powodzie a klarownośc wody

Data: 2010-05-21 09:22:37
Autor: jacekplacek
powodzie a klarownośc wody
Paweł <semi1963@wp.pl> napisał(a):
Witam,
czy ktoś ma informacje nt widoczności wody w okolicach gdzie mają problem z powodzią ? Jaki to ma wpływ, czy woda zmącona na maxa ?
Dzięki za informacje.
P.
Kto ma problem z powodzią? Na Koparkach woda przekroczyła 20m a na Zakrzówku 31m. W związku z tym na tych akwenach można robić kursy:
- AOWD, P2 - Koparki
- Deep, AdvEan - Zakrzówek
:)

Data: 2010-05-21 21:53:36
Autor: Haw
powodzie a klarownośc wody
  jacekplacek pisze:
[...]
jak Ci wyszlo to P2, liczysz x2 (w gore i w dol)? ;-)
- Deep, AdvEan - Zakrzówek
:)

pad,
Haw.

Data: 2010-05-22 04:31:13
Autor: jacekplacek
powodzie a klarownośc wody
Haw <hawgroup@gmail.com> napisał(a):
  jacekplacek pisze:
> [...]
> - AOWD, P2 - Koparki
jak Ci wyszlo to P2, liczysz x2 (w gore i w dol)? ;-)

Na Koparkach jest PONAD 20m, więc zaliczenia 20-30 można zrobić. Ponieważ na Zakrzówku jest trochę PONAD 31, zakres 30-40m należy tam dokończyć :D Wiem, że to komedia, ale znam instruktorów tak podchodzących :(

> - Deep, AdvEan - Zakrzówek
> :)
> pad,
Haw.

Data: 2010-05-23 01:36:28
Autor: Haw
powodzie a klarownośc wody
  jacekplacek pisze:
[...]

jesli to KDP, to standardy mowia wyraznie:
http://www.kdp-pttk.org.pl/?go=consect&id=22&menu_id=1#stopienp2
nie w zakresie 31-40 tylko dokladnie 40. analogicznie 30m.
nie wiem jak inne CMASowe w PL.
jesli to bylo w KDP, to nalezalo kabel zalozyc gdzie trzeba oraz zazadac zwrotu kasy. jesli my klienci nie zadbamy o swoje nikt tego za nas nie zrobi.

pzd,
Haw.

P.S. to raczej tragifarsa/komediodramat :(

Data: 2010-05-23 05:58:19
Autor: jacekplacek
powodzie a klarownośc wody
  jacekplacek pisze:
> [...]
jesli to bylo w KDP, to nalezalo kabel zalozyc gdzie trzeba oraz zazadac zwrotu kasy. jesli my klienci nie zadbamy o swoje nikt tego za nas nie zrobi.

To może w manualu instruktorskim jest inaczej? Na Śląsku dość popularne jest "robienie 40-stek" na Hermanicach. Maksymalna głębokość wynosi tam 35m. Swego czasu zacząłem robić P-2. Np. na jednym nurkowaniu na Zakrzówku, schodząc na 26m(do bełtu wówczas) zaliczyliśmy: 2x30m i chyba z 4x20m. To był cenny kurs. Wiedziałeś np., że żeby nie zgubić bojki(cenna jest) należy ją strzelać z kołowrotka wpiętego w D-ring?

Data: 2010-05-23 15:13:14
Autor: Haw
powodzie a klarownośc wody
  jacekplacek pisze:
[...]

postaram sie uscislic, bo obciac teraz sobie za to nie dam.
[...]
mnie niestety ominela ta cenna wiedza. ale od czego jest Internet ;-).