyrychlaj się ze stwierdzeniami, których nie jesteś pewien.

Coś może o fotografii, może też o nurkowaniu.
Wyjątkowo ciekawa pozycja.
To powiedz kto sprzedał tobie DM, skoro takich sposobów nie znasz którymi
posługuję się 33 lata.

pozdrawiam rc

Data: 2010-05-22 15:55:09
Autor: jacekplacek
powodzie a klarownośc wody
  <demolant@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał(a):
 jacekplacek <jacekiala@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał(a): > Rysiu, wskazałeś na związek koloru wody z jej przejrzystością w pierwszej > osobie. Owszem jest takowy związek.

> [...]

Wyjątkowo ciekawa pozycja.
To powiedz kto sprzedał tobie DM, skoro takich sposobów nie znasz którymi

Pewnie coś mojemu instruktorowi umknęło. Nawet nie wiedziałem, że w programie kursu są "metody i sposoby Rysia Czarneckiego, którymi posługuje się od 33 lat". O Orzepowskim też: ani słowa. Trudno, muszę pogodzić się z tym brakiem, lub poczekać na kurs doszkalający u ciebie. Czyli, poza technikami pływania, kroi się coraz szerszy zakres... Ty, to jesteś - skarbnica wiedzy normalnie. Zostawisz zdjęcie z autografem?

Data: 2010-05-22 17:50:04
Autor:
powodzie a klarownośc wody
 jacekplacek <jacekiala@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał(a):
Pewnie coś mojemu instruktorowi umknęło.

Wiesz jest to wielce prawdopodobne.

Nawet nie wiedziałem, że w programie kursu są "metody i sposoby Rysia Czarneckiego, którymi posługuje się od 33 lat".

Metody są długo znane, na pewno nie jestem autorem.

[...]

Potrzebowałem kiedyś sięgnąć do wcześniejszych patentów firmy Interspiro.
Pomocna była mapka dojazdu do siedziby firmy, stacja metra nazywa się AGA.
Masz dobrą wskazówkę, nie umiesz skorzystać, martwił się nie będę.

pozdrawiam rc

Data: 2010-05-23 00:24:40
Autor: Włodek
powodzie a klarownośc wody

Użytkownik " jacekplacek" <jacekiala@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ht8ovr$4ac$1@inews.gazeta.pl...
 <demolant@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał(a):

> Którz to, ten Orzepowski?

Szukaj głębiej.

Rysiu, wskazałeś na związek koloru wody z jej przejrzystością
Związek jest prosty. Obrazuje go właściwość pochłaniania widma barwnego. Taki swoisty dichroizm w zakresie niebieskiego do granatowego.
Dla czystej wody sprawdza się wprost. Istnieje mnóstwo zmiennych takich jak np. rodzaj dna i głębokość, zasolenie, zawapnienie - ph, fito i zooplankton, chemia jakaś, zachmurzenie czas i pozycja geograficzna (takie na szybko akurat przyszły mi do głowy) i wtedy wymagane jest pewne doświadczenie na danym akwenie.
Ale ja i tak wolę podejść nad akwen, spojrzeć na wodę i ocenić wprost jak głęboko dzisiaj widać, wiedzą to moi kursanci bo lubię zajęcia nad wodą zaczynać właśnie od podejścia nad wodę.
Dzisiaj akurat na Trześniowskim była kupa nie woda (nocna burza). Coś się klarowało poniżej 3-4 m. Ale i tak kupa :-((

Pozdrawiam Włodek

Data: 2010-05-22 23:55:42
Autor: Włodek
powodzie a klarownośc wody

Użytkownik " jacekplacek" <jacekiala@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ht8d9t$oea$1@inews.gazeta.pl...
> [...]

http://www.sigma-not.pl/publikacja-37192-zawartosc-wybranych-skladnikow-w-
wodach-malych-zbiornikow-na-terenach-wiejskich-1844-gospodarka-

Uśmiałem się jak norka. Może nie z Twoich poszukiwań ale z lapidarnej odpowiedzi Rysia :-).
Kiedy zaczynałeś nurkowanie tenże osobnik popełnił książeczkę pt. Fotografia podwodna (bodaj taki tytuł to miało - nie mam jej tu więc nie mogę sprawdzić teraz) będąca na ów czas kompendium wiedzy w tym temacie. Ja to nie pamiętam, tak ja Rysiu, czy z tej literatury wiem że po kolorze się da oceniać klarowność wody. Ale z pewnością po kolorze wody możemy rozpoznawać jej przezroczystość w dość przyzwoitej jakości. Niemniej jednak aby to skutecznie robić trzeba znać specyfikę akwenu (owe chemiczne czy biologiczne "zanieczyszczenia"). Do normatywnej oceny przezroczystości wody stosuje się tzw krążek (tarczę) Sheciego (nie pamiętam pisowni)
 Jestem pewien że w miejscu które odwiedzasz tak chętnie jego główny wodzirej A.S. jest w stanie ocenić przezroczystość Bałtyku po kolorze wody, najogólniej rzecz ujmując .

Ja potrafię to np na Śródziemnym na Trześniowskim ale mógłbym się pomylić na np. Szmaragdowym w jakimś kamieniołomie wapiennym.
Pozdrawiam Włodek

powodzie a klarownośc wody